Mies ei halua naimisiin,miksi sitten kihlasi minut vuosi sitten?

  • Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"Repekka"
No, jotkut seurustelee paremman puutteessa jonkun just ja just kelpaavan kanssa, kun ei ole mukavaa olla yksin, jälkikasvuakin "kuuluu" hankkia ja onhan se mukavaa kun on joku kustannuksia jakamassa ja saahan siltä seksiäkin. Mutta sitten pitävät takaporttia auki sen vuoksi, että voivat lähteä helposti jos löytävät paremman. Ja niitähän esimerkkejä on paljon, joissa mies on löytänyt uuden naisen ja on heti ollut valmis naimisiin, koska nainen on heti tuntunut "Oikealta". Ja miesystäväsi saa myös rakentaa taloa omiin nimiinsä, jonka sitten omistaakin itse.

Mutta vaikea tietää miehesi ajatuksen juoksua.
 
"annina"
Minä en koskaan ajatellut meneväni naimisiin, eikä mieheni.
Kuitenkin eräänä päivänä mieheni kosi, luulin sitä ensin vitsiksi kunnes tajusin miehen olevan tosissaan.
Siitä kahden viikon päästä menimme maistraatissa naimisiin kahden ystävän läsnäollessa ja illalla yllätimme kaikki läheisemme uutisilla "grillijuhlissa". Nyt meillä on lapsi ja mies on ylpeä että lapsi syntyi avioliittoon ja muutenkin kun harva ystävistämme on naimisissa niin miehen mielestä sekin tekee meidän sitoutumisesta erityisen merkittävää.
Kaikille tuli yllätyksenä että juuri me kaksi menimme naimisiin, kumpikin oli aikaisemmin varmoja ettei todellakaan menisi koskaan kenenkään kanssa naimisiin, minä en viihtynyt parisuhteissa ja mies ei ollut ottanut omiaan vakavasti. Mutta kun me menimme yhteen niin molemmille tuli vahva tunne siitä että emme enää muita tarvitse ja haluamme mennä naimisiin toistemme kanssa. Se oli luonnollinen seuraava askel, sen jälkeen rupesimme miettimään perheen perustamista ym.
Enää en voisi kuvitellakaan ettemme olisi avioliitossa, se tunne mikä tulee kun olemme virallisestikin perhe, sama sukunimi ja se että me valitsimme sanovamme tahdon sitoo meidät tiukemmin yhteen.
Asuntolaina "sitoo" meidät pankkiin, lapsi "sitoo" meidät lapseen ja avioliitto "sitoo" meidät toisiimme.
 
"tea"
Ihanteellisintahan on, että ensin pariskunta menee naimisiin KESKINÄISEN rakkautensa takia ja vasta sitten alkavat hankkia lapsia ja ottavat asuntolainan. Avioliitto on puolisoiden välinen sitoutuminen, jossa sitoutumista ei määritä mikään tai kukaan ulkopuolinen, vain puolisoiden oma tahto ja sydän.

Ei niin päin, että vauvakuumeen tai talokuumeen takia alkavat hankkia lapsia ja asuntolainan sellaisen kumppanin kanssa, joka ei tunnu niin Oikealta, että hänen kanssaan voisi mennä naimisiin. Jotkut naiset tosin luulevat tuollaisessa tilanteessa, että he saavat miehen "alistumaan" naimisiin kanssaan LAPSEN takia, mutta noinhan ei sitten usein käykään. Sitten naiset itkevät kun mies ei suostu naimisiin vaikka on lapsikin tai sitten muuttuvat happamiksi "en ois halunnukkaan naimisiin, se on pelkkä paperinpala"- hokijoiksi.

Tai jos mies sitten suostuukin naimisiin LAPSEN takia, niin ei tuollainen kovin romanttiselta tunnu. Siis jos naimisiinmeno johtuu vain lapsesta ja sen takia halutaan juridiset edut ja kun "sama kai tuon kanssa on naimisiin mennä, kun ei nyt taida parempaakaan löytyä ja kun on tuo lapsikin".
 
Huom harmaana
[QUOTE="tea";23360303]Tai jos mies sitten suostuukin naimisiin LAPSEN takia, niin ei tuollainen kovin romanttiselta tunnu. Siis jos naimisiinmeno johtuu vain lapsesta ja sen takia halutaan juridiset edut ja kun "sama kai tuon kanssa on naimisiin mennä, kun ei nyt taida parempaakaan löytyä ja kun on tuo lapsikin".[/QUOTE]

tai asuntolainan.
Tuo on niin karmean totta. "kun ei taida parempaakaan löytyä"
Muistan kun erään poikaystäväni siskon mies totesi noin. Heillä oli syntynyt avoliittoon kolme lasta ja sitten viimein vuosin jälkeen menivät naimisiin. No, se mies oli täysi idiootti muutenkin, ei tuo tokaisu ollut edes pahimmasta päästä.
 
Mep
Mitä ihmettä, naiset...?Missä on teidän itsekunnioituksenne, jos tiedätte että mies ei halua sitoutua teihin kunnolla, ei halua teitä "vihityksi vaimokseen" ja silti teette näiden miesten kanssa lapsia. Ei käsitä, ei.
En käsitä minäkään! Missä on ihmisen itsekunnioitus ja itsetuntemus kun omalla tahdolla ei ole mitään väliä? Jos sävelet ei käy yhteen alunperinkään, miks hakata päätä seinään.
Lapsetkin siinä kärsii, päätyvät useimmat uusioperhekuvioihin ja reppu selässä kodista toiseen. Oi onnea.
 
"mie vaan"
tai asuntolainan.
Tuo on niin karmean totta. "kun ei taida parempaakaan löytyä"
Muistan kun erään poikaystäväni siskon mies totesi noin. Heillä oli syntynyt avoliittoon kolme lasta ja sitten viimein vuosin jälkeen menivät naimisiin. No, se mies oli täysi idiootti muutenkin, ei tuo tokaisu ollut edes pahimmasta päästä.
Niin..meillä myös tuo isäntä kertoilee välillä miettineensä millaista olisi elo vaikkapa
jonkun kassan tytön kanssa jne..mut tyytyy kuulema tämän hetkiseen !!

Että silleen..
 
Huom harmaana
[QUOTE="mie vaan";23360483]Niin..meillä myös tuo isäntä kertoilee välillä miettineensä millaista olisi elo vaikkapa
jonkun kassan tytön kanssa jne..mut tyytyy kuulema tämän hetkiseen !!

Että silleen..[/QUOTE]

Tällainen pistää niin vihaksi. Naiset alistuvat olemaan tiskirättejä. Seksiin kyllä kelpaa ja ruokaa laittamaan, mutta mies haaveilee kaupan kassasta. Voi elämä.
 
Kihlaus= lupaus avioliitosta. Mielestäni hääpäivä pitäisi päättää jo kihlasormusta sormeen asennettaessa. Viimeistään vuoden päästä kihloista, kuten ennen vanhaan oli tapana.. En ymmärrä näitä, jotka ovat kymmenen vuotta kihloissa, eikä ehkä edes aio mennä naimisiin. WTF? Hankkikoot vaikka sitten tatuoinnit kumppanuutensa merkiksi, miksi käyttää kihlausta, joka perinteisesti merkitsee avioliittoa tulevaisuudessa.
 
"Vieras"
Minä olisin miehenäsi huolissaan siitä, ettei sinulle riitä, että olette yhdessä.
Yleensä naisille tuollaiset "mielihalut" ovat merkkejä kyllästymisestä ja siitä, että pitää saada elämään jotain uutta.

Eikö riittäisi että järjestätte lakiasiat mahdollisimman lähelle sitä mallia, kuin ne olisivat avioliitossakin. Teillähän on jo lapset, jotka perivät, joten siltä osin asia on kunnossa. Sitten omistussuhteet puoliksi omaisuuteen ja toisillenne hallintaoikeus kuoleman jälkeen jne.
 
"Vieras"
Minä olisin miehenäsi huolissaan siitä, ettei sinulle riitä, että olette yhdessä.
Yleensä naisille tuollaiset "mielihalut" ovat merkkejä kyllästymisestä ja siitä, että pitää saada elämään jotain uutta.

Eikö riittäisi että järjestätte lakiasiat mahdollisimman lähelle sitä mallia, kuin ne olisivat avioliitossakin jos se kerran on sinulle tärkeää. Teillähän on jo lapset, jotka perivät, joten siltä osin asia on kunnossa. Sitten omistussuhteet puoliksi omaisuuteen ja toisillenne hallintaoikeus kuoleman jälkeen jne.
 
Vieras vielä
Minusta koko avioliitto pitäisi poistaa ja varsinkin kirkkovihkimiset.
Kaikille mahdollisuus rekisteröityyn parisuhteeseen halutessaan. Loppuisi moni kitinä sekä yhteiskunnallinen eriarvoisuus.
 
dfdf
Aika urpoa mieheltä, ettei halua turvata juridisesti sinun ja lapsensa asemaa, jos hän vaikkapa kuolee. Leskeneläkkeen saa vain avioliitossa olevat. Sitä ei pysty mikään testamentti korvaamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="tea";23360303]Ihanteellisintahan on, että ensin pariskunta menee naimisiin KESKINÄISEN rakkautensa takia ja vasta sitten alkavat hankkia lapsia ja ottavat asuntolainan. Avioliitto on puolisoiden välinen sitoutuminen, jossa sitoutumista ei määritä mikään tai kukaan ulkopuolinen, vain puolisoiden oma tahto ja sydän.

Ei niin päin, että vauvakuumeen tai talokuumeen takia alkavat hankkia lapsia ja asuntolainan sellaisen kumppanin kanssa, joka ei tunnu niin Oikealta, että hänen kanssaan voisi mennä naimisiin. [/QUOTE]

No mielummin mä ainakin teen ne lapset ja asun tilavasti kämpässä, jota mulla ei olisi yksin varaa maksaa, sekä elelen mukavaa yhteiseloa jonkun ihan kivan miehen kanssa kuin jään odottamaan sitä Tosi Rakkautta (sitähän ei voi tietää löytyykö sitä ikinä, vai vasta joskus vanhainkodissa), jään pahimmassa tapauksessa kokonaan ilman lapsia ja elelen yksikseni jossain kuppaisessa yksiössä, vaikka olen aina haaveillut perhe-elämästä, isosta pihasta ja kasvimaasta enemmän kuin mistään muusta.

Ei mulla ainakaan ole kohdalle sattunut vielä yhtään miestä jota voisin sanoa rakastaneeni, vaikka ikä lähenee kolmeakymmentä. Hyvä suhde meillä on silti nykyisen kanssa, tullaan hyvin toimeen keskenämme ja miljoona kertaa parempaa molempien elämänlaatumme on yhdessä kuin yksin, vaikkei kumpikaan suurta rakkautta tunnetakaan toisiamme kohtaan ja tuskin koskaan menisimme naimisiin.

Jos mies nyt jotenkin vinksahtaisi ja kosisi minua, en varmaan kuitenkaan kieltäytyisi, jos asia olisi tärkeä hänelle. Mutta mitään prinsessakermakakkusydänrakkaushäitä mulla ei olisi kyllä pokkaa järjestää.
 
Arvoton
[QUOTE="tea";23360303]Ihanteellisintahan on, että ensin pariskunta menee naimisiin KESKINÄISEN rakkautensa takia ja vasta sitten alkavat hankkia lapsia ja ottavat asuntolainan. Avioliitto on puolisoiden välinen sitoutuminen, jossa sitoutumista ei määritä mikään tai kukaan ulkopuolinen, vain puolisoiden oma tahto ja sydän.

Ei niin päin, että vauvakuumeen tai talokuumeen takia alkavat hankkia lapsia ja asuntolainan sellaisen kumppanin kanssa, joka ei tunnu niin Oikealta, että hänen kanssaan voisi mennä naimisiin. Jotkut naiset tosin luulevat tuollaisessa tilanteessa, että he saavat miehen "alistumaan" naimisiin kanssaan LAPSEN takia, mutta noinhan ei sitten usein käykään. Sitten naiset itkevät kun mies ei suostu naimisiin vaikka on lapsikin tai sitten muuttuvat happamiksi "en ois halunnukkaan naimisiin, se on pelkkä paperinpala"- hokijoiksi.

Tai jos mies sitten suostuukin naimisiin LAPSEN takia, niin ei tuollainen kovin romanttiselta tunnu. Siis jos naimisiinmeno johtuu vain lapsesta ja sen takia halutaan juridiset edut ja kun "sama kai tuon kanssa on naimisiin mennä, kun ei nyt taida parempaakaan löytyä ja kun on tuo lapsikin".[/QUOTE]

Mun olisi ilmeisesti pitänyt jättää muuten rakas mies (ja hyvä isä), kun ei naimisiin päästy, mutta enpä ruvennut kiristämään erolla, vaan ostettiin asunto ja tehtiin lapsi. Totta on se, että tuskin ketään muutakaan löytäisin (ainakaan ketään joka menis kanssani naimisiin), mutta myös se, että tuota miestä rakastan. Haluaisin vain sen osoituksen, että hän haluaa olla juuri minun kanssani, minun takiani, eikä mistään käytännön syistä. Mutta kuten sanottu, nyt se on jo liian myöhäistä, kun käytännön syitä on niin paljon. Jossittelu on vähän turhaa, kun en naimisiin olisi päässyt kenenkään muunkaan kanssa, kun eihän mua ole koskaan edes kosittu... En vaan ilmeisesti ole miesten mielestä mitään vaimotyyppiä :(.
 
Huom harmaana
en naimisiin olisi päässyt kenenkään muunkaan kanssa, kun eihän mua ole koskaan edes kosittu... En vaan ilmeisesti ole miesten mielestä mitään vaimotyyppiä :(.
Sinun nikkisi on kyllä todella osuva.
Ei minuakaan koskaan kukaan kosinut ennen miestäni, mutta en sitä olettanutkaan kun ikää oli naimisiin mennessä 26.
Seurustelukumppaneita oli kyllä paljon ja pitkiäkin suhteita, mutta olisin pitänyt aika omituisena, jos joku olisi kosinut. Se ei jotenkin koskaan ollut mikään arvon mitta että onko kosittu vai eikö ole.
 
"tutu"
Noin se on varmaan monessa tapauksessa. Yksinäisyyden pelossa, vauvakuumeessa tai biologisen kellon tikittäessä ja talokuumeessa kelpuutetaan joku "mukava" kumppaniksi, mutta mistään suuresta rakkaudesta siinä ei ole tietoakaan. Siksi pariskunta ei sitten halua naimisiin, ei edes vaikka olisi jo lapsia ja talolaina. Mutta ovat kyllä valmiustilassa sitä varten, jos Se Oikea kävelisi joskus vastaan, niin silloin olisivat valmiita heti naimisiin kun huomaisivat miltä se suuri oikea rakkaus tuntuu. Sen tunteen kyllä tunnistaa Sen Oikean kohdalla. Silloin ei edes tule mieleen mitään tekosyitä, miksi ei voisi mennä naimisiin.
 
"sus"
Tuttavapiirissä on paljon naisia, jotka ovat alkaneet seurustelemaan päälle parikymppisinä itseään monia vuosia vanhemman miehen kanssa ja hankkineet sitten lapset melko nopeasti vauvakuumeen polttaessa. Ja koska mies on monta vuotta vanhempi, niin miehen jo olemassaolevien palkkatulojen ja säästöjen avulla ovat sitten hankkineet asunnon, joka on miehen nimissä. Mutta jostain syystä suuri osa noista naisista ei pääse naimisiin, eikö sitten miehensä halua. Onko yhdessäolon syy sitten vain lapset.

Sen sijaan monet pariskunnat, joissa molemmat osapuolet ovat suunnilleen samanikäsiä ja jotka seurustelevat ensin useamman vuoden ennen lasten hankintaa, ovat menneet myös naimisiin. Osa ennen lasten hankintaa, osa vasta lapset jo hankittuaan. Tietysti on noissakin paljon naimattomia, jotka eivät jostain syystä mene naimisiin.
 
Nainen
Komppaan tota "mies" nimellä kirjoittanutta. Miehet ei välttämättä halua naimisiin, koska ne ei halua naimisiin. Ei sen kummempaa.

Mun mies oli niitä miehiä, jotka ei koskaan halua naimisiin. Tätä et halua varmaan kuulla, mutta sun kohdalla varmaan ei olekkaan kuten meidän tapauksessa. Mun mies meinaan ajatteli, ettei se halua koskaan mennä naimisiin. Sillä oli pari pidempää suhdetta takana, yhden kanssa oli kihloissa 4 vuotta, mutta he päätyivät eroamaan ilman draamaa. Me tavattiin vuosi niiden eron jälkeen ja mies kosi mua 6kk seurustelun alkamisesta. Oltiin kihloissa tasan vuosi ja mentiin naimisiin. Hän oli aloitteellinen tässä asiassa, en minä. Kun ollaan juteltu jälkikäteen siitä, mikä sai hänet muuttamaan tahtotilansa avioliiton suhteen, hän sanoi, että kun tapasi mut, kaikki vaan asettui eri tavalla. Vaikka hän rakasti entistä avovaimoaan aikoinaan ja on ollut rakastunut mua ennenkin, mun kohdalla juttu tuntui erilaiselta. Hän näki mut vaimonaan alusta saakka ja siksi kosi ja halusi naimisiin. Mikään muu vaihtoehto ei olisi tuntunut oikealta. Ollaan nyt oltu naimisissa 5 vuotta ja onnellisia ollaan :)
 
--x--
Kun se oikea osuu kohdalle, sen vaan tietää. Naimisiin mennään monesta väärästä syystä tai väärästä luulosta. Parempi olla menemättä jos ei ole 100% varma. Vaan parasta on mennä kuitenkin kun se OIKEA on edessä molemmin puolin ja sen kyllä tietää.
 
Huom harmaana
Kun se oikea osuu kohdalle, sen vaan tietää. Naimisiin mennään monesta väärästä syystä tai väärästä luulosta. Parempi olla menemättä jos ei ole 100% varma. Vaan parasta on mennä kuitenkin kun se OIKEA on edessä molemmin puolin ja sen kyllä tietää.
Minusta sitten siinä tilanteessa ei tehdä niitä lapsiakaan, jos ei ole toisesta 100 % varma.
Mutta minä olenkin kalkkis kukkahattutäti.
 
"vieras"
En lukenut ketjua läpi, koska nyt on aikaa vain vähän olla koneella.

Minä olin just täysi-ikäinen, kun rupesin seurustelemaan mieheni kanssa. Kuusi vuotta seurusteltuamme menimme kihloihin. Miehelle kihloihin meno tarkoitti kihloihin menoa, ei lupausta avioliitosta. Sitä ennen olimme jo ostaneet asunnon, pari vuotta kihloihin menon jälkeen syntyi esikoinen ja kolme vuotta myöhemmin toinen lapsemme.

Minä halusin naimisiin, mies ei. Hän ei kokenut sitä tarpeelliseksi ja ymmärtääkseni vanhempiensa suhteellisen hankala me-ei-erota-ikinä -avioliitto oli pelottavana esimerkkinä. Sittemmin miehen ystävän avovaimo kuoli. Koska perheessä oli lapset vielä alaikäisiä, mies kauhisteli, miten hirveään rumbaan tuore leski joutui.

Tuossa vaiheessa mies vihdoi osasi ajatella avioliiton käytännön hyötyjä. Vuoden päästä kosi ja viikon päästä kosinnasta menimme naimisiin. Periaatteessa mikään ei ole entiseen verrattuna muuttunut. Nyt mies välillä pohtii, että "tämäkin pitää kestää, kun tuli papille luvattua ne myötä- ja vastamäet" :)

Se, ettei toinen halua heti naimisiin, ei ole sen merkki, että rakastaa vähemmän. Itse koen olevani ihan yhtä rakastettu avo- kuin avioliitossa ollessani. Yhteiseloa meillä on takana kohta 30 vuotta, joista 6 on avioliiton aikaa.
 

Yhteistyössä