Mies ei halua naimisiin,miksi sitten kihlasi minut vuosi sitten?

  • Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti
nooo
[QUOTE="Tiina";23354504]Kyynel vaan itsellesi :) kuule ihan kiva tätä pohtia järkevien naisten kanssa täällä,monen moisiahan aiheita täällä käsitellään,jotan omani mahtuu varmaan joukkoon.
Mutta eroa en ota,en lapselta ehjää perhettä tämän takia riko. se nyt kuitenkin avioliittoa tärkeämpi minulle![/QUOTE]

Kuule vaan ite, jos haluut järkevien naisten kanssa tätä pohtia niin tää on ihan väärä paikka!:D
 
"johku"
Aika jännä että ette ole tuohonastisen yhteisen taipaleenne aikana puhuneet mitä tulevaisuudessa haluatte. Me sovimme lyhyen ajan sisällä kihlauksesta mieheni kanssa vuoden jona mennään naimisiin,se ajoittui 2 vuoden päähän kihlauksesta. Nyt ollaan oltu jo 2 vuotta naimissa.
 
Miten te menitte kihloihin? Ilmeisesti mies ei siis kysynyt sua vaimokseen tms?

Voihan se olla, etä koska teillä on tuo raksaprojekti menossa, mies on siitä stressaantunut (+ rahanmenosta), eikä siksi halua ajatella häitä (ja siihen uppoavaa rahasummaa). Odota talon valmistumiseen, anna arjen rauhoittua ja ota sitten asia uudelleen esiin. Vastaanotto voi olla ihan eri :)
 
"Tiina"
Miten te menitte kihloihin? Ilmeisesti mies ei siis kysynyt sua vaimokseen tms?

Voihan se olla, etä koska teillä on tuo raksaprojekti menossa, mies on siitä stressaantunut (+ rahanmenosta), eikä siksi halua ajatella häitä (ja siihen uppoavaa rahasummaa). Odota talon valmistumiseen, anna arjen rauhoittua ja ota sitten asia uudelleen esiin. Vastaanotto voi olla ihan eri :)
No näin se on toimittava :)
 
"vieras"
[QUOTE="Tiina";23353976]
Huh huh,sanoin että en halua isoja häitä,mutta että se on kaunis sinetti suhteelle ja sanoin että,haluan hänen sukunimensä,niin siihen hän sanoi että no käy maistraatissa vaihtamassa...
[/QUOTE]
Sanot sille miehelle, että kyllä tuo sinulle sopii, mutta ei onnistu ilman hän on mukana ja etukäteen hankittua esteettömyystodistusta :D Pari todistajaa voi saada varmaan paikan päältä.
 
"Tuikku"
Mulla oli vähän sama tilanne aikoinaan. Olin kyllä tehnyt miehelle selväksi, mitä kihlaus mulle merkitsee (naimisiin menoa), mutta kun kihlauduttuamme aloin miettiä häitä, mies meinasi joka kerta hermostua ja pari kertaa hermostuikin. Sanoi, ettei naimisiinmeno hänelle ole niin tärkeää, vaan yhdessäolo. Minä taas painostamaan, että miksi sitten ollaan kihloissa. Tajusin kumminkin ajan myötä, että miehelle on tärkeää, ettei häntä painosta (missään asiassa). Tulin sitten raskaaksi, ja lapsi syntyi. Vähän minua harmitti, ettei menty naimisiin ennen lapsen syntymää, mutta kun sitten alettiin suunnitella ristiäisiä niin miespä yllätti minut ja ehdotti naimisiin menoa samalla.

Mitä tällä haluan sanoa, on että jos puhut asiasta usein, miehesi ehkä kokee että painostat häntä. Toki olen edelleen samaa mieltä kanssasi kihlauksen merkityksestä, mutta mitä jos kokeilisit vähän aikaa olla puhumatta aiheesta ja antaisit ajan kulua, kunnes stressi talosta ym. hellittää. Ehkä mies jopa itse ottaa asian joskus puheeksi? Tai ehkä ainakin suhtautuu myönteisemmin kun ei koe, että häntä painostetaan...
 
"juu"
Siis miestäsi ahdistaa niin paljon naimisiinmeno lapsensa äidin kanssa, että ei voi edes puhua naimisiinmenosta, vaan kokee sen painostamisena ja ahdisteluna? Kyllä tuollaisesta herää väkisinkin epäilys, että taitaa miestä epäilyttää jokin asia teidän suhteessanne eikä halua sitoutua lopullisesti sinuun, vaan pitää takaporttia auki. Jos asia olisi kiinni vain esim. siitä, että isot juhlat ahdistaa tai pelkää rahanmenoa häiden järjestämisessä tai että ei kokisi avioliittoa tärkeänä, niin kyllä silloin pystyisi edes puhumaan naimisiinmenosta. Jotain suurempaa ongelmaa tuossa taustalla todennäköisesti on.
 
juuu
En jaksanut lukea tuota jaarittelua tuosta naimisiin menemisestä, mutta jos mieheni joskus käskisi minun olla hiljaa, niin veikkaan, että meidän ei tarvitsi enää keskustella niin kihloista kuin naimisiin menostakaan.
 
rtee
Jos ette ole menossa naimisiin, niin kannattaa miettiä laillista asemaasi. Miten esimerkiksi talo, jota rakennatte? Onko kenen nimissä? Minkälainen rahatilanteesi on, jos miehesi kuolisi, selviäisitkö?
 
"Tiina"
Jos ette ole menossa naimisiin, niin kannattaa miettiä laillista asemaasi. Miten esimerkiksi talo, jota rakennatte? Onko kenen nimissä? Minkälainen rahatilanteesi on, jos miehesi kuolisi, selviäisitkö?
Miehen nimissä kokonaan.Jos jotain tapahtuisi niin kyllä selviäisin taloudellisesti vaikkei perintöä tulisikaan.Ei minua hänen rahansa kiinnosta. Käy minulle avioehtokin jos hän haluaa,mutta kanssa ihmetyttää ettei hän halunnut paljoa edes puhua aiheesta. Lisää lapsia hän kyllä kanssani haluaisi niin miksei naimisiin sitten,ihmettelen....
 
vieras2
No voit kyllä miehellesi todeta, että ei se noin vaan se nimen vaihtaminenkaan käy, että kyllä maistraatissakin pitää pariin otteeseen asioida. Ensin laitat esteettömyystodistuksen nenän eteen täytettäväksi, ja kun sitä ihmettelee niin sanot, että kun sitä yhteistä sukunimeä nyt haetaan. Sitten sovit maistraattiin ajan ja sanot miehelle, että siellä pitää mennä tosiaan käymäänkin. Jos ei ala mennä homma perille niin sanopa, että on koomista, että mies joka on valmis niinkin suureen sitoutumiseen kuin yhteiseen lapseen ei kuitenkaan ole valmis virallistamaan suhdettaan tämän lapsen äitiin.
 
"mies"
mitä helkuttia täällä puhutaan että miehellä on stressiä rahasta yms. on paineita talon rakentamisessa. kyllä mie osaa sanoa jos asia on näin. jos mies sanoo selvästi että EN HALUA NAIMISIIN. niin silloin se tarkottaa ei halua naimisiin. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? ei siihen tarvitse olla mitään ihmeellistä syytä miehen mielessä vaan yksinkertaisesti se että ei vaan halua naimisiin. mikä teitä naisia oikein riivaa? kaikessa mikä ei olekkaan omaan mieleen niin siihen täytyy olla joku syy miten se kierretään, kuten just esim tää että kun mies on niin stressaantunu rahasta että ei halua miettiä häitten maksamista. mitä vittua?!:D
 
"Tiina"
[QUOTE="mies";23358100]mitä helkuttia täällä puhutaan että miehellä on stressiä rahasta yms. on paineita talon rakentamisessa. kyllä mie osaa sanoa jos asia on näin. jos mies sanoo selvästi että EN HALUA NAIMISIIN. niin silloin se tarkottaa ei halua naimisiin. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? ei siihen tarvitse olla mitään ihmeellistä syytä miehen mielessä vaan yksinkertaisesti se että ei vaan halua naimisiin. mikä teitä naisia oikein riivaa? kaikessa mikä ei olekkaan omaan mieleen niin siihen täytyy olla joku syy miten se kierretään, kuten just esim tää että kun mies on niin stressaantunu rahasta että ei halua miettiä häitten maksamista. mitä vittua?!:D[/QUOTE]


no niin kun mies on linjoilla niin voisiko syy olla sitten siinä ettei hän rakasta riittävästi? mutta se tosin on ristiriidassa siinä että haluaa lisää lapsi (joskus) vai onko siinäkin vaan sanonut miellyttääkesni minua. OK,minulle tämä on tärkeä asia ja mielestäni miehen vastaus ei ollut riittävä. En jankkaa tästä enempää hälle koska hän ei halunnut puhua asiasta enempi niin tuskin riemastuisi jos painostaisin....siksi pohdin täällä onko muilla ollut vastaavaa ja voisiko johtua ettei vaan halua minua vaimokseen?
 
"vaimo"
[QUOTE="mies";23358100]mitä helkuttia täällä puhutaan että miehellä on stressiä rahasta yms. on paineita talon rakentamisessa. kyllä mie osaa sanoa jos asia on näin. jos mies sanoo selvästi että EN HALUA NAIMISIIN. niin silloin se tarkottaa ei halua naimisiin. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? ei siihen tarvitse olla mitään ihmeellistä syytä miehen mielessä vaan yksinkertaisesti se että ei vaan halua naimisiin. mikä teitä naisia oikein riivaa? kaikessa mikä ei olekkaan omaan mieleen niin siihen täytyy olla joku syy miten se kierretään, kuten just esim tää että kun mies on niin stressaantunu rahasta että ei halua miettiä häitten maksamista. mitä vittua?!:D[/QUOTE]

No tähän on nyt kyllä pakko heittää kysymys, joka on jo ketjun otsikossa, eli miksi se mies sitten kuitenkin meni kihloihin, jos ei naimisiin halua?
 
"mies"
[QUOTE="Tiina";23358232]no niin kun mies on linjoilla niin voisiko syy olla sitten siinä ettei hän rakasta riittävästi? mutta se tosin on ristiriidassa siinä että haluaa lisää lapsi (joskus) vai onko siinäkin vaan sanonut miellyttääkesni minua. OK,minulle tämä on tärkeä asia ja mielestäni miehen vastaus ei ollut riittävä. En jankkaa tästä enempää hälle koska hän ei halunnut puhua asiasta enempi niin tuskin riemastuisi jos painostaisin....siksi pohdin täällä onko muilla ollut vastaavaa ja voisiko johtua ettei vaan halua minua vaimokseen?[/QUOTE]

en usko että johtuu siitä ettei rakasta. jotkut miehet ei vaan pidä avioliittio tärkeenä, mut voi silti mennä kihloihin kai se on se ns helpompi vaihtoehto tai jotain. mulla on monta kaveria jotka on naisensa kanssa kihloissa mut ei meinaa koskaa mennä naimisiin, koska ei vaan pidä sitä tärkeenä asiana. se suhde ei muutu siitä mihinkään vaikka oltais naimisissa. onhan siinä sit noi perintöasiat ja tollaset, mut ei moni ajattele niitä.
 
"mies"
[QUOTE="vaimo";23358282]No tähän on nyt kyllä pakko heittää kysymys, joka on jo ketjun otsikossa, eli miksi se mies sitten kuitenkin meni kihloihin, jos ei naimisiin halua?[/QUOTE]

ei se oo enää nykypäivään sanottu että jos mennää kihloihin ni sit mennää automaattisesti naimisiin. tai jollekkii on, mutta ei läheskää kaikille. jotkut parit on kihlois monta vuotta menemättä ikinä naimisii.
 
riiiisi
Minäkään en halua naimisiin, vaikka ollaan kihloissa. Ja syy on se, että ottaisin kuitenkin vähän liikaa paineita hääjuhlien järjestämisestä ja en tosiaankaan haluaisi järjestää niitä. Ja ilman juhlia on tässä suvussa mahdotonta mennä naimisiin, mieskin haluaisi isot juhlat...
 
"toope"
[QUOTE="Tiina";23353976]Niinpä,no eilen tuli häistä puhetta,hän kertoi kaverinsa häävouhotuksesta ja aloin puhumaan meidän "häistä" hän sanoi ettei halua naimisiin.... Olin ihan että hei miksi me sit ollaan kihloissa? Hän sanoi että kihlat riittää,ei hän "tarvitse" kuulema naimisiinmenoa rakastaakseen minua.
No minä tietty aloin puhumaan että jopas minulle tuli kusetettu olo yms... Puhuin omista ajatuksistani liittyen avioliittoon ja sen merkityksestä. Mies ärähti ja käski minun olla hiljaa,hän pitää sitä (avioliittoa) tyhmänä asiana....vouhotuksena yms.
Huh huh,sanoin että en halua isoja häitä,mutta että se on kaunis sinetti suhteelle ja sanoin että,haluan hänen sukunimensä,niin siihen hän sanoi että no käy maistraatissa vaihtamassa...

Tuli niin paha mieli,etten tiedä mitä ajatella.Minulle tuo olisi niin tärkeä asia siis avioliitto ja sen yhteisen nimenkin saaminen ja hän ehdottaa että voin silti nimeni vaihtaa:(

meillä on yksi lapsi ja talo tekeillä,luulin että ollaan onnellisia ja ollaankin,miksei mies halua sitoutua? kysyin ja vastaukset ovat nuo,hän ei "tarvitse" avioliittoa. Ollaan oltu yhdessä useita vuosia.Lähivuosina tuo avioliitto voisi olla ajankohtainen...

Tulee luonnollisesti tunne,ettei hän vaan halua minua. Helppo lähteä kun joku "parempi" osuu kohdalle.
Ihan pönttö olo,muutenkin mies oli eilen jopa vihaisen oloinen että,nostin asian edes esille.
Minun mielestä on sitten ihan turha edes olla kihloissa,otanko sormuksen pois?

Valaiskaahan minua,ajatuksia? Mitä se mies mahtaa OIKEESTI tarkoittaa?[/QUOTE]

Tää on kuin minun kirjoitus vielä vuosi sitten! Miehen mieli muuttui ja mentiin perjantaina naimisii. Toivottavasti sinunkin mies vielä muuttaa mielesi! :)
 
mekään
ei mennä koskaan naimisiin. ollaan kyllä kihloissa mutta mies ei halua naimisiin. yritetään toista lasta. eikä kyse ole siitä että mies ei minua rakasta vaan ihan puhtaasti siitä että hän ei näe sitä tärkeänä asiana, enkä kyllä minäkään.
 
"mies"
[QUOTE="Tiina";23358375]Okei kiitos "mies" vastauksestasi. Jospa sit jätän tämän aiheen ja märehdin mielessäni että,voihan ketun polkka![/QUOTE]

Voithan sä joskus myöhemmin kysyä että onko ukko muuttanu mielensä.
 

Yhteistyössä