Mies vaati eron jälkeen testin kaikista lapsista, vaikka ovat kopioita isästään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos, taas on kertynyt todisteita pakollisten testien puolesta. Kävin tänään levittämässä ystäväni vaalimateriaalia ja keskustelin hänen kanssaan hieman tästä asiasta. Sain alustavan lupauksen aloitteesta, jos hän pääsee eduskuntaan. (y)(y)(y)

Ja on siis naisehdokas. ;)
Hienoa! Utopiaa tosin, naiset ovat niin herkkiä joten tää torpataan. Tämä naurettava puhe turhista testeistä oikeasti naurattaa mua! Ja verolässytys. Kaiken taustallahan on vain ja ainoastaan se, että naiset loukkaantuvat niin herkästi. Testi on tasa-arvoa!
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Bobby_SK
Kaiken taustallahan on vain ja ainoastaan se, että naiset loukkaantuvat niin herkästi. Testi on tasa-arvoa!
Tässäkin asiassa taustalla on se että naiset vastustavat omien velvollisuuksien nostamista ja etuuksiensa karsimista. Varsinkin näissä lapsiasioissa, jossa naisilla on selvästi monta etua miehiin nähden, vastustetaan nimenomaan henkeen ja vereeen kaikkia miehen oikeuksien parantamista esim. miesten abortti.

Tietenkin jos asiassa kokemus on minä pohjainen (Minähän en ole koskaan pettänyt!!), niin en yhtään ihmettele täällä joidenkin kommentit ovat mitä ovat. Koko pettäminen ja sen laajuus on tässä asiassa kuitenkin varsin epäoleellinen. Kuitenkin lapsia syntyy väärä isä biologiseksi merkittynä oli se sitten pettämisen tai suhteen tapaamisajan sekoilujen seurauksena. Ongelmana tässä asiassa on se, että meillä on väestötiedot ihan viturallaan, kun isyyden todentaminen on ilmoitusluontoinen asia. Nyt kun suomeen on rantautunut vuosien saatossa paljon ihmisiä joiden tiedot ovat muutenkin puutteelliset ja todennettu ilmoitusluontoisesti niin väestötiedot on vaan entistä enemmän viturallaan. Käytännössä ei ole varmaa tietoa kovinkaan monesta isyydestä.

Kuitenkin isyyskin on sen verran merkittävä asia yhteyskunnallisessakin mielessä, että ne isyystestit on olisi hyvä olla pakolliset. Näin tietäisimme kuka on kenenkin isä ja suvun myötä tulevat terveydelliset tiedot. Tämä ei ole kustannuskysymys vaan näin valtion taholta pitäisi toimia.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Mä en vieläkään ymmärrä, näen kammottavan ristiriidan ton suuttumisen/ riidan ja pettämisen epäilyn välillä.
Tasa- arvoa, että mies saisi epäillä pettämisestä "piilossa", ettei riitaa tule? Miten kanoja miehet voi olla?
 
vierailija
Tässäkin asiassa taustalla on se että naiset vastustavat omien velvollisuuksien nostamista ja etuuksiensa karsimista. Varsinkin näissä lapsiasioissa, jossa naisilla on selvästi monta etua miehiin nähden, vastustetaan nimenomaan henkeen ja vereeen kaikkia miehen oikeuksien parantamista esim. miesten abortti.

Tietenkin jos asiassa kokemus on minä pohjainen (Minähän en ole koskaan pettänyt!!), niin en yhtään ihmettele täällä joidenkin kommentit ovat mitä ovat. Koko pettäminen ja sen laajuus on tässä asiassa kuitenkin varsin epäoleellinen. Kuitenkin lapsia syntyy väärä isä biologiseksi merkittynä oli se sitten pettämisen tai suhteen tapaamisajan sekoilujen seurauksena. Ongelmana tässä asiassa on se, että meillä on väestötiedot ihan viturallaan, kun isyyden todentaminen on ilmoitusluontoinen asia. Nyt kun suomeen on rantautunut vuosien saatossa paljon ihmisiä joiden tiedot ovat muutenkin puutteelliset ja todennettu ilmoitusluontoisesti niin väestötiedot on vaan entistä enemmän viturallaan. Käytännössä ei ole varmaa tietoa kovinkaan monesta isyydestä.

Kuitenkin isyyskin on sen verran merkittävä asia yhteyskunnallisessakin mielessä, että ne isyystestit on olisi hyvä olla pakolliset. Näin tietäisimme kuka on kenenkin isä ja suvun myötä tulevat terveydelliset tiedot. Tämä ei ole kustannuskysymys vaan näin valtion taholta pitäisi toimia.
Kuitenkaan sulla ei ole mitään faktaa väitteiden tuoeksi, vaan heittelet sanoja "monet" ja "useat" ja "paljon"... Mitä tarkoittaa käytännössä, kuinka monta kappaletta niitä on Suomessa?
 
vierailija
Kiitos, taas on kertynyt todisteita pakollisten testien puolesta. Kävin tänään levittämässä ystäväni vaalimateriaalia ja keskustelin hänen kanssaan hieman tästä asiasta. Sain alustavan lupauksen aloitteesta, jos hän pääsee eduskuntaan. (y)(y)(y)

Ja on siis naisehdokas. ;)
Edelleen sun logiikkasi asian suhteen ontuu ja pahasti. Mutta aivan turha sulle on mitään selittää koska et vain tajua.
 
vierailija
Mä en vieläkään ymmärrä, näen kammottavan ristiriidan ton suuttumisen/ riidan ja pettämisen epäilyn välillä.
Tasa- arvoa, että mies saisi epäillä pettämisestä "piilossa", ettei riitaa tule? Miten kanoja miehet voi olla?
Tasa-arvoa olisi että myös mies saa varmasti tietää olevansa lapsen biologinen isä. Nainenhan tietää automaattisesti olevansa biologinen vanhempi. Et näe mitään ristiriitaa tässä?
 
vierailija
Tasa-arvoa olisi että myös mies saa varmasti tietää olevansa lapsen biologinen isä. Nainenhan tietää automaattisesti olevansa biologinen vanhempi. Et näe mitään ristiriitaa tässä?
Jotain se on, mutta ei sitä voi tasa- arvon alle tuputtaa.

Mä en vieläkään ymmärrä, näen kammottavan ristiriidan ton suuttumisen/ riidan ja pettämisen epäilyn välillä.
Tasa- arvoa, että mies saisi epäillä pettämisestä "piilossa", ettei riitaa tule? Miten kanoja miehet voi olla?
 
vierailijaDd
Ei ole tasa-arvoa että myös mies voi olla varma isyydestään? Haha!
Ei ole mitään tasa-arvoa, että pienen vähemmistön takia joidenkin katkerien, mustasukkaisten ja luulosairaitten miesten mielestä kaikki lapset pitäisi testata. Kun suurin osa lapsista on kuitenkin sen miehen lapsia jonka nimi on papereissa. On todella pieni vähemmistö ne joiden isä ei ole se jonka väitetään olevan.

Suurin osa miehistä luottaa puolisoihinsa tässä asiassa ja näiden miesten puolisot ovat luottamuksen arvoisia.
 
vierailija
Tuon jankkaajan, jolla on kaksi argumenttia asiaan.. naisen 100% varmuus / tasa arvo ja verorahat voisi mielestäni käyttää tuon energiansa ajamaan asioita, joilla olisi jotain konkreettista vaikutusta, vaikka miehen asema huoltajuuskiistoissa. Eikös naisella ole kuitenkin vielä etulyöntiasema lasten kasvatuksessa oikeusistuimessa. Se on tasa- arvokysymys. Ei tuo, että pettämistä pitäisi seurata verovaroin, jotta ei synny riitaa...
 
Tässä ketjussa puhutaan nyt sekaisin eri asioista. Tällä hetkellähän avioliitossa oleva lapsi on automaattisesti juridisesti aviomiehen lapsi, vaikka kaikki tietäisivät, että näin ei ole. Jopa hedelmöityshoidoilla toisen miehen kanssa hankittu lapsi merkitään aviomiehen lapseksi, jos kerran naimisissa ollaan. Yhteiskunta ei siis tosi asiassa ole niin kiinnostunut biologisesta isyydestä, vaan haluaa painottaa perherakenteessa muita asioita, kuten avioliittoa.

Sitten toisaalta tämä henkilökohtainen puoli... jos kyseessä on pariskunta, kokisin kyllä itse tuollaisen testivaatimuksen vähän samalla lailla kuin vaatimuksen tekstiviestien tms näyttämisestä. Olisi vaikea kuvitella, että suhde voisi ainakaan samanlaisena jatkua. Esim. jos kumppani vaatisi saada nähdä tekstiviestini "ihan vaan jotta varmistetaan ettei lähetellä seksiviestejä muille", niin tuo olisi minulle jo erittäin painava syy harkita suhteen lopettamista, sen verran vainoharhaiselta se kuulostaisi. Jos on yhdessä yritetty lasta ja eletty parisuhdetta, niin kyllähän se halu tehdä isyystesti käytännössä tarkoittaa sitä, että toisella on ihan eri käsitys siitä, millainen suhde on ja hän ikään kuin elää eri suhdetta.

Toisaalta, miksi mies itse haluaisi olla sellaisessa suhteessa?

Itse en oikein usko, että jos yrittää lasta toisen kanssa, harrastaisi seksiä ilman ehkäisyä jonkun muun kanssa. Aika harva olisi niin typerä. Useimmiten ne pettämiset - joita toki on paljon sekä naisten että miesten keskuudessa - tapahtuvat toisenlaisessa elämän vaiheessa, esim. silloin kun ne lapset on jo tehty ja arki ja oma suhde alkaa vähän puuduttaa. Useimmiten lapset kai tehdään tilanteessa, jossa usko omaan suhteeseen on vahva, halu perustaa perhe on keskeisenä mielessä ja lapsen hankkiminen on yhteinen juttu kumppanin kanssa. No, ei toki aina. Mutta mitä paremmin suhde on toiminut, mitä enemmän siinä on ollut rakkautta ja kumppanuutta ja mitä enemmän ollaan haluttu yhdessä rakentaa yhteistä tulevaisuutta, sitä todennäköisemmin kaiken saa pilattua isyystestillä. Vaikka toinen ei siitä mitään meteliä nostaisikaan, niin ainakin se tunne yhteenkuulumisesta ja yhteisestä halusta olla perhe saa todennäköisesti aika ison särön. Ihan samalla tavalla toki myös, jos vaikka nainen alkaisi vaatia niitä tekstareita nähtäväksi tai alkaisi vaatia jotain todisteita siitä, ettei miehellä ole salaa lapsia jonkun toisen kanssa.

Normaalissa suhteessa nimittäin ei vakuutella omaa uskollisuutta tms - ei tarvitse, koska aihe ei edes nouse esiin eikä normaalissa suhteessa epäillä toista koko ajan jostain.
 
Kiitos, taas on kertynyt todisteita pakollisten testien puolesta. Kävin tänään levittämässä ystäväni vaalimateriaalia ja keskustelin hänen kanssaan hieman tästä asiasta. Sain alustavan lupauksen aloitteesta, jos hän pääsee eduskuntaan. (y)(y)(y)

Ja on siis naisehdokas. ;)
Hyvä, että teet jotain konkreettista tärkeäksi kokemasi asian hyväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Mörkö ymmärrät varmaan että kun lapsi syntyy muuttuu ne miehenkin asiat! Ei se vaimo ole nro1, vaan lapsi on. Itsellä ei ole lapsia eikä tule, mutta kuvittelisin että voisi jossain vaiheessa alkaa epäilemään omaa isyyttään. Eikös puolet eroa muutenkin. Itse vaatisin isyystestiä eron hetkellä, ei olisi mitään menetettävää enää.
 
Äly hoi älä jätä
Mörkö ymmärrät varmaan että kun lapsi syntyy muuttuu ne miehenkin asiat! Ei se vaimo ole nro1, vaan lapsi on. Itsellä ei ole lapsia eikä tule, mutta kuvittelisin että voisi jossain vaiheessa alkaa epäilemään omaa isyyttään. Eikös puolet eroa muutenkin. Itse vaatisin isyystestiä eron hetkellä, ei olisi mitään menetettävää enää.
Niin, että kun lapsi syntyy niin jokaisen miehen on syytä epäillä puolisonsa uskollisuutta. :rolleyes::rolleyes:
 
Mörkö ymmärrät varmaan että kun lapsi syntyy muuttuu ne miehenkin asiat! Ei se vaimo ole nro1, vaan lapsi on. Itsellä ei ole lapsia eikä tule, mutta kuvittelisin että voisi jossain vaiheessa alkaa epäilemään omaa isyyttään. Eikös puolet eroa muutenkin. Itse vaatisin isyystestiä eron hetkellä, ei olisi mitään menetettävää enää.
"Kuvittelisin että voisi jossain vaiheessa alkaa epäilemään osaa isyyttään." Miksi kuvittelet näin? Itse taas pikemminkin väittäisin, että ilman mitään järjellistä syytä (esim. lapsi onkin tumma, kun muut perheenjäsenet vaaleita tms) ei normaali ihminen ala epäillä isyyttään varsinkaan "jossain vaiheessa", siis pitemmän ajan kuluttua kun lapseen on jo kiintynyt ja hänen kanssaan on elänyt. Ja juuri siksi, että jos yhdessä eletään parisuhdetta ja rakennetaan yhteistä elämää, perustetaan yhteistä perhettä ja toivottavasti rakastetaan toista ja tunnetaan häneen vahvaa kumppanuutta, on kyseessä ihan toisen tason suhde kuin joku kevyt tapailu, jossa ei olla varmoja omasta saati toisenkaan mietteistä.

Ei ole kyse siitä, kuka on "ykkönen" - tuollainen ajattelutapa on vähän lapsellista, kun puhutaan aikuisten ihmisten parisuhteesta, rakkaudesta ja yhteisestä perheestä.

Sinulla ei ole lapsia, joten sinun on helppo heitellä tuollaisia "vaatisin isyystestiä eron hetkellä". Kerro kuitenkin, mitä sillä hakisit? Kenelle ajattelet sen olevan hyvä kosto - ei se niinkään sille eksällesi sitä ole, joka ei enää kanssasi halua olla muutenkaan. Koska sinulla ei ole lapsia, et ilmeisesti tajua, mitä rakkaus lapseen tarkoittaa - se on huomattavasti syvällisempi tunne kuin joku "kuka on ykkönen sun elämässä" -tyyppinen jaottelu. Rakkaus lapseen tarkoittaa sitä, että eron hetkellä et ensisijaisesti ajattelisikaan, saattaisitko päästä lapsistasi jollain keinolla eroon - koska et haluaisi päästä heistä eroon. Jos kävisikin ilmi, ettet olisi biologinen isä, ei se suinkaan olisi sellainen kevyt pikkujuttu, että sanot vaan lapsille heipat ja jatkat elämääsi helpottuneena muualla.

Sellaisia tapauksia on ollut, että vauvat ovat vaihtuneet sairaalassa, mikä on tajuttu vasta vuosien kuluttua. Jotain kertoo se, että usein vanhemmat eivät halua vaihtaa lapsia enää takaisin. Suuri kriisi tuollaisestakin tulee. Joskus tuli ruotsalainen dokkari, jossa tällaisessa tilanteessa toinen pariskunta halusi vaihtaa lapset ja toinen ei - lopulta jälkimmäinen luopui oikeudestaan molempiin lapsiin, jotta ei ainakaan itse pakottaisi kumpaakaan lasta luopumaan lapsuudenkodistaan ja vanhemmista, joihin oli kiintynyt. Kyllähän tämä epäitsekäs pariskunta teki katsojaan suuren vaikutuksen.

En tarkoita esimerkilläni sitä, että biologisella isyydellä ei olisi merkitystä. Vaan tarkoitan sitä, että vuosien kuluttua ei olekaan mikään pikkujuttu vaatia isyystestiä sillä ajatuksella, että saa näpäytettyä kumppaniaan, jos joku lapsi ei olisikaan oma. Todennäköisyys, että niin kävisi, olisi aika pieni, mutta lapsille voisi olla kova selittäminen ja vastailu - luultavasti varsinkin isot lapset tajuaisivat kuvion ja haluaisivat tietää, olisiko isä hylännyt heidät, jos he eivät olisikaan olleet biologisia lapsia. Sitä ei enää korjata huolettomalla "mutta tehän olitte mun biologisia lapsia, niin en mä teitä nyt jätä".

Joten tarkoitan vain, että tuollainen "itselläni ei ole lapsia, mutta vaatisin kyllä testit jos erotaan" kuulostaa lähinnä ymmärtämättömältä kommentilta. Ei isyys niin vähäpätöinen ja turha asia ole, että sillä pelataan jotain älytöntä peliä.

Tilanne on toinen, jos jo raskausaikana tai pian syntymän jälkeen käy ilmi, että lapsi ei olekaan oma. Mutta ei vuosien kuluttua isä-lapsi -suhde niin mitätön asia, kuin sinä näyt kuvittelevan. Huvittavaa, että itse korostat, miten isälle lapsi on "ykkönen", mutta kuitenkin kuvittelet ilmeisesti isän suhtautuvan kumman välinpitämättömästi lapsiin ja näkevän isyytensä toissijaisena siihen parisuhteeseen nähden - kun kerran ajattelet, että sillä voi alkaa pelata heti, jos tulee ero.
 
  • Tykkää
Reactions: .....

Yhteistyössä