Miten lasten pitäisi sitten pukeutua?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29399674:
Joo kokonaisuutena kyllä. Mutta tuostakin kun heittää kengät ja hiushärpättimen pois ja ajattelee yksittäisiä vaatteita, esim tuo yläosa pitkien housujen kanssa ja sukkahousut jonkun pidemmän mekon alle, niin ei mitään ihmeellistä.
Puhutaanko me nyt samasta kuvasta? Tarkoitin sitä vauvaa, jolla on musta rimpsubody, sillähän ei ole kenkiä ollenkaan. Puhutko sinä siitä, jossa on pitsisukkikset? Minä en tykännyt siitä yläosasta, siinä on jotenkin liikaa kaikkea - toimisi paremmin vähän yksinkertaistettuna. Ja en osaa sanoa, minkä ikäiselle ostaisin mustat pitsisukkikset (paitsi että itse voisin käyttää) - mutta en vielä tuon ikäiselle.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29399683:
ei kun siis tarkoitin tuota ylintä.
Niin, mun mielestä tossa noi sukkahousut tekee asusta kamalan. Jos ois kuviottomat mustat sukkikset niin kyllä se sitte menis, vielä paree jos ois jokku muut kengät. Mutta tollasena kamala.
 
Linkin lapset ovat tyylikkäitä, ainut kukkahattupervopaniikki lienee se, että parilla tytöllä on shortsit.
Lapsen voi sitäpaitsi pukea eri tavalla eri tilanteisiin. Hiekkalaatikolle ei tarvi mennä fiinissä mekossa, mutta vaikka kylään/kaupungille voi pistää tyylikkäämpää :)
Oliko ne shortsit? Itsekin luulin ensin, mutta toisella katselukerralla näyttivät kyllä minihameilta. Shortsit sinänsä eivät kai ole koskaan herättäneet mitään kukkahattupervopaniikkia, käsittääkseni? Ainahan lapset ovat shortseja käyttäneet. Mutta olivat hameita tai housuja, mitenkään erityisen persoonallisia nuo eivät vaatekappaleina ole
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29399710:
Puhutaanko me nyt samasta kuvasta? Tarkoitin sitä vauvaa, jolla on musta rimpsubody, sillähän ei ole kenkiä ollenkaan. Puhutko sinä siitä, jossa on pitsisukkikset? Minä en tykännyt siitä yläosasta, siinä on jotenkin liikaa kaikkea - toimisi paremmin vähän yksinkertaistettuna. Ja en osaa sanoa, minkä ikäiselle ostaisin mustat pitsisukkikset (paitsi että itse voisin käyttää) - mutta en vielä tuon ikäiselle.
Joo puhuin siis siitä ensimmäisestä kuvasta (sekoilen). Niin kuin sanoin, pitkän tumman hameen kanssa voisin kyllä laittaa lapselle kuviolliset mustat sukkahousut. Ei ehkä itselle tulisi mieleen sellaisia ostaa, mutta jos lapsi haluaisi.
 
Onhan nuo lapset todella tyylikkäästi puettu ja kaikki viimeisen päälle mietitty. Söpöä, mutta minusta liian sliipattu ei saa olla, ei ole tyylikkään rentoa vaan se menee yli. Pukisin itekin lapseni hyvin mutta noin överiksi en pukisi kuin paljon myöhempänä. :)
 
säpäle harmaana
Onhan nuo lapset todella tyylikkäästi puettu ja kaikki viimeisen päälle mietitty. Söpöä, mutta minusta liian sliipattu ei saa olla, ei ole tyylikkään rentoa vaan se menee yli. Pukisin itekin lapseni hyvin mutta noin överiksi en pukisi kuin paljon myöhempänä. :)
Minusta taas ei ollut kovin viimeisen päälle mietitty. Tai no vaatteet ehkä, mutta miksi ihmeessä melkein kaikille on pitänyt laittaa nuo imagolasit? Oikeasti? Eikö muuta enää keksitä?
 
[t]
Täällä joku väitti etä jos lapsi saisi itse päättää niin vaatteet olisi rentoja verkkareita jne. Noooo, ei ainakaan meidän tytöllä 4v. Jos tyttö saisi päättää niin päällä olisi joka päivä nilkkoihin ulottuva, äärettömän hiostava ja hankala prinsessamekko tai vaihtoehtoisesti tanssipuku, joka täytyy riisua hihoja myöten alas vessaan mennessä. Eli siis kyllä lapsetkin "arvostavat" muutakin kuin mukavuutta.
Tämä nyt on kuitenkin lapsen ikään sopiva valinta. Ei välttämättä käytännöllinen, mutta sellainen mitä tyttölapsen voisi kuvitellakin haluavan. Kaukana noista muotibloggareiden luomuksista, joita lapsi ei ilman vanhempiensa painostusta päällensä laittaisi.

Kuinkahan moni noista kuvien lasten vanhemmista olisi tyytyväisiä kun lapsi palaa kotiin ja ilmoittaa repineensä hienot skinny-farkkunsa kiipeillessään puussa ja hyppiessään kuralätäkössä.

Poseeraus erikseen ja tosielämä sitten toisaalla.
 
"Lennu"
Onhan nuo lapset todella tyylikkäästi puettu ja kaikki viimeisen päälle mietitty. Söpöä, mutta minusta liian sliipattu ei saa olla, ei ole tyylikkään rentoa vaan se menee yli. Pukisin itekin lapseni hyvin mutta noin överiksi en pukisi kuin paljon myöhempänä. :)
Ihan kiva joo, muttei yksikään lapsi tuon näköisenä kävele montaa metriä sivulle. Heittävät hyvin nopeasti kaiken krääsän menemään, ja jäljelle jää ihan perus yulsää vaatetta, joista suurin osa asuista on pääosin rakennettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29399783:
Minusta taas ei ollut kovin viimeisen päälle mietitty. Tai no vaatteet ehkä, mutta miksi ihmeessä melkein kaikille on pitänyt laittaa nuo imagolasit? Oikeasti? Eikö muuta enää keksitä?
Niinpä ja nuo poseraukset on kyllä todella naurettavia.
 
[QUOTE="Lennu";29399801]Ihan kiva joo, muttei yksikään lapsi tuon näköisenä kävele montaa metriä sivulle. Heittävät hyvin nopeasti kaiken krääsän menemään, ja jäljelle jää ihan perus yulsää vaatetta, joista suurin osa asuista on pääosin rakennettu.[/QUOTE]

No elä!! Ja toivottavasta heittävätkin, perhana :D Äitiä ei tarvi miellyttää, pukisi vaikka miehensä mielummin tuolla tyylillä kun pikkupoikansa.
 
Lapsenomaisuus saa näkyä vaatteissa ja aikuismaisia vaatteita ehtii kyllä käyttää myöhemminkin. Lisäksi vaatteen materiaalin pitää olla mieluisaa, ei saa kiristää ja puristaa, siksi suosisin froteevaatteita. Itse pukisin siis lapsen tällaisiin vaatteisiin:









 
"hmm"
No mun lapset ainakin leikkivät ja touhuavat niin paljon, että ei kyllä ikinä tulis mieleen noin hienoja vaatteita pukea niille arkisin. Hieman vois harmittaa jos nuo tuollaiset hienot ja kalliimmat vaatteet sotkeutuis, jos niihin tulis vaikka sellaisia tahroja mitkä ei mene pesussa pois tai jos muuten rikkoontuis... Mielummin laitan käytännölliset arkiset vaatteet, juhlavaatteet on sitten erikseen mutta jos ois noin hienoja vaatteita niin eipä niillä juurikaan rymyttäis ja leikittäis...
 
sgjgksml
En jaksanut lukea ketjua saati katsoa niitä kaikkia kuvia.
Sanonpahan vaan että blogeihin kuvat lavastetaan. Ei se bloggarin lapsi oikeasti kulje päivät pitkät noissa vaatteissa ja asusteissa missä ne on kuvattu. Ja se bloggari käyttää 15-senttisiä korkoja vain sen hetken kun ottaa itsestään kuvan, loput ajasta jalassa on kulahtaneet tennarit. Eikä sen bloggarin kämppä ole siisti 24/7, siivoaa vaan nurkan joka on taustana taas miljoonalle posekuvalle.
 
Aivan ihania vaatteita <3 Samaa tyyliä noudatan oman 1,5-vuotiaan poikani kohdalla. Tietty kotona ollaan perusvaatteilla, mutta kaupungille sitten esim nahkakengät, farkut ja kauluspaita :)

Pojalla oli jo vauvaiässä farkkuja, kauluspaitoja ja neuleliivejä. Inhoan kaikkea retroa, froteeta, väri/kuviopläjäyksiä jne.
 
Aivan ihania vaatteita <3 Samaa tyyliä noudatan oman 1,5-vuotiaan poikani kohdalla. Tietty kotona ollaan perusvaatteilla, mutta kaupungille sitten esim nahkakengät, farkut ja kauluspaita :)

Pojalla oli jo vauvaiässä farkkuja, kauluspaitoja ja neuleliivejä. Inhoan kaikkea retroa, froteeta, väri/kuviopläjäyksiä jne.
Kaikilla on oma tyylinsä, ja onneksi nykyisin kaikenlaisia vaatteita on tarjolla. Mutta eikö ihan pienillä farkut ole epäkäytännöllisiä? Jotenkin tuntuu pienellä vauvalla esim. farkkukangas kauhean paksulta ja kankealta. Ja vaikea ainakaan kestovaippaa saada niihin mahtumaan. Tai näin itse koin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29401263:
Kaikilla on oma tyylinsä, ja onneksi nykyisin kaikenlaisia vaatteita on tarjolla. Mutta eikö ihan pienillä farkut ole epäkäytännöllisiä? Jotenkin tuntuu pienellä vauvalla esim. farkkukangas kauhean paksulta ja kankealta. Ja vaikea ainakaan kestovaippaa saada niihin mahtumaan. Tai näin itse koin.
Niitä farkkujakin on monenlaisia... Mulle on tärkeää pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla, ja niin haluan lapsenikin opettaa. En lähde collegeissa ihmisten ilmoille, eikä lähde lapsenikaan.
 
Niitä farkkujakin on monenlaisia... Mulle on tärkeää pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla, ja niin haluan lapsenikin opettaa. En lähde collegeissa ihmisten ilmoille, eikä lähde lapsenikaan.
Ymmärrän periaatteesi. Tosin vähän mietityttää, mahtaako se vauva ymmärtää tai oppia - vielä. On meilläkin periaatteena moni hyviin tapoihin liittyvä asia, mutta vauvan kohdalla ei olla sovellettu samoja periaatteita.

muokkaus: Esim. en minäkään ota ravintolaan omia eväitä, mutta 1-vuotiaani saattaa edelleen ottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29401287:
Ymmärrän periaatteesi. Tosin vähän mietityttää, mahtaako se vauva ymmärtää tai oppia - vielä. On meilläkin periaatteena moni hyviin tapoihin liittyvä asia, mutta vauvan kohdalla ei olla sovellettu samoja periaatteita.
No ei tietenkään ymmärrä :D Mutta minä ja mieheni ymmärretään.
 
memsi
Ei kaikki hienot vaatteet ole kalliita, meillä on tytöillä (4v ja 1v) ihan perus hm, lindex tyyliä vaatteet mutta niistäkin saa oikein pukemalla samanlaisia kokonaisuuksia kuin linkissä olevat. Ei tarvii olla niitä monen kympin mekkoja jne, vaikka on meillä niitäkin mutta ihan käyttöön ne on ostettu nekin, jos sotkeentuu niin ei sille mitään mahda.
Ja suurin osa noistakin vaatteista joita joku oli koonnut, mistä tyylistä itse pitää, niin nekin on kyllä kalliimpia kuin perus hm kamat.. ihan vaan sillä että ei ne kaikki "tyylikkäät" vaatteet ole niitä kalliita!

Mun mielestä kaikki saa pukea lapsensa niinkuin tykkää! Ei koske silmiin jos jollain lapsella esim kerhossa retroa päällä tms, toki meidän tyyliset vaatteet muilla lapsilla miellyttää enemmän omaa silmää.

Itse tykkään pukea lapseni siististi, mutta mukavasti, ihan myös arkena. Collegehousuja ei taida meidän tytöillä olla kuin yhdet ja nekin hyvin harvoin käytössä. Farkkulegginssit varmasti yhtä joustavat ja hyvät leikissä, jopa paremmat jos on vanhempaa tyttöä uskominen, ja taatusti tyylikkäämmät!;)
 
vvvieras
No joo. Minun 6- ja 2-vuotiaat lapseni eivät suostu käyttämään farkkuja, tvillihousuja, sammareita tai mitään muitakaan "kovia" housuja. Stailaa siinä sitten. 6-vuotias on myös erittäin tarkka siitä, minkä pituiset hihat pitkähihaisessa paidassa on. Tällä hetkellä kriteeritä täyttäviä paitoja on meillä kolme. Tosin, niitä pidetään vain takin alla, pakon edessä; lapsi käyttää talvellakin vain t-paitaa sisällä ollessaan (niiden suhteen hän ei, luojan kiitos, ole kovin tarkka!). 2-vuotias ei onneksi vielä ole aivan yhtä ronkeli, hänelle kelpaavat valitsemani vaatteet hyvin, "kovia" housuja lukuunottamatta.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
eikä tarvitse lähteä perusvaateliikkeitä (H&M, Lindex) kauemmas, että löytyy edes jotain muuta.
Tämä varmaan onkin totta jossain suurissa kaupungeissa. Mutta täällä pienessä / keskisuuressa kaupungissa ko liikkeissä tyttöjen vaatteita on varmaan 20 rekkiä ja pojille se 1-2 rekkiä mustia/tummansinisiä/harmaita collareita ja perus t-paitoja tyyliin ota 3 maksa 2. Eli todellakaan ei mene tasan tarjonta poikien ja tyttöjen vaatteissa.
 
Ei kolahda vaatteet minun makuuni. Tai ehkä kuitenkin eniten harmittaa noissa kuvissa nuo lasten posetukset ja pikkuaikuisten leikkiminen. Jotenkin surullista, mun mielestä. Ja tuollainen materialismin ylistäminen, ei ole sekään mun juttu.

Olen mä molemmille pojilleni aina juhliin ja asiallisiin tilaisuuksiin huolehtinut siistiä ja juhlavaa päälle. Muuten kumpikin on pienempänä viihtynyt collegehousuissa ja mukavissa paidoissa. Pienempo, 5,5-vuotias edelleen, vanhempi (huhtikuussa 13-vuotta täyttävä) on nykyään todella tarkka vaatteistaan, mutta etenkin kotona, ja usein myös muutenkin, viihtyy edelleen collegehousuissa.
 

Yhteistyössä