mitä tehdä kun mies läpsii lasta?

  • Viestiketjun aloittaja meirammi
  • Ensimmäinen viesti
meirammi
mies aloitti pojan läpsimisen kun tämä oli 3 päivää vanha. Tultiin laitokselta kotiin niin se alkoi. Kuulen toiseen huoneeseen asti läps läps läps ja poika itkee niin ettei henkeä meinaa saada (4kk). En hyväksy minkäänlaista ruumiillista kuritusta ja olen sanonut tästä monesti, mutta miehen mielestä läpsiminen on pientä ja kun poika kasvaa niin sitten käytetään vyötä.
Syynä läpsimiseen on pojan itku, joskus poika itkee nälkää mutta mies ei ymmärrä joten alkaa läpsiä kun hermostuu huutoon (hermostuu kyllä ihan välittömästi) useimmiten poika on syönyt mutta itkee koska haluaa syliin tai nukkumaan. Miehen mielestä pojan täytyy opetella olemaan yksin eikä ota syliin vaan läpsii jos ei hiljene. Ja minä olen kuulema pojan pilannut kun lellin kokoajan eli pidän sylissä paljon.

Taas viime yönä kun poika kitisi mies otti sängystä vei olohuoneeseen sitteriin, jaloista kiinni ja lätäreitä. Silloin mulla palo pinna lopullisesti, sanoin että jos ei toi lopu niin me erotaan eikä hän saa poikaa nähdä ilman valvontaa. Nyt mies pyyteli anteeksi ja lupasi lopettaa mutta enpä tiedä pitääkö sanansa. En tiedä mitä mun pitäisi tehdä??
 
Jos tuo kirjoittamasi on totta,niin SULLA ON TODELLA SAIRAS MIES \|O \|O \|O \|O Etkä kyllä itekkään ole mikään järjen jättiläinen,kun annat miehes tehdä noin!!!
POIS LAPSET TUOLLASILTA IHMISILTÄ!!!!!!
 
oonukka
voi kurja :hug:

rehellisesti jos sanon, niin mikäli meillä ois noin käynyt, oisin pakannu miehen vaattet ja käskenyt lähtemään huutin tuuttiin..tavatakaan en antaisi ilman valvontaa jos sillonkaan.
en hyväksy minkään asteista "väkivaltaa" ja mun mielestä toi kuulostaa siltä että joku kerta voi tehdä jotain vieläkin kamalampaa, ravistella, heittää tai lyödä oikein kovin.
vauva on vauva ja toinen on aikuinen ihminen, en ymmärrä..
mutta tämä on mun mielipide.
 
Voi luoja! Miten uskallat edes asua tollasen ihmisen kanssa. Onpas tosi aikuismaista käytöstä mieheltäsi!!!!! :eek:
Ruumiillinen kuritus on Suomessa kielletty ja eihän ton ikänen lapsi todellakaan turhaan itke \|O
Nyt ihan oikeesti se mies mäkeen sieltä, ennenkun tapahtuu mitään pahempaa.
Multa ei kyllä löydy tippaakaan ymmärrystä niitä kohtaan, jotka satuttaa lapsia, etenkään ihan pieniä vauvoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 13:11 MaMMa kirjoitti:
Jos tuo kirjoittamasi on totta,niin SULLA ON TODELLA SAIRAS MIES \|O \|O \|O \|O Etkä kyllä itekkään ole mikään järjen jättiläinen,kun annat miehes tehdä noin!!!
POIS LAPSET TUOLLASILTA IHMISILTÄ!!!!!!
Oon samaa mieltä \|O
 
Sairasta. Oli tuo todellisuutta (mitä en voi uskoa) tai sairasta pilaa niin se on sairasta. Hyi saasta.

Olkaa hyvät ihmiset sen verta fiksuja ettette anna kenenkään lyödä ketään vaan puututte asiaan saman tein ja menette poliisin puheille.
 
Tangle harmaana
Todella sairasta touhua.. jos juttusi on todella totta, niin äkkiä pois/mies ulos.. hakata nyt puolustuskyvytöntä vauvaa.. Jos on kykeneväinen pientä vauvaa lyömään, entäs vanhempana sinua/ lasta kovempaa?? Varsinkin jos itsehillintä pettää joskus kunnolla!!
 
Todellakin stoppi tuommoiselle! Vauva voi saada jo pienistäkin läpsimisistä sellaiset psyykkiset vammat jotka ei sitten korjaannu! Rruumiillisista vammoista puhumattakaan myöhemmin jos miehesi jatkaa lyömistä. Älä herranen aika anna miehesi viedä vauvaa toiseen huoneeseen läpsimään!!!!! NYT VAUVA KAINALOON JA POIS SIELTÄ TAI MIES ULOS .välittömästi!!
 
Hei pelasta äkkiä lapsi että siitä kasvaa normaali se saa ikuiset traumat tuosta eikä kehity normaalisti....jos tuollaista tapahtuu...ole kiltti ja pelasta itsesi ja lapsesi ja äkkiä varmasti saat apua....älä usko anteeksi pyyntöihin ne on vaan puheita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 13:11 MaMMa kirjoitti:
Jos tuo kirjoittamasi on totta,niin SULLA ON TODELLA SAIRAS MIES \|O \|O \|O \|O Etkä kyllä itekkään ole mikään järjen jättiläinen,kun annat miehes tehdä noin!!!
POIS LAPSET TUOLLASILTA IHMISILTÄ!!!!!!

PEESAAN!!!Saunan taakse...kyllä näkee millaisen kasvatuksen kotonaan saanut!!!
 
Yhdyn koko sydämestäni edellisten puhujien mielipiteisiin. Lisään vielä, että ilmoita poliisille/ sosiaaliviranomaisille vaikka eroaisittekin (mitä pidän ainoana vaihtoehtona), saatat sillä säästää jonkun toisen, ehkä sinua epävarmemman naisen ja hänen lapsensa todelliselta helvetiltä!
 
Itkettää ja ahdistaa!! Kerronpa sinulle Meirammi oman tarinani ja toivon todella, että luettuasi sen rakastat lastasi enemmän kuin miestäsi ja jätät miehen..!!!

Minulla on ihanat ja rakastavat vanhemmat, jotka pitivät kyllä hyvää huolta meistä lapsista. Olimme ns. "hyvä perhe", joka päälle päin näytti onnelliselta ja hyvinvoivalta. Mutta kun vanhemmilla "naksahti", niin toivoin että olisin ollut jossain todella kaukana heistä! Kuulen vieläkin korvissani ja tunnen sielussani, kun isä tai äiti antaa pikkuveljelle remmillä selkään. Vetäydyin omaan huoneeseen lattialle kyyryyn ja pistin kädet korville jotten kuulisi mitään, mutta eihän sitä meteliä ja lapsen avutonta huutoa voinut olla kuulematta! Vanhemmat antoivat selkään milloin mistäkin syystä, ja aina en edes tiennyt syytä. Itse "säästyin" selkäsaunoilta, kun olin "se perheen kiltti lapsi ja vanhempien ylpeyden aihe", eli siis tein aina vanhempien toiveiden mukaan ja pyrin olemaan todella kiltti. Ja vain ja ainoastaan sen vuoksi etten saisi selkään! Pelkäsin kuollakseni vanhempiani, joten ei ollut muuta keinoa kuin miellyttää heitä. Seurauksena "lapsuuden traumoista" olen edelleen kaikille ihmisille kamalan kiltti ja teen aina niin kuin kuvittelen ihmisten toivovan,minulla ei ole omaa tahtoa.

Mutta minun traumat ovat vielä lieviä veljieni traumoihin, heidän jotka kärsivät nyt kaikkein pahimmin nuista lapsuusajan kokemuksista.. Toinen veljistäni alkoi oirehtimaan jokunen vuosi sitten, nyt hän on mielenterveysongelmainen, masentunut, ahdistunut, harhainen, yksinäinen. Toinen veli taas on kasvattanut hirvittävän kovan kuoren ympärilleen, ettei tuska paista ulospäin. Hän on niin synkän näköinen, että hyvä kun uskaltaa juttusille mennä. "Vaikeat asiat" hän hoitelee väkivallan avulla, väkivalta siis lisää väkivaltaa!!!

Tässä tarinani lyhykäisyydessään. Toivon sydämestäni, että sinä Meirammi ajattelet lastasi ja itseäsi, ennenkaikkea lapsesi tulevaisuutta, ja lähdet pois! Ja niin kuin tuossa joku jo sanoikin, niin tee ilmoitus sosiaaliviranomaisille, näin voit tulevaisuudessa vedota ilmoitukseen, jos mies haluaa lasta itselleen.

Toivon sinulle ja lapsellesi enkeleitä, voimia ja parempaa huomista! Toivottavasti kirjoittelet vielä kuulumisiasi tänne!
 
Gluteus maximus
Miksi annat miehesi noiden ensimmäisten läpsäysten jälkeen edes koskea lapseen :'( :'( :'( Yhdyn täysin edellisten ihmisten mielipiteisiin..... :'( itkettää ihan!
 
napalmi
aivan sairasta ja järjetöntä!!! :eek: siis kuuntelet viereisessä huoneessa kun miehesi läpsii vastasyntynyttä?! :eek: :eek: 3pv:n ikäistä vauvaa!!! tässä melkeen jo itku pääsee. Lähde nyt hyvä ihminen pois!!
 
Jos meillä olis näin käynyt, niin olisin antanut äijälle selkään ja sitten heittänyt ulos tavaroineen ja ilman avainta!! \|O \|O \|O Enkä luottais jos sanois tapansa parantavan... En uskaltais antaa lasta yksin sille! \|O

En ymmärrä naisia joita mies hakkaa ja silti vaan ollaan yhdessä, saati sitten niitä jotka antaa hakata lastaan!!! :eek:
 
Tän on PAKKO olla provo, eihän noin tyhmiä vanhempia voi olla olemassakaan!! \|O \|O
Olisiko vauva enää hengissäkään noin kovan väkivallan jäljiltä? Kun vauva ei olisi ollut vasta kuin 3pvä eka kerran sattuessa?! Ihmettelen suuresti jos neuvolassakaan ei olla puututtu tilanteeseen, tuollaisesta käsittelystä luulisi jo vauvaan jälkiä jäävän!!??! :'(
 

Yhteistyössä