Mitä tykkäisitte?

Älä ressaa ku tehty jo mikä tehty. Mä olisin kyl ihan iloinen. Jos kaveris ei tykkää kun tulee,ni sanot sille että sulla ei käyny mielessäkään et joku pahastus siivouksesta. Ei siittän nyt mitään välienselvittelyä tuskin tule kuitenkaan =)
 
ruotsalainen
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No onpas harmi, jos meni metsään :(. Mietin tätä eilen tosi pitkään ennen nukahtamista... miksi niin monelle vilpitön auttaminen tuntuu olevan suorastaan myrkkyä? Miksi oletetaan, että siivoaja on automaattisesti penkonut kaikki paikat? Mä itse ainakin inhoan siivoamista siinä määrin, että taatusti vaihdan sen mielelläni päiväuniin tai vaikka lenkkiin.

Sipulin kommenttiin sen verran, että totta kai mä autan myös vauvan hoidossa, mutta sen verran kaukana asutaan, etten mä kyllä erikseen lähde hoitajaksi vartin kauppa- tai pyykkitupareissun ajaksi. Totta kai silloin kun satutaan olemaan siellä niin asia OK, mutta muuten - no, hiukan älytön ajatus. Kai.
Suomalaiset on outoja. Valittaa kun ei kukaan auta toisia, ja sitten kun apua saisi niin se ei kelpaakaan. Niin, oma "reviiri" on suomalaisille sittenkin tärkeämpi kuin avun saaminen.
 
ruotsalainen
Alkuperäinen kirjoittaja ruotsalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No onpas harmi, jos meni metsään :(. Mietin tätä eilen tosi pitkään ennen nukahtamista... miksi niin monelle vilpitön auttaminen tuntuu olevan suorastaan myrkkyä? Miksi oletetaan, että siivoaja on automaattisesti penkonut kaikki paikat? Mä itse ainakin inhoan siivoamista siinä määrin, että taatusti vaihdan sen mielelläni päiväuniin tai vaikka lenkkiin.

Sipulin kommenttiin sen verran, että totta kai mä autan myös vauvan hoidossa, mutta sen verran kaukana asutaan, etten mä kyllä erikseen lähde hoitajaksi vartin kauppa- tai pyykkitupareissun ajaksi. Totta kai silloin kun satutaan olemaan siellä niin asia OK, mutta muuten - no, hiukan älytön ajatus. Kai.
Suomalaiset on outoja. Valittaa kun ei kukaan auta toisia, ja sitten kun apua saisi niin se ei kelpaakaan. Niin, oma "reviiri" on suomalaisille sittenkin tärkeämpi kuin avun saaminen.
Lisään vielä että mä tykkäisin jos ystävä tekisi noin! On tehneetkin vastaavaa, samoin olen itse muille. Eikä kukaan suuttunut...
 
Luulen että pienen vauvan yh kiittää ja kumartaa. Voi paremmalla mielellä jatkaa yökukkumisia vauvan kanssa kun ei ihan heti tarvitse jaksaa siivota. Ja kiva tulla lomaltakin puhtaaseen kotiin.

Mulla on kaveri lapsuudesta saakka jolle voisin uskoa vastaavan tehtävän kuin sinulle on annettu. Eikä mulla olisi mitään sellaisia luurankoja kaapissa mistä hän ei tietäisi tai jos saisi tietää niin ei tarvitsisi nolostua.
 
ellamaaria
Mun täytyy kyl kans sanoo, etten tykkäis yhtään...

Oon semmmoinen ihminen, joka haluaa tehdä itse ja tunnen itseni hiukan hösöksi, jos tulee tunne et joku muu joutuu tekemään. Jos apua tarvitsen, osaan kyllä pyytää.

Mutta meitä on erilaisia, uskon, että tiedät mitä kaverisi tykkää...
 
vieras
Mä oon ollu vauvan yh, ja vaikka olen tosi tarkka siitä et mikä on mun reviiriä ja teen mielelläni kaiken itse, olisin ollut tosi kiitollinen jos joku olisi noin tehnyt!!!
Ja nuorempana, ennen lapsia, kävin kastelee kukat ja ottaa postit naapurin sinkkumiehen kämpästä (oltiin kavereita, mä siis parisuhteessa ja kyllä mä pesin sen pyykit samalla kun meidän (oli pyykkitupa) ja siivoilin aina vähän, ja se oli tosi iloinen ja antoi avaimet mulle suunnilleen pysyvästi, reissas paljon , ja sain luvan käyttää sen kämppää halutessani muutenkin silloin kun se ei ollu(sillä oli parempi telkkari kun meillä;)) kotona.
Joten ei kaikki ole niin reviiritietoisia etteikö osaisi arvostaa toisen huomaavaisuutta ja apua!:)
 
tiskaamisesta olisin ite ainakin hurjan onnellinen :D . Ja muutenkin, tykkäisin kyllä hirmuisesti, vaikka vähän voisi nolottaa, kun toinen on mun puolesta joutunu rehkimään. Mutta siis hyvillä mielin olisin.
 
MintunKukka
Jos tuon olis tehny miehen sukulaiset niin saisin todellakin raivarin! Ku he ovat aina muutenki kaikkea arvostelemassa. Ja joka kerta ko tulevat niin asiasta huomauttavat. Ja he eivät olis tuollasta tehteet hyvästähyvyydestä vaan pilkasta.
Eli riippuu kuka sen on tehny. Ja millä mielellä.
 
meillä näin
Mä olisin tykännyt :) Mutta korostan, riippuu KUKA sen olisi tehnyt :whistle: Siis et tiedänkö mä et toinen on varmasti ihan vilpittömästi halunnut auttaa ja ilahduttaa, vai onko toinen jotenkin halunnut arvostella. Esimerkkinä, mun äiti siivoilee aina meillä kun hoitaa lapsia, ei nyt ihan pyykkejä pese mutta tiskit laittaa, leluja korjaa, pölyjä pyyhkii, laittaa ruuan jne EIKÄ KOSKAAN TEE SIITÄ NUMEROA. Tiedän myös, et hän haluaa vaan auttaa eikä kauhistele et meillä on niin sotkuista tms. Anoppi taas, siivoilee joo, mutta tekee siitä aivan älyttömän numeron tyyliin "teillä oli niin kamalat pölyt tuolla et pakko oli pyyhkiä, eihän täällä voinut olla", "noi tiskit haisi tuolla niin kamalalle et pahaa teki, pakko oli ne laittaa", "hyvänen aika, koska sä olet viimeksi imuroinut, eihän tällainen tee hyvää lapsille, mä vielä imuroin sohvankin alta, sä et olekaan tainnut sieltä koskaan imuroida?" JA SE VITUTTAA |O

Joten, se riippuu hirveesti siitä asenteesta jolla se on tehty et ilahdunko vai en ;) :D
 
joo
Musta toi olisi aivan ihan yllätys! En pahastuisi lainkaan ja uskon, että olisit vaistonnut ystäväsi käytöksestä jo aikaisemmin jos hän ei tykkäisi tuollaisesta yllätyksestä. :) Kyllä mun kaverini on ainakin puheissaan tuonut ilmi, ettei tykkää toisten sekaantumisesta hänen sotkuihinsa ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja musta:
siivous ois mulle ok, kunhan et menis kaapeihin kurkkimaan. vaatteet pinoon pöydälle ja sillä lailla, kiitos...
leipominen ois musta liikaa ja kiusallista.
itse en antais avainta kellekään läheiselleni, koska heissä ei ole yhtään, joka ei tonkisi tavaroitani, kun en ole vahtimassa.
Niin mä ajattelinkin, että laitan ne kuivaneet vaatteet pinkkaan yhdelle tuolille, en kaappeihin. Ja leipominen tapahtuu sitten mun omassa kotonani, ei hänen luonaan. Vien vaan herkut heille sitten ennen kuin tulevat.
MUsta olisi ihana palata kotiin lomalta tallaiseen yllatykseen. Jaakaappiin viela tuore maito niin mikas sen parempi =) Mina ainakin osaisin arvostaa sinun kaltaista ystavaa ja mielellani ottaisin kaiken avun vastaan. Ma ainakin olen sinut oman jaksamiseni kanssa, joten tuollainen vaivannako ei menisi hukkaan :flower:
 
hyi
Heitänpä tähän nyt villin arvauksen, että nämä jotka "eivät tykkää kun reviirille astutaan"/"pyydän apua kun tarvitsen sitä"/"minun tavaroitani ei nuuskita"ym- tyypit EIVÄT OLE KOSKAAN olleet PIENEN vauvan yksinhuoltajia.

Itse olen, ja voin sen sanoa että itkisin onnesta viikon, jos joku ilahduttaisi minua tuolla tavalla!! Kerran olen tämän onnen saanut kokeakin, kun jouduimme vauvan kanssa sairaalaan rota-viruksen takia. Kämppä oli oikeasti täynnä oksennus- ja ripuliläiskiä, mitä nopeasti olin yrittänyt putsata ennen seuraavaa satsia. Vaatekaapit ammottivat tyhjyyttään kun jouduin koko ajan vaihtaa vaatteita sekä itselleni että vauvalle (plus kaikki pyyhkeet/lakanat ym). Puhumattakaan tiskeistä! Voi huhhuh...

Olimme sitten tiputuksessa sairaalassa niin rakas äitini oli sillä välin siivonnut kotini ja pessyt pyykkiä ja käynyt vielä ruokakaupassakin. En voi sanoin kuvailla miten onnellinen olin kun kotiuduimme sairaalasta!!

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että kun on yksin sen pienen nyytin kanssa, niin voimat/aika eivät vain yksinkertaisesti aina riitä siivoamiseen ja kotitöihin. Jotkut kehuskelivat kuinka siivoavat kämpän aina ennen reissua. Minulle se ei ole niin itsestäänselvyys että ehdin siivota. Pitää kuitenkin pakata ja hoitaa vauvaa siinä samassa. Varsinkin jos täysimettää niin aika on erittäin rajallista.

AP: Olet todella mahtava ystävä. Älä huolehdi ystäväsi reaktiosta, hän ilahtuu aivan varmasti :)
 
.
Itse en olisi jättänyt kämppääni sekaisin, jos olisin antanut jollekin avaimen kukkien kastelua varten. Eli tämä ystäväsi ei ole niin tarkka asunnostaan, niin varmana hän on mielissään yllätyksestäsi. Itse jättäisin sen leipomisen tekemättä ja veisin ne leipomukset vasta vaikka seuraavalla kyläilykerralla. Ja voit sinä vaikka vähän vähätellä tekemisiäsi ja sanot että halusit yllättää. En usko,että ystävä suuttuu.
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Kaveri (pienen vauvan yh) on matkoilla. Mulla on hänen avaimensa, pyysi käymään tsekkaamassa kukat ja postit. Siel sen asunnossa oli - no, tiedättehän, millaista lapsiperheessä voi joskus olla. Mä sit tänään kävin siellä pesemässä pyykkiä, lisäksi siivosin (imurointi, pölyjen pyyhintä ja lattioiden pesu) sekä tiskasin likaiset astiat. Huomenna käyn laittamassa kuivaneet pyykit pois kuivaustelineeltä ja siivoan vessan. Lisäksi mä ajattelin, että leivon vaikka sämpylöitä tai raparperipiirakan siksi kun tulevat.

Nyt vaan rupes askarruttamaan, että ei kai hän vaan suutu, kun tuolla tavalla olen "luvatta" tunkeutunut hänen kotiinsa? Mitä te tykkäisitte?
Olisin ihan onnessani ja kiittelisin kovasti.
 

Yhteistyössä