mieheni mukaan exän synnytykseen??en sulata!!

  • Viestiketjun aloittaja "johku"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28826129]Ap on perheen äiti silloin kun lapsi on isällään eli joka toinen viikko.[/QUOTE]

Mistä sinä tiedät millaisen sopimuksen tekevät? Voihan se olla, että isä tapaa lastaan pari tuntia viikossa. Ja syntyvä vauva ei lähde isänsä luokse kuukausiin syntymän jälkeen. Onkohan ap tätä ajatellut? Silloin se mies menee exänsä luokse käymään jos lastaan haluaa tavata, ja voipi olla tiivistä vierailua jos lapsi miestä kiinnostaa (kun menee kerran synnytykseenkin mukaan).

Ja ei se ap mikään äitipuoli ole, mun mielestä on typerää keksiä tuollaisia nimikkeitä väkipakolla kun se oikea vanhempi on kuitenkin elämässä mukana, ja ap:n tapauksessa vielä ainakin lähivanhempi ellei yksinhuoltaja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28826143:
Mistä sinä tiedät millaisen sopimuksen tekevät? Voihan se olla, että isä tapaa lastaan pari tuntia viikossa. Ja syntyvä vauva ei lähde isänsä luokse kuukausiin syntymän jälkeen. Onkohan ap tätä ajatellut? Silloin se mies menee exänsä luokse käymään jos lastaan haluaa tavata, ja voipi olla tiivistä vierailua jos lapsi miestä kiinnostaa (kun menee kerran synnytykseenkin mukaan).

Ja ei se ap mikään äitipuoli ole, mun mielestä on typerää keksiä tuollaisia nimikkeitä väkipakolla kun se oikea vanhempi on kuitenkin elämässä mukana, ja ap:n tapauksessa vielä ainakin lähivanhempi ellei yksinhuoltaja.
Tai ehkä lapsi muuttaa isälleen ja biologinen äiti tapaa lasta vain pari tuntia viikossa? Ap voi joka tapaukssa olla mukana kaikissa tapaamisissa ennen kuin siirtyvät vuoroviikkojärjestelyyn.
 
"vieras"
ja ei en ole raskaana,emme halua tehdä lasta ainakaan vielä vuoteen,mielummin varmistutaan kaikesta ja sitten vasta yhteinen lapsi.
Sinä itse ajattelet omia "lapsiasi" - et halua heitä epävarmaan tilanteeseen. Oletko ajatellut, että miesystäväsi äiti myös ajattelee omia lapsiaan ihan samalla tavalla eikä sen vuoksi halua sinua vielä mukaan heidän elämäänsä? Hän ajattelee, että suhde on vielä liian tuore ja epävarmalla pohjalla - hänkin haluaa "varmistua kaikesta" teidän suhteessanne. Lasten elämässä on tapahtunut paljon muutoksia, ja hän haluaa lapsille rutiinia ja varmuutta elämään.

Kyseessä on miehen syntyvä lapsi, joten totta kai hänen tulee mennä synnytykseen. Ei hän sinne mene katsomaan exäänsä alastomana (ja veikkaan, että on jo nähnyt exänsä alastomana lukemattomia kertoja). Miten jollakin voi edes tulla mieleen, että synnytykseen osallistumiseen voisi liittyä mitään seksuaalista? Ja totta kai mies auttaa lapsena äitiä ja omia lapsiaan uuden lapsen synnyttyä niin paljon kuin voi. Ymmärrät varmaan, että juuri synnyttäneenä kahden pienen lapsen ja vauvan hoitaminen on aika raskasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28826143:
Ja ei se ap mikään äitipuoli ole, mun mielestä on typerää keksiä tuollaisia nimikkeitä väkipakolla kun se oikea vanhempi on kuitenkin elämässä mukana, ja ap:n tapauksessa vielä ainakin lähivanhempi ellei yksinhuoltaja.
Uusperheessä vanhempien uudet puolisot ovat automaattisesti äiti- ja isäpuolia. Eikö sun lapsi tai lapset saa kutsua sinun uutta puolisoa äidiksi jos menet naimisiin?
 
jepjeo
en ole niin kovin nuori,ikää 27,miehellä 32.ja minä en tee lapsia ennen kun olen varma että suhde kestää joten en varmastikaan joudu samaan tilanteeseen,miehen exä oli väkisin halunnut lapsia vaikka mies ei ollut varma ja nyt kiukuttaa että joutuu yksin kantamaan vastuuta ja sulattamaan sen että mies menee elämässä eteenpäin.
Helvetin kerkeäväinen mies sulla... Ikä 32v, ekasta suhteesta teini-ikäiset pojat (teini-isi?), toisesta kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa.. Ja uusi sielukumppanikin taas kainalossa :D

Onnea lastenhoitoon ja elareiten maksuun :)
 
[QUOTE="vieras";28826158]Tai ehkä lapsi muuttaa isälleen ja biologinen äiti tapaa lasta vain pari tuntia viikossa? Ap voi joka tapaukssa olla mukana kaikissa tapaamisissa ennen kuin siirtyvät vuoroviikkojärjestelyyn.[/QUOTE]

Ei ap voi olla mukana jos se sille exälle ei sovi, hänen ehdoillaanhan siinä pitkälti mennään. Vaikea kuvitella, että äiti antaisi juuri syntyneen lapsen isän hoidettavaksi, toki joskus se on paras ratkaisu.
 
[QUOTE="vieras";28826172]Uusperheessä vanhempien uudet puolisot ovat automaattisesti äiti- ja isäpuolia. Eikö sun lapsi tai lapset saa kutsua sinun uutta puolisoa äidiksi jos menet naimisiin?[/QUOTE]

En osaa sanoa miten suhtautuisin. Minun lapset, joten minä hoidan, ja ainakin olisi vaikea luottaa toisen kykyyn ja haluun hoitaa lapsia. Ei ole ajankohtaista minulle, joskus toiste saatan ajatella toisin.
 
Oh hoh
Aikamoinen tilanne. Mua kyllä ihmetyttää tässä myös se, että teidän suhde ei kyllä kuullosta ihan normaalilta jos kuukauden seurustelun jälkeen sulla ei ole sen vertaa omaa elämää suhteen ulkopuolella, että joutuisit yksin kotona pyörittelemään peukaloita kun mies on exänsä mukana synnytyksessä. Siis oikeasti riippuvuus on sairautta eikä sielunkumppanuutta!! Kyllä mäkin haluan mieheni kanssa paljon olla ja sitä on oltukin viimeiset 10 vuotta, mutta pitää sitä nyt molemmilla olla myös tilaa hengittää eikä kuullosta kovin terveeltä, että kuukauden seurustelun jälkeen riiput noin kiinni miehessä ja koet asemasi noin epävarmaksi, että koet asemasi jotenkin uhatuksi kun mies menee oman lapsensa syntymää katsomaan!

Itse en myöskään kuukauden seurustelun jälkeen lapsia tutustuttaisi vielä keneenkään vaan isä voi ihan tavata niitä lapsia ilman uutta heilaa. En myöskään uutana kumppanina olisi tunkemassa tapaamaan lapsia, kyllä niihin ehtii myöhemminkin suhteen muodostaa jos suhde miehen kanssa jatkuu.
 
no meillä ei ainakaan ole ikinä puhuttu äitipuolista eikä isäpuolista ja uusioperhe-elämää takana 6vuotta.. lapsilla on olemassa ja elossa omat molemmat biologiset vanhemmat.. jos lapsi jossain vaiheessa haluaa itse aloittaa tuon puolikkaista puhumisen niin ok, mutta sitä termiä ei heille ole opetettu :)
 
"vieras"
en ole niin kovin nuori,ikää 27,miehellä 32.ja minä en tee lapsia ennen kun olen varma että suhde kestää joten en varmastikaan joudu samaan tilanteeseen,miehen exä oli väkisin halunnut lapsia vaikka mies ei ollut varma ja nyt kiukuttaa että joutuu yksin kantamaan vastuuta ja sulattamaan sen että mies menee elämässä eteenpäin.
Väkisellä kolme lasta? Melko tossukka ukko jos ei jo ensimmäisen jälkeen osannut sanoa että ei kiitos enempää?

Jos miehelläsi on jo kahdelle naiselle lapsia niin kannattaako sun ryhtyä kolmanneksi? Tuossa iässä kaksi exää lapsineen tarkoittaa korkeaa todennäköisyysttä sille että sinustakin tulee jossain vaiheessa ex. Ja kenties samalla myös yh.

Mun on vaikea ymmärtää millainen nainen tekee tuollaisen miehen kanssa enää yhtään lasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28826176:
Ei ap voi olla mukana jos se sille exälle ei sovi, hänen ehdoillaanhan siinä pitkälti mennään. Vaikea kuvitella, että äiti antaisi juuri syntyneen lapsen isän hoidettavaksi, toki joskus se on paras ratkaisu.
Miksi ei sopisi? Exä pitää vain hyväksyä että lapsen isä on tasavertainen vanhempi ja isän uusi puoliso tulee olemaan mukana lapsen elämässä äitipuolen roolissa.
 
[QUOTE="vieras";28826221]Miksi ei sopisi? Exä pitää vain hyväksyä että lapsen isä on tasavertainen vanhempi ja isän uusi puoliso tulee olemaan mukana lapsen elämässä äitipuolen roolissa.[/QUOTE]

Vaikkapa siitä syystä, että liian paljon ja liian nopeasti. Totaalisen väärä tapa tutustuttaa uuteen ihmiseen. Ja etävanhempikaan ei ole tasaveroinen lähivanhempaan verrattuna, saati sitten uusi tyttöystävä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28826238:
Vaikkapa siitä syystä, että liian paljon ja liian nopeasti. Totaalisen väärä tapa tutustuttaa uuteen ihmiseen. Ja etävanhempikaan ei ole tasaveroinen lähivanhempaan verrattuna, saati sitten uusi tyttöystävä.
Millaista on elää kulpassa? Kaikuuko?
 
Meidän ensitapaamisesta ei ollut kuin joku kolmisen viikkoa, kun yksi nykyisen mieheni kolmesta biolapsesta laitettiin minun luokseni kahdeksi viikoksi niin, että äiti 500 km päässä ja isä toisella mantereella. Ja siis todellakin lapsen äiti oli tästä tietoinen, olin yhteydessä häneen kyllä useamman kerran. Itsehän olin reilun viikon vanha vaimo, että sitä voi olla puolisonkin asemassa aika nopeasti.

Mutta jos Datan eksä olisi oottanut Datalle lasta ja erosta muutenkin olisi ollut vain lyhyt aika, niin tuskin olisin välittänyt lähteä geimeihin mukaan.
 
aapp
siis ei miehelläni ole mitään vuoroviikko juttuja,tapaa kerran viikossa n7h kerrallaan lapsiaan,mies on niin paljon töissä ja kaipaa myös vapaalla omaa aikaa jotta saa itsekin levättyä,toki ehkä joskus voisimme miettiä ottavamme lapsia vaikka viikonlopuksi mutta ei varmaan vielä mies jaksa kun ovat aika nuoria,ja vauvaa mies tuskin tapaa sen enempää kun samalla vilaukselta kun hakee isompia lapsia,ei häntä huvita exän kanssa viettää aikaa,tapaa vauvaa sitten kun hän on tarpeeksi vanha että exä antaa meidän luoksemme.
 
"vieras"
Meillä oli tuo tilanne, odotin toista lastamme kun mies otti ja lähti ja löysi heti uuden naisen. Synnytykseen mies ei tullut mukaan ja laitoksella kävi kerran katsomassa vauvaa, mutta syntymän jälkeen kävi joitakin kertoja meillä kotona lapsia katsomassa.

Onko ap ottanut sellaista asiaa huomioon, että ihan alkuun miehen pitää vierailla exänsä luona, jos haluaa rakentaa suhdetta vauvaan, sillä ei sitä pientä vauvaa voi äidin luota ensimmäisinä kuukausina juurikaan pois viedä.
 
voi ziisus!!
mistä näitä raukkoja sikiää!!!kuka idiootti lähtee suhteeseen jos miehelle on joku raskanaa,oli tilanne mikä tahansa,vähän kunnioitusta sitä raskaana olevaa äitiäkin kohtaa,ja salaa tapaat heidän lapsia??jos mä olisin se äiti mä vääntäisin sulta niskat nurin!!muista että joku pv sä olet ton äiidn tilalla ja kärsit ihan samalla tavalla kun se nyt kun se yrittään viimesillään toipua erosta,hoitaa pienet lapset,valmistautua vauvan tuloon ja kestää sen että hierotte tota elämänne rakkautta sen naamaan,minkä helvetin takia siitä on pitänyt edes mainita,eikö voi ensin rauhassa seurustella ja tutustua ja katsoa mihin juttu johtaa!!
ja isä tapaa lapsiaan noin harvoin ja muutenkin mikä tilanne,sinulle sanon vaan että sinuna juoksisin ihan vitun lujaa!!
 

Yhteistyössä