Miksi mies ei saa harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja ymmyrkäinen
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai edelleen myös vanhemmilla on oikeus harrastaa. Harrastaahan monet naiset kallista ja aikaavievää ratsastusta, vaikka on lapsia.

Mutta kyse on varmaan perheen sisäisestä asiasta. Muistiko mies kysyä, mitä mieltä perhe on tästä? Olisiko rahalle ollut muitakin kohteita? Onko äiti aina lasten kanssa ja isä omissa menoissa?

Mielestäni aikuisuus tarkoittaa sitä, että kykenee asettamaan muiden tarpeet omiensa edelle. Ei se tarkoita mitään muuta. ja jos ostaa itselleen moottoripyörän kysymättä perheeltä mielipidettä asiaan tai miettimättä, mistä muusta perhe joutuu tinkiä sen vuoksi, tai onko muilla perheenjäsenillä sama mahdollisuus harrastaa kuin itsellä. Viikossahan on 5 iltaa, meillä kun kuskataan esikoista 1-2 iltaa viikossa, siitä jää3-4 iltaa meille vanhemmille. Kohta kuskataan myös kuopusta, vanhemmille jää siis 3 iltaa. Jos yksi perheenjäsen harrastaa joka ilta omaa juttua, miettimättä haluaisivatko lapset viettää aikaa enemmän isän kanssa, tai haluaisiko äitikin joskus harrastaa, on vielä täysi KAKARA.

Oletko varma, että tässä ei ole näin?
 
kiitos
Kaalikääryle hyvästä kirjoituksesta! :flower: Juuri tuota minäkin tarkoitin aiemmin kysellessäni, että kuka muut työt sillä aikaa tekee. Myös seuraava kirjoitus vieraalta oli asiaa.
 
Lukematta tarkemmin muiden vastauksia.. Vastaan nyt vain "omalla suullani".. Lyhyesti..

Meillä mies harrastaa aika paljon ja työ vie aikaa myös vapaa-ajalla.. Minä hoidan pääsääntöisesti kodin työt sekä lasta.. Käyn myös itse töissä.
Mies on nyt viimeisen vuoden aikana hurahtanut moottoripyöriin ja haluaisi kovasti semmoisen hankkia.. Kuume nousee aina näin keväisin..
MUTTA minä en meille semmoista "surmanloukkua" haluaisi.. \|O
A. ei nyt olisi siihen varaa, siinä maksaa niin paljon muukin kuin pelkkä pyörä!
B. missä ihmeen välissä mies sillä kerkeisi ajella?!? :eek:
C. minusta se on vaarallista! :\| (monta mp onnettomuutta lähipiirissä ja jopa yksi kuoleman tapaus..)

Eli en omastamielestäni rajoita millään muotoa mieheni harrastuksia MUTTA mp hankkiminen olisi minulle ehkäpä se viimeinen pisara..... :whistle:
 
ymmyrkäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:24 vieras kirjoitti:
Tottakai edelleen myös vanhemmilla on oikeus harrastaa. Harrastaahan monet naiset kallista ja aikaavievää ratsastusta, vaikka on lapsia.

Mutta kyse on varmaan perheen sisäisestä asiasta. Muistiko mies kysyä, mitä mieltä perhe on tästä? Olisiko rahalle ollut muitakin kohteita? Onko äiti aina lasten kanssa ja isä omissa menoissa?

Mielestäni aikuisuus tarkoittaa sitä, että kykenee asettamaan muiden tarpeet omiensa edelle. Ei se tarkoita mitään muuta. ja jos ostaa itselleen moottoripyörän kysymättä perheeltä mielipidettä asiaan tai miettimättä, mistä muusta perhe joutuu tinkiä sen vuoksi, tai onko muilla perheenjäsenillä sama mahdollisuus harrastaa kuin itsellä. Viikossahan on 5 iltaa, meillä kun kuskataan esikoista 1-2 iltaa viikossa, siitä jää3-4 iltaa meille vanhemmille. Kohta kuskataan myös kuopusta, vanhemmille jää siis 3 iltaa. Jos yksi perheenjäsen harrastaa joka ilta omaa juttua, miettimättä haluaisivatko lapset viettää aikaa enemmän isän kanssa, tai haluaisiko äitikin joskus harrastaa, on vielä täysi KAKARA.

Oletko varma, että tässä ei ole näin?
Olen aika varma, ettei asia ole ihan noin, mutta kuten on sanottu, se on perheen sisäinen asia, joten minulla ei voi olla varmaa tietoa kaikesta.

Sen tiedän kuitenkin, että rakentamiseen meni kauan, ja joka ilta siellä puuhasi melkein koko perhe. (Vanhempi lapsista oli muualla, sen ikäinen kun alkaa olla). Moottoripyörä ei tullut taloon ns. nurkan takaa, vaan asia oli tiedossa pitkän aikaa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:13 vieras kirjoitti:
Minusta on ok, jos kumpi tahansa puolisoista harrastaa vaikka viisi iltaa viikossa, jos se molemmille puolisoille aidosti sopii, mutta... Tarkoittaako se sitä, että se toinen osapuoli (voisi muuten olla mieskin?) hoitaa sitten kai sillä aikaa lapset, ruuat, kotihommat ym.? Vai miten tämä hoidetaan niissä perheissä, joissa "mies saa tottakai harrastaa viisi iltaa viikossa"?
esim. meillä mies imuroi 2krt/vk, huolehtii roskien viennin ja on muutenkin apuna. menee töistä suoraan harrastukseen ja tulee jo 17-17.30 kotiin joten kyllä siinä aikaa jää perheellekkin. minä taas käyn muutamana iltana viikossa omilla meinoilla.
 
Mutta yhäkään kyse ei ole siitä, että mies lenuisi joka ikinen päivä töiden jälkeen ajelemassa. Vaan siitä, että n. kerran pari viikossa irottautuu ja lähtee moottoripyöräilemään. Tässä on nyt menty vähän ääripäihin tämän asian kanssa. Kyllä jos on lapsia, pitää jostain luopua, sehän on selvä, mutta kai jotain saa myös säilyttää ja kokeilla. Aika ahdasmielisiä mielipiteitä täällä, ei millään pahalla.
 
heh joo
Päättele siitä, että tuo on valehtelematta joka toinen viikonloppu (tai useammin) harrastusmenoissaan koko kesäkauden. :whistle:

Vastaavasti sitten myös minä menen, mutta viikkoiltoina. B)

Ai mitä yhteistä vapaa-aikaa??? :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:07 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:03 Sleepyhead kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:50 Töllin Ruusa kirjoitti:
Hei, kannattaa nyt ehkä huomioida se, että ihminen, jonka intohimona on moottoriurheilu ei todennäköisesti valitse puoliskokseen sellaista joka siitä ei alkuunkaan pidä.


Annuskan mies ei taida edes haluta moottoripyöräillä?

(Äijä ei ainakaan halua, sen tiedän ja sen myös selvitin ennen kosintaa)

ohoh... aika jyrkkä näkemys... että jos tykkäät moottoripyöristä niin ei kuule enää kiinnosta, vaikka muuten synkkaiskin hyvin yhteen...

ja kyllä meillä ukko tykkää paljon semmoisista asioista mitkä ei mua kiinnosta pätkääkään ja sama toisinpäin...
mutta meillä kai vastakohdat täydentää toisiaan...

En mä noin sanonut.
Lue uudestaan, tummensin painotukseni.

Niin, ymmärsin kyllä jo ekalla kerralla...
mutta enhän minäkään alkuunkaan tykkää harrastaa autotallissa mitään ja rassata autoja... musta se on äärettömän tylsää ja puuduttavaa...
mutta mitäs sitten? Ukko tykkää, ei mun siellä autotallissa tarviikkaan olla mitään rassailemassa joten ei mun siitä silloin tarvii tykätäkkään...
eikös pääasia ole se, että ukko tykkää??

Mä harrastan paljon mieluummin esim. liikuntaa tai musiikkia....
ukko ei tykkää liikunnasta yhtään paitsi hyötyliikunnasta (esim. puutöistä) ja musiikkiharrastus rajoittuu ainoostaan sen kuuntelemiseen...
mutta mitäs sitten?
Ei sen tarvii tykätä... riittää että mä tykkään....

joten siihen nähden se on mun mielestä täysin epäolennaista, että tykkääkö joku jostain moottoripyöristä vähän, paljon vai ei alkuunkaan jos itse tykkää....

 
Sleepyhead;

Niin, mutta jos sulla on jotain sitä vastaan.

Tuskin eläinallergikko ottaisi koirahullua puolisoa.
Tai eläinaktivisti eläinten täyttöä harrastavaa.
Tai minä moottoriurheilua harrastavaa kun en pidä turhasta kuluttamisesta. (hyötyajot erikseen)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:22 Töllin Ruusa kirjoitti:
Onneksi Äijä ei halua harrastaa saastuttavaa moottoriurheilua. :D

Mutta on tossa juoksemisessakin (jota siis harrastaa) ne huonot puolet.
Eilen palasi koko viikonlopun kestäneeltä reissultaan jalat turvoksissa. Kävely on hidasta, kankeaa.

Tottakai suon harrastuksen, mutta iso mies voisi kyllä hieman miettiä mikä on terveellistä. :headwall:
Miettiikö kaikki naisetkaan mikä on terveellistä ja pitääkö kaiken aina olla niin terveellistä?????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:31 loru kirjoitti:
Mutta yhäkään kyse ei ole siitä, että mies lenuisi joka ikinen päivä töiden jälkeen ajelemassa. Vaan siitä, että n. kerran pari viikossa irottautuu ja lähtee moottoripyöräilemään. Tässä on nyt menty vähän ääripäihin tämän asian kanssa. Kyllä jos on lapsia, pitää jostain luopua, sehän on selvä, mutta kai jotain saa myös säilyttää ja kokeilla. Aika ahdasmielisiä mielipiteitä täällä, ei millään pahalla.
Mun kirjoitukseni ei oikeastaan liittynyt tän ap:n perheen tilanteeseen, koska en kyseistä perhettä tunne. Kirjoitin yleisesti siitä, että miesten harrastukset tuntuvat usein olevan aikaavieviä (mikä on monien mielestä ok), ja äidin harrastukset (jos niitä on), toteutetaan yhdessä lasten kanssa.

En ole mikään pirttihirmu, joka kieltää mieheltään harrastukset. Mutta vastustan periaatteesta sellaista asetelmaa, että mies saa tottakai harrastaa, koska on aikuinen mies, ja minä äitinä hoidan aina tottakai kodin ja perheen.
 
siishetkinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
Sleepyhead;

Niin, mutta jos sulla on jotain sitä vastaan.

Tuskin eläinallergikko ottaisi koirahullua puolisoa.
Tai eläinaktivisti eläinten täyttöä harrastavaa.
Tai minä moottoriurheilua harrastavaa kun en pidä turhasta kuluttamisesta. (hyötyajot erikseen)
Mä en ymmärrä tätä ihan täysin... siis mitä jos tapaamasi ihminen olisi ollut maailman ihanin ja kultaisin ja haluttavin, mutta olisi tykännyt (ihan vain vaikkapa katsoa) moottoriurheilua? "Ai sä katot formulaa joka toinen sunnuntai, joo sori hei, ei tästä tuu mitään"?????

Mitä, jos miehesi mieli muuttuu, koska sellaistakin olen kuullut tapahtuvan? mitä sitten tapahtuisi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
Sleepyhead;

Niin, mutta jos sulla on jotain sitä vastaan.

Tuskin eläinallergikko ottaisi koirahullua puolisoa.
Tai eläinaktivisti eläinten täyttöä harrastavaa.
Tai minä moottoriurheilua harrastavaa kun en pidä turhasta kuluttamisesta. (hyötyajot erikseen)

No miten sä määrittelet hyötyajot? ja juu, ymmärrän pointin, mutta ap:n tapauksessa ei tainnut kyse olla tästäkään, että se sisko periaatteellisista syistä on sitä moottoripyörää vastaan...?
 
Ilman muuta saa harrastaa jotain jos se ei ole ihan jokapäiväistä ja toinen osapuoli saa myös vastaavasti harrastaa mistä tykkää. Meillä isäntä suoritti aika hiljattain lentolupakirjan ja on nyt käyny lentelemässä noin kerran viikossa. Niin kauan mä ymmärrän tuon harrastuksen, kunhan ei vaan itelle hommaa (tai rupee rakentamaan) konetta.
 
tottakai meillä saa mies harrastaa, juuri tuota moottroiurheilua. ja meneehän siihen rahaakin, mut on musta on silti ihana nähdä, että miehellä on harrastus, josta nauttii. ja tiedän myös, että jos mä innostuisin jostain uudesta harrastuksesta, johon joutuis hieman sijoittamaankin, niin varmasti siihenkin järjestettäis mahdollisuuksien mukaan varoja..

tietenkin kaiken tämän ohessa pitää ottaa huomioon myös se, miten koko perhe jaksaa. ja meillä ainakin jaksetaaan paljon paremmin, kun kotihommien ohella voi välillä puuhailla myös jotain muutakin :)
 
onhan moottoripyöräily kallis harrastus, ensin sen oston jälkeen rahaa uppoo useampi satanen vakuutuksiin, bensaan ja harrastuksen laajuudesta riippuen myös ehkä osiin.
mut mun mielestä jokaisella pitäis olla jotain omaakin, ja jos on varaa tohon harrastukseen ni miksi ei? tosin silloin sillä vaimollaki on lupa olla jotain omaa.

meillä on jostain syystä välineistöä kertyny yhden katupyörän, kaden rataveivin ja yhden moposkootterin verran, nyt haaveillaan supermotosta. ja mielenkiinto pyöriin on yhteinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:41 Kaalikääryle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:31 loru kirjoitti:
Mutta yhäkään kyse ei ole siitä, että mies lenuisi joka ikinen päivä töiden jälkeen ajelemassa. Vaan siitä, että n. kerran pari viikossa irottautuu ja lähtee moottoripyöräilemään. Tässä on nyt menty vähän ääripäihin tämän asian kanssa. Kyllä jos on lapsia, pitää jostain luopua, sehän on selvä, mutta kai jotain saa myös säilyttää ja kokeilla. Aika ahdasmielisiä mielipiteitä täällä, ei millään pahalla.
Mun kirjoitukseni ei oikeastaan liittynyt tän ap:n perheen tilanteeseen, koska en kyseistä perhettä tunne. Kirjoitin yleisesti siitä, että miesten harrastukset tuntuvat usein olevan aikaavieviä (mikä on monien mielestä ok), ja äidin harrastukset (jos niitä on), toteutetaan yhdessä lasten kanssa.

En ole mikään pirttihirmu, joka kieltää mieheltään harrastukset. Mutta vastustan periaatteesta sellaista asetelmaa, että mies saa tottakai harrastaa, koska on aikuinen mies, ja minä äitinä hoidan aina tottakai kodin ja perheen.

mutta tää on mun mielestä paljolti naisten omaa syytään, kun eivät vaadi itselleen sitä omaa aikaa ja haluavatkin monesti roudata muksut kaikkialle mukaan.... Täälläkin kuulee paljon sitä, että voi kun ois kiva lähtee, vaikka esim. viihteelle, mutta En mä VIITTI, kun aina tulee se seuraava päivä... Ei kai sitä koskaan mihinkään pääsekkään jos ei vaan lähde!!! Miehet ei yleensä osaa ajatella noin vaikeesti... enkä nähtävästi minäkään.... Mitä väliä sillä seuraavalla aamulla on jos ilta on ollut todella onnistunut ja hermot lepää sen jälkeen, kun oot päässyt päätäs tuulettamaan jonnekkin...
Eikä miehet yleensä ole semmoisia, että ne tulis sanomaan, että hei kultaseni, pitäisköhän sun lähtee vaikka hierojalle, kun sä olet aina vaan
kotona..... Ei ne osaa miettiä toisen ihmisen tarpeita jos niistä ei erikseen tule puhetta....

Kyllä naisetkin saa ja pitäisikin ehdottomasti olla mun mielestä itsekkäitä siinä suhteessa ja mennä omia menoja ja ilman lapsia ja käyttää sitä omaa aikaa haluamallaan tavalla.... mutta naiset ei vaan sit vissiin osaa... tai sit tulee tää, että olet jotenkin huono äiti jos haluat tehdä jotain ilman lapsia... PAH!!! :headwall:
 
Tottakai kunhan kaikilla perheessä samat oikeudet ja velvollisuudet.

Yksilapsisena perheenä on usein mahdollisuus elää kuin lapseton. Siis aikaa on paljon vielä kaikkeen, omiin harrastuksiin ym. (toinen vanhemmista on aina vapaalla, siis iltaisin) mutta jo kaksi lasta tarkoittaa usein kovaa työtä lasten kanssa, ja jos toinen siinä tilanteessa harrastaa vain omia juttuja, on toisen työtaakka kohtuuton.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:42 Sleepyhead kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
Sleepyhead;

Niin, mutta jos sulla on jotain sitä vastaan.

Tuskin eläinallergikko ottaisi koirahullua puolisoa.
Tai eläinaktivisti eläinten täyttöä harrastavaa.
Tai minä moottoriurheilua harrastavaa kun en pidä turhasta kuluttamisesta. (hyötyajot erikseen)

No miten sä määrittelet hyötyajot? ja juu, ymmärrän pointin, mutta ap:n tapauksessa ei tainnut kyse olla tästäkään, että se sisko periaatteellisista syistä on sitä moottoripyörää vastaan...?
No eihän se kirjoitukseni liittynytkään aapeen juttuun vaan kirjoitin sen vastineeksi kun kovin sanoin ihmeteltiin Annuskan kantaa asiaan.

Ja hei, rauha, ei tämä nyt niin vakavaa ole!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:47 aamuntorkku kirjoitti:
tottakai meillä saa mies harrastaa, juuri tuota moottroiurheilua. ja meneehän siihen rahaakin, mut on musta on silti ihana nähdä, että miehellä on harrastus, josta nauttii. ja tiedän myös, että jos mä innostuisin jostain uudesta harrastuksesta, johon joutuis hieman sijoittamaankin, niin varmasti siihenkin järjestettäis mahdollisuuksien mukaan varoja..

tietenkin kaiken tämän ohessa pitää ottaa huomioon myös se, miten koko perhe jaksaa. ja meillä ainakin jaksetaaan paljon paremmin, kun kotihommien ohella voi välillä puuhailla myös jotain muutakin :)

tässä on tiivistettynä täysin se mitä mä ajattelen....
Kaikki vaan voi yksinkertaisesti paremmin kun voivat tehdä ja harrastaa sitä mitä itse haluaa... Elämä on kuitenkin tarkoitettu nautittavaksi...
ja mä jäin tähän ketjuun kiinni, että en malta ees lähtee päikkäreille... :D
 
töllin ruusa: Ei tää vakavaa olekkaan.... ainakaan periaatteessa, musta tää on huvittava ketju...

mutta tää on oikeesti aika yleinen ilmiö, että miehet voivat tehdä ja harrastaa sitä mikä NAISELLE SOPII... ja jos ei nyt yks moottoripyörä satu sopimaan niin se on sit voi voi... koita kulta sopeutua....

tää on kai asia mikä mua hämmästyttää ja ärsyttää.....

ja kuten Annuska vetoaa siihen, että pitäisi ajatella tunteita, että miksi mies ostaa jonkun pyörän jos se loukkaa vaimoa.... mutta missä toimii ajatus toisinpäin, että miksi nainen kieltää jonkun asian mikä yhtä samalla tavalla loukkaa miestä????

Tuommoiset periaatetaso jutut onkin ihan fiksua selvittää etukäteen, että jos on kovinkin jyrkkä kanta asiaan niin ei sit tarvii enää vastasuudessa vääntää siitä, että on perunoita nenässä sen takia, että rupeekin motskarit kiinnostaa.....

Mä vaan tykkään motosta, että elä ja anna toistenkin elää....

 
mäkanssa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:55 Sleepyhead kirjoitti:
töllin ruusa: Ei tää vakavaa olekkaan.... ainakaan periaatteessa, musta tää on huvittava ketju...

mutta tää on oikeesti aika yleinen ilmiö, että miehet voivat tehdä ja harrastaa sitä mikä NAISELLE SOPII... ja jos ei nyt yks moottoripyörä satu sopimaan niin se on sit voi voi... koita kulta sopeutua....

tää on kai asia mikä mua hämmästyttää ja ärsyttää.....

ja kuten Annuska vetoaa siihen, että pitäisi ajatella tunteita, että miksi mies ostaa jonkun pyörän jos se loukkaa vaimoa.... mutta missä toimii ajatus toisinpäin, että miksi nainen kieltää jonkun asian mikä yhtä samalla tavalla loukkaa miestä????

Tuommoiset periaatetaso jutut onkin ihan fiksua selvittää etukäteen, että jos on kovinkin jyrkkä kanta asiaan niin ei sit tarvii enää vastasuudessa vääntää siitä, että on perunoita nenässä sen takia, että rupeekin motskarit kiinnostaa.....

Mä vaan tykkään motosta, että elä ja anna toistenkin elää....
Oon kanssasi samoilla linjoilla! Mäkään en ymmärrä tota naiset sanoo mitä miehet saa tehdä.

Enkä myöskään ymmärrä sitä miesten mollaamista, että se jättää likaiset ajovaatteet keskelle olohuoneen lattiaa ja olettaa, että nainen ymmärtää korjaa ne pois.

Minkähänlaisista kodeistä näitä tällaisia miehiä sitten sikiää? Ettei vain juuri näistä, missä nainen on kotona marttyyrina vaikka muutakin IHAN OIKEASTI VOI VÄLILLÄ TEHDÄ, ja niistä kodeista, jossa nainen tekee kaiken.... :whistle:

Kyllä ne miehetkin osaa, ja jos ei ihan niin kuin sinä haluat niin so what?
Ei se elämä pölypalloon kaadu (ellei ole allergikko joojootiedetään)!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 14:00 mäkanssa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:55 Sleepyhead kirjoitti:
töllin ruusa: Ei tää vakavaa olekkaan.... ainakaan periaatteessa, musta tää on huvittava ketju...

mutta tää on oikeesti aika yleinen ilmiö, että miehet voivat tehdä ja harrastaa sitä mikä NAISELLE SOPII... ja jos ei nyt yks moottoripyörä satu sopimaan niin se on sit voi voi... koita kulta sopeutua....

tää on kai asia mikä mua hämmästyttää ja ärsyttää.....

ja kuten Annuska vetoaa siihen, että pitäisi ajatella tunteita, että miksi mies ostaa jonkun pyörän jos se loukkaa vaimoa.... mutta missä toimii ajatus toisinpäin, että miksi nainen kieltää jonkun asian mikä yhtä samalla tavalla loukkaa miestä????

Tuommoiset periaatetaso jutut onkin ihan fiksua selvittää etukäteen, että jos on kovinkin jyrkkä kanta asiaan niin ei sit tarvii enää vastasuudessa vääntää siitä, että on perunoita nenässä sen takia, että rupeekin motskarit kiinnostaa.....

Mä vaan tykkään motosta, että elä ja anna toistenkin elää....
Oon kanssasi samoilla linjoilla! Mäkään en ymmärrä tota naiset sanoo mitä miehet saa tehdä.

Enkä myöskään ymmärrä sitä miesten mollaamista, että se jättää likaiset ajovaatteet keskelle olohuoneen lattiaa ja olettaa, että nainen ymmärtää korjaa ne pois.

Minkähänlaisista kodeistä näitä tällaisia miehiä sitten sikiää? Ettei vain juuri näistä, missä nainen on kotona marttyyrina vaikka muutakin IHAN OIKEASTI VOI VÄLILLÄ TEHDÄ, ja niistä kodeista, jossa nainen tekee kaiken.... :whistle:

Kyllä ne miehetkin osaa, ja jos ei ihan niin kuin sinä haluat niin so what?
Ei se elämä pölypalloon kaadu (ellei ole allergikko joojootiedetään)!!

Niin... mä kannatan tasa-arvoa...
Ei mun mielestä se saa mennä siihenkään, että miehet saa tehdä mitä haluaa ja naiset ei saa tehdä mitään, mutta ei kai naisten silti tarvitse päättää, että mitkä asiat saa olla miehille tärkeitä.... ja sama toisinpäin....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:48 Sleepyhead kirjoitti:
mutta tää on mun mielestä paljolti naisten omaa syytään, kun eivät vaadi itselleen sitä omaa aikaa ja haluavatkin monesti roudata muksut kaikkialle mukaan.... Täälläkin kuulee paljon sitä, että voi kun ois kiva lähtee, vaikka esim. viihteelle, mutta En mä VIITTI, kun aina tulee se seuraava päivä... Ei kai sitä koskaan mihinkään pääsekkään jos ei vaan lähde!!! Miehet ei yleensä osaa ajatella noin vaikeesti... enkä nähtävästi minäkään.... Mitä väliä sillä seuraavalla aamulla on jos ilta on ollut todella onnistunut ja hermot lepää sen jälkeen, kun oot päässyt päätäs tuulettamaan jonnekkin...
Eikä miehet yleensä ole semmoisia, että ne tulis sanomaan, että hei kultaseni, pitäisköhän sun lähtee vaikka hierojalle, kun sä olet aina vaan
kotona..... Ei ne osaa miettiä toisen ihmisen tarpeita jos niistä ei erikseen tule puhetta....

Kyllä naisetkin saa ja pitäisikin ehdottomasti olla mun mielestä itsekkäitä siinä suhteessa ja mennä omia menoja ja ilman lapsia ja käyttää sitä omaa aikaa haluamallaan tavalla.... mutta naiset ei vaan sit vissiin osaa... tai sit tulee tää, että olet jotenkin huono äiti jos haluat tehdä jotain ilman lapsia... PAH!!! :headwall:
Tuo on kyllä monesti totta, mitä kirjoitat. Että miehillä on tapana vaan ilmoittaa, että lähden nyt sinne ja sinne, ja sitten ovi kiinni. Ja nainen taas aloittaa varovasti, että voisinkohan ensi viikolla vähän viettää omaa aikaa, ja jos mies näyttää hapanta naamaa, niin perutaan koko juttu.

En varmaan edes viitsisi kerjätä mieheltä lupaa omiin menoihin, jos hän näyttäisi aina hapanta naamaa siitä, jos joutuisi muutaman tunnin olemaan oman lapsensa kanssa kaksin. Jos mies kokisi lapsen kanssa olon noin, niin ennemmin olisin sitten itse vaan lapsen kanssa. Lapsi ansaitsee, että vanhempi on hänen kanssaan mielellään, eikä pakosta. Tosin tuollainen mies joutaisi aika pian ulkoruokintaan.

En myöskään haluaisi laittaa lasta miksikään vanhempien valtataistelun välikappaleeksi. En siis halua, että lapsesta tuntuu, että jompikumpi vanhemmista "joutuu" olemaan hänen kanssaan, vaikka oikeasti kumpikin haluaisi vain mennä omissa riennoissaan. Siksi pitää olla myös perheen yhteistä aikaa, jonka minä siis miellän yhtä lailla mukavaksi harrastukseksi (kuten luonnossa liikkuminen, pyörä- ja uimareissut ym.)

Karkasinkohan jo liian kauas keskustelun alkuperäisestä ideasta? :whistle:
 

Yhteistyössä