*Marrastähdet '07* syyskuussa

Perjantai taas vaihteeksi =)

Mammavaatteita ei mulla ole ainoitakaan. Tiukkaa tekee pärjätä noilla omilla,mutta täällä kotona nyt ei ole väliä millaisissa housuissa sitä kuljeskelee :whistle: Yleensä mulla on jotkut venyneet ns.jumppahousut tai verkkarit. Kauppaan laitan jotkut siistimmät mitkä vielä mahtuu matalan vyötärön ansiosta ja "takkina" mulla on pitkänmallinen villatakki. Peittää hyvin mahan tai siis niin,ettei masu pilkota. Paitojen kanssa onkin enempi ongelmaa. En tykkää yhtään laittaa sellasta naftia paitaa mitä saa nyppiä koko ajan alaspäin. Mulla on yksi musta Nanson paita joka ei kyllä ole mammapaita,mutta on ihan sen mallinen ja siis tosi hyvä =)

Sairaalakamppeet: Otan ehdottomasti omat alusvaatteet mukaan. Niin tein jo edelliselläkin kerralla. Jotenkin kotoisampaa olla normi-kokoisissa kalsareissa kuin niissä ihanaakin ihanemmissa verkkopökissä :whistle: Muutoin olen kyllä sairaalavaatteissa. Seinäjoella ei vissiin edes saa olla omissa vaatteissa,en tiedä. Niin ja omat siteet otan myös mukaan.

Saunassa huomasin,että tisseistä on alkanut valuun jotain eritettä :D Liiveissäkin oli jotain keltasta mömmöö :snotty: Ukolle sanoinkin,että nytkö se jo alkaa!

Ukolla on huomenna taas kisat,mutta on mukavaa kun mäkin pääsen mukaan. Kisat on mun entisellä kotipaikkakunnalla joten poikien hoitokin järjestyi sujuvasti. Menevät mun isän ja sen vaimon luo. Ovat tulleet etelä-suomesta taas tänne maalle :D Joten huominen menee ulkoilun merkeissä :saint:

Nyt kun olen lukenut kaikkien teidän muiden raskausvaivoista ym ihmissuhdeongelmista niin mulla tulee jotenkin tosi huono omatunto. Ihan sen takia kun tajuan,että mulla ei ole mitään raskauteen liittyvää vaivaa ja kai tämä meidän avioiliittokin on ihan mallillaan :ashamed: Ihana asia tietty,mutta kun Hilla ja Miki esim odottavat yksin eivätkä silti valita mistään...ja ajattelevat aina kaikesta positiivisesti. Tuntuu,että mä valitan pienimmistäkin vaikka pitäisi olla tyytyväinen osaansa :ashamed: Vaikeasti selitetty,mutta yrittäkää ymmärtää! Eli siis hattua nostan teille jotka jaksatte vaikeuksista huolimatta :flower:

Mutta pian alkaa BB joten pitää alkaa valmistautuun siihen :whistle: Akikin sitten häädetty veks :eek:

LilliM+Kaapo 31+2
 
Iltoja täältäkin vielä! |O

Sydänkäyrällä meillä ainakin vaihteli sykkeet riipuen riehuiko kaveri juuri silloin vai ottiko välillä lepoa. Sanoivat vaan että jos kovasti riehuu niin hetkellisesti voipi nousta aikaa korkeeksikin sykkeet. Auttoiko yhtään?

Sairaalavaatteet: kuten varmaan aiemminkin kirjoitin niin otan omat mukaan, yökuteet kuitenkin käytän sairaalan, mutta päivällä aion hillua omassa oloasussa (kauhee sairaalapelkoinen kun olen niin tuntuu mukavammalta omat vaatteet). Ne sairaala alkkarit on toooooooosi seksyt
;) ;) sellaiset kotiin jos haluaa rauhoittaa isäntää synnytyksen jälkeen :LOL:

En nyt muista pitikö jotain muuta kirjoitella, mutta nyt iltateelle ja ajlat kattoa kohti.

viivin ja kaveri
 
LilliM Ihan suotta tunnet huonoa omaatuntoa, ole vaan iloinen ettei mitään vaivoja sen kummepia ole ollu ja että muutenkin kotona jne menee hyvin.. Ja pakko on vaan ajatella positiivisesti, en mä ainakaan muuten jaksa. Ei vaan voi kokoajan murehtii kaikkee ja olla masentunu.. Mä aina ainaki yritän hakea asioista niitä positiivisia puolia vaikka olis kuin vaikeeta.. Mun kaverit on moneen otteeseen vuosien varrella sanonu mulle, et jos he olis kaiken sen joutunu kokee mitä mä olen tässä vuosien varrella kokenu, niin olisivat varmaan vetäny ittensä narun jatkoks.. Toki mullakin ainaki välillä tulee jonkinlainen masennus ja epätoivo mut kun on niin paljon ihania ystäviä niin kaikesta on aina selvitty.

viivin Kiitos syketiedoista.

Jotain piti viel kirjoittaa, mut iski dementia :LOL:
 
Kylläpäs poltteli selkää viime yönä..Olin töissä eilen :eek: minähän olen muuten hoitovapaalla, mutta työpaikalla sairastapauksia paljon yhtäaikaa, niin ressukat joutu soittaa mulle,et voisinko päiväks tulla :LOL: no minähän menin, kun vointi on ollu noita liitoskipuja lukuunottamatta tosi hyvä..Kyllä alko loppupvästä tuntua,ettei oo seissy pitkään aikaan kaheksaa tuntia, auts! Ja sympatiat on kyllä Sanna-78 puolella, jos sellasilla suppareilla joutuu töihin lähteen :eek: Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Kaikkee oli kyseltykin, tais olla seksistäkin..Meilläkin aika hiljasta, minun puolelta siis. Ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta. Aikasemmissa raskauksissa ei kyllä tämmöstä haluttomuutta ollu, mikä lie nyt. Mies on kyllä ollu ihan ymmärtäväinen, ainakin väittää niin =)
Sairaalavaatteista, minä oon ollu ihan sairaalan kamppeissa alushousuja myöten, kun mulla ainakin jälkivuoto on ollu tosi runsasta, niin aina on ollu sit jotain takin/paidanhelmaa veressä yön jälkeen varsinki..nyt kyllä ajattelin ottaa omat aamutossut, kun viimeks ainakin Kysissä oli pulaa sopivista. Mulla on 38 kenkä niin joko piti laittaa 36 tai 42, muita ei ollu vapaana :kieh:
Mammavaatteista, mulla ei päälle muut mene, vyötärönympärys on 104 cm :whistle:
Sannalle viel noista sikiön sykkeistä, viimeks kun olin neuvolassa, mukana oli joku harjottelija, ja ne laski sikiön sykkeitä, ja vauva riehu välillä tosi hurjaa ja sykkeet oli jotain 130-180 välillä, niin se varsinainen neukkatäti kerto sille harjottelijalle et on vaan hyvä et sikiön syke on vaihteleva, et se kertoo et kaikki on kunnossa :heart:
Oli muitakin juttuja,mut eiköhän tämä riitä tällä kertaa, kun tuntuu typytkin heräilevän ja huutelevan aamupuuroo, vointeja kaikille :wave:
Krista ja pikkunen 33 + 5 (tai jotain sinnepäin)
 
Nyt muistinkin mitä piti kirjoitella eilen.

Mammavaatteet: Pitkälle meni ettei tarvinnut kuin omat vaatteet, mutta nyt kyllä on mukvampi pitää mammafarkkuja. Minulla on parit mammafarkut, yhdet mamma ulkoiluhousut (ohuet), kaksi mammapaitaa. Oloasut on ihan ostettu normaalimallistosta, niissä kun tuo resorivyötärä niin käypi hyvin. Onneksi nyt on muotia nuo tunikat niitä mulla on kanssa, voipi pitää sitten jälkeenkin päin. Ulkoilutakit onneksi mahtuu kaikki muut paitsi farkkutakki päälle. Mutta kengät!!!! Voi jestas kun olen saanut KUUMAT jalat, voisinvarmaan kulkea vielä varvastossuissa. Ja taas tuntuu että jalan koko on yhtänumeroa isompi kuten edellisessäkin raskaudessa. Pääsääntöisesti tulee pidettyä lenkkareita tai sandaaleita.

viivin ja kaveri 35+2
 
LiituraitaRuutupaita Olen vain muutaman kerran käynyt kirjoittamassa kuulumisia, joten olen siksi varmaan mennyt sinulta ohi =) Kovasti käyn kyllä lukemassa muiden kuulumisia mutta itse olen arka kirjoittamaan.

LilliMenninkäinen Älä suotta tunne huonoa omaatuntoa, jos asiat sinun elämässäsi ovat hyvin. Niinhän sen pitää ollakin :heart: enkä muuta sinulle toivoisikaan. Yritän itse kovasti ajatella positiivisesti sillä jos en sitä tee niin muserrun enkä voi olla hyvä äiti lapsilleni. Ja he ovat nyt ja aina kaikkein tärkeimmät :heart: .Välillä on todella huonoja päiviä ja kiroan kaksosten isän alimpaan h...ttiin mutta kun muistan että minun paha oloni ei häneen vaikuta mitenkään, koska hän ei sitä ole näkemässä, niin pääsen taas eteenpäin. Ja uskon ja luotan karman lakiin, että hän joskus teoistaan maksaa...joko tässä tai seuraavassa elämässä. En halua tai jaksa olla vihainen tai katkera hänelle, koska minun voimianihan se vain vie, ei hänen.

Seksielämästä...MITÄ SE ON???? :LOL: :LOL: :LOL: Pitäisköhän tilata putkimies käymään... :LOL:

Vauvan sykkeistä...Mullekin sairaalassa kätilö viimeksi sanoi, että tärkeintä on juuri se, että vauvan sykkeissä tapahtuu muutosta kun vauva liikkuu. Tytöillä sykkeet heitteli 130-180. Meinaa se käyrän ottaminen kahden kanssa olla kyllä sellaista touhua. Tarkkana saa olla että tulee kahdet erilaiset sykkeet, ettei molemmat anturit mittaa saman vauvan sykettä. Mutta kyllä kun pidempään seuraa arvoja ja tarpeeksi anturia pyörittää mahan päällä, niin löytyy molemmat =)

No nyt täytyy mennä esikoisen kanssa touhuamaan. Vointeja kaikille :heart:

Miki ja tytöt 33+5
 
Täällä ollaan taas oltu ahkerina, oon jo imuroinu ja siivonnu muutenkin tätä kämppää! :eek: Olo on ihan toisenlainen kun pari päivää sitten, kun nyt oon saanut levättyä. Ainut että mulla on nivuset ollut eilisestä asti tosi kipeät, et kävely on vähän hankalaa, mut ei se oo vielä ainakaan menoa haitannu ;) hiljaa kun menee, niin hyvä tulee ;)

Ukko aikoo viedä mut tänään kiinalaiseen syömään, oon mankunu sitä jo niin kauan, että nyt kun on aikaa niin vihdoinkin mennään! :p ajateltiinpa sitten vielä lähteä Porvooseen asti syömään (asutaan Helsingissä), mut kiva päiväretki on siis tiedossa :D jospa sitä pääsis vaikka siellä Brunbergin tehtaallakin käymään... :p

Mä ajattelin olla sairaalassa sairaalavaatteet päällä. Otan parit vaihtoalusvaatteet mukaan, jos ei sairalan miellytä, mut ajattelin just sitä, että jos on kauheen runsasta jälkivuoto, niin on sit helpompaa sotkea niitä sairaalan vaatteita ;) Täällähän sais Naistenklinikalla olla omat vaatteet sekä vauvalla että äidillä, mut meidän vauva käyttää myöskin sairaalavaatteita. siinähän saa muuten kunnon pyykkikeon mukaansa kun kotiin pääsee :LOL: :kieh: eli ei kiitos :whistle:

Nyt pitäis lähteä suihkuun ja valmistautumaan päiväretkelle :D

H82 32+4
 

Käytiin taas vähän tuhlailemassa kaupungilla..toisn mukaan tarttui vain pari dvd:tä ja pari kirjaa tytölle, toisen niistä aattelin säästää joululahjaksi.

Sairaalavaatteista oli olllu puhetta..Miustakin ne sairaalan pikkupöksyt on ky seksikkyyden huipentuma :LOL: Silti viimeks pidin sairaalassaoloajan niitä, ne oli tarpeeks isot, että sinne se jättisidekin mahtui..eikä silleen tarvinnut varoa että jos jostain se side falskaa tms.

Muutenkin oleskelin niissä sairaalavaatteissa, ne kun oli semmoiset "rennot" eikä tarvinnut likapyykkiäkään miettiä..oli siinä muutakin ajateltavaa..se ihana nyytti esim. Ja mulle sanottiin ettei kannata edes rintsikoita laittaa, kun sitä vauvaa niin useesti opetellaan syöttämään, eikä siinä vaiheessa viel maitoa valunutkaan itsekseen.

Mulla tuntui eilen ja tänäänkin vähän tuolla häpyluussa vähän vihlontaa. Ne on varmaan ne liitokset taas..Jännää kun en edelleenkään tunnista supistusta, a todellakin haluisin tällä kertaa selvitä ilman käynnistystä.

LilliM; Mulla kans tulee valitettua ihan pienistäkin asioista, vaikka tosi hyvinhän miulla menee..ja tosi reippaasti esim. te yksinodottajat otatte tilanteen, teille nostan hattua, itse olisin varmaan iha paniikissa koko ajan..vaikka varmaan parempi ois yksin odottaa kuin huonossa suhteessa.
Anteeksi vaan kaikille, koitan valittaa vasta sitten kun on aihetta! Mieskin sanoi et koita nyt nauttia tästä raskausajasta, kun se tod. näk. jää viimeseksi mulle.

Oih, mies on tekemässä ruokaa ja tyttö häärii keittiös kans, miun pikku kokki kolmoset =) Saa hetken aikaa vaan olla, masua taas kiristää tuosta navan kohdalta, pitää käydä rasvaamassa..

M ja Onni-Ilona 34+0(tasaviikot paukkuu taas!) Voiko ne olla jo noin paljon??
Vai oonko laskenut ihan väärin? Paljon muilla viikot, joilla la 10.11?
 
Olipa sitte työpvä. Puolet pvästä makasin pesupaikalla ja loput istuin työtuolilla. Nyt ku pääsi kotiin niin hyvä ku pääsin autosta ylös ja portaat ylös.Sitte mies sano, et tuo hänel jäätelö ku olin keittiössä ja se tippu lattialla ja en pystyny nostaa sitä sieltä. Sattu mahaan ku kumarsi ja sit koko ajan sellanen tunne et jotai valahtaa housuihin, mut mitään ei kyl ole tullu ja sit särkee tonne alapäähän sisälle, kohdunkaulaan kai sitte.!?. Odottelen koska alkaa enemmän supistaa.. Mun työnteko loppu tähän kyllä.. Ens vkolla neuvola jos sitä ennen ei tarvi TYKSiin lähtee..

Sanna ja Nipsu 32+3
 
Heipä hei kaikille marrasmasuille, piiiiiitkään aikaan en oo ehtinyt tänne kirjoittaa! Lueskelemassa oon käyny kyllä muitten tekstejä ajoittain. Elämä ollu aikamoista hullunmyllyä viime aikoina, töitä paiskinu hullun lailla ja yrittänyt opettaa tuuraajalle asioita niin että jollakin tapaa siellä pärjäävät. Siitä tai muista syistä johtuen sitten verenpaineet ponnahtivat väliin aikas korkeisiin lukemiin, sain pikalähetteen jorviin jossa sitten ONNEKSI todettiin että vauvalla kaikki kuitenkin hyvin. Nyt sitten sen takia seurannassa eli teettää sekin sitten ylimääräisiä reissuja neuvolaan. Paineet onneksi kuitenkin laskusuunnassa ja viikon päästä mammalomalle. Eikä päivääkään liian aikaisin jos multa kysytään! =)

Vauva on jo kääntynyt pää alaspäin ja vähän väliä mellastaa masussa ihan vietävästi. Ajattelin et olis kiva ikuistaa videopätkälle nuo aerobikit kun se on jotenkin niin hilpeen näköstä kun koko masu hyppii potkujen ja myllerrysten mukana. Plus pitäis vihdoin yrittää saada sen verran aikaiseksi että ikuistais tän pallomahansa - huomaan, et kaikki muut on sen ehtineet tehdä moneen kertaankin jo. No, ehkä sitten äitiyslomalla vihdoinkin jäis aikaa itselleenkin - jotenkin tuntuu et alkaa henkisesti olemaan takki aika tyhjä mikä ei varmaankaan oo mitenkään hyvä juttu tulevaa ajatellen. No joo, se riittäköön omasta navasta tällä erää.

Kovasti tsemppiä kaikille pallomasuille, ihanaa aina lukee miten täällä jaetaan ilot ja surut. Ja kohtahan päästään seuraamaan, milloin alkaa vauvauutisia sadella tähänkin ketjuun - ei varmasti mee enää kauaa. Meidän hyvän matkaa marraskuulle laskettujen pitäis pinnistellä vielä muutama viikko... =)
 
Mulla ei onneksi ole kuin kolme työpäivää jäljellä. Ei jaksa oikein enää seistä kaheksaa tuntia. Mulle ei ainakaan omat vaatteet mene. Pidemmät paidat kyllä,mut housuista ei mene kuin kulahtaneimmat verkkarit, vaikka ei ole tullu "kuin" 15 kiloa. Maitoa on tullu jo varmaan kuukauden jos ei ylikin. Aamulla saattaa olla reippaasti kämmenen kokonen läiskä paidassa. Jännä et toisesta vaan oikeastaan tulee... vasemmasta vaan tippoja. Mies silmät pyöreänä selitti yks aamu et oli nähny unta et sänky ui maidossa ja et mun paita oli ihan likomärkä. Sitten se katto paitaa ja tuumas et eipä tainnutkaan olla unta. unissaan tarrannu vissiin kiinni =)
 
Ehtoota ;)

Kyllä urheilu on rankkaa!! Tai siis sen seuraaminen, tänään on tullu istuttua koko päivä jäähallilla ja painisalilla, ja nyt polttaa ylävatsaa ihan hirveesti, ja häpyluu on aivan tajuttoman kipee, ja siis jos siihen vielä vahingossa hipasee niin tähdet vilisee silmissä :(
Äitiysvaatteista joku puhu...mulla alkaa kaikki kiristämään jo!! Ja melkeen kaks kk tää maha vielä kasvaa, no jospa sitä loppuajan on melkein vaan kotona niin voi kulkea ukon housuissa ja paidoissa :)

Seksielämästäkin oli juttua, meillä se vilkastu heti silloin joskus kun pillerit lopetin, en vaan ollut ikinä tajunnut että ne olis vaikuttanu asiaan kun niitä pikkulikasta asti söin :/ ja nyt varsinkin raskausajan olisin voinu viettää vaik kokonaan vällyjen välissä, hurjat himot :whistle: meneehän ne hommat nykyää joskus vähän nauramiseks kun pitää miettiä uusia asentoja ja meikäläinen vois vaan laulaa että "minä taivu en koskaan..."


Mut nyt saunomaan :wave:
 
vitsi että vsyttää |O
pakko mennä nukkuu kohta.. oli aikanen herätys tänään ja viime yö meni taas miten meni. Tosin, yllättävää kyllä ei särkeny selkäänkään oikeen vaikka nukuin selälleen :O toivottavasti ei vaan sitten ens yönä alkais kun näin puhun :whistle:
mutta jokatapauksessa, on tässä ollu pari yötä niin että vaikka veskissä oon käyny niin oon oikeestaan heti saanu unenpäästä taas kiinni.. tai sit on vaan niin väsyny :ashamed: '

Juu mä noista sairaalavaatteista kyselin, että ootteko niillä siellä vai miten.
Ite oon aatellu että ottasin jotain omaakin mukaan ja kattosin sit tilanteen mukaan laittaisko päälle vai pitäiskö niitä niiden antimia. Tod.näköisesti tulee tehtyä niin ettei ainakaan heti tulis pyykkiä kotiin :)
Mites sitten vauvalla. Joku tais sanoa että sais olla vauvallakin omat vaatteet. Mä oon luullu että vauvalla PITÄÄ olla oikeestaan omat vaatteet :eek: :ashamed: *tyhmä*
Tietääkö kukaan miten KÄTTÄRILLÄ asia on, saako olla omia vai pitääkö pitää heidän vaatteita??
Jotenkin tuntuis tosiaan kivemmalta pitää omia mutta jos on hirveet jälkivuodot yms niin sitten tuskin ees haluun..

Mulla noi rinnat valuttaa joka päivä ! On ollu jo pitkään, reilu kk ainakin.
Mietinki että mitenköhän sitten kun vauva syntyy..taitaa tulla aika runsaasti samantien joten liiveille/suojille tulee tod.näköisesti heti käyttöä
:whistle: :LOL:
tosi ärsyttävää kun joutuu "jo" nyt pitämään öisinki rintsikoita kun jaksa sitä että kaikki paikat on märkänä ! mutta minkäs teet, vissiin ois parempi tottua :whistle:

Onks kaikki saanu jo sairaalakassin valmiiks.. ja varsinkin ne vauvankotiintulovaatteet jo valkattua? Mulla sekin vielä hiukan kesken :/
oon jo jotain laittanu mitä vois ottaa vauvalle mukaan mutta sit en oo saannu niitä tohon kassiin asti :ashamed:
pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa toimia..
Ai niin, mites tarviiko vauvalla ottaa omaa tuttia sairaalaan mukaan?
*vieläkin tyhmempänä taidan kysellä* :ashamed:

joo jos vaikka menis nukkumaan niin ehkä ajatus alkais huomenna taas kulkea ! :wave:
 

Hei!

Meillä tais viimeks olla niin et miulla oli ne vaatteet missä sinne sairaalaan meninki, käynnistys kun oli, nii valkkasin sit semmoiset rennot vaatteet sitä silmällä pitäen että niillä kotiinki tuun.
Vauvan vaatteita ei tainnut olla mukana ollenkaan, ne oli kotona laiteltu , oisko siihen kantokoppaan, et mies otti ne sit mukaan kun tuli minuu ja vauvaa hakemaan.
Tutti meilä oli mukana, tosin se oli niin ihme härveli, joku mol.puolin kuvioitu, meijän tyttö tykänny siitä yhtään..tais mies tuoda sinne viel uudenki.

Nyt en oo vielä alkanu pakkailee, ei oo suoraan sanottuna ollut vielä mielessäkään..mulle tuntuu hirmu hitaasti iskostuvan mieleen että meille ois toinen lapsi tulossa. Huoh, kun tuntuu olevan kaikkee muutakin vilinää etenki tuon tytön kans niin ettei jaksa ees ajatella, kun saan tytön illalla nukkumaan.

Nii ja tuosta vauvan omista vaatteista sairaalassa..meillä ei tosiaan ollut vauvalle omia mukana, vaan sairaalalta löytyi iha mukavasti sen verran kuin pititkin. Tosin se, mikä oli aika hauskaa, piti hoitajan ekana lähteä etsimään isompia vaippoja tytölle, siellä huoneessa kun oli vaan niitä ihan pieniä, niitä 2-4kg =) Tyttö siis painoi melkein 4,5kg ja eihän ne pikkuvaipat hälle mahtuneet..

Tää aamu taas alkaa vähän hitaammalla tempolla näköjään, nyt vasta aamupalaa meen laittelee..eilen nukuin taas päikyt ja silti ihankuin tukki nukahdin illalla..ja nyt aamulla ois vaan väsyttäny..
Saa nähdä missä vaiheessa se loppuraskauden valvominen alkaa..en tosin muista tuliko sitä ekallakaan kertaa..

M ja O-I 34+1
 
Ukon vanhemmat tuli eilen viikonloppuvierailulle ja aika on tässä mennytkin niitä pyöritellessä ympäriinsä. Tuliaisina saatiin pienokaiselle sitteri (oikea kirpparilöytö, ihankuin uusi!) ja talvihaalarit. Ja appiukko oli puuseppänä väsäillyt pinnikseen sellaisen ritiläntapaisen päälle, kissasuojaksi. Aikamoinen vankilahan se sen kanssa on, mutta lähinnä on väsäilty varotoimenpiteeksi alkuajalle, että meidän turhankin utelias kisuli oppii, jottei tuo pinnis kuulu hänen nukkumapaikkoihin. :) Luulen kuitenkin, että aika vähälle käytölle moinen jää...

Niin sairaalakassia ja vaatetusta sairaalaan. Kaipa niitäkin oikeasti kohta vois alkaa miettiä. Luulenpa, että olen kuitenkin niin laiska, että sairaalassa mennään sairaalan vaatteilla. Eipähän tarvitse niitä sitten heti ekana olla pyykkäilemässä, kun kotiin tulee... Kun nyt jo kotosallakin täyspäiväisesti ollaan, voishan sitä kassiakin tuossa jossain välissä vähän kasailla. Ei kuitenkaan niin suuri vaiva pitäisi olla...

Selän kanssa täällä melko jokapäiväisesti tuskaillaan nykyisin. Eilen, kun kaupungilla vähän kierreltiin, niin ei mennyt kauaakaan, kun se alkoi kolotella ja tänäaamuna myös selkä ihan turtana. Ja varmaankin oikealta nimeltään juuri noita liitoskipuja on ihan kiitettävästi. Näillä mennään... :ashamed:

Viimeaikoina on joka suunnasta tullut kommenttia, että "NYT se sun mahasi on ISO". Kiitoskiitos vaan. :D Kieltämättä aikamoinen pallo se alkaa olla, pitkälle kun se oli ulkopuolisten silmissä melko huomaamaton (kuulemma). Enää ei voi erehtyä. :D Joinain päivinä, varsinkin iltaisin, on sellanen olo, että se on kaksi kertaa isompi, mitä todellisuudessa. Eilisiltana oli taas sellanen ilta, niin lyllerö olo...

mussu & pulla 32+2
 

Tulinkin tuosta DJ Mussukan kommeteista mieleen..
Mies oli yks iltapäivä tytön kans tuol pihalla leikimässä, ja naapurin rouva oli kans sattunut siihen..no, siinä olivat jutelleet ja oli tullut puheta vauvoista yms. Tää naapuri oli sanonut että hällä on la jo lokakuussa ja mies oli sanonut että meillä on marraskuussa..naapurin rouva oli sanonut et niin hän oli vähän kattonutkin, mut ei ollu viittiny mitään sanoa, jos oliskin ollut väärässä..
Eli niin hyvin tuossa joku viikko sitten masun tunnisti.. :ashamed:

Ja mie kun toivoin että ois sen jo siinäkin vaiheessa tunnistanut ihan oikeeks vauvamasuks..
Mut, ne on kyl aika vasta muuttanu tähän naapuriin..
 
Huomenta :wave:

Mä sain jopa nukuttua suht kunnolla viime yönä, jee jee :D

Mut mulla vihloo tonne alapäähän sisälle edelleen. Onks muilla jatkuvasti vihlontaa siellä ja mitä se nyt sit käytännössä tarkoitti jos sinne vihloo? Alko toi vihlonta jatkuvaks to sen lääkärin kovakouraisen tutkimuksen jälkeen.

PikkuM onks sulla vaavi edelleen kans perätilassa? Tää ei tunnu edes yrittävän kääntymistä..

Eilen oli Nipsulla sellanen tosi mukava leikki menossa, et hän tunki päätään tosta tissien alapuolelta, ettei pystyny normaalisti istuu ja sitte potki virtsarakoon.. Tosin mun mielestä tää ei ollu mikään kauheen mukava leikki, toiv. ei enää tänään jatku.

LilliM Etkös se sinä ollu ku kirjoitit et mulle vaan "sopii" paremmin tyttö? Eilen töissä juttelin yhden työkaverin kanssa kaikista vauvajutuista ja sit hän sano, et oli nähny unta, et mä saan tytön,et tienkö kumpi se on. Ja ku sanoin et tyttö niin hänki et joo, mulle "sopii" paremmin tyttö :)

Huomenna sit pitää eka aamulla soittaa töihin, että en ole menossa ja sit pvällä neuvolaan jos pääsis lääkäriin. Jos ei niin ainakin ti-aamulla se terkka pystyy kirjoittaa mulle 3pvää saikkee..

Mä katon Disney channelilta Topia ja Tessua :D

Sanna ja Nipsu 32+4
 

Sanna; Joo, uskoisin että mulla kans masukki perätilassa..Välillä kyl myllää kamalasti, mut en oo ainakaan ite huomannut että ois kääntynyt :(
Yks aamu huvitti kun vauva oli hiipinyt ihan tuohon kylkikaaren alle, siinä oli vaan iso möykky.
En kyllä perätilassa ala synnyttää, ajatuskin pelottaa..

Katjuzan tilanne mietityttää minuakin..tuleha itestäs ilmottelemaan jos vaan linjoilla liikut!
 
Pitkästä aikaa sikeesti nukuttu yö takana! |O en herännyt kertaakaan edes vessaan ja unikin loppu vasta yhdeltätoista! Pitää nyt nauttia kun vielä voi ja kun kerrankin pystyin nukkumaan =)

Mä ajattelin ottaa ens viikon projektiksi sairaalakassin täyttämisen. Jos sitä sais vaikka hankittua noi kaikki pikkukamatkin mitä vielä puuttuu...Huomenna meen äidin kanssa ikeaan, pitäis ostaa se amme. Meille ei tule ammejalkoja, koska meillä on myös saunanlauteet joiden päällä voi sitten kylvetellä =)

Onkos teillä, jotka ette vielä tiedä vauvan sukupuolta, jotain "salaista" toivetta että kumpi se olisi? Mulla ei varsinaisesti, toivon vaan että vauva olisi terve, sukupuolella ei väliä, mut silti, jostain syystä en osaa kuvitella itteäni poikavauvan äitinä. Oon miettiny että mistähän tuokin johtuu, mut oon tullut siihen tulokseen, että kun mulla on 3 siskoa ja meidän suvussa on muutenkin aika vähän poikia, niin johtuisko mahdollisesti siitä... :whistle: Kaikkea mäkin mietin :D :headwall:

Kohta pitäis lähteä siskon luo, se oli eilen löytäny meiän vauvelille 50cm hatun citymarketista :D

H82 32+5
 
PikkuM Nipsu on kans ihan hirvee myllertään ja muljaan mahassa ja tänään kans aamulla ku heräsin, oli sellanen kunnon möykky kans tuolla oikeella puolella.. Välil hän on kyl poikittain tossa navan kohdilla, mut kun ei käänny niin ei käänny.. Enkä mäkään alateitse ala perätilassa olevaan synnyttää,tosin mulla se istukkakin estää ton alatiesynnytyksen, JOS se nyt ei siirry. Olen toivoni jo menettäny kyl senki suhteen..
 
sunnuntaita!

Kivat menkkasäryt täällä !! |O
(supistuksiaaaa?!!) Tiiiä oikeen miten päin olisi. Tuntuu että ois isompikin hätä mut ei kuitenkaan ja menkkamaisesta särkee alavatsaan..ja selkään. elikkäs taitaa olla sitten niitä suppareita.
Oon lepäilly ja pakko mennä kohta uusiks.. jotenkin sellanen tunne että syntyy NYT. mutta ei kai sentäs :eek:
auts!

noista sairaalavaatteista vielä.. kai mä tutin vauvalle mukaan otan mutta saa nähä jos sieltä ne sille sellasen antaa niin pitäköön sitten sitä, sama vaatteissa jos siellä vauva pitäis sairaalaan vaatteita.
mutta kyllä mä tietty jotain mukaankin aattelin ottaa.
toivottavasti vaan vaippoja ei tarvii koluta ympäri sairaalaa ;)

mäkin oon ihmetellu mihin KATJUZA on hävinnyt..tai paremminkin mitä hänelle kuuluu. toivottavasti kaikki hyvin :heart:

auh, nyt pitää mennä kramppaa sen verran
:'(
 
Voi nita1 :hug: Toiv. helpottaa, kun lepäät..

Onks teillä muilla maha melk. 24h/vrk ihan pinkeenä? Mulla on melk. kokoajan ja sit just välillä ihan hirveet kuukautiskipu oireet ja selkään sattuu ja mahaa polttaa ja hirvee isompi hätä, mut ei kuitenkaan ole ja nyt sit viel toi alapään sisäinen vihlonta.. Siis kipeet suoistukset mä erotan kyllä, mut ku on melk. kokoajan just toi maha ihan pinkeenä,niiin ajattelin et onks muilla sama "ongelma".. Olipas sekava sepustus..

Entä onks valkovuodon määrässä ollu muutoksia? Pysyny samana, tullu runsaammaks, vähentyny?

Oletteko pessyt äippäpakkauksen makuupussin ennen käyttöä? Entä sen kevyt toppapuvun?

Mä meen laittaa Nipsun vaatteita narulta kaappiin ja pesukoneesta pestyt vaatteet kuivuun..

S ja N 32+4


 

Yhteistyössä