Muita odottajia ihan alkuvaiheessa??

Täällä 6+5, varhaisultra takana, syke löytyi ja lääkärin mukaan kaikki näytti hienolta. Nyt kuitenkin oireet alkaneet laimentua. Päivittäinen ja lähestulkoon kokopäiväinen ällötys on vähentynyt liki olemattomiin ja tänä aamuna rinnatkin tuntuivat lähes normaaleilta. Pelottaa niin paljon, kun on jo yksi keskenmeno olla... Myös nippailut ja muut kohdun tuntemukset loppuneet... Ylihuomenna uusi u/ä. Toivottavasti voin palata kertomaan hyviä uutisia. Ensimmäistä yritetään ja jo vuosi vierähtänyt.
 
Hei. Nyt on ollu pelottavat muutama päivä takana..sunnuntaina jouduin tiputtelu vuodon takia päivystykseen mutta onneksi kaikki kunnossa ja syke kuului vahvana :)
Eilen ultrassa käyty ja kaikki tulokset saatu,ei paremmin voisi olla..kyllä helpotti :)
ihanaa kun näki sitä 4D kuvaakin <3 nyt voi vaan nauttia ja levätä..väsymys painaa ja lämmintä ruokaa ei tee mieli mutta olo muuten loistava :)

nyt ois rv 11+0

hyvää joulun odotusta kaikille :)
 
Tänään aamulla tuli testiin aika ärhäkästi ja selkeesti ne maagiset kaksi viivaa, ei paljon jäänyt
virhetulkinnalle varaa. Vauva on toivottu mutta yllätti tuo silti koska ollaan otettu asenne että
omaan tahtiin saa asiat edetä ja hedelmöittyminen on tapahtunut tasan kuukauden päästä
ehkäsykapselin poistosta. Tämä on ensimmäinen raskauteni joten fiilis hyvinkin sekava.
Olisin nyt rv4+1 eli aivan alussa, mutta olisihan se kiva jos kerralla menisi hommat nappiin.
 
Meillä jätettiin noin kuukausi sitten ehkäisy pois ja ajateltiin että tulee jos on tullakseen. Kuitenkin ajateltiin, että onhan se mahdollista että menee pitkäkin aika ennen kuin tärppää. Yllätys olikin melkoinen kun nyt menkat on lähes viikon myöhässä ja tällä viikolla oon tehny 3 raskaustestiä. Ensimmäinen oli tosi haalea plussa, hädin tuskin sitä erotti. Toinen oli jo vähän vahvempi ja eilen sitten oli ihan selvä plussa. Ei oikein itsekään vielä meinaa tajuta koko asiaa.
Ensimmäistä odotellaan ja viikkoja on nyt 5+1.
 
Huhhuh, olipas hurja yö. Ensinnäkään ei meinannut tulla uni sitten millään ja kun vihdoin kai nukahdin, niin heräsin 3:30 aivan kauhistuttavaan ja kovenevaan alavatsa kipuun. Piti sitten ihan nousta ylös ja ravailla ympäriinsä. Tuntui kuin joku olisi survonut nyrkkiä alavatsan läpi mutta onneksi helpotti 10 minuutissa. Yleensä olen aivan kamala panikoija, mutta ihme että paniikki ei nyt noussut juurikaan. Jotenkin fiilis että kuuluu asiaan, mutta kyllä sinne päähän ne kauhukuvatkin nousi! Ei nyt ainakaan vielä mitään vuotoa alkanut... Tein tuossa vielä raskaustestin äsken uudestaan, pakkohan siis varmistaa että se eilinen ei ollut vaikka viallinen testi o_O nyt tuli hieman haaleampi viiva kuin eilen mutta eihän se mitään tarkoita, muuta kuin että paksuna sitä ollaan vaikka kuin päin sitä asiaa kääntelisi. Ja tänään yökitytti kun heräsi, en kyllä puklannut, mulla se tosin voi johtua siitä et olen nukkunut huonosti. Aamusella ei tee mitään ruokaa mieli vaikka ei varsinaisesti ole paha olokaan, mutta iltaa kohden ruokahalu palaa joten mussuttelin tuossa yöllä vielä paistetun munan, juustoa ja nuudelia...pakko se on vissiin tunkee sitä ruokaa suuhun silloin kun maistuu, sillä olen kyllä niin huono syömään jos ei tee mieli vaikka ei olisi edes mikään puklailu olo. No johan tuli tekstiä :) Mites teillä?
 
Ma viikolla 10+0 ja tein testin tosiaan vasta keskiviikkona, mulla ei mitaan oireita ole aiemmin ollut niin en oo osannu epailla raskautta...nyt sit kuitenkin viimesen viikon palellut niin vietavasti ja alavatsaa vahan nippaillut niin paatin tehda testin ja vahva plussahan sielta tuli kahdella eri testilla, mulla menkat niin epasaannolliset, etta niiden puuttuminen ei mun mielesta tarkoita yhtaan mitaan :D Lapsi on todella toivottu, 10 vuotta yritysta takana ja nyt vihdoin tarppasi <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sinbbu
Täällä kirjoittelee eilen plussannut äärimmäisen onnellinen ensiodottaja! Jotenkin vaan ei meinaa tämä ilouutinen vieläkään upota kupoliin, että tässä nyt oikeasti on toiveet toteutumassa... Viikkoja nyt 5+0, joten alussa ollaan ja kovasti toivotaan, että Tasku-Matti kyydissä pysyy. Päässä pyörii hirmuisesti ajatuksia ja kysymyksiä, mutta eiköhän niihin kolmen viikon päästä neuvolassa vastauksia saada. Miten muuten muilla, oliko mies mukana neuvolakäynnillä? Tätä muun muuassa on tullut pohdittua...
 
Täällä raskaus on vaiheessa 6 viikkoa 6 päivää. Ikää on 30v, lapseton avioliitto takana, ja nyt olisi perheenlisäystä tulossa parin viikon romanssin tuloksena. Tein testit vasta kun olin muuttanut ulkomaille töihin, joten yksinäni odottelen. Lapsen isällä on ennestään 2 lapsen yksinhuoltajuus eikä hän halunnut tätä kolmatta. Harmi, ettei tärpännyt silloin kun oli parisuhde!!

Aiempia raskauksia ei ole ollut. Ystävä kysyi, aionko pitää lapsen, vaikka olen yksin. Tottakai, tämä on varmaan ainoa mahdollisuuteni saada oma lapsi! Samalla olen myös alkanut pelätä keskenmenoa, koska ei ole ketään jonka kanssa yrittää uudestaan :( Odotan kovasti ultraa ja toivon, että pikkuinen on ja pysyy elossa <3

Oireilu on ollut pahoinvointia (ei oksentelua), palelua, vessassa ravaamista ja vatsan nipistelyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
4+1 täällä vasta :) Tässä plussaamisen ja ensimmäisen neuvolan välissä on aika, kun ei oikeen tunne kuuluvansa mihinkään. Ei ole enään "vauvakuumeinen" eikä oikeen tunne kuuluvansa vielä "odottajiin" :D Musta ei ainakaan vielä oikeen tunnu silti, että olen raskaana :D vatsaa ja rintoja turvottaa, mutta kun ei okseta ja kun ei ole kuullut vielä niitä sydänääniä, niin pelkää, että jos neuvolassa sitten sanotaan, että joo eipä olekaan mitään vauvaa O:. ääh..kamalaa. Pitäisi se neuvolakin joskus varata. Koska olette varanneet/ajatelleet varata? 8+5 olin viime raskaudessa neuvolassa (odotan siis toista).
 
Minäkin plussasin tänään! Tein ekan testin toissapäivänä, ja se näytti hyvin haalean viivan, enkä sitä voinut kokonaan uskoa. :) Tänään tuli hieman vahvempi ja kai se on nyt jo uskottava, että meilläkin tärppäsi ekalla yrityskuukaudella! Nyt on alkanut kaikki huolehtiminen siitä, et miten työasiat järjestyvät ja että miten tullaan taloudellisesti toimeen. Sekä minä että mieheni olemme vielä opiskelijoita. Itse olen työnhaussa ja mieheni käy osa-aikatöissä opintojen ohella.

Outo olo on tuon raskauden suhteen. Se on tosi toivottu ja odotettu ja kaikenlaisia oireitakin (rintojen arkuus, vatsakipu, pahoinvointi jne.) on ollut jo reilut kaksi viikkoa. Kuitenkin ehkä juuri tuo viivojen vaaleus mietityttää ja myös keskenmeno pelottaa. Ehkä pitää tehdä vielä kolmas testi parin päivän päästä. :) Neuvola-ajan sain helmikuun puoliväliin, jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
3 testiä tein ennenkuin uskoin niitä ärhäkän punaisia plussia todeksi :D Aika epätodelliselta vielä tosin tuntuu, sillä ensimmäinen odotus kyseessä ja jossain viikolla 6 taidetaan vasta mennä...
 
Voisko olla?

Toiveena on saada lapsi, ja nyt sitten jännittelen tässä kun on ollu hyvinkin outoja tuntemuksia, mutta aika alussa olisi jos olisi tärpännyt. Kaksi testiä olen tehnyt ja ne näytti negaa vielä, mutta oireet jatkuvat.

- Aluksi oli rajuja mielialanvaihteluja, loukkaannuin helposti ja itkeskelin aika paljon (n. 3-4vk sitten)
- Yhtenä päivänä ihan ekojen oireiden ollessa tuli ihan hyvin vähän verta, siis joku teelusikallinen korkeintaan.
- Sitten alkoi ettei mikään ruoka mikä ennen oli mieleen ei enää maistu ja ihmisten hengitykset haisevat hyvin herkästii nokkaan (n. 2vk sitten ruoka ja 1,5vk hajut)
- Mahassa tuntunut outoa "painetta" melkeinpä alusta asti ja viimesen 2vk aikaan ollut "nippailuja". Ihan kun maha supistelisi.
- Kun mahaa painoin alkuviikosta se oli oikealta puolelta kova ja vasemmalta pehmeä. Nyt se on tasaisen kova joka puolelta.
- Kuukautiset olivat normaalia runsaammat 3vk sitten ja tulivat melkein viikon myöhässä.
- n. viikko sitten olivat rinnat arat samalla lailla kun menkat alkaisi ja jääneet sen jälkeen helliksi.
- Tänään sitten koski mahaan ja selkään niinkuin sillon kun kuukautiset ovat toista päivää ja nyt illalla huomasin että tulee rusehtavaa vuotoa.

Voiko nämä olla alkuraskauden "oireita", onko minussa joku nyt vialla vai onko tämä teidän mielestä toive ajatteluja? Odottelenko vaan että mitä tapahtuu vai miten tässä nyt edetään :) olisi kiva kuulla joltain kommenttia asiaan!!
 
Täällä myös eräs äskettäin sitten plussannut! :) Nyt mennään rv 5+1 ja oireet on niin vähäiset että vaikea uskoa todeksi koko raskautta. Rinnat on turvoksissa ja super arat, väsymys on jotain ihan kamalaa ja hajuaisti on myös parantunut. Ainoa mikä mua vähän huolettaa on se että mulla ei vatsassa ole juuri mitään tuntemuksia, ei mitään repimisiä tai vihlaisuja :/ Pelottaa että tämä onkin nyt tuulimuna tai menossa kesken...
 
täällä myös viikko sitten ekan kerran plussannut, tänään tuli jo tosi vahva viiva :) oireita ei vielä ihan kauheesti oo.. kylmä ja kuuma vuorotellen (varsinki yöllä), vessassa saa rampata jatkuvasti (jopa yöllä), pienen pientä pahaa oloa, lämpö yli 37, nännit ihan vähän arat, vatsaa turvottaa iltaisin.. siinäpä taitaa olla ne "suurimmat" oireet. tänään 4+4

nasuvaan tee testi, sillä se selviää! :)
 
Joulukuussa -12 jätetty ehkäisy pois ja tammikuussa vielä kuukautiset tullu mutteivat enää sen jälkeen. Oireet tulivat maaliskuun aikana; alavattan kovat vihlasukivut, rinnat todella arat ja turvonneet ja mielialanvaihtelut. Testi näytti vielä sillo neg. Huhtikuun 3. päivä tehty testi oli POS :heart:
4.4 neuvolassa käynti ja ultra ja siellähän Papunen lökötteli kohdussa :) Papunen vastasi noin viikkoja 6.. Nyt perjantaina 19.4 uusi ultra ja samalla kuunnellaa sydämensykkeet. Jännittää! :D mutta omien laskujen mukaan nyt menossa viikko 8(?) ja la marraskuussa. Mutta perjantaina tiedetään lisää...
 
Hei itselläni pikku toukka tuli läpi yhdistelmä pillereiden ja ultrassa sitten selvis että kaikki on kunnossa ja laskettu aika marraskuun alussa. nyt siis viikkoja 11+6. aluksi oli vatsa tosi kipee ja kävin siitä lääkärissä ja sitä tutkittiin mutta en suostunut menee tähystykseen ja sit meni lekuriin takas ja kerroin oksettavasta olosta ja rintojen aristelusta kerroin että kaksi aikaisempaa raskautta ei ole apteekin virtsatesteistä näkynyt ja niin lekuri sillon passitti labraan ja plussaa näytti...
 
Täällä 7+5 menossa ja ensi maanantaina ensimmäinen neuvola. Jännän äärellä ollaan. Itse vaan kärsinyt flunssan raskausoireena ja väsymystä oli tuossa 1-2 viikkoa, pahoinvointia ei ole ollut, kaksi kertaa orastavasti mutta näin ja rinnat aristaneet ja kasvaneet, muutoin oudon helppo alku ollut tähän asti ainakin :)
 
Moikka Kaikille ja onnittelut plussista! :)
Meillä jätettiin ehkäisy pois 7/2012 ja plussasin ekan kerran viime maanantaina (15.4.),
ja verikokeetkin otettiin ja hcg oli noussut. Raskausoireitakin on ollut koko ajan alavatsa kipuja ja rintojen arkuus ja turvotus. Oon niin onnellinen! nyt siis ensimmäinen raskaus.
Nyt sitten eilen illalla(rv6+1) alkoi tulemaan vuotoa, ensin ruskeaa ja sitten ihan punaista, tosin hyytymiä ei juurikaan ole, kivut ei ole miksikään muuttunut. Vuotoa on enemmän kuin tuhru, mutta vähemmän kuin menkkojen aikana.
Päivystyksessä kävin ja lääkäri katsoi vain ja sanoi että veri tulee kohdusta, meillä ei näin pienellä kylällä ole ultra mahdollisuuksia. Pelkään aivan kamalasti jos kaikki ei olekkaan hyvin ja km tullut tai tulee. :/ lääkäri oli sitä mieltä ettei tarkoita vielä mitään kun ei ole kuin pelkkää vuotoa, crp oli normaali ja kuumettakaan ei ole.
Kamalinta vain odottaa kun ei tiedä onko mitään mitä odottaa, ja on niin toivottu ja ehkä liikaakin jo iloittu..
Paineentunne on tänään tuntunut ja kovemmat reisiin heijastuvat kivut on vähentyneet.
Ensimmäinen ultra olisi vasta 7.5. (rv8+2).
Toisaalta haluan uskoa että kaikki olisi kunnossa ja pikkuinen pysyisi mukana, mutta jotenkin on niin turhauttava olo.. auttakaa, mitä tämä on ja mitä teen?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä