*Muoks* Onko miehellä oikeus mennä ravintolaan syömään jos ei kotona saa ruokaa?

minä
Minä teen meillä YHTEISEN ruuan itselle, lapsille ja miehelle. Miestä ajatellen olen rytmittänyt päivän lapsen kanssa siten, että pääsee töistä suoraan ruokapöytään (tulee kotiin vasta puoli kuuden jälkeen). En kuitenkaan ala erikseen ruokaa pelkästään miehelle tekemään. Mielestäni se ei todellakaan ole mikään velvollisuus, vaikka kotona olenkin. Jokainen huolehtikoon omasta ravinnonsaannista loppupelissä. Mikäli emme lapsen kanssa jostain syystä syö kotona ruokaa, on jääkaapissa/pakkasessa erikseen jotain eineksiä joita mies voi sitten lämmittää, jos ei halua erikseen ruokaa itselleen tehdä. Voi toki niinä päivinä myös ravintolassa käydä syömässä, mikäli haluaa. :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmiset ajattelee et seksi olis miehille se ykkösasia ja ainoa tärkeä asia parisuhteessa?
No ehkä joidenkin miehille on. Enemmän ihmetyttää ajatus, että nainen on aina siitäkin vastuussa, kuten ruuan teosta. Nainenhan tekee ruuankin kaikille, koko perheelle, ainakin tämän keskustelun valossa. Mies ei osaa mitään, vaatii vaan.
 
kiira
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmiset ajattelee et seksi olis miehille se ykkösasia ja ainoa tärkeä asia parisuhteessa?
No ehkä joidenkin miehille on. Enemmän ihmetyttää ajatus, että nainen on aina siitäkin vastuussa, kuten ruuan teosta. Nainenhan tekee ruuankin kaikille, koko perheelle, ainakin tämän keskustelun valossa. Mies ei osaa mitään, vaatii vaan.
Joo. Jossainhan se vika on, jos nainen ei halua. Todennäköisesti miehessä.
 
ruoanlaitosta tuli mieleen :)
Mua niin huvitti, kun asuin vähän aikaa yhden miehen kanssa ja se tuli aina iltapäivällä kotiin töistä käymään. Se ihan selvästi odotti, että minä oon sillä välin sille pöperöt tehnyt. No söi kiltisti leipää. Tein silloin kotoa käsin töitä. Siis hän kävi syömäs ja lähti taas töihin.

Tuo johtu siitä varmaan, että sen ex oli kai tehnyt sille ne pöperöt ja se kävi kotona syömässä (kun kuulin kiertoteitse, että oli kavereilleen sanonut, kun erosivat, että se muija oli tehnyt kaiken siivonnut ym. eikä ite sen tarvinnut tehdä mitään).

No voitte uskoa, ettei se meidän suhde kauaa kestänyt. Tässä oli varmaan aika paljon kyse siitä, että minä koulutettuna naisena en suostu siihen kuvioon, että mies elättää ja minä teen kaikki kotityöt (hän siis oli hyvin antelias rahassa).

Onhan se toisaalta ihan ok kuvio, että jos toinen tuo rahat niin toinen hoitaa kodin, mutta kun meillä molemmat toi sitten rahaa niin ei se ollutkaan enää tasapainoista.

No siis mun puolesta mies voi syödä ravintolassa, mutta seksiin tätä asiaa ei voi verrata.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Nötkötti:
Kun lapset syö päiväkodissa ja minä en syö iltaisin ollenkaan..
Musta se ei ole sukupuolesta kiinni ,kaikki saa mennä ravintolaan syömään jos tahtoo.

Jos mies menee sen takia ravintolaan ettei kukaan ole kotona laittanut ruokaa eikä itse viitsi laittaa niin tottkai saa mennä ravintolaan jos vaan ei ota vaimon rahapussia mukaan.

 
Meillä osaa mies tehdä itsekin ruokaa. (Ja nyt tekeekin melkein aina, koko perheelle, vaikka käy töissä ja minä olen kotona :eek: )

Mutta otsikon kysymykseen, onhan nyt aikuisella ihmisellä oikeus mennä ravintolaan syömään näin tahtoessaan, halvemmaksi se kyllä tulee kotona syödä.
 

Yhteistyössä