Miten joku suostuu elämään näin sekaisessa asunnossa? :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Annika"
Mä en ymmärrä miten voi olla puhdasta mutta sekaista. Miten voi pitää pinnat puhtaina, jos jokapaikka on täynnä roinaa? Siirteleekö niitä vaan paikasta toiseen lattioita pyyhkiessä? Mun mielestä se kyllä menee niin, että jos on sekaista niin usein on myös likaista.
No kyllä meilläkin n jokaiselle tavaralle oma paikka, ja kun siivotaan niin tavarat ensn paikoileen, sitten imuroidaan pestään lattiat, pyyhitään pölyt jne. Mutta kun ne tavarat hiipii sieltä omilta paikoiltaan kovin nopeast takaisi pöytätasoille, lattioille jne.. Tiedän että se johtuu siitä etten osaa korjata jälkiäni. Olen välillä koittanut opetella mutta ei, en vaan osaa..
 
Miksei?
Olen samaa mieltä siitä, että miksi ihmeessä tänne ei saisi blogeja linkittää? Blogit ovat täysin julkisesti netissä kaikkien luettavana. Käsittääkseni se, että blogilla on lukijoita, on jopa suotavaa. Turha jeesustelu pois tästäkin asiasta!
 
Mooooi! Blogin kirjoittaja täällä heeeei! :)

Ensinnäkin kiitoket blogin mainostamisesta! Enemmän hittejä yhdessä päivässä kun normaalisti viidessä!

Ja seuraavaksi, ei meillä onneksi aina ihan ton näköistä ole, jos joku nyt on jo soittamassa lastensuojeluun, että mukelo hukkuu tavaroiden alle.
Neljän päivän siivoamattomuuden jälkeen päätin, että nyt on hyvä ottaa kuvat ja kirjoittaa juttu, koska sataprosenttisesti en usko, että pienten lasten perheissä on jatkuvasti siistiä.

Mitä siihen paskaisuuteen ja muuhun tulee, niin ei meillä jää sukat kiinni lattioihin, eikä varpaiden alla rapise. Paitsi eteisessä, se sallittakoon.

Ja meillä ei tosiaan ole jokaiselle tavaralle omaa paikkaa, kun ei ole yhtään ylimääräistä tilaa. "NII JA LAPSEN TEITTE NIIHIN OLOSUHTEISIIN NII!11!!1" No sepä tehtiin.

Toivottavasti olen nyt pystynyt kaikkia riittävästi järkyttämään ja saamaan keskustelua aikaiseksi, ja muutamalle jopa siivousinnon!
Minä siirryn tästä kirjoittamaan vastausta tälle hämmentelylle blogiini, ja ihan varmasti joku teistä voi löytää itsensä sieltä :) Eli teki ootte melkein julkkiksii!

Kiitos ja pitäkää lattiat puhtaina!
 
No joo, aika sekaista, muttei silminnähden likaista.

Olen törmännyt työni puolesta paljon pahempiin tapauksiin, jotka ovat tosiaan olleet lapsiperheiden asuntoina. Siis ihan sellaisia, missä on oikeasti ollut taaperoikäisen turvallisuus uhattuna. Kauheat ruokajäämät yms. sotkut vielä kaikenlisäksi, että ihan sukka tarraa kiinni lattiaan. :x

Meillä ei ole juuri koskaan tip top, mutta ei onneksi noin sekaistakaan, kai...
 
"vieras"
Onpas kivan näköinen kämppä ollakseen jakomäessä. En nyt tarkoita sotkua, vaan ihan oikeasti asunnon puitteita, jos olisi siistissä kunnossa (ehkä hiukkan tumma olohuone). Kumoaa taas ennakkoluuloja, että kaikki sielläkin olisi kauheaa.
 
"vieras"
Näyttää aika paljon meidän kämpältä jos on ollut vähänkään enempää menoja, ollaan sairaana taikka ei ole vaan napannut siivous muutamaan päivään, tuskinpa tuota lasta tuo ainakaan haittaa ja saa leikkiä rauhassa ilman että koko ajan motkotetaan että ei saa levittää lelujaan :)
 
"pop"
Minusta upeeta et tollasesta otetaan kuvia.

Kyllä, asunto on joskus näyttänyt tuolta, ja tulee varmaaan vielä joskus näyttämäänkin. Minusta sillon on prioriteetit kohdillaan, ja siivoustaidot huonot kun koti näyttää tuolta :)

Kaikki ei voi olla ässiä kaikessa, ja mielummin noin päin... asunnot jotka on putsplank pikkasen kanssa on minusta hiukan pelottavia, ja aiheuttaa allergiaa (oikeasti).
 
Lait
Go Jemmiksi! :D Mä jotenkin ajattelin, että nyt tulee torakoita, koiran paskaa lattioilla tai kuolleita rottia. Eihän toi nyt mitenkään järkyttävää ollut. Tavaraa oli aika paljon, mutta jos se yhtään lohduttaa, niin sitähän tulee vielä huomattavasti enemmän vuosien aikana ;) meillä on tavaraa kotona aika paljon (oon kyllä ihan tietoisesti opetellut heittämään poiskin), lattiat täynnä ruokajämiä (ei noi possut osaa olla sisäsiistejä) ja pölykerrokset jo monissa senteissä. Mä vihaan siivoamista. Miksi pitäisi tuhlata elämä semmoiseen asiaan mitä vihaa? Mä meen paljon mielummin lasten kanssa seikkailemaan ja keräämään uusia ihania muistoja sydämeen. Himassa käydään nukkumassa ja suihkussa. Toisaalta mun tätä huoletonta elämää on myös saattanut ruokkia marttyyri-äiti, joka vaikka pää kainalossa pesee ikkunat ja sitten vihoittelee siitä kaikille... Mä en ryhdy semmoiseen. Nautitaan elämästä, kyllä ne pölyt ehtii pyyhkiä vaikka jouluna. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Juuh
Hupaisinta on, että epäsiisteyttä puolustellaan sillä, että siivoamiseen sijasta leikitään lapsen kanssa ja lapsi on silloin onnellisempi :) just, just epäsiisteys on enemmänkin luonne kuin aikakysymys. Ei mene yhtään kauemmin aikaa ripustaa takki naulakkoon kuin heittää se lattialle tai laittaa astiat tiskikoneeseen tiskipöydän sijasta, eikä se vaikuta lapsen onnellisuuteen. Itseasiassa koko perheen hyvinvoinnille voisi olla hyväksi opetella pitämään paikat siistinä, ei ole tavarat hukassa ja riidoilta ja kiireessä etsimiseltä vältytään.
 
"
Pienen lapsen koti... Oma koti on usein muutaman päivän jälkeen näytänyt samalta... ei tarvita kun lapsi joka, kulkee joka huoneeseen uusi tavara kädessä jättää sen sinne... ja työssä käyvät vanhemmat jotka ei kaikkea vapaa-aikaaa halua kuluttaa siivoamiseen! Ja kyllä muistan hyvin myös sen ajan kun oli äitiyslomalla. Oli väsynyt ja halusi hieman hengähtää kun lapsi nukkui päikkäreitä, ettei todelläkaan tullut mieleen siivota ja laittaa kämppää silloin!!!
 
"aloittaja"
Mooooi! Blogin kirjoittaja täällä heeeei! :)

Ensinnäkin kiitoket blogin mainostamisesta! Enemmän hittejä yhdessä päivässä kun normaalisti viidessä!

Ja seuraavaksi, ei meillä onneksi aina ihan ton näköistä ole, jos joku nyt on jo soittamassa lastensuojeluun, että mukelo hukkuu tavaroiden alle.
Neljän päivän siivoamattomuuden jälkeen päätin, että nyt on hyvä ottaa kuvat ja kirjoittaa juttu, koska sataprosenttisesti en usko, että pienten lasten perheissä on jatkuvasti siistiä.

Mitä siihen paskaisuuteen ja muuhun tulee, niin ei meillä jää sukat kiinni lattioihin, eikä varpaiden alla rapise. Paitsi eteisessä, se sallittakoon.

Ja meillä ei tosiaan ole jokaiselle tavaralle omaa paikkaa, kun ei ole yhtään ylimääräistä tilaa. "NII JA LAPSEN TEITTE NIIHIN OLOSUHTEISIIN NII!11!!1" No sepä tehtiin.

Toivottavasti olen nyt pystynyt kaikkia riittävästi järkyttämään ja saamaan keskustelua aikaiseksi, ja muutamalle jopa siivousinnon!
Minä siirryn tästä kirjoittamaan vastausta tälle hämmentelylle blogiini, ja ihan varmasti joku teistä voi löytää itsensä sieltä :) Eli teki ootte melkein julkkiksii!

Kiitos ja pitäkää lattiat puhtaina!
Moi!
Mä odottelinkin sua jo apajille.
Onko teidän kämppä vieläkin/taas samanlainen (sotkuinen) ?
Menikö pitkään siivotessa?

Vinkkaa tänne kun saat postauksen valmiiksi, niin tulen taas visiitille. :)
 
"pop"
Itseasiassa koko perheen hyvinvoinnille voisi olla hyväksi opetella pitämään paikat siistinä, ei ole tavarat hukassa ja riidoilta ja kiireessä etsimiseltä vältytään.
Kodin k
Itseasiassa koko perheen hyvinvoinnille on tärkeää, ettei siivota bakteereja pois :)

On minusta totta että tuossa on siivoustaidot hukassa, mutta prioriteetit kohdillaan. Jos ne taidot on hukassa, en käyttäisi pikkulapsi aikaa niiden opettelemiseen, sillon on tärkeempääkin puuhaa.

Kokemukseni mukaan tuollaisessa paikassa asuvat ihmiset löytävät tavaransa hyvinkin helposti :)
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26443328]Moi!
Mä odottelinkin sua jo apajille.
Onko teidän kämppä vieläkin/taas samanlainen (sotkuinen) ?
Menikö pitkään siivotessa?

Vinkkaa tänne kun saat postauksen valmiiksi, niin tulen taas visiitille. :)[/QUOTE]

Aloittajalla näyttäisi olevan jotain henkilökohtaista katkeruutta blogin kirjoittajaa vastaan... Kaikesta sitä kateellinen voikin olla.
 
Mua nauratti se keittiön matto, "mistä lie tuohon ajautunut" :D Mie saatan tulla sokeeksi kaikelle rojulle mitä lattialle kertyy, esim yks hylly on odottanu asennusta jo varmaan puoli vuotta Väliaikaisesti tuossa seinän vieressä... Samoin jotain lelua on keskellä olohuoneen lattiaa mutta lienee jo osa sisustusta kun ei niitä silmä enää näe.

Meillä ei siis siistiä ole kauaa, mulla varmaan päässä vikaa kun tavarat jää lojumaan niin pitkäksi aikaa että loppujen lopuksi en niitä edes huomaa kunnes taas kaivan imurin esiin ja joudun pakosta niitä siirtämään. Pyykit saattaa kuivua naurulla kunnes tulee uutta satsia siihen. En siis osaa tuota nyt kovin päivitellä kun tuskin kovin kaukana kaaoksesta itekkään :D
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26443381]Aloittajalla näyttäisi olevan jotain henkilökohtaista katkeruutta blogin kirjoittajaa vastaan... Kaikesta sitä kateellinen voikin olla.[/QUOTE]

Ei mitään henkilökohtaista taustalla, ensimmäisen kerran eksyin blogiin ja ihmettelin että ihmiset oikeasti elää niin sotkuisesti.
Pienet sotkut on normia niin meillä kuin lähipiirissä, mutta että joutuu kotonaan katsomaan mihin astuu kun tavaroilla kuorrutettu lattiat..

Mutta tuohon kateuskorttiin en viitsi edes kommentoida mitään. :D
 
lähiön kasvatti
Itse olen lapsuuden tuollaisessa kämpässä viettänyt. Ja meillä oli vielä paskaistakin. Ei ole allergioita ja olen ehkä kerran vuodessa kipeenä. Lapsuudesta on tosiaan jäänyt mieleen ennemminkin ulkomaan matkat ja kavereiden kanssa pihalla viipottaminen, sitä paitsi kaverit tykkäs käydä meillä kun sai sotkea ja käyttää leikkeihin mitä mieleen tuli :)

Omia lapsia ei vielä ole, mutta en ole itsekään siisti ihminen, joten luultavasti meillä on aika kaaos jos lapsia tulee! Eikä se haittaa, ei ole itselleni tärkein asia maailmassa, kiinnostuksen kohteet suuntautuu muualle kuin hanojen kiillottamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
lol
[QUOTE="aloittaja";26443413]Mutta tuohon kateuskorttiin en viitsi edes kommentoida mitään. :D[/QUOTE]
Ei se mitään kommentointia tarviikaan, tuli niin selvästi esille edellisestä viestistäsi. :LOL:
 
Siis on ihan totta, että mun järjestyksenylläpitotaidoissa olis parantamisen varaa! Ehdottomasti! Ja se on myönnettävä. Mutta en jaksaisi jatkuvasti itse toimia siivoojana, pyykkääjänä, kokkina, roskakuskina, tiskaajana ja olla sen lisäksi hyvä vaimo ja rakastava äiti. Mä olen ennemmin vaan kahta jälkimmäistä ja ne muut tulee sitten siinä rinnalla :)

Ja sitäpaitsi, mulla olisi vaihtoehtona nalkuttaa vitusti ja saada kunnon perhekriisi aikaiseksi, että täällä olisi aina putskliin, mut ennemmin ei. Järjestellään vähän päivittäin ja kerran viikossa pyöräytetään koko kämppä ympäri huolella.

Ja mitä tulee siihen mattoon, niin se oli todellakin ajautunut siihen. Oli tarkoitettu varmaan sitä varten, ettei pienet sukat luista hyppykiikussa, mutta kuvienottohetkellä meillä ollut hyppykiikkuakaan enää :D
 

Yhteistyössä