Minkäikäisen tytön kanssa olette jutelleet ekan kerran kuukautisista,miten otitte asian

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sitten, kun ylipäätään mitään pystyi puhumaan. Siksi, ettei pelästy, jos joskus vilahtaa punainen side.

Sanoin vaan, että aikuisena tulee kerran kuussa verta ja se on ihan täysin normaalia. Silloin on kaikki kunnossa.

Hän suhtautui ihan neutraalisti. Samaan tapaan kuin olisin kertonut vaikka jonkun Kukan nimen. Tänä tässä on voikukka.
 
vierailija
Jonkun taaperoikäisen kanssa, joka on saanut käsiinsä kuukautissuojia, ja siitä eteenpäin asia tullut esiin milloin missäkin välissä (lisääntymisasioista puhuttaessa, "vaihdevuodet" käsitettä siirtäessä, kun itse halua uimahalliin kun on menkat jne.). Ja juttelen sekä tytön että pojan kanssa. 8-10-vuotiaan kanssa "tavoitteellisemmin".
 
vierailija
Ihan pikkutyttönä jo kyseli siteistä. Ikätasoisesti olen kertonut aina kun asia puheeksi on noussut. Samoin aion tehdä poikani kanssa. Menkat ovat erittäin luonnollinen osa elämää, enkä missään nimessä anna niiden aiheuttaa turhaa nolostelua lapsille.
 
vierailija
Mun mielestä oli tosi hyvä vinkki jossain kolumnissa, että äiti oli pakannut tytölleen reppuun pussukan, jossa oli vaihtopikkarit ja side siltä varalta että menkat alkaa koulussa. Tämä tyttö oli sitten antanut repusta kaverilleen, jolla oli kuukautiset alkanut ekana :)

Täytyy tehdä näin itsekin. Omat menkat alkoi tosin vasta 14-vuotiaana, joten voi olla ettei tuo omakaan tyttö ihan ensimmäisten joukossa ole :whistle:

Ollaan keskusteltu menkoista kyllä jo, tyttö on nyt tokalla luokalla.
 

Yhteistyössä