*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Mulla polttelee selkään ja supisteleeki jonkin verran..voikos lähtö olla lähellä..?nii tai no,kukapa sen tietäs :| ei just nyt kyl tarvis kun ukko on taas kännissä..vitsi et ottaa päähän..hitto ku sinne jakeluun ei mee että lähtö voi olla millon vaan!

vaan pittääpä mennä pyöriskelee tuonne sänkyyn.. |O
 
Neuvolakuulumisia
vauvan painoarvio 3100g
sf 30,5
paikat pehmenneet, ja lyhentyneet 2,5cm mutta kiinni
omaa painoa +1400g/vk :eek: yhteensä 19kg
turvotus +/-
tarjonta rt
hb 115
verenpaine 115/71

Nita1, kyllä täälläkin ensisynnyttäjänä on alkanut synnytys jännittää... Juuri silloin yöllä kun ei saa unta ja alkaa miettimään kipua ja repeämisiä sun muita niin kyllä ahdistus ja paniikki hiipii... Tosiaan yksi yö oli sellainen ahaa-elämys että se tosiaan täytyy sieltä synnyttääkin se vauva :snotty: Sitten kun itselläkin on 25 la ja on ne irtisanoutumiset :( ei kiva ollenkaan. Syntyis nyt etuajassa!

On kyllä ihana möyrijä täällä masussa, niin kiva kun venyttelee ja milloin mikäkin raaja pullottaa hassusti tuossa masun pinnassa:heart:

gabrielle&masuasukas 37+3
 
MIIKU84; Niin ei voi tietää onko lähtö lähellä mutta jos ei niin toivottavasti saat nukutuks :hug: Oon kans pahoillani ton miehes puolesta kun nyt varsinkin sitä tarttisit siinä!

GABRIELLE84: No mulla la 12 pvä mut jos menee hyvinkin yliaikaseks niin mitäs sitten :ashamed: En oo vielä halunu alkaa kunnolla asiaa miettimään kun muutenkin jännittää ihan tarpeeks.. :/ Pakko se on kai ajatella että jos ne muut on pärjänny niin sit mäkin :whistle:

(.) Mua on taas täs illan mittaan särkeny menkkamaisesti selkään ja vatsaan ja äsken alko noi kramppi supistelut ja vauva koittaa taas vaihteeks puskee päätään pihalle ^^
Oon kyl ottanu tänään ihan rauhallisesti ,ollu kotona ja käyny vaan kaupas ja käyttäny koiria mut niistäkin alkaa nyt noi vaivat sitten..aina näin iltasella tai kun on menos nukkuu niin alkaa sattuu johkin |O

Pitäis kyllä koittaa lähtee pyörii tohon sänkyyn edes jos uni tulis..

Katoin muuten vielä noi mtv 3:sen ylimääräset uutiset ja se ampuja sitten kuoli :eek:

Mutta unia kaikille !
 
Huomenta vaan!

Aika kehnosti nukuttu yö taas takana (vaihteeksi).. Ensimmäisen kerran jouduin nousemaan vessaan, kun aikaisemmin olen käynyt ihan vaan kun tyttökin käy :whistle:

Eilis iltana supisteli taas paljon, muttei säännöllisesti. Välit oli 5-20min. Kyllä sitä vaan kovasti odottaa, että pääsis laitokselle..ei tämmöstä jatkuvaa kipua jaksa.

Nyt ajattelin viedä muksut hoitoon ja lähtee shoppailemaan. Kattoo, jos sattuis vaikka kampaajallekkin pääsemään, ois kyl ihana.

Huomenna on sit neuvola.. Kyl mä aika varmasti sinne vielä körötän.

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: On tainnut joku jäädä onnittelematta.. :ashamed:

Ellu 40+3
 
Ja valivali-osastolle..huonosti meni yö. Mulla supisteli ja selkään ja mahaan koski niinkun menkoissa monta tuntia, mutta aamulla löysin itseni kokonaisena sängystä. Yhteen väliin yöstä olin jo varma, et lähtö tulee, mut katin kontit.
No pääsenpähän tekeen lumilyhtyjä tuon tytsyn kans heti aamusta =) ja sit voinkin loppuillan valittaa kun selkään koskee, kun kyykyssä pyllii :kieh:

Eipä tänne sen ihmeempiä. Neuvola ois mulla kans huomenna, ja mitäs se täti viimeks sanoikaan..että tuskinpa tulen enää :eek: täältä minä vain vyöryn, ja varmaan ens viikollakin..

Nitakos se kärsi niistä päänsäryistä..Mulla on kans joka raskauden varsinkin loppupuolella ollu sellasia kausittaisia pääkipuja, et esim. kolmena pvänä koskee melkein jatkuvasti päähän, ja sit taas taukoo ennenku toistuu. Minä oon ite ajatellu (kun taipuvaisuutta tohon niskan kipeytymiseen) et se johtuu ihan niska-hartiaseudusta, kun loppuajasta on varmasti niin ihmeasennot nukkuakkin yms. Niin sit hartiaseutu jumittuu..ja kierre on valmis. Ja kun ei mitään relaksanttejakaan voi ottaa, et kylmävoidetta oon pahimpina päivinä hieronu, niin on vähän helpottanu. Olipas sekava sepustus :ashamed:

No mut nyt mennään pukeen ja raittiiseen ulkoilmaan :wave:

Krista ja pikkunen 39 + 3
 

Hei pikaisesti!

Tääällä ollaan edelleen..Hyvin sain nukuttuakin, ekan kerran nousin vasta vähä ennen 9, ja siittenpä ei uni enäää tullutkaan. Yöllä heräsin muutamaan kertaan kun tuonne alakertaan vihloi, siis jonnekin kohdunsuulle(?) ehkä..jospa siellä jotain tapahtuis :) Saahan sitä toivoa..

Miiku; Pahoittelut miehes johdosta, kannattaa varmaan hankkia joku toinen tukihenkilö tms. jos miehes ei älyä(anteeksi) selvänä pysyä näin loppuviikoilla, kun sullekin voi lähtö tulla millon tahansa..

M ja rv 39+5
 
Huomenta.

Kiva oli lukea synnytystarinoita, kiitos niistä. :) Tippahan niistä silmäkulmaan tuli... :heart: Eilen olikin aikasta herkkä päivä: nuo Jokelan koulun tapahtumat veti olotilat todella ikäviksi! Hormonimyräköissä ehdin vähän joka uutisia katsellessa vetistellä... :'(

Mä en, ainakaan vielä, ole synnytyksen suhteen juurikaan sitä kipua yms jännittänyt. Jotenkin ajattelen, että se vaan on väistämätöntä ja millasena se sit tuleekin, se vaan pitää ottaa vastaan (vaikka luomusynnytykseen en sentään suostu!! ). Mulla on alkanut mielessä yhä enemmän pyöriä se, että meneekö kaikki hyvin, ettei tule pahempia komplikaatioita. :| Tuo irtisanoutumisuhka on mitä todennkäköisimmin pistänyt vielä voimakkaammin nuo ajatukset päässä pyörimään, laskettu aika kun on ihan siinä... Siinä synnytystilanteessa tulee olemaan niin täysin toisten ammattitaidon varassa... :heart:

Mulla on tuo etova olo tosissaan taas noussut pintaan. Toissa-aamuna ja eilisiltana piti oksennusta useaan otteeseen niellä (anteeksi kiehtovat jutut), kun se yritti pukkaa aivan yllättäen ylös. :x Olen tässä yrittänyt miettiä voiko joku ruoka tms vaikuttaa siihen, mutta mitään en keksi. Jotenkin masukki kai vaan painelee tuonne elimistöön tms? Mutta jotain positiivistakin: yöt menee nykyisin taas paremmin. :) Heräilen kyllä edelleen ainakin kerran-pari yössä, mutta aina ei tarvitse edes syystä tai toisesta nousta jaloittelemaan, uni tulee takaisin silmään melkein heti. Lisää näitä öitä, kiitos! Mies sanoo, että hyörin nykyisin öisin tosi paljon. Mulla ei moisesta hyörimisestä ole tietoa, joten unissaan kyljenvaihtokin on tainnut alkaa luonnistua. Jei! :) *koputetaan puuta*

Ja mitäköhän sitä tälle päivälle keksisikään... Siirryn sitä miettimään...

mussu & pulla 37+6
 
Neuvolakuulumisia:
rv 37+2
paino +280g/vko
RR 118/82
pissa puhdaas
sf 34 (sama kun 2 vko sitten, mitä lääkäri ihmetteli)
tarjonta rt (oikein ultralla katottiin ja siellähän se ppää oli :heart: )
syke 150
liikkeet ++
kohdunsuu pehmeä ja kiinni, pituus 2,5cm

Sanoi lääkäri tuosta kohdunsuuntilanteesta, että ensisynnyttäjällä se voi olla viimeiseen asti kiinni ja jotain, että sitten vasta muuttuu, kun alkaa synnytys ja uudelleen synnyttäjillä voi tilanne olla pitkäänkin jo jotain muuta. Joten toivossa elelen, että synnytys voisi tässä joskus alkaakin. :/
Niin ja lääkäri sanoi myös, että täällä jyväskylässä ei kätilöitä irtisanoudu paljoakaan että melki 50 on töissä... Minuahan se helpotti kovasti, vaikka en olekaan asian takia yöuniani menettänyt. Synnytyskipuja ja repeämiä en ole halunnut kauheasti miettiä. Olen päättänyt, että en niihin kuole ja kaiken lievityksen otan ilolla vastaan, katsotaan sitten miten käy. :/

Miikulle :hug: ja voimia, jos synnyttämään jo pääsit ja miehellesi lähetän täältä järkeä....

Olipas muuten outoa, kun joutui heräämään herätyskelloon aamulla. Mitenkähän tässä vieraantuukaan tuosta aikataulustaan. No vauva varmaan tekee minulle sitten uudet aikataulut, joten niitä odotellessa.

Minäkin taidan täällä kuolla tylsyyteen. Netissä roikun ja odotan, että te kirjoittelisitte minulle lukemista ja kuulumisianne jne...
ja syön syön syön...

Enni ja JalMari
 
Eilen en ehtinyt/jaksanut koneelle oikeestaan ollenkaan. Meni päivä jotenkin tosi nopeeta. Aamupäivästä oli perhekerho nuorimmaisen kanssa ja kyllä nyt pyöräilyt saa jäädä meikäläisen osalta...oli meinaan alapää sitten niiiiin kipee koko päivän :eek: Toki asiaan vaikutti varmasti se,että pesin (konttaamalla ) wc:n lattian ja käveltiin pojan kanssa peltoja pitkin yms. Ilta menikin sitten sohvalla :headwall: Onneksi tänä aamuna kipu on helpottanut.

Ja onnea taas kaikille vauvautuneille :heart: :flower:

Huomenna on taas neuvola,mutta enpä usko,että viikossa mitään ihmeempää on tapahtunut. Tiistaina pääsen vihdoin ja viimein lääkärin kronklittavaksi :ashamed: Mutta oikeesti pikkasen kiinnostaa onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään muutosta.

(.) Mulla alkaa oleen niin malttamaton ja välillä ihan tuskainenkin olo tänä odottamisen kanssa. Tuntuu,että ei jaksa enää yhtäkään päivää ja kun mä tiedän,että Kaapo ei tule ennen eräpäiväänsä. Tietysti hyvä niinkin,mutta kun ei jaksaisi...

Ihanaa,lunta sataa :xmas: =) Jospa pian painuttais ulos poitsun kanssa :wave:

LilliM+Kaapo 37+1
 
huomenia!

PikkuM: olen jo pyytänyt yhtä kaveria mukaan,asuu vaa 60km päässä. vaa kyllä sitä sen lapsen isän mieluiten sinne ottas.. :/

yön nukuin yllättävän hyvin. mutta polte selässä ja väliin mahassaki jatkuu.lisäksi välillä särkee reisien yläosaan.

minäki täällä epätoivosesti notkun että sais ajan kulumaan..ku ei oo tuota elämää :D

miiku 38+2
 
Tervehdys taustalta!
Alkuraskaudessa ilmottauduin listalle mutta eipä ole tullut muutamaa viestiä enempää kirjoitettua. Eli minään aktiivina ei mua voida todellakaan pitää :ashamed: Vaiheitanne olen kyllä seuraillut, varsinkin nyt loppuraskaudessa kun on ollut enemmän aikaa.
Onnittelut kaikille teille, jotka jo olette päässeet nautiilmaan vauvantuoksuisesta arjesta :heart: :flower:
La lähestyy hurjaa vauhtia, tosin olen yrittänyt asennoitua siihen, että pitkäksihän tämä menee joka tapauksessa (äidilläni kaikki kolme synnytystä käynnistetty 42+).. Jos viikolla ylittyis niin "pääsisin" juuri tohon irtisanoutumisajan alkuun. Pistää kyllä miettimään, lisää vaan huolta tähän loppuraskauteen, mutta minkäs teet. Verenpaineiden ja virtsan proteiinien takia olin alkuviikosta sairaalassa ja nyt sitten seuranta siirtynyt neuvolasta sairaalan äitipolille. Neuvolan hoitaja toivotteli puhelimeesa onnea synnytykseen, hui =)

Miiku :attn: :wave: Erityisesti sun vaiheitas oon käynyt kurkkimassa, kun jo yhdessä verkkiksen puolella piinisteltiin. Jos ei ollut se raskautuminenkaan kaikkein helpointa mahdollista niin on sulla noita ongelmia ollut raskaudessakin ihan riittämiin. Vaikka olisi se omakin raskausaika voinut helpompaa olla... Mutta nyt ollaan näin pitkällä, uskomattomalta tuntuu :D Sun miehes tempaukset saa mut välillä täällä kihisemään, olen pahoillani puolestasi :hug: Onko sulla katottuna toista mahdollista tukihenkilöä synnytykseen, jos miehes ei ajoissa järkiinny?

Oisko kenelläkään vinkkiä, miten sais käsien turvotuksesta aiheutuvan säryn ja kivun helpottumaan, kun ei meinaa edes pystyä tätä näppistä naputteleen ja pitäis vielä ruveta ompeluhommiin?

t. merikukka rv 39+3
 
Jospahan miekin tässä muutaman sanasen taasen koitan saada aikaiseksi.

Onnittelut heti alkuun kaikille uusille nyyttinsä saaneille! :flower:

Miiku On kyllä kovasti kurjaa tuo miehesi käytös :kieh: luulisi nyt tosiaan ymmärtän olla selvänä ja tukenasi. Mutta on kyllä sinänsä hyvä,että olet varautunut siihen jo etukäteen,että saat synnytykseen tukea mukaan vaikkakin varmasti mielummin tukesi olisi mies,mutta jos toisesta ei siihen ole niin eipähän ainakaan tarvitse sitten yksin siellä olla. Kovasti paljon jaksamisia lähettelen :hug:

Enni ja LilliM Täältäkin löytyy yksi (kalenteriviikkojen mukaan,menkoista laskettu aika on aikaisemmin) loppukuun odottaja...jotenkin onkin ollut sellaiset fiilikset,että olen vielä joulukuun alussa neitokaisemme synttärinäkin yhtenä kappaleena.... :/ Sitä en todellakaan toivoisi,haluaisin savustaa Jaskan ulos yksiöstään ennen kuin irtisanoutumiset tapahtuu!!

Olikohan se Krista(?) joka aikaisemmin kyseli tuon influenssarokotteen sivuvaikutuksista jo rokotetulla lapsella...
Joku sitä kyseli aikaisemmin kuitenkin...
Meillä on tuo neito rokotettu ja yhtikäs mitään haittoja en ole huomannut tulleen, nyt sitten neidon 2vuotis tarkastuksessa hänelle annetaan se toinen puolisko rokotteesta enkä osaa odottaa siintäkään sitten mitään haittoja tulevaksi.
Sitä ollaan mietitty,että pitäisikö viime kuussa 3 vuotta täyttäneelle esikoiselle käydä apteekista samainen rokote ostamassa kun ehti poika juuri täyttää kolme eikä ilmaista rokotetta kaupungilta saa.
Olis kuitenkin vauvan kannaltakin huomattavasti parempi jos tämä kyseinen pöpö jättäisi meidän kämpän kokonaan väliin........

Mutta nyt menen tästä koko palstaa tukkimasta vaikkapa tuonne siivoamaan....huoh....kylläpä kiinnosta..... :whistle:


Minny ja Jaska 37+3
Huomenna äitipolille =)
 
nonnih.. nyt on käyty shoppailemassa.. mies tykkää varmaan tosi hyvää :whistle: Mut ei tiedä millon sitä seuraavan kerran pääsee yksin rauhassa shoppailemaan, niin ajattelin käyttää tilaisuuden todella hyväksi :D Lindexillä sattui nimittäin olemaan tosi halvalla lasten vaatteita.. alehinnoista vielä -50% .. Ja tyttö sai uudet kengät ja "kaupunkitakin" ja tuli haettua jotexilta tullut pakettikin postista (jouluverhot ym roinaa!! ) :LOL:

Mut nyt tankkaamaan.. rupes kaupungissa tekemään hirveesti mieli maksamakkara-ruisleipää elikkä sitä siis tekemään..

 
Alkuperäinen kirjoittaja DJ Mussukka:
Huomenta.

Kiva oli lukea synnytystarinoita, kiitos niistä. :) Tippahan niistä silmäkulmaan tuli... :heart: Eilen olikin aikasta herkkä päivä: nuo Jokelan koulun tapahtumat veti olotilat todella ikäviksi! Hormonimyräköissä ehdin vähän joka uutisia katsellessa vetistellä... :'(

Mä en, ainakaan vielä, ole synnytyksen suhteen juurikaan sitä kipua yms jännittänyt. Jotenkin ajattelen, että se vaan on väistämätöntä ja millasena se sit tuleekin, se vaan pitää ottaa vastaan (vaikka luomusynnytykseen en sentään suostu!! ). Mulla on alkanut mielessä yhä enemmän pyöriä se, että meneekö kaikki hyvin, ettei tule pahempia komplikaatioita. :| Tuo irtisanoutumisuhka on mitä todennkäköisimmin pistänyt vielä voimakkaammin nuo ajatukset päässä pyörimään, laskettu aika kun on ihan siinä... Siinä synnytystilanteessa tulee olemaan niin täysin toisten ammattitaidon varassa... :heart:

Mulla on tuo etova olo tosissaan taas noussut pintaan. Toissa-aamuna ja eilisiltana piti oksennusta useaan otteeseen niellä (anteeksi kiehtovat jutut), kun se yritti pukkaa aivan yllättäen ylös. :x Olen tässä yrittänyt miettiä voiko joku ruoka tms vaikuttaa siihen, mutta mitään en keksi. Jotenkin masukki kai vaan painelee tuonne elimistöön tms? Mutta jotain positiivistakin: yöt menee nykyisin taas paremmin. :) Heräilen kyllä edelleen ainakin kerran-pari yössä, mutta aina ei tarvitse edes syystä tai toisesta nousta jaloittelemaan, uni tulee takaisin silmään melkein heti. Lisää näitä öitä, kiitos! Mies sanoo, että hyörin nykyisin öisin tosi paljon. Mulla ei moisesta hyörimisestä ole tietoa, joten unissaan kyljenvaihtokin on tainnut alkaa luonnistua. Jei! :) *koputetaan puuta*

Ja mitäköhän sitä tälle päivälle keksisikään... Siirryn sitä miettimään...

mussu & pulla 37+6
Täällä kanssa palannut tuo alkuraskauden öklötys... veto on veks ja mitään ei jaksa tehdä. Pulssi vetelee 115 luokkaa, mutta verenpaine on nyt vähän noussu 113/71... Vielä reilu viikko sitten saattoi olla siina 100/50 paikkeilla. Osaako joku kertoa voisiko tuo paineen nousu tietää lähestyvää synnytystä??? Toivossa on hyvä elää että syntyis ennen lakkoa la.25.11.!!! :eek: Ei kiva. Muilla tätä öklötystä / vetämätöntä oloa? Jos on mitä olette tehneet sille? Tai voiko mitään tehdä.

RV 37 + 4

 
Alkuperäinen kirjoittaja DJ Mussukka:
Huomenta.

Kiva oli lukea synnytystarinoita, kiitos niistä. :) Tippahan niistä silmäkulmaan tuli... :heart: Eilen olikin aikasta herkkä päivä: nuo Jokelan koulun tapahtumat veti olotilat todella ikäviksi! Hormonimyräköissä ehdin vähän joka uutisia katsellessa vetistellä... :'(

Mä en, ainakaan vielä, ole synnytyksen suhteen juurikaan sitä kipua yms jännittänyt. Jotenkin ajattelen, että se vaan on väistämätöntä ja millasena se sit tuleekin, se vaan pitää ottaa vastaan (vaikka luomusynnytykseen en sentään suostu!! ). Mulla on alkanut mielessä yhä enemmän pyöriä se, että meneekö kaikki hyvin, ettei tule pahempia komplikaatioita. :| Tuo irtisanoutumisuhka on mitä todennkäköisimmin pistänyt vielä voimakkaammin nuo ajatukset päässä pyörimään, laskettu aika kun on ihan siinä... Siinä synnytystilanteessa tulee olemaan niin täysin toisten ammattitaidon varassa... :heart:

Mulla on tuo etova olo tosissaan taas noussut pintaan. Toissa-aamuna ja eilisiltana piti oksennusta useaan otteeseen niellä (anteeksi kiehtovat jutut), kun se yritti pukkaa aivan yllättäen ylös. :x Olen tässä yrittänyt miettiä voiko joku ruoka tms vaikuttaa siihen, mutta mitään en keksi. Jotenkin masukki kai vaan painelee tuonne elimistöön tms? Mutta jotain positiivistakin: yöt menee nykyisin taas paremmin. :) Heräilen kyllä edelleen ainakin kerran-pari yössä, mutta aina ei tarvitse edes syystä tai toisesta nousta jaloittelemaan, uni tulee takaisin silmään melkein heti. Lisää näitä öitä, kiitos! Mies sanoo, että hyörin nykyisin öisin tosi paljon. Mulla ei moisesta hyörimisestä ole tietoa, joten unissaan kyljenvaihtokin on tainnut alkaa luonnistua. Jei! :) *koputetaan puuta*

Ja mitäköhän sitä tälle päivälle keksisikään... Siirryn sitä miettimään...

mussu & pulla 37+6
Täällä kanssa palannut tuo alkuraskauden öklötys... veto on veks ja mitään ei jaksa tehdä. Pulssi vetelee 115 luokkaa, mutta verenpaine on nyt vähän noussu 113/71... Vielä reilu viikko sitten saattoi olla siina 100/50 paikkeilla. Osaako joku kertoa voisiko tuo paineen nousu tietää lähestyvää synnytystä??? Toivossa on hyvä elää että syntyis ennen lakkoa la.25.11.!!! :eek: Ei kiva. Muilla tätä öklötystä / vetämätöntä oloa? Jos on mitä olette tehneet sille? Tai voiko mitään tehdä.

RV 37 + 4

 
Heräilin tossa puolisen tuntia sitten :D tosin heräsinn ekan kerran kuudelta kun supisteli ja sit valvoinkin kahdeksaan, mut onneks sain unen päästä kiinni ja sain nyt pitkästä aikaa nukuttua vähän enemmän! =)

miiku: :hug: toivottavasti sun miehes tajuais jo pikku hiljaa että pian se lähtö on edessä ja pystyis olemaan selvinpäin :hug:

DJ Mussukka:mulla ei ollut alkuraskaudessa minkäänlaista pahoinvointia, mutta nyt tässä loppuvaiheessa on sitäkin esiintynyt. En tiedä mikä siihen auttais, mutta mulla se taitaa johtua puhtaasti siitä, että vauvan pää painaa vatsalaukkua, joka aiheuttaa muutenkin erittäin mielenkiintoisia olotiloja aina sillon tällöin :/

merikukka:mulla auttaa tohon käsien kipuun hetkellisesti se, kun liottaa käsiä kylmässä vedessä. Se vie sen kivun hetkeks pois. mulla ei oikeestaan ookaan kun aamusin ja iltasin kädet kipeä kun ovat niin turvoksissa :kieh:

Nukkuminen on tässä torpassa nykyisin sellanen taitolaji, että oksat pois. Tais siis lähinnä se asentojen vaihtaminen. Alapäätä vihloo niin vietävästi kun asentoa muuttaa ja lonkatkin on alkanut kipeytymään jos nukkuu liian kauan samalla kyljellä...Onneks miehellä on hyvät unenlahjat, niin ei oo ainakaan vielä tähän mennessä häiriintynyt kun meikäläinen ähisee ja puhisee yöt läpeensä. :whistle:

Nyt täytyy mennä syömään jotain! :wave:

H82 38+2
 
Ensiksi lämpimät onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille!!! :heart:

Ei ole tullut moneen päivään kirjoiteltua, ihan vaan siksi että oon niin kyllästynyt tähän olotilaani, ettei joka päivä viiti samoja valituksia käydä latelemassa, kun ei mitään uuttakaan kuulu. Eilen oli neuvola ja sielläkään ei ihmeitä. Kaikki ok, verenpaine ehkä hieman nousussa mut ei minun normaalitasoa ajatellen mitenkään huimasti. Pissa kuitenkin puhdas ja turvotusta ei oo edelleenkään ilmaantunut. Sf-mittakin oli jatkanut kasvuaan, eli ei puhettakaan että Veikka ois laskeutunut saati sitten kiinnittynyt.

Jonkun verran on ollut menkkakipujen tyylistä polttelua ala selässä ja mahassa sekä reisiä pakottanut. Nivuset ja häpyluu on myös hellänä, eli jospa siellä jotain kuitenkin tapahtuu vaikkei varsinaisia supistuksia olekaan ollut, ainakaan kipeitä sellaisia. kaikki ässät on kokeiltu ja ei tuo minun kohtu tunnu kovin supistusherkkä olevan kun ei mihinkään rasitukseen reagoi :kieh:

Mulla on jonkin verran tuota etovaa oloa tullut takaisin. Jatkuvasti kun on syömässä niin pysyy kuitenkin aisoissa. Väsymys on myös ihan mieletöntä. vaikka yöt saan nukuttua suht hyvin niin silti aamupäivät on yhtä tuskaa. Eilen aamulla kun kotiuduin neuvolasta niin otin heti 2h päikkärit, vaikka edellisyön nukuin hyvin ja pari tuntia kerkesin vain valveilla olemaan. Sitten oli koko loppupäivän ihan pökkerö olo ja pinna kireällä...

No jospa tästä joskus päästään synnyttämäänkin..

Sanle ja Veikka 39+2
 
Mulla meni viime yö "ehtiessä" sairaalaa,joka ottas mut synnyttämään...Toivottavasti saavat sen lain voimaan,jos sopua ei ala löytymään.Tosiaan,tossa lehessä oli,et normaalit synnytykset hoidetaan,mut synnytyshän voi muuttua tosi nopeesti normaalista poikkeukselliseks...Sehän tässä mietityttää,et jos jotain sattuu,ni kerkeekö sit apua saamaan,jos kesken kaiken lähetään jompaa kumpaa kiikuttamaan 200 km päähän saamaan hoitoa...

Nyt on taas mökki siivottu,hyvä kun toi isomummo käy auttelemassa.Matotki sai tampattua kunnolla lumeen,on tosi raikas tuoksu sisällä!

Pitäs varmaan pyykit laittaa kuivumaan ja lakanat koneeseen...

Vimpula ja hormoonihiiri 38+6
 
Mulla vissiin tuo limatulppa on irtoamassa.. valkkarin seassa sellasta ruhkehtavaa möhnää eli kyllä pieni sieltä pikkuhiljaa taitaa olla pois tulossa. Luin kyllä että se saattaa irrota jopa pari viikkoa ennen synnytystä. La olisi lauantaina... neuvolassa tänään kävin ja oli vauva kiinnittyny ja täti sano, et onhan se masuki selvästi laskeutunu. Oon sen kyllä itsekkin huomannu, ku on ihan "tyhjää" rintojen alla. Jaksuja Miikulle. Ei varmasti ole helppoa,kun sun ei missään nimessä tarvis nyt tommosta jaksaa! :hug: Onneksi on ystäviä.
 
Täällä kans limaisissa tunnelmissa. Limatulppaa on irtoillut paloissa nyt varmaan viikon ajan ja tänään tuli jo veriviiruja mukana.. jospa jospa nyt jotain tapahtuis..

Tuosta lakosta.. mulle sanottiin, ettei kannata olla huolissaan. Synnytykset tulee hoitaa joka tapauksessa oli sitten millanen tilanne tahansa. Jotkut kuulemma haluaa vain pelotella. Itte olen sairaaloiden akuuttiosastoilla työskennellyt ja ei siellä potilaita pulaan jätetä.. sit vaan vajaalla miehityksellä painetaan hommia niskalimassa, mut kyl se henkilökunta on siihen tottunut.
 

Yhteistyössä