Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Juu eipä ole mammakamuja mullakaan. Eikä täällä mikkelissä ystäviä muutenkaan.

Kelit on kyllä olleet masentavia :| Ei oikein oo kiva ees lapsen kanssa ulkoillakaan kun tänäänkin vettä tihutti koko päivän. Vähän väsynyt olo eikä mitään oikeen oo saanut aikaiseksi. Kovasti jännäilen viikon päästä olevaa rakenneultraa. Jospa se energinen keskiraskaus vaikka sit siitä alkais B) Kuinkas muiden mikkeliläisten odotus etenee? Tai vauva-arki? Kattinalla ainakin viimesiä viedään :)
 
Vauva-arki meillä sujuu mukavasti. Kuten aiemmin kirjottelinkin ni on kiva ku on jo vähän päivärytmiä meille tullu. Helpottaa eloa melko lailla :)

Oih, muistan miten kovasti jännäsin ja ootin rakenneultraa, oli just ennen joulua viime vuonna. Oli kyllä paras joululahja kun kuuli että kaikki on pienellä hyvin :)

Kyllä naurattaa kun herra tuossa lattialla selvittää leluilleen...välillä pitää kiljasta niin että äitiltä meinaa korvat haljeta :)
 
Täällä tosiaan viimeisiä viedään ja olo on kyllä malttamaton! Haluaisi niin kovatsi nähdä, että millainen nyytti sieltä tulee ja päästä opettelemaan sitten vauva-arkea.

Tänään olisi pipareiden leipomista tiedossa, kunhan tässä nyt ensin heräilee kunnolla ja tuon mies heräilee kanssa. Saa luvan tulla auttamaan :D. Meillä on hyvä työnjako: minä teen taikinan, kaulitsen, painelen piparit ja nostelen ne pellille. Mies järjestelee ne ja paistaa. Mutta eipähän tarvitse itse samalla vahtia :). Jos tekis porkkanalaatikotkin tänään, niin olisi jouluksi jo aika paljon valmiina.
 
Kiva että on heipuliinilla vauva-arki mukavasti lähetenyt sujumaan :) Tuntuu ettei enää itse muistakaan millaista se oli kun oma lapsi on jo niin "iso" (2v) :D Mietin jopa että miten sitä vauvaa osaa enää käsitelläkään! Varmaan oon yhtä paniikissa tän uuden kanssa aluksi kuin esikoisenkin :D

Alkoi itelläkin tehdä mieli pipareita kun kattina kertoi niitä tekevänsä :p Mekin varmaan tytön kanssa leivotaan jouluherkkuja kunhan ehditään. Työnjako voi kyllä mennä silleen että mä hoidan itse leipomisen ja tyttö sit maistelun :)

Jännittää kyllä kovasti rakenneultra! Mietin että kehtaanko siellä äitiyspolilla edes kysyä sukupuolta kun joissain sairaaloissahan ei edes sitä kerrota vaikka näkyisikin. Mitenköhän täällä mikkelissä mahtaa olla? esikoisen sain kun asuttiin vielä toisessa kaupungissa joten oon välillä vähän pihalla näistä mikkelin järjestelyistä... :ashamed: Tietty tärkeintä et vauvalla on kaikki hyvin mut pakko myöntää että vähän oon utelias sukupuolenkin suhteen. Esikoisesta kun ei tiedetty etukäteen kumpi on tulossa niin jotenkin nyt ois hauska tietää.
 
Nyt kyllä tulee itselleenkin intoa ruveta touhuamaan joulua :). Jospas viikonlopulla tekis piparkakku talon :)

Kyllä me ainakin ihan rohkeesti rakenneultrassa sanottiin että jos näkyy niin saa kertoa kumpi tulossa. Silloin kätilö epäili että voisi olla poika mutta varmaksi ei osannut sanoa. Synnytystapa-arviossa sanottiin taas samalla tavalla ja silloin lääkäri totesi heti että selvä poika :D... tais olla ukko ihan jalat levällään kuvassa kun vastaus tuli niin nopeasti. Eli siis kyllä miun mielestä sitä voi kysyä, tai ainaki sanoa että saa kertoa jos pystyvät näkemään.

Ja tottahan se on että tärkeintä on että pienellä on kaikki hyvin mutta kyl miulla alusta asti pyöri mielessä että kumpikohan on tulossa. Poikaolo itsellä oli kyllä ja oikeeseenhan tuo osui :)...

Jaaha, nyt kaivataan äitiä kun päikkäreiltä ruvetaan heräilemään :)
 
Moikka! :wave:
Tuolla toisessa mikkeliläisten pinossa jo piipahdinkin, lueskelemassa kävin, mutta sitten jotenkin jäi se kirjottelu... :ashamed: Josko nyt paremmalla menstyksellä. :) Tännekin tainnut eksyä ihmisiä toiselta palstalta. :)

Elikkäs täältä kirjottelee vm. -84 oleva äiti-ihminen. Perheeseen kuuluu meiän vanhempien lisäksi 6 ja 1,5-vuotiaat pojat. Niin ja tuskussa asutaan. :)
Vanhempi poika alotti syksyllä eskarin ja ite oon pienemmän kanssa kotosalla. Vähän vipattais jalka joko opiskelemaan tai töihin. Kuhan tässä vähän tuumailee vielä... :)
Oon nytten asunu mikkelissä n. 5v, mutta en silti tunne täältä oikein ketään. Täältä löytykin tosi monia täkäläisiä. :)

Joo, mutta nyt hetkeks salkkareitten pariin ennen iltatouhuja! :wave:
 
Tervetuloa sorbetti mukaan :)

Kiva että meitä on jo kuitenkin useempi.

Ite oon Mikkelissä asunut nyt 8 vuotta mutta silti tuntuu että oikein ketään ei tuntisi.

Kauhulla tänään pohdin että ei olisi kuin neljä kuukautta kun pitäisi töihin lähteä ainakin käväsemään...mies pitää isäkuukauden ja huhtikuussa itse en vielä voi vuosilomaa pitää :(. Nyt sitten pohdinnan alla että jäänkö jo sitten kokonaan töihin vai miten tehdään...ihanahan se olisi poitsukan kanssa olla kotona mutta....asioilla on aina kaksi puolta :)

Jaahas, olisikohan se ruvettava iltapuuhiin :)

Pidetään pino virkeenä ;)
 
Minä oon asunut Mikkelissä.. Öh, ensi keväänä kolme vuotta, eikä kyllä tunnu, etät hirveäsi ihmisiä tuntisi.

Jep, joulua on laitettu. Alunperin mietittiin, että lähdettäs minun vanhempien luo joulun viettoon, mutta kun ei näköjään masukki halua tulla yksiöstään ulos, niin varmaan ollaankin sitten kotosalla. Eihän sitä kyllä vielä tiedä, miten tässä asiat lutviutuu.
 
Tervetuloa mukaan sorbetti :)

Minä oon asunut mikkelissä vasta reilun vuoden, enkä kyllä ketään täältä tunne. Jotenkin oon vielä välillä ihan eksyksissä mikkelissä. Keskustassa ja täällä omalla asuinalueella osaan kyllä liikkua mut esim. kun joku teistä sanoi asuvansa tuskussa, niin ei valitettavasti sano mitään mulle :ashamed:

Oisi kiva jos tosiaan pidettäs tää pino virkeänä :) Tuolla kun on odotuspuolella toinen tämmöinen mikkeliläisten pino niin pitäiskö "keskittää" kirjottelu jompaan kumpaan (tänne?) Hankala pitää kahta ketjua aktiivisena, varsinkin kun samat henkilöt taitaa näissä kuitenkin kirjoitella :)
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen (kun moni mikkeliin toisaalta muuttanut), että mistä päin ootte muutellut? :)

Toi on niin totta Heipuliini, mäkin mieluusti pitäisin vielä pienen miehen kotona, mutta toisaalta ite ollu jo useemman vuoden kotona, niin vähän houkuttais päästä täältä seinien sisältäkin... :) Tuossa välissä tosin opiskelin pph:ksi mikä kesti vuoden, mutta muuten ollut kotona esikoisen syntymästä asti.

kattiina Vielähän tässä on teillä aikaa savustaa kveri ulos yksiöstä. :D Eikö sulla ollutkin LA ihan tässä piakkoin? Vai muistanko ihan väärin... :whistle:

Meilläkin ollut alustavasti puhetta joulunvietosta mun äidin luona helsingissä, mutta saas nyt nähä. Sen tiiän että mies ois mieluusti kotona ja eilen kun esikon kanssa juttelin, niin kävi ilmi että sekin mieluusti olis kotosalla... Jos vaikka sais muuta perhettä tänne suunnalle kyläilemään, veli nyt varmaan ainakin tulis. Viime joulu menikin niin että kotona oltiin ja mun veli oli kylässä. Nyt oliskin mukava jos voisi joulua viettää äidinkin kanssa, ja pojat mummon. :)
 
Ai niin, VauvaUnelma Muistan ku muistanki ku ite olin vielä ihan yhtä hukassa. :) On sitä sieläkin jonkin verran, mut aika hyvin jo tietää paikkoja, että kyllä se siitä :)
Tästä meiltä, tuskusta, on vähän vajaa 4km keskustaan. Tää on tässä lähellä golf- ja lentokenttää. Sanooko mitään? =)

Joo, mutta äh, on se lähettävä päivän hommiin.
 
sorbetti Valitettavasti oon ihan pois kartalta nyt tuon tuskun suhteen, samoin kun golf- ja lentokentän :ashamed: :D Jotenkin on niin pienet ympyrät täällä mikkelissä et ei oo tullu ees näiltä "omilta kulmilta" lähdettyä kauemmas kun ei juuri oo ollu tarvetta. En oo kuitenkaan ikinä eksynyt Mikkelissä B) vielä....

Mulla ei oo oikeastaan vielä tullut hinku päästä pois kotoa. Opiskelut kyllä suoritin loppuun joku aika sitten mut muuten oon ollut kyllä ihan tytön kanssa kotona. Ja varmaan sitä oiskin pari vuotta vielä tiedossa tän kakkosenkin kanssa :) voihan se olla et sit viimeistään alkaa kaivata enemmän sitä et pääsis välillä kodin ulkopuolellekin.

Niin piti vielä heipuliinille sanoa, että ehkäpä mäkin sit uskaltaudun kysymään sitä sukupuoliveikkausta ultrassa kun eivät kerta sitä suoralta kädeltä sentään tyrmää :) Mulle ois kerrottu sukupuoli jo pari viikkoa sitten kun kävin kontrolliultrassa (ihan terveyskeskuksessa kylläkin) kun mulla on istukka kohdunsuun päällä ja se on ajoittain verta vuodellut. Tää meidän vauva kuitenkin päätti vaan tyytyväisenä istua napanuora jalkojen välissä koko sen ultrauksen ajan joten eipä voinut lääkäri sanoa muuta kun että jo on itsepäinen vauva :D
 
Sorbetti Juu laskettu aika on tänään, eikä mitään merkkiä, että tämä ulos haluaisi :LOL: . Tosin ei mullakaan ole tukala olo, kaupoilla kiersin äsken kaverin kanssa, niin selkä on kipeä, mutta ei muuta. Mutta voihan se tästä käynnistyä ihan milloin vain. Meillä on veikattu painoarvioksi yli 4 kiloa, niin se hiukan meinaa hirvittää. Ensi viikolla menen painoarviokontrolliin ja jos kasvu on jatkunut samanlaisena ja paikat olisi edes vähän kypsyneet, niin mahdollisesti jo käynnisteltäs eikä odotettaisi sitä 12 päivää.

Minä olen alunperin kotoisin Vieremältä, tuolta Pohjois-Savosta, Iisalmen läheltä. Muutin sieltä Jyväskylään opiskelemaan ja sitten miehen perässä tänne. Siekkilästä ostettiin nyt kerrostalosta osake ja tätä ollaan remppailtu ja laitettu. Vielä tosin on laittamista, mutta loppuja laitellaa sitä mukaa kun intoa (ja rahaa) riittää.
 
sorbetti Sulla ilmeisesti poikavauvanvaatteita? Jos tää meidän tulokas paljastus pojaks niin sit vois olla tarvetta :) Tyttömäistä ja neutraalia meillä kyllä pursuilee joka kaappi :whistle: Kaukalo ja vaunut meiltä löytyykin ihan omasta takaa.

Kattina Hui sulla alkaa olla jännät paikat :) Jospa se teidän vauveli päättäs ilman mitään käynnistyksiä lähteä syntymään kuitenkin :) Hyvä tietty et jos painoarvio on kovin iso sitten ens viikolla niin alkavat käynnistellä sitä.

Hirveästi tekis mieli vaan herkutella :ashamed: Ostin tytölle suklaakalenterin ja suunnittelin itse tyhjentäväni sen kun tyttö nukkuu... :eek: :ashamed: :D
 
VauvaUnelma Joo, poikavauvan vaatetta ja neutraalia. :) Ilmottelet sitte! :D
Mullakin ollu tänää ihan hillitön makeanhimo. Sain sentään hillittyä itteni kauppareissulla enkä ostanu mitään herkkuja. :saint:
Reilu viikko sitten alotin painonpudotusurakan (taas kerran). Pitäis saada pudotettua vaikka kuinka... Mukavasti lähti käyntiin ja pari kiloa jo karistettu kyydistä. :) Ja lauantaina sit se karkkpäivä. :p

Kattiinallahan ne on siellä sitten jännät paikat. :) Voihan se alkaa ihan puskistakin. Toivotaan että pieni ei kovin isoksi kerkiä kasvaa. Pian se on sielläkin pieni kainalossa. :heart: =)
 
VauvaUnelma Tuosta rakenneultrasta, että kysy ihan rohkeesti vaan. :) Mä kanssa kysyin ,ihan että näkyisköhän siitä kumpi siellä on . Täti siinä hetken katteli ruutua ja sitten otti kuvan ja näytti että tossa. Katoin ihan kysymysmerkkinä (eihän siitä ottanu ei sitten mitään tolkkua), kunnes täti sitten valaisi asiaa että ei tuo napanuoralta näytä vaan kyllä siellä jotain ylimäärästä näyttäis olevan ja sitten nopeesti korjaamaan että ei siis YLIMÄÄRÄSTÄ vaan vaan vaan... :D
Ja olihan siellä. =) :heart:
 
Huippua miten paljon ootte naiset kirjotellu :).

Tää on tämmönen Mikkelin mammojen pino mutta samalla Mikkeliin muuttaneitten pino ;). Ite olen tänne tullu monen mutkan kautta, alunperin olen Etelä-Suomesta kotoisin.

Huoh, rankka yö takana. Mielettömän helppoo on ollut pojan kanssa että pahemmin ei oo tarvinnu valvoskella mutta viime yönä ei nukuttu sitten millään. Taitaapi hieman vatsa vaivailla (ollu hieman ongelmaa nyt kun ollaan kiinteitä ruvettu syömään). Aamuyöstä sitten joskus kolmen aikaan nukahti ja aamu kahdeksalta ylös. Just kävi herra sitten ulos nukkumaan, toivotaan että nyt nukuttas hyvin.

Voi että kun on taas niiiiin harmaa päivä :(. Eikö vois edes hieman aurinko kurkkia pilvien takaa :(.

Itsekin olen muuten asunut Tuskussa :).... näin niinkuin välikommenttina :).

Joulun viettoa meillä kans mietiskelty mutta ollaan tultu siihen tulokseen että ensimmäinen joulu näin perheenä niin vietetään ihan keskenään kotona :). Sitten pyhinä jos kävis hoitamassa kyläilyt. Meillä onneks meidän molempien vanhemmat asuu täälläpäin ni on helppo miettiä missä käydään :).

Onkos kenenkään teiän perheessä/lähipiirissä jo ollut sikainfluenssaa? Mie olen jotenkin niin turtunut tuohon aiheeseen. Ikinä ei puhuta siitä miten paljon ihmisiä kuolee joka vuosi tavan influenssan aiheuttamiin keuhkokuumeisiin ym...mutta nyt on sitten mieletön haloo :(.
Onkos teitä rokotettu? Meillä onneks ku poika on vasta 4 kk ni ei "tarvinnu" miettii et otetaanko rokote vai ei. Ja tarkoituksenani ei nyt TODELLAKAAN ole väheksyä ko.tautia... pointtina ihan vaan se että miua ainakin uuvuttaa tämä uutisoinnin määrä ja median luoma paniikki.

Jaahas, pitäsköhän sitä vaikkasta keitellä kahvit :)...
 
Onkohan kattina päässyt jo tositoimiin :)

Missä te olette sorbetti ja heipuliini muuten käyneet rakenneultrassa? ihan keskussairaalallako vaiko yksityisellä? mä siis menen ihan sinne äitipolille. Yllätyin kyllä kun pääsin ees sinne rakenneultraan kun vissiinhän ei tota ultraa vielä kaikille tarjota vai? Mut ilmeisesti tuon ongelmallisen istukan takia pääsin joten jotain hyvää mokomasta riesastakin :kieh:

Mä olen ottanut sikarokotteen. En nyt silleen paniikki ota tuosta taudista, mut kun raskaana olevat kuitenkin kuului ensimmäiseen riskiryhmään niin päätin sit ottaa. En jotenkin osaa sitä rokotetta pelätä ja enemmän pelotti et kun kuitenkin oon vielä näin "alussa" niin jos oikein raju tauti ois iskenyt niin varmasti ois keskenmeno tullut tai jotain muuta ikävää. Tytöllekin kävin ottamassa ton rokotteen. Oisin kuitenkin ottanut sille sen kausi-influenssarokotteen vielä kun ilmaiseksi senkin sai niin samalla sit tyttö sai ne molemmat piikit. Mut uskon kyllä et tuon sikaflunssan uutisointi on aivan ylitseampuvaa ja ihan turhaa paniikkia luo!

Meillä on vielä joulunviettopaikka auki... Unohdin aikaisemmin sanoa että minäkin etelä-suomesta olen kotoisin ja sinne meidät on myös jouluksi mun äidin luo kutsuttu, mutta jotenkin vaan stressaa se matkustaminen, ruuhkat ja tavarapaljous!! Mielummin ehkä olisin täällä ja vietettäs aatto miehen vanhemmilla jotka ei kaukana asu. No saa nähdä. Lisäks mulla on pieni pelkokin tuosta reissaamisesta kun kuitenkin on melko tiuhaan supistellut ja sitä vertakin on ihan varoittamatta lorahdellut niin ois tosi ikävää siellä sit kärsiä tuommosesta :|

Harmaa ja synkkä ilma on tosiaan ollut. Valot saanu olla aamusta asti päällä. Mielummin sit tulis kunnolla lunta kun tuota vettä!!

Kiva että saatiin tähän pinoon eloa! :)
 
Täällähän minä :wave: . Mistään tosi toimista ei ole tietoakaan.

Minä en ottanut sikainfluenssarokotetta. Uutisointi on minusta ollut ihan älytöntä. Ei koskaan vedetä samanlaisia otsikoita, vaikka kausi-influenssaankin kuolee ihmisiä.
 
No voi jukra :D mä olin ihan varma et Kattinalle on lähtö tullut :D No mutta vastahan se laskettu aika tais eilen olla, joten eipä hätää. Mun tyttö syntyi 40+5 ja aivan varma olin et käynnistykseen menee kun kaikki supistukset ja muut lupaavat tuntemukset oli loppuuneet kun seinään heti kun raskaus tuli täysaikaseks :kieh: Tiedätkö muuten kumpi on tulossa vai onko ihan ylläri? :)
 
Meillä on veikkaus, mutta se nyt on yhtä tyhjän kanssa, kun ei voinut lääkäri varmaksi sanoa. Tyttöolo itsellä ollut ja on edelleen ja vähän tyttöä odotettas, mutta ihan hyvin se voi olla poikakin. en ole näissä painoarvioultrissa sukupuolta kysellyt, kun kuitenkin h-hetki on niin lähellä. Kovasti kaikkea mekkoa katselen, mutta mitään tyttöjuttua en ole kyllä uskaltanut ostaa :).
 
VauvaUnelma Mä kävin rakenneultrassa kanssa ihan äitipolilla. Mäkin kuvittelin että en sinne enää pääse kun toinen lapsi tulossa, mutta laittovat sit siihenki ku olin muutenkin menossa. Ravasin ihan hulluna äitipolilla raskausajan (loppua kohen viikon välein) , kun oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys niin seurasivat sit tiiviisti että uusiiko vaiko ei. Ja onneks ei uusinu. =)

Heipuliini Tykkäsitkö tuskusta? =) Me ollaan nyt vuos tässä asuttu. Ensin asuttiin tuppuralassa kun muutin mikkeliin, sitten hetki kaituenmäellä ja sitten taas tupiksessa ja nyt täällä tuskussa. :)

Itekin muuten oon etelä-suomesta tänne eksyny. Vähän ois koti-ikävä, kun äiti, veli, muuta sukua ja kaverit siellä, mut mies ei oikeen tykkäis muuttaa. :/

Sikainfluenssasta Meillä ei oo ollu eikä lähipiirissäkään. Pojan eskarissakaan ei oo ollu. Eivät ainakaan oo sanoneet, tiiä sitten... Me ei otettu rokotuksia pojille eikä oteta meille vanhemmillekaan. Kyllä sitä mietittiin pitkään puolin ja toisin et otetaanko vai ei ja tähän sitten päädyttiin. Oon ainakin ite ollu tyytyväinen ratkasuun.
En vähättele tautia, mutta munkin mielestä aika moista ylilyöntiä tuo sikaflunssasta meuhkaaminen.

En tiiä mikä lie mein pienen miehen ruokahalun on vieny. Ei oo nyt syöny kolmeen päivään ruokaa. :/ Siis ihan RUOKAA ruokaa. Aamu-, ilta- ja välipalat kyllä menee... Innoissaan tänäänkin juoksi ruoka-aikaan pöytään ja nappas lusikan käteen ja heitti tutin nurkkaan ja kun sai lautasen eteen, niin hirvee huuto ja kiukku. :eek: En ymmärrä en ollenkaa. Ensin aattelin et olisko sillä kurkku kipee, kumminkin tässä muutaman päivän ollu nuhanen, mutta toisaalta syö muita juttuja ja juo hyvin eikä ees näytä valittavan kurkkuaan...Tai sitten tulossa taas lisää hampaita. Ollu vähän hankalaa hälle tuo hampaiden tulo tähän asti. :/
Varmaan soiteltava ensineuvoon jos ei ala ruoka maistumaan.

Hui ompas se kello jo paljon. Ei taas osaa lähtee aikanaan nukkumaan... :headwall:
 
Hah täällä onkin muitakin yökukkujia :D
sorbetti Meil on ollu ajoittain tota samaa syömisongelmaa. Ja nimenomaan ettei kunnon ruoka maistu. Aika usein tuntu liittyvän hampaisiin tai mihin lie uhmailuihin :whistle: Toivottavasti teillä menis tuo vaihe ohi, se on kyllä inhottavaa kun ei tiiä mikä on :( Tyttö ei syönyt tänään ollenkaan lämmintäruokaa koska hän vihaa makaroonia ja olin siltikin tehnyt makaroonilaatikon ruuaksi sillä seurauksella ettei tyttö koskenutkaan siihen :eek: Mä oon aina kuvitellut että kaikki lapset rakastais makaronia mut ilmeisesti ei... Huomenna sit jotain mieluisampaa toivottavasti.

Kattina Niin pianhan se sukupuolikin teille selviää :)

Tosiaan pitäis nyt nukkumaan kömpiä |O
 
Heipä hei..enpä oo täällä käyny sen jälkee ilmottauduin tähä mikkeliläisten palstalle... =) Nyt mulla viikoja 29+2 eli loppua kohden hyvin mennään,mulla siis la 10.2...Maanantaina kävin kontrolliultrassa istukan takia,mut oli se onneks jo siirtyny kohdunsuulta pois...Vauhtiveijarin painoarvio 1200g :heart: Itellä paino nousee myös mukavasti jo 10kiloo tullu lisää,mites teillä muilla? :LOL:
Mitään en hirveesti oo vauvaa varten hankkinu vielä,joitakin vaateita yms.. Äitiyspakkauksen sain tänään..Olipa kiva hypistellä uusia pieniä vaatteita... :D
 
Moikka nappi :) Mukaan vaan kirjoittelemaan!
Minäkin oon ravannu samasta syystä kontrolliultrissa ja uskon myös että istukka siirtyy pois kohdunsuulta, varsinkin kun mulla on viikkoja vähemmän kun sulla.
Paino mulla noussut reilu kilon, mutta mulla onkin vasta viikkoja 19+2 joten vielä ehtii... :whistle: Missä päin nappi asut? :)
 

Yhteistyössä