Mikkelin seudun odottajat ja äipät...

Huomenia kaikille!!

Meillä vasta herätty yöunilta :)

Elikkäs, rakenneultrassa mekin käytiin ihan äippäpolilla, oli näitä että kätilöt harjottelevat sitä ultraamista kun kuulema tulee jossain vaiheessa kaikille(?), vai ymmärsinköhän oikein :)

Sorbetti Kyllä ihan tykkäsin Tuskusta, mutta tuossa raskausaikana rupesi toiveissa olemaan rivariasunto ja sitten saatiinkin tämä :). Täällä ollaan kyllä viihytty, ehkä jopa enemmän kun Tuskussa.

Jaahas, nyt oli tämmönen pikavisiitti :)..

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)
 
Heipuliini ensi vuoden alusta on kaikille tarjottava rakenneultra. Lakihan on ollut voimassa jo, mutta siirtymäaikaa on ollut ensi vuoden alkupuolelle. Minusta vaan ei ole hirveän hyvää mainosta millekään kunnalle, että vasta sittenm tarjotaan, kun on pakko. Mutta näinhän se menee.

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa, eikä mitään tietoa mistään lähdöstä. Pullaa leivoin tuossa ja sain vaan selän kipeäksi. Jos rupeaisi ruoanlaittoon (hah, vähän helpolla pääsee, kun eilen ruskistettiin jauhalihavalmiiksi ja perunatkin on kattilassa odottamassa, että vaan keittää ja tekee muussin. Ja sitten vaan jauheliha-perunasose -laatikko uuniin). Meinattiin vielä leffaa lähteä.
 
:wave: hellou, kattiinan perästä tännekki eksyin :) esikois tyttö odotellaan jo yliajalla, la oli 25.11, neuvolan mukaan 26.11.... itselläkään ei kauheesti mamma kavereita täällä ole.. mikkelissä ooon asunu n.6 v, välillä olin jonku 8kk poissa mutta tein tuossa keväällä paluumuuton :)

mm ja tirppa 40+3
 
Hyvähyvä! Meillä onkin Miss Mindyn kanssa sama la saatu neuvolasta :D. Katotaan ollaanko synnärillä samaan aikaan sitten!

Meinaa alavatsaa jomotella. Saas nähdä, muuttusko kunnon supistuksiksi. En kyllä usko :D. Leffaan pitäisi ruveta suuntaamaan!
 
Terveppä taas!!

Nyt on käyty kaupungilla ja vähän taas ostettu joululahjoja. Alotin jo hyvissä ajoin, viime kuun alussa. :)

Toi on kyllä suoraan sanottuna niiiiiin perseestä tää bussi-touhu täällä!! Vaihetaan lauantaina jo 2-3 aikaan pikkubussiin, ja tää nro 4 mikä tänne kulkee, on aina sellanen et sinne ei mahu kun hyvä jos kahet vaunut (jos ne on isoja niin ei mahu kun yhet). Ja sillonkin se on niin tukossa, että pitää aina pompata ulos kun joku tulee tai jää kyydistä. Kerrampa kävi niinkin että piti sen pikkubussin takia oottaa tunti kaupungissa toista bussia että pääs kotiin. Sillon kyllä sieppas nii maan kovasti.
Tänään oli taas tää pieni bussi kun lähettiin kotia. Ja tottahan sinne toisetkin kärrit tuli kyytiin. Me mahuttiin ihan hyvin, mutta muut ei sit oikeen meinannu mahtuakaan.
Pitäis savonlinjalle laittaa palautetta että ei pikkubusseja ennen kun kaupat on kiinni, kiitos! :kieh:

Tänään jo luulin että tuo 1,5 -vuotias alkais syömään, mutta ei, jäi neljään lusikalliseen. No on sekin jo jotain. :D
Tää vois kyllä olla myös jotain uhmaakin, rajojen hakemista tms... On ollu sellanen kiukkupussi ja yrittäny tehä aika ajoin sellasia vähän kyseenalasia juttuja ja sit kovasti tuijottaa ja kattoo et "mitäs äiskä tykkäät tästä" :)

Pitäis varmaan lähtee varastosta kaivelemaan joulukoristeita ja valoja niin voi sitten huomenna laitella. :xmas:
 
Minäkin oon kuullut tuosta että vuoden alusta kaikki sais myös sen rakenneultran kunnan puolesta. Se on kyllä ihan hyvä juttu. Harmittas kyllä jos ite ei ois sitä rakenneultraa saanut vaan siksi että kunta pihistelee viime hetkeen asti :kieh:

sorbetti Kumma juttu tuo bussijärjestely :( Kyllähän pitäis nyt vaunut ja useammatkin bussiin mahtua!! Kenen lie neronleimaus laittaa tuommosia busseja liikenteeseen vieläpä tuohon aikaan jollon todennäkösesti just vaunuilijat liikkuu :kieh:

Mäkin tänään kaupungilla poikkesin. Ostin kaverin vauvalle lahjan (vaatteen) ja sillä verukkeella tietty hypistelin Lindexin ja Kappahlin vauvanvaateosastot läpi :D En sentään sortunut sieltä ostamaan muuta kun sen lahjan.

Mitäs muuten pidätte siitä uudesta kauppakeskus Akselista? :)
 
Jaahas, oikein mukavaa 1.adventtisunnuntaita kaikille :)

Nyt on meillä sitten juluvalot ja koristeet :D ...olin oikeesti niin reipas että sain kaikki eilen laitettua :). Nyt voisikin sitten ruveta keskittymään joululahjojen ostoon. Onneks on aika selkeenä mielessä että mitä ostaa kellekin :). Tänään ehkä tehtävä piparkakkutalo.

Tervetuloa nappi ja miss mindy mukaan. Jokohan nyt olisi kattiina päässy vauvautumaan, tai mindy :)?! Jännityksellä mukana ;)

Mie oon kans paljon kuullu tuosta bussiongelmasta ja ehkäpä sen takia en kovin mielellään lähde bussilla kulkemaan. Onneks meiltä on lyhyt matka kaupunkiin joten voi kävelläkkin. Ehkä tuo bussiasiakin on säästöjuttuja...laitetaan ajoon pieni bussi ni ei mahdu monia vaunuja=vähemmän ilmaiseksi matkustajia :D. Jooh, ehkä hieman kaukaa haettu ajatus :)

VauvaUnelma : Mie tein virheen ja kävin Akselissa heti silloin avajaispäivänä, eihän siellä mitään pystynyt katselemaan kun väkeä oli kuin muurahaisia. Mutta nyt avajaisten jälkeen siellä on ollut ihan mukava käydä. En tiiä oonko semmonen että odotan aina jotain superhienoa mutta ootin Akselilta enemmän :). Mutta eihän kehitys ikinä ole pahasta eli onhan se hyvä että Mikkeli uudistuu :)

Meillä on napero nyt päättänyt heittäytyä päiväunettomaksi. Nyt useampaan päivään on nukkunut päivällä vain muutamat puolen tunnin pätkät. Sitten nukahtaa illalla yhdeksän aikaan yöunille ja sit nukkuukin se 12 tuntia heräten kerran tai korkeantaan kaks. Aiemmin nukku aina päivällä n.2-4 tunnin päikkärit. Näin ne unirytmit muuttuu (just kun äiti tottuu yhteen) :). Nyt taas hyväntuulisena leikitään lattialla :). Meirän murmeli kääntyi toissapäivänä ensimmäistä kertaa selältä mahalleen =) , ai minäkö ylpeä äitä ;) ?

Jaahas, aamupuuhat kutsuu :)
 
Säästöjutuista tuli vielä mieleeni että samallainen (typerä) säästöjuttu on tuo rotavirusrokote. Sehän tuli nyt rokotusohjelmaan 1.7.2009 jälkeen syntyneille. Neuvolatäti sitä puheli että ohjeet on todella tarkat, jos vauva syntynyt 30.6 niin silloin sitä ei ilmaiseksi saa. Että ikävä kyllä, kyllähän kunta säästää aina kun on mahdollista :(.
 
Hyvää ekaa adventtia munkin puolesta kaikille :wave:

Ja Miss mindylle myös tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :)

Heipuliini Juuu mä kans iskin isojen rattaiden kanssa avajaispäivänä akseliin ja se EI ollut hyvä idea :kieh: Mut myöhemmin on kyllä ihan kiva ollu siellä käydä kun kaikki ne tukkeena olleet vanhat papat ja mummot on siirtynyt akselista takasin sitä torin työmaata ihmettelemään :D Musta se on jotenkin niin hauskaa kun siihen aitaan on niitä kurkistusluukkuja tehty että varmasti uteliaat näkee mitä siellä tapahtuu :D No mun tyttö on kyllä yks niistä uteliaista mut vaan siks että se rakastaa traktoreita, nostureita yms. ja siellä montussahan niitä piisaa :D

Kattina tais viimeks kertoa mahan jomotuksista... Ties vaikka olis pian vauvauutisia :)

Niin ja tuo säästäminen joka asiassa on kyl tosi kurjaa :headwall: Vaikka oliskin periaatteessa pieni asia niin ärsyttäähän se jos/kun omalle kohdalle sattuu tuo kunnan pihistely.
 
:LOL: Mun mahan jomotukset tienneet mitään. Illalla iski uni yhdeksän aikaan ja nukuin sikeästi pari tuntia, kunnes heräsin vatsakipuihin. En nyt tiedä sitten supisteliko vai koskiko muuten, kun oli hirveästi ilmaakin mahassa vai sekä että. Mutta nousin ylös ja loppuivat täysin. Että tiistaita odotellessa.

Minäkin oon akselissa käynyt pyörähtämässä, ei mitään ihmeellistä siellä ollut mun mielestä, mutta tulipahan käytyä kaverin kanssa ja koluttua lastenvaate puolta. Ja hyvähän se on, että Mikkeli kehittyy, niin jos tänne saataskin sitten jotain.

Jaa se olisi tänään rv 40+3. eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Hirveän mylläkän piti yöllä yhden aikaan vatsassa. Minä kyllä kerroin, että vuokrasopimus on jo päättynyt, mutta kai se vaan häätöä odottaa :D.
 
heips..Vauvaunelma: asustelen haukivuoren suunnalla, eli koska haukivuori on meitä lähimpänä ni siellä käyn neuvolassa..
Omakotitalossa keskellä ei mitään asutaan, joten parvekevaunut ei ole tarpeen,mutta kiitos kun kysyit..Turvaistuin olisi kyllä tarpeen, mutta mietitään vielä..Ukko meinas ostaa uuven ni katotaan saako se sit sen hommattua.. :LOL:
Melko vauhdikas tää vauhtiveijari täällä mun "kyydissä"...tuntuu välillä et läpi tulee..
Tiistaina neuvola,saas nähä paljo on paino noussu viime kerrasta :headwall: Nytkin mussutan suklaata ku viimestä päivää...

Joko ootte muut hommannu vaunut? mistä ostitte? Oletteko tutustunu muppela ja pikkabuu valikoimaan? Ite en oo nyt käyny niissä kattelee,liekö mikkelissä muita lastentarvike liikkeitä?
 
Heipsan!

nappi Laitoin sulle yv:tä. =)

Mä oon nyt muutaman kerran käyny tuolla akselissa. Ja mun mielestä se oli pieni... Ootin jotenkin et se olis ollu isompi. Kivahan se muuten on ja toooosi kiva että tännekin vihdoin tuli tuommonen, on sitä ootettukin. :) Ja jotenkin tuntu et ei sinne nyt niitä uusia liikkeitä niin kovin tullu. Ekana kun sinne meni niin pisti vaan ne vanhat silmään. Mut onhan se muutamakin uus positiivista. Ei pitäis valittaa. =) Jos ne tekee siihen hm:ltä sinne poliisiaseman kulmalle asti ulottuvan kävelykadun (oonkohan ymmärtäny oikein?), niin voisvat siihen akselin ja sokoksen väliin jäävään tilaan jatkaa sitä kauppakeskusta ja yhdistää sokoksen rakennukseen :) Sokoksellehan on kanssa tulossa se iso remppa.

Huomenna ois tämän meiän pienemmän pojan, Kristianin 1,5 -vuotis neuvola. Rokotuskin olis tulossa, voi olla että siirtyy kun poika nuhassa. Hirvittää jo valmiiks kun on kyseessä tuo sikotauti-tuhkarokko-vihurirokko -rokote, on tullu aina niin kovat reaktiot noista rokotteista. Oon miettiny että pyytäisin jos sitä vois siirtää sinne kun täyttää 2v. Jostain oon lukenu että sen jälkeen lapset kestää rokotukset paremmin kun on immuunivaste (olikohan se oikea sana) kokonaan kehittynyt. Vai onkohan ihan huuhaata...
Ja viikon päästä maanantaina olis sitten vanhemman pojan, Casperin, 6v neuvola ja saman rokotteen tehoste annos. Casperille ei ooneks oo ikinä tullu kun korkeintaan vähän lämpöä rokotteista.

Sain kuin sainkin laitettuu tänään jouluvaloja ja muuta tilpehööriä. Hetken jo epäilin kun oli jotenkin niin vetämätön olo. Mutta tuli luvattua tuolle Casperillekin ja se ootti innoissaan että millon laitetaan ni olihan se pistettävä. :)

Jännä seurata millon täällä alkaa ihmiset jakautumaan. :) Aina innoissaan avaa palstan ja kattoo että onko tullu kattiinalle tai Miss Mindylle lähtö. :D

Ja taas sitä pitää kukkua yömyöhään ja olla sit ihan kuollu aamulla... Josko sitä tästä pikkuhiljaa hipsis tuonne yläkertaan miehen viereen koisimaan. Se on sinne kumminkin nukhatanu jo ajat sitten ku lähti kattomaan DaVinci koodia, kun mä kytistin amazing racen ja bb:n finaalit. :D
 
nappi Mä en kyllä ainakaan tiedä muita lastentarvikeliikkeitä mikkelissä kun nuo jotka mainitsit. Meidän vaunut ei oo täältä mikkelistä, kun ei ees asuttu täällä silloin kun esikoinen syntyi joten en kyllä tiedä yhtään millainen tarjonta mikkelissä on :whistle: Pitäis kyllä itsekin sit lähempänä kakkosen syntymää käydä kiertelemässä kun kuitenkin kaikkea pientä ostettavaa ois.

Mäkin jännäilen koska Kattina ja Miss mindy tulee vauvauutisia ilmottamaan :D

sorbetti Tuo mpr-rokote (siitähän oli kyse?) on aika "tujakka" rokote ja meidänkin tyttö jolle ei ikinä mitään ole rokotuksista tullut niin oli kuumeessa pari päivää sen jälkeen ja itkeskeli yöt :/ Toivottavasti te selviäisitte vähillä oireilla jos poika sen nyt saa :) Uskon kyllä että se on mahollista siirtääkin sinne 2v asti jos esim. se nuha on esteenä rokotteelle nyt ja muutenkin onhan se kurjaa jos ressukka hirmuset oireet siitä saa :(

Mäkin oon ymmärtäny että sokokseen tulee myös joku iso remppa ja sit on taas yhtä työmaata koko keskusta. On se akseli mustakin vähän pieni mut ihan kiva kuitenkin että tuommoinen kauppakeskus tänne mikkeliin tuli :)

Tuli mullakin vähän valvottua eilen |O bb finaali piti tietty kattoa ja sit ei uni tullutkaan. Nyt jotenkin vielä ihan unenpöpperöinen olo vieläkin vaikka jo pari tuntia oon heräillä ollut. Jospa sitä kohta käyntiin pääsis :D
 
Huomentapäivää vaan!

Täällä ei edelleenkään mitään merkkiä, mutta liekkö Miss Mindylle lähtö jo tullut, kun ei ole mitään kommentoinut minnekään :).
Huomenna olisi ä-polille meno ja sitten ehkä taas tietää jotain tai sitten ei. Koko viikonlopun olin toiveikas, että tämä lähtisi syntymään, mutta ei mitään. Alkaa turhauttaa, mutta eiköhän se tästä.
 
heipä hei uudet ja vanhat tuttavat.. :wave:

esikoistaan odottava mamma ilmoittautuu tähän ketjuun. Kangasniemellä asustelen toistaiseksi.. sitten kun talo valmistuu muutetaan keskelle mettää asumaan.. tosin hieman lähemmäksi Mikkeliä.

LA on huhtikuun lopussa joten vielä olisi jokunen kuukausi ennen h- hetkeä..

hyviä vointeja kaikilla vauvamasua kasvattaville

hippitatti ja kustijuhani rv 18+6
 
Tervetuloa mukaan hippitatti :wave:
Jipii, kiva saada toinenkin huhtikuun odottaja tähän ketjuun :) Mulla menossa nyt 19+4 joten aikalailla samoilla viikoilla mennään :)

Kattinalle tsemppiä! Jospa sitten huomisen ä-poli käynnin jälkeen tiedät taas enemmän :)

Mullakin on huomenna se rakenneultra, hui jännää :eek:
 
Huomenia kaikille!

Me juuri pojan kanssa noustiin yöunilta, tulipahan hieman nukuttua :)

Saas nähdä mitä kattiina :lle on sanottu ä-polilla :). Ties vaikka jäisit tositoimiin :). Ja mukavaa rakenneultraa VauvaUnelmalle .

Heh, niinhän se on että tuo Mikkelin keskusta taitaa olla seuraavat 5 vuotta remppauksessa. Ja tosiaan, eikös siihen sokoksen/kauppahallin alueesta tule myös kauppakeskus :). Sitten riittää kauppakeskuksia. Mielenkiintosta nähä mimmonen on tori sitten kun saavat se parkkihallin valmiiksi.

Ja taas pitää valittaa tätä pimeyttä :(. En ole ikinä tykännyt syksyn pimeydestä ja nyt on vielä kurjempaa kun tuntuu että joka vuosi lumet tulee myöhemmin ja myöhemmin :(. Taidan olla semmonen kesän- ja valonlapsi :p.

Ensi viikonloppuna meillä vietetään parisuhdelaatuaikaa, mummo tulee muutamaksi tunniksi poitsukan kanssa niin jospas äiti ja isi kävisi viettämässä "pikkujoulut". Toisin sanoen käydään varmaankin syömässä :). Ensimmäinen kerta kahdestaan jossain pojan syntymän jälkeen :)

Mutta nyt aloitettava päivän touhut :)
 
Äippäpolilla sanottiin, että ei käynnistetä, kun molemmat voidaan hyvin. Ei nyt ihan noilla sanoilla, mutta viesti oli tämä. Eivät mielellään käynnistä. Mutta eipä siinä. Painoarvio 4,4 kiloa (virhettä voi olla +/- 600g) ja huomenna sitten magneettikuvaukseen. Tarkistetaan vielä lantion tilavuus. Ja soittavat sitten polilta minulle. Millonkahan soittavat, kun kuitenkin menen vasta huomenna iltapäivästä kuvaukseen. Toivottavasti soittavat torstaina sitten. Huoh. Pitää sitten kysyä, että varataanko sinne ensi viikolle aikaa vai menenkö vielä käymään neuvolassa vai mikä on homman nimi.

Murisuttaa ja ärisyttää.
 
Kattina Jaksamisia :hug: Hyvä kuitenkin että molemmat voitte hyvin, mutta uskon että ärsyttää odottelu. Toivottavasti saisit ens viikolle ajan, vaikka voihan se teidän vauva hyvinkin syntyä ennen sitä :)

Mullakin rakenneultra just oli :) Ensinnäkin olin ihan sekasin kun se äitiyspoli oli muuttanu toiseen paikkaan eikä kukaan oikeen osannu mua neuvoa sinne, mutta löysinpäs kuitenkin.
Rakenteet oli ok, mitään poikkeavaa ei näkynyt. Ja olipas mukava yllätys kerrankin kun olivat tänne mikkeliinkin sen 4d-ultralaitteen hommanneet ja pääsin silläkin vauvaa ihailemaan :heart: Ihan on siskonsa näköinen!

Ja sukupuolikin selvisi siinä 4d kuvassa ja kätilö oli ainakin hyvin varma siitä ja uskalsi sanoa että lähes 100% varmuudella sukupuoli on se minkä kyllä omin silminkin hyvin selvästi näin siinä ruudulla :heart:
 
Heipsistä vaan...

Onkos väki lähtenyt vauvautumaan ja muuten kadonnut :)

Täällä valmistaudutaan joululahjaostoksille :)...annetaan veronpalautusten kiertää ;)

Alkaa vaan se tuskailu että mitä ostaa. Varsinkin kummilapsien lahjat aiheuttaa joka vuosi päänvaivaa :ashamed: . Ja pitäähän sitä poitsukalle joku paketti ostaa vaikka ei varmasti vielä joulusta mitään ymmärrä :). Mies pohti eilen että pitäskö meiän joulupukki ottaa jo tänä vuonna, vähän toppuuttelin että jospa sitten ENSI vuonna :LOL:

Mutta nyt nauttimaan aamiaista ja sitten kohti kaupunkia :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Hei vaan!

Täällä on supistellut eilisestä asti tasasesti n. 10 min välein, yöllä sain 3h hyvin unta ja sitten oeln supistusten välillä torkkunut. Vielä pystyy hyvin kotona olemaan ja olo on hyvä. Pitää katsoa tänään, miten alkaa tämä supistelu kehittyä, että lähtiskö näytille vai ei.

Tänään soittivat ä-polilta, kun ensin itse soitin ja kysyin, että onkohan lääkäriä niitä vastauksia saanut. Maanantaille oli käskenyt ajan varata. Kaipa niissä kuvissa ei sitten mitään ihmeellistä ole, kun huoletta voi maanantaille ajan varata. Tämähän kuitenkin saattaa lähteä syntymään hetkenä minä hyvänsä.

Mutta jos yrittäis torkuille mennä. Tuntuu, että nämä supistukset taitaa nyt laantua.
 
Heippa vaan!

Kattina Lupaavalta kuulostaa :) Tuolleen lähti mullakin aikoinaan käyntiin synnytys. Uskon että viikonlopun aikana oot tositoimissa!

Ihan ohimennen kysäisen (tuli kattinasta mieleen) kun ei oo toi keskussairaala mulle kovin tuttu, niin jos lähtö tulee vaikka keskellä yötä niin mistä sinne sairaalaan mennään? päivystyksen kautta? vai onko joku ihan erillinen 24/7 sisäänkäyti synnyttäjille? Vielä ei tietty itellä ajankohtasta oo mut kuhan pohdin :) Entisellä paikkakunnalla oli selkeesti päivystyksen vieressä heti synnytysvastaanotto josta sit summeria painamalla pääs sisään yölläkin.

Mekin tytön kanssa käytiin jouluostoksilla :) Ostin jopa tytölle yhden joululahjan silleen salamyhkäsesti ettei huomannut rattaissa istuessaan mitään :D Vauvallekin sorruin yhden vaatteen ostamaan, vaikka järki sanoo että ei todellakaan vielä tarvis!

Joulupukkia ei taida meillekään jouluna tulla :D voi olla et se pelottas enemmän kun mitä siitä ois iloa. Ainakin tyttö oli ihan kauhuissaan kun näki citymarketissa joulupukin :D

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! ja erityisen vauvaisaa viikonloppua Kattinalle ;)
 
Jos jollain on ylimääräisenä kohtuuhintaista vauvan turvakaukaloa täällä mikkelin suunnalla niin saa ilmotella :D Se on vielä ostamatta, samoin tosin sitteri. Sitäkin saa tarjota! Tosin sitteri ei taida uutenakaan montaa kymppiä maksaa:)

Täällä odotellaan töiden loppumista! Viimeinen työpäivä on 31.12. Sitten olen kuukauden työttömänä ja helmikuun alussa jään äippälomalle. Tosin lääkärin ennustuksen mukaan tämä muksu ei pysy maaliskuulle asti mahassa. Sais pysyä kyllä sinne helmikuulle ainakin! :)

Vauvaunelma mä ainakin esikoista synnyttäessäni menin siitä päivystystä vastapäätä olevasta ovesta,siinä oli ainakin sillon 5v. sitten ovisummeri :whistle: Nyt menisin päivystyksen kautta, siitä pääsee kuitenkin ehkä nopeimmin :) Eiköhän tuo tosin selviä synnytysvalmennuksessa. Me mennään nyt sinne,kun miehelle tää vauva on ensimmäinen ja mullakin edellisestä raskaudesta kohta 6vuotta (mihin tää aika menee?)!

Onko muita tulossa tammikuussa synnytysvalmennukseen pankalammelle?:)
 
mysti Joku, oisikohan ollut sorbetti, kaupitteli täällä kaukaloa :) Varmaan ilmottelee sit ite kun sattuu palstaa lukemaan :)
Kiva juttu, että löytyy enenmmänkin kevään odottajia täältä mikkelistä! Toivottavasti se sun vauva malttais ees sinne helmikuulle masussa pysytellä. Saanko udella, miksi lääkäri ennusteli ennenaikaista synnytystä? Mä en tiedä oonko tulossa tammikuussa synnytysvalmennukseen. Ainakaan neuvolassa ei ole vielä mitään puhuttu. Tää on kyllä mun toinen raskaus ja ekasta raskaudesta on vaan kaks vuotta. En sitten tiedä että onko valmennus kaikille vai vaan ensisynnyttäjille ja niille joilla on pidempi aika raskauksien välillä. Mutta jos toi neuvolassa otetaan puheeks niin aijon kyllä mennä :) Ja pankalammella siis käyn minäkin.

Kattiina on tainut päästä tositoimiin! ;)
 

Yhteistyössä