mieheni mukaan exän synnytykseen??en sulata!!

  • Viestiketjun aloittaja "johku"
  • Ensimmäinen viesti
olivatko he eronneet ennen kun te aloitte "seurusteleen" ? ja jos ei niin miettisin sinuna aika tarkkaan mitä vaatia.. lapsilla kun on oikeus siihen isäänsä vaikka vanhemmat eivät olisikaan erossa.. sinuna yrittäisin pysyä väleissä laste äidin kanssa jotta tulevaisuus helpottuisi sitten aikanaan.. tiedän itse, sillä en ole yhdessä lasteni isän kanssa ja uuden perheen uusi "rouva" on aivan hirvee.. ei edes tervehdi... itse olen pyrkinyt käyttäytymään... on kyse kuitenkin yhteisitä lapsista! :)
 
"vieras"
Oi oi, näin kun yrittää muistaa tuonne 20 vuoden taakse, kun mekin olimme juuri tavanneet ja kuinka olimme sielunkumppaneita... kuinka paljon tässä 20 vuoden aikana on oikeasti se sielunkumppanin kanssa sarviamme hioneet, että yhdessä on pysytty ja tultu niiksi sielunkumppaneiksi ihan oikeasti. Moni olisi jo lyönyt hanskat tiskiin samoissa tilanteissa.
 
aapp
en ole niin kovin nuori,ikää 27,miehellä 32.ja minä en tee lapsia ennen kun olen varma että suhde kestää joten en varmastikaan joudu samaan tilanteeseen,miehen exä oli väkisin halunnut lapsia vaikka mies ei ollut varma ja nyt kiukuttaa että joutuu yksin kantamaan vastuuta ja sulattamaan sen että mies menee elämässä eteenpäin.
 
"vieras"
en ole niin kovin nuori,ikää 27,miehellä 32.ja minä en tee lapsia ennen kun olen varma että suhde kestää joten en varmastikaan joudu samaan tilanteeseen,miehen exä oli väkisin halunnut lapsia vaikka mies ei ollut varma ja nyt kiukuttaa että joutuu yksin kantamaan vastuuta ja sulattamaan sen että mies menee elämässä eteenpäin.
3 lasta ja ei ole varma haluaako edes niitä lapsia, aika hidas mies menemään eteenpäin...
 
[QUOTE="höh";28825714]Just siksi exä ei halua vielä sinua lastensa elämään koska suhde ei ole vielä yhden kk.n jälkeen vakaalla pohjalla. Jos nyt tutustut lapsiin ja lapset sinuun ja kohta tuleekin ero nii lapset kärsii. Lastensa parasta kai hän nyt ajattelee.... taidat olla aika nuori ja ymmärrät exääsi paremmin sitten kun sinullakin on lapsia![/QUOTE]

Mutku me RAKASTeTAAN toisiamme. Ei me erota IKINÄ...


Joo, ei lapsia tatvii heti sotkea pikkuperhe leikkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
aapp
perus palsta mammat tietysti sen ressukka yh äidin puolella,mitä jos täällä joskus ajateltaisi sen isänkin tunteita,kai silläkin on oikeus päättää tuoko minut lasten elämään ja meneekä exän luoksen hoitamaan lapsia syntymän jälkeen,ja rihän nyt ketään voi synnytykseen mukaan pakottaa!!
 
Kuukauden seurustelun jälkeen sinulla ei ole mitään oikeuksia määritellä miehen suhtautumista omiin lapsiinsa. Kyse on miehestä ja hänen lapsistaan, ei miehestä ja hänen exästään. Mies on velvollinen pitämään huolta lapsistaan ja aivan upeaa jos menee exänsä tueksi synnytykseen.

Tiedän, että tämä vastaus saa monelta niskavillat pystyyn, mutta minä nyt satun olemaan sitä mieltä, että jos ero on noin tuore ja kolmas yhteinen lapsi tulossa, miehen kuuluukin olla henkisellä tasolla kiinni entisessä parisuhteessaan ja ehdottomasti kiinni lapsissaan. Myös siinä syntymättömässä. Henkisesti kiinni siinäkin tapauksessa, että on fyysisesti mennyt eteenpäin.

Rakkaudesta ei voi kuukauden seurustelun jälkeen puhuakaan, kyse on ihastumisesta, joka ajan myötä kypsyy rakkaudeksi. Se, annatteko ihastumiselle mahdollisuuden kypsyä rakkaudeksi, onkin sitten ihan teidän välinen asia. Estämällä miestä osallistumasta tiiviisti lastensa elämään ja tunkemalla väkipakolla lyhyen seurustelun jälkeen miehesi lasten elämään, no... se ei todellakaan lupaa hyvää. Uskomatonta hätiköintiä ja hätiköinnillä on tapana kostautua. Otapa siis vähän takapakkia ja hengitä syvään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuukauden seurustelun jälkeen sinulla ei ole mitään oikeuksia määritellä miehen suhtautumista omiin lapsiinsa. Kyse on miehestä ja hänen lapsistaan, ei miehestä ja hänen exästään. Mies on velvollinen pitämään huolta lapsistaan ja aivan upeaa jos menee exänsä tueksi synnytykseen.

Tiedän, että tämä vastaus saa monelta niskavillat pystyyn, mutta minä nyt satun olemaan sitä mieltä, että jos ero on noin tuore ja kolmas yhteinen lapsi tulossa, miehen kuuluukin olla henkisellä tasolla kiinni entisessä parisuhteessaan ja ehdottomasti kiinni lapsissaan. Myös siinä syntymättömässä. Henkisesti kiinni siinäkin tapauksessa, että on fyysisesti mennyt eteenpäin.

Rakkaudesta ei voi kuukauden seurustelun jälkeen puhuakaan, kyse on ihastumisesta, joka ajan myötä kypsyy rakkaudeksi. Se, annatteko ihastumiselle mahdollisuuden kypsyä rakkaudeksi, onkin sitten ihan teidän välinen asia. Estämällä miestä osallistumalla tiiviisti lastensa elämään ja tunkemalla väkipakolla lyhyen seurustelun jälkeen miehesi lasten elämään, no... se ei todellakaan lupaa hyvää. Uskomatonta hätiköintiä ja hätiköinnillä on tapana kostautua. Otapa siis vähän takapakkia ja hengitä syvään.
Olen täysin samaa mieltä. Sopisi miettiä, tekeekö lapsille edes hyvää tavata tätä ap:ta juuri nyt.
 
aapp
mutta jos mies ei itse halua mennä synnytykseen ja hoitamaan lapsia exän kotiin,koska ovat todellakin eronneet eikä ole tarvetta viettää aikaa yhdessä.ottaa myös huomioon minun tunteeni,kenestä tuntuisi kivalta istua kotona odotamassa kun oma mies on synnytys hommissa toisen kanssa,kysynpä vaan?

mielestäni osottaa kuinka kiinni exä on miehessä kun vaatii häneltä tälläistä!
 
"jepsis"
en ole niin kovin nuori,ikää 27,miehellä 32.ja minä en tee lapsia ennen kun olen varma että suhde kestää joten en varmastikaan joudu samaan tilanteeseen,miehen exä oli väkisin halunnut lapsia vaikka mies ei ollut varma ja nyt kiukuttaa että joutuu yksin kantamaan vastuuta ja sulattamaan sen että mies menee elämässä eteenpäin.
Ei miehesi lasten äidin pidä kantaa yksin vastuuta, puolet siitä vastuusta kuuluu miehellesi. Ne lapset kun ovat yhä edelleen miehesikin lapsia. Myös se syntyvä vauva.
 
mutta eikös se sun miehes oo mulkkunsakin siihen naiseen työntänyt vai saiko vauva alkunsa pyhästä hengestä.. luulisi että vastuunsa kantaa.. vaikka ei menisi synnytykseen niin olisi kuitenkin aiheellista jollain tavalla osallistua lapsen hoitoon.. nimim. 2 lasta pungennut maailmaan, ei ne voimat oo parhaimmillaan heti synnytyksen jälkeen.. ja juu on äitejä ja ystäviä ja muita, mutta eivät he varmaan sitä lasta ole alulle saattaneet? ja jos tää ex haluaisi sinne jonkun muun ku lapsen isän niin ei varmaan olisi isää edes kysynyt mukaan?
 
"Uskomatonta"
mutta jos mies ei itse halua mennä synnytykseen ja hoitamaan lapsia exän kotiin,koska ovat todellakin eronneet eikä ole tarvetta viettää aikaa yhdessä.ottaa myös huomioon minun tunteeni,kenestä tuntuisi kivalta istua kotona odotamassa kun oma mies on synnytys hommissa toisen kanssa,kysynpä vaan?

mielestäni osottaa kuinka kiinni exä on miehessä kun vaatii häneltä tälläistä!
Eikö maailmassa todellakaan ole enää yhtään lapsetonta miestä tai sellaista miestä, joka on eronnut vuosia sitten ja kaikki asiat kunnossa.

Tuo kuvio jossa olet on helvettiä. Se on sitä tälle raskaana olevalle naiselle, miehelle ja sinulle, sekä lapsille.

Ja tuo synnytys. Oletko sinä todella niin pikkumainen prinsessa, että laitat itsesi miehen ja lapsien väliin.
Tietenkin miehesi menee mukaan kun hänen oma lapsensa syntyy tähän maailmaan.

Jos mies nyt sinun takiasi ei mene synnytykseen ja alkaa vähentämään lastensa kanssa olo aikaa, niin juokse karkuun ja lujaa.
Se miten mies nyt kohtelee näitä olemassa olevia lapsia ja raskaana olevaa entistä vaimoaan, kertoo sen miten hän tulee kohtelemaan teidän yhteisiä lapsia ja kun on tuollainen tuuliviiri ukko, niin aika suurella todennäköisyydellä sinä joskus anelet miestä synnytykseen mukaan ja mies miettii kolmannen naisen kanssa voiko tulla sinne kanssasi vai ei
 
"taavetti"
Eivätkö nykynaiset muita löydä kuin jotain tällaisia kypsymättömiä runkkuja joilla on lapsia kymmenen eri naisen kanssa? Maailma on pullollaan fiksuja ja hyväkäytöksisiä sinkkumiehiä. Tosin jutuistasi päätellen olet niin vajakki että varmaan mieluummin ovat sinkkuja kuin tuollaisen kanssa. Ja tuota sinun "miestäsihän" tuskin muut edes huolisivat. Onnea vaan teille, sielunkumppanit XD
 
"hep"
mutta jos mies ei itse halua mennä synnytykseen ja hoitamaan lapsia exän kotiin,koska ovat todellakin eronneet eikä ole tarvetta viettää aikaa yhdessä.ottaa myös huomioon minun tunteeni,kenestä tuntuisi kivalta istua kotona odotamassa kun oma mies on synnytys hommissa toisen kanssa,kysynpä vaan?

mielestäni osottaa kuinka kiinni exä on miehessä kun vaatii häneltä tälläistä!
Oletko miettinyt asiaa siltä kannalta,jos itse olisit raskaana ja miehesi on löytänyt kuukauden hurvittelun jälkeen "tosirakkauden" eikä halua enää olla tekemisissä perheensä kanssa. Olisiko asiassa mitään pointtia jota ehkä edes kannattaa pohtia?

Mies on ISÄ ja vanhempana se vastuu lapsesta ei lopu eroon, ja elämä ala puhtaalta pöydältä. Totta kai vastuu tulee paketin mukana! mies tulee lapsineen ja tietenkin exä mukana. Saat miettiä oletko valmis rulettiin ja onko asenteesi oikea. Voin sanoa että tuolla asenteella tiestä tulee pitkä ja kivinen,vailla onnea.

Jos suhteesi etenee niin kyllä ne perheen sisäiset suhteetkin pitää toimia, eikä itkeä miten epäreilua maailma on sinua kohtaan!
 
"huoh"
Useinmiten jää kyllä luu käteen jos alkaa tunkemaan miehen ja lasten väliin. Tästä tapauksesta en ole varma kun on uus nainen kelvannut vanhan ollessa vielä paksuna. Itse en IKINÄ alkaisi mihinkään miehen kanssa kenelle toinen on tekemässä lasta. Melkonen häntäheikki, suna kyllä miettisin miten se kohtelee tulevaisuudessa sua kun raskaana olevan exän kohtelu on tota laatua.
Olet myös varmastikin tiennyt tilanteen alkaessasi tuohon sekoiluun, joten ämmämäiseen tyyliin tietenkin pillität kun paska on jo housussa. Voihan noita juttuja toki miettiä etukäteenkin, ettei tarvitsisi raskaana olevaa naista kiusata.
 
aapp
tottkai olen tienny että exä on raskaana,pitäisikö teidän mielestä miehen pysäyttää oma elämänsä sen takia että exä on raskaana?kai sitä jokainen saa eron jälkeen mennä eteenpäin!!ja he olivat jo eronneet kun exä sai tietää olevansa raskaana ja mies vaati aborttia mutta exä itse päätti pitää lapsen joten mielestäni silloin on turha lapsen isältä mitään vaatia kun isä ei olisi enempää lapsia hänen kanssaa halunnut.
 
justjuu
Mä en ymmärrä sun roolia tässä nyt lainkaan. Keskustelun otsikko on se, että sinä et sulata asiaa. Ja nyt se on kuitenkin mies, joka ei edes halua osallistua synnytykseen. Veikkaan, että olet itse jollain tavoin muokannut miehen mielipidettä asiasta. Mielestäni sun olisi pitänyt tukea miestä ja pitää mielipiteesi omana asiasa. Se on sun omaa huonoa itsetuntoa, jos et pysty sulattamaan sitä, että miehesi näkee toisen synnytystuskissaan.

Kuvitteletko, että synnytys on jotenkin eroottinen tapahtuma? Mies on nähnyt eksänsä monet kerrat alasti ja ties missä asennoissa, paljonko se synnytys siinä enää painaa? Oman lapsen syntyminen on aina ihme. Millainen mies ei halua tuollaisessa ihmeessä olla mukana, vastaanottamassa omaa lastaan?
 
"vieras"
tottkai olen tienny että exä on raskaana,pitäisikö teidän mielestä miehen pysäyttää oma elämänsä sen takia että exä on raskaana?kai sitä jokainen saa eron jälkeen mennä eteenpäin!!ja he olivat jo eronneet kun exä sai tietää olevansa raskaana ja mies vaati aborttia mutta exä itse päätti pitää lapsen joten mielestäni silloin on turha lapsen isältä mitään vaatia kun isä ei olisi enempää lapsia hänen kanssaa halunnut.
miten niin synnytys pysäyttää miehen oman elämän...? öööh, kyllä se ainakin vähän hidastaa muttei pysäytä. Mies joutuu miettimään myös asioita lasten kannalta eikä pelkästään itsensä. Kyllä se elämä jatkuu,mutta kyllä se entinen elämä kulkee mukana halusit tai et. Jos et ole valmis miestäsi jakamaan lasten takia, niin ehkä kannattaa valita mies jolla on neitseellinen tausta.
 
tottkai olen tienny että exä on raskaana,pitäisikö teidän mielestä miehen pysäyttää oma elämänsä sen takia että exä on raskaana?kai sitä jokainen saa eron jälkeen mennä eteenpäin!!ja he olivat jo eronneet kun exä sai tietää olevansa raskaana ja mies vaati aborttia mutta exä itse päätti pitää lapsen joten mielestäni silloin on turha lapsen isältä mitään vaatia kun isä ei olisi enempää lapsia hänen kanssaa halunnut.
Missä sun empatia on sitä syntyvää lasta kohtaan? Ja omia lapsiako meinasit hankkia?

Kyllä se mies on ihan yhtä paljon osallistunut lapsentekoon kuin se exäkin, kyllä se mahdolliset seuraukset on tiennyt. Ja katsoppa vaan, ne miehen lapset tulevat merkitsemään sille miehelle enemmän kuin sinä merkitset, miksi muuten menisi synnytykseen?
 

Yhteistyössä