Mitä tykkäisitte?

en pitäisi
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No kertokaahan, millaista apua te vastaavassa tilanteessa olisitte halukkaita ottamaan vastaan, jos kerran tämänkaltainen apu kotitöissä on epätoivottua?

kukkien kastelu riittäis jos pidempi matka kyseessä.postit vois lojua tuos lattialla mun puolesta :D
Ei vaan siis yleensä, kun on pieni vauva, etenkin jos olisitte yh? Mun logiikka sanoi, että kiva olis ettei tarvi ekana ruveta tiskaamaan eikä imuroimaan, kun kuitenkin pyykkiä ym. on matkan jälkeen vaikka millä mitalla.

no kokemuksesta sanon edelleen samaa..
Eli? Mä kun luulin, että yh:na on siinä määrin rankkaa, että jonkinlainen apu olis tervetullutta arkeen, mutta olin kai sitten väärässä.

Ei kaikki yh:h/yhteishuoltajat ole uupuneita ja nääntyneitä, jotkut jopa nauttivat kun eroon entisestä päästy.
Mullakin oli kolme lasta, ei tosin pieniä kun erosin ja yhteishuoltajuus kyllä oli mutta kuopuksen olen kasvattanut yksin, isommat silloin teinejä. En ollut lainkaan uupunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No kertokaahan, millaista apua te vastaavassa tilanteessa olisitte halukkaita ottamaan vastaan, jos kerran tämänkaltainen apu kotitöissä on epätoivottua?

kukkien kastelu riittäis jos pidempi matka kyseessä.postit vois lojua tuos lattialla mun puolesta :D
Ei vaan siis yleensä, kun on pieni vauva, etenkin jos olisitte yh? Mun logiikka sanoi, että kiva olis ettei tarvi ekana ruveta tiskaamaan eikä imuroimaan, kun kuitenkin pyykkiä ym. on matkan jälkeen vaikka millä mitalla.

no kokemuksesta sanon edelleen samaa..
Eli? Mä kun luulin, että yh:na on siinä määrin rankkaa, että jonkinlainen apu olis tervetullutta arkeen, mutta olin kai sitten väärässä.
Mä en taas koskaan pitänyt yh:na oloa mitenkään rankkana.
Ainoa rankka(jos niin voi sanoa) asia oli kaupassa käynti kahden pienen kanssa.
Tossa kyselit et mikä olisi sitten hyvä tapa auttaa tai vastaavaa niin mulle se olisi ollut se et joku olisi tarjoutunut olemaan lasten kanssa sen vartin et saan ostokset tehtyä.
Kotihommat teen nytkin vaikka on jo uusi mies.
Mies käy töissä, mä olen kotona joten siivoan, pesen pyykit jne.
Mies auttaa toisinaan vaikken apua tarvitsekkaan, tämä on ns. mun työ enkö siihen apua tarvitse.
Enkä yhäkään tykkäis et kukaan tulis meille siivoamaan :D
jos apua haluat tarjota ni toi hetkellinen lasten hoito apu, vaikka kaupassa käynnin takia tai pyykkitupaan menon takia olisi tosi oiva keino olla avuksi.
 
No onpas harmi, jos meni metsään :(. Mietin tätä eilen tosi pitkään ennen nukahtamista... miksi niin monelle vilpitön auttaminen tuntuu olevan suorastaan myrkkyä? Miksi oletetaan, että siivoaja on automaattisesti penkonut kaikki paikat? Mä itse ainakin inhoan siivoamista siinä määrin, että taatusti vaihdan sen mielelläni päiväuniin tai vaikka lenkkiin.

Sipulin kommenttiin sen verran, että totta kai mä autan myös vauvan hoidossa, mutta sen verran kaukana asutaan, etten mä kyllä erikseen lähde hoitajaksi vartin kauppa- tai pyykkitupareissun ajaksi. Totta kai silloin kun satutaan olemaan siellä niin asia OK, mutta muuten - no, hiukan älytön ajatus. Kai.
 
m
Itse sain vastaavan yllätyksen muutama vuosi sitten kun oltiin reissussa ja kaveri kävi kastelemassa kukkia. Meillä ei edes ollut silloin vielä lasta mutta paikat ihan mullin mallin. Kaveri oli siivonnut, pyykännyt ja leiponut joulutorttuja, jotka odotti katettuna kera kahvikuppien pöydässä kun tultiin kotiin (muutama päivä ennen joulua). Enkä todellakaan suuttunut, loukkaantunut tms. Oli aivan ihanaa!! Eikä tullut mieleenkään et ois penkonut tms.
 
kyllä mä tykkäisin, ei tarvis heti ite ruveta siivoomaan kun kotiin tulee. ite pyrin kyllä aina reissuun lähtiessä siivoomaan ees keittiön ettei jää likaset astiat lojumaan. mut mun mielipide on et hyvä idea. ehkä voisit tekstata sille vähän alkutietoa et et kai suutu kun vähä siivoilin. ehkä joku voi ottaa ton loukkauksena, ihmisiä kun on kaikenlaisia.
 
Itse ilahtuisin :). Ymmärrän kyllä toisenlaisenkin mielipiteen, ehkä voisit varoittaa ennenkuin tulevat, sano vaikka että "toivottavasti et suutu, asunto ei ole aivan ennallaan enää", sitten kaveri ehkä odottaa että olet rikkonut jotain tms. ja yllätys onkin takuuvarmasti iloinen kun selviää mistä on kyse! :).
 
Voi, mä olisin ihan onnessani, wau mikä ystävä olet!! Varmaan ystävälläsi on ihanaa tulla kotiin. Kastelisitko mun kukat ku lähdetään reissuun:). Tule kertomaan mitä ystäväsi sanoi.
 
apuri
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Nyt kyllä iski paniikki, että mitä oon mennyt tekemään... en yhtään tullut ajatelleeksi, että tuon voi kokea tunkeiluna. Itselle vaan iski inspiraatio, ja kun oma koti on just siivottu, ni ajattelin tehdä päivän hyvän työn. Vaan taisi mennä metsään... pitääköhän mun käydä sotkemassa siellä :kieh:
Itse ystäväs tunnet parhaiten. Itse ilahtuisin kovasti. Jos on hyvä ystävä kyseessä, on luottamuskin sitä luokkaa et tuskin aattelee penkomisena. :)
 
apuri
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Itse ilahtuisin :). Ymmärrän kyllä toisenlaisenkin mielipiteen, ehkä voisit varoittaa ennenkuin tulevat, sano vaikka että "toivottavasti et suutu, asunto ei ole aivan ennallaan enää", sitten kaveri ehkä odottaa että olet rikkonut jotain tms. ja yllätys onkin takuuvarmasti iloinen kun selviää mistä on kyse! :).

Tää olisikin hyvä! :) Ilahtuisi, mut ehtis myös varautua. :)
 
t
Mun mielestä olis ihan OK, jos siivonnut ystävä ei kuitenkaan kaapeille olis mennyt. Esim. vaatteet olis viikattuna korissa, eikä laitettu kaappiin niin kuin "talon omistaja" tekis. Kiva yllätys se vaan olis:)
 
Jos ois läheinen ystävä niin ilahtuisin kovin ja miettisin mitä keksisin vastapalvelukseksi :)
Mulla on kyllä ainakin yksi tosi läheinen ystävä, jolle en kumminkaan tekis tota, koska tiedän ettei tykkäisi.

Jos kyseessä ois tuttu, esim. työkaveri niin en tykkäis vaan epäilisin hänen "nuuskineen " samalla paikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Musta ois ihana saaja moinen yllätys. Ite uskon avaimeni vain sellaisille ihmisille joihin oikeasti luotan ja joita en koe tunkeilijoina. Toivottavasti hän ilahtuu!
Peesi. Ne, joille avaimen antaisin, ovat sellaisia että saavat syödä ruuat kaapeista ja jos kiinnostaa siivota niin kaikin mokomin! =)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Nyt kyllä iski paniikki, että mitä oon mennyt tekemään... en yhtään tullut ajatelleeksi, että tuon voi kokea tunkeiluna. Itselle vaan iski inspiraatio, ja kun oma koti on just siivottu, ni ajattelin tehdä päivän hyvän työn. Vaan taisi mennä metsään... pitääköhän mun käydä sotkemassa siellä :kieh:
Et mene sotkemaan :)
Mä peesaan edellisiä siinä että annan avaimeni vai jollekin niin läheiselle ihmiselle että he saavat tehdä mun asunnossa ihan mitä vaan.
Eikä mulla ole heiltä mitään salattavaa niin ihan sama vaikka joku tonkisi paikkoja.
 
Höh, no, itse olisin onnesta soikeena jos joku näkis noin paljon vaivaa vuokseni!!!! =)

Mä luulen, että sä varmaankin itse parhaiten tiedät miten sinun ystäväsi reagoi apuusi..etenkin jos olette tunteneet 20vuotta. Uskoisin jopa, ettet olisi moiseen ryhtynyt jos sulla olis ollut epäilys siitä, ettei ystäväsi osaa arvostaa....tai jopa ahdistuu avustasi.
Että tsemppiä vaan! :flower:
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no mulle tulis just mieleen et mitenköhän tarkkaan mitäkin on sit pengottu .. ja jos pyykis ois ollu esim mun alusvaatteita, en tykkäis et niihi ois koskettu.. ja sit tulis mielee et ai, oliks mun koti niin paskanen et se piti siivota. siks en tykkäis. jotenki nolottais ja kokisin myös osittsin yksityisyyteni saaneen kolauksen :ashamed:
Jotenkin näin ehkä miekin aattelisin..
 

Yhteistyössä