naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
"Kuottarulla"
Siksi mä käytänkin...oli tänään mustat paksut sukkikset ja musta kuvioneulemekko (paksu sellainen) Tosin suht lyhyt ja korkeakorkoiset saapikkaant jalassa jossa neulevarsi. En tuntenut olevani laittautunut vaan ihan perusvaatteissa, tosin mä kyllä kampasin sen mun tukkani :) Ja ei en mielestäni näyttänyt sen paremmalle kuin farkuissakaan...
Kuulostaa just sellaiselta asulta, josta minäkin pitäisin.
 
[QUOTE="mies";27985101]Miksi se, että miehet katselevat, on niin vastenmielistä? Uskon, että enemmistö naisista pallollamme kuitenkin tykkää siitä. Eikö siitä voisi opetella pitämään? Minä ainakin pidän jos naiset katselevat. Enkä siis peräänkuuluta mitään lantiofarkkuja tms. päälle välttämättä vaan yleensä tyylikkyyttä ja kauneutta.[/QUOTE]

No katselee ne ihan tarpeeksi vaikka ei oiskaan laittautunut. Ja minusta ei oo kauhean kivaa esim. että mamut juoksee perässä, pikemmikin se on aika pelottavaa kun tietää että ne yleensä on niitä raiskaajia jne. Vime kesänäkin jouduin lopettamaan iltaisin lenkkeilyn, kun en enää uskaltanut mennä kun yksi mamu alkoi tunkeutua juttusille joka ikinen kerta. Ja sama on tapahtunut aiemminkin eri mamujen kanssa. Se on ahdistavaa kun joku ajelee vaan pyörällä perässä puoli tuntia ja kyselee sitkeästi kaikkea ja koittaa aina välillä kiilata eteen, kun yrittää karata ja ei vastaa. Joku ulkopuolinenkin vanhempi mieskin ehti jo kerran huolestua kun näki laiturilta kun mä lenkkeilin mamu kintereillä.

Ja en ymmärrä tuota myöhempää kommenttiasi sätkynukesta. Miten niin tekee itsestään muiden sätkynuken jos ei laittaudu? Eikö sekin osoita juurikin omaa tahtoa että pukeutuu niin kuin tykkää ja eikö se ole enemmänkin sätkynukkena olemista että pukeutuu niin niin kuin muut haluaa pukeutuvan?
 
Viimeksi muokattu:
Njaah..en mä lähikauppaan, harrastuksiin, koiralenkille, tai bensikselle laittaidu kyllä mitenkään, mutta jos olen menossa kaupungille, ravintolaan, tms..nii laitan kevyesti meikkiä, mulla on herkkä iho, ja kaikki meikit ei edes sovi mulle.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27985315]Onpa sinulla kyyninen ajatuksenjuoksu miehistä. Onkohan se kuitenkaan välttämättä totuus...? Tuollainen itsetehty kujanjuoksu kuulostaa henkisesti hyvin raskaalta. Et tavallaan toivota vieraita tervetulleeksi vaan käperryt itseesi ja juokset äkkiä ohi. Ymmärrän toki, jos takana on jokin hyvin traumaattinen kokemus. Silti sen perusteella ei kannattaisi yleistää noin negatiivisesti. Myönteisempi maailmankuva ei paina harteilla yhtä paljon, voin sanoa kokemuksesta :)[/QUOTE]
Takana ei ole traumaattisia kokemuksia vaan halu määrätä itse omasta koskemattomuudestaan. Olen myöskin aina ollut nk yhden miehen nainen, joten jo senkin vuoksi olen halunnut niitä ihailevia ja "silmillä riisuvia" katseita vain kumppaniltani. Itsetuntoani ei hivele tuntemattomien miesten katseet, koska mielenkiintoni niitä miehiä kohtaan on ollut nolla. Olen osannut kyllä vähentää saamaani huomiota juurikin pukeutumalla peittäviin, epänaisellisiin vaatteisiin ja pitämällä pipoa päässä niin, että hiuksetkaan eivät näy. Tuulipuku ja toppapuku oli ihan jees vaatetus, kun lasten kanssa oli ulkoilemassa.

Sun voi olla vaikea ymmärtää, että on naisia, jotka eivät halua selittää eskari-ikäisille tyttärilleen, että vieras setä haluaisi vaan päästä äitin sänkyyn ;) Mutta usko huviksesi, heitäkin on.

Yksi ikääntymisen parhaista puolista muuten on, että ne ei-toivottavat huomionosoitukset loppuvat :)
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27985326:
No katselee ne ihan tarpeeksi vaikka ei oiskaan laittautunut. Ja minusta ei oo kauhean kivaa esim. että mamut juoksee perässä, pikemmikin se on aika pelottavaa kun tietää että ne yleensä on niitä raiskaajia jne. Vime kesänäkin jouduin lopettamaan iltaisin lenkkeilyn, kun en enää uskaltanut mennä kun yksi mamu alkoi tunkeutua juttusille joka ikinen kerta. Ja sama on tapahtunut aiemminkin eri mamujen kanssa. Se on ahdistavaa kun joku ajelee vaan pyörällä perässä puoli tuntia ja kyselee sitkeästi kaikkea ja koittaa aina välillä kiilata eteen, kun yrittää karata ja ei vastaa. Joku ulkopuolinenkin vanhempi mieskin ehti jo kerran huolestua kun näki laiturilta kun mä lenkkeilin mamu kintereillä.
No mamujutut lienee aika marginaalisia, kuitenkin. Koska monissa muissa maissa on Suomea enemmän mamuja, pitäisi muiden maiden naisten inhota ja pelätä vielä paljon enemmän miesten katseita tai reaktioita. Näin ei ilmeisesti kuitenkaan ole...

Ei nyt tehtäisi elämästä niin vaikeaa :) Mutta naiset (jotkut) kyllä osaavat sen :p
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985344]No mamujutut lienee aika marginaalisia, kuitenkin. Koska monissa muissa maissa on Suomea enemmän mamuja, pitäisi muiden maiden naisten inhota ja pelätä vielä paljon enemmän miesten katseita tai reaktioita. Näin ei ilmeisesti kuitenkaan ole...
[/QUOTE]

Hmm, mietipä vähän tarkemmin tuota viimeistä lausettasi, että mitenkähän on...
 
varmaan epävarma
[QUOTE="mies";27985146]No kyllä se musta jonkinlaista epävarmuutta, yleensä elämänkielteisyyttä ja/tai itsetunto-ongelmia on, jos toisten ihailevia katseita pelkää tai kammoaa. Maalaa tavallaan itsensä nurkkaan ja tekee itsestään muiden sätkynuken omaehtoisesti.

Itseni vaikea ymmärtää tällaista elämänkatsomusta koska olen niin ulospäinsuuntautunut näissä asioissa. Tällainen nainen menisi varmaan aivan lukkoon spontaanimman ihmisen kanssa :)[/QUOTE]

Niinhän sitä luulis, mutta ei oo hirveen kivaa, kun tulet töistä väsyneenä ja haluut kotiin niin joku äijä solkkaa vieressä ja anelee matkaansa. Tai, jos haet apteekista lääkettä lapselles niin kuola roiskuen ukkeli solkkaa ja yrittää houkutella matkaan ja estää kulkemasta eteen päin. Tai, että, kun matkalla tarhasta töihin känniääliö pyytää panemaan tai, kun perseeseen tartutaan kiinni keskellä katua jne. jne tähän päälle ne kaikki vähemmän huomiota herättävät tapaukset niin ei kiitos...
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27985343:
Takana ei ole traumaattisia kokemuksia vaan halu määrätä itse omasta koskemattomuudestaan. Olen myöskin aina ollut nk yhden miehen nainen, joten jo senkin vuoksi olen halunnut niitä ihailevia ja "silmillä riisuvia" katseita vain kumppaniltani. Itsetuntoani ei hivele tuntemattomien miesten katseet, koska mielenkiintoni niitä miehiä kohtaan on ollut nolla. Olen osannut kyllä vähentää saamaani huomiota juurikin pukeutumalla peittäviin, epänaisellisiin vaatteisiin ja pitämällä pipoa päässä niin, että hiuksetkaan eivät näy. Tuulipuku ja toppapuku oli ihan jees vaatetus, kun lasten kanssa oli ulkoilemassa.

Sun voi olla vaikea ymmärtää, että on naisia, jotka eivät halua selittää eskari-ikäisille tyttärilleen, että vieras setä haluaisi vaan päästä äitin sänkyyn ;) Mutta usko huviksesi, heitäkin on.

Yksi ikääntymisen parhaista puolista muuten on, että ne ei-toivottavat huomionosoitukset loppuvat :)
Ymmärrän luullakseni mitä tarkoitat. Koen vain itse tuollaisen ajatusrakennelman perin kuluttavana ja hankaloittavana. On myös tietyltä kannalta hienoa, että haluat olla kaunis vain miehellesi yksityisesti. Ehkä vain viet sen hieman liian pitkälle omaan makuuni. Pidän itse paljon enemmän (antiikin maailman perua olevasta) avoimesta suhtautumisesta omaan kroppaan ja yhteiskunnassa toimimiseen. Minulla ei ole särkynyt tietty perusluottamus toisiin ihmisiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja varmaan epävarma;27985357:
Niinhän sitä luulis, mutta ei oo hirveen kivaa, kun tulet töistä väsyneenä ja haluut kotiin niin joku äijä solkkaa vieressä ja anelee matkaansa. Tai, jos haet apteekista lääkettä lapselles niin kuola roiskuen ukkeli solkkaa ja yrittää houkutella matkaan ja estää kulkemasta eteen päin. Tai, että, kun matkalla tarhasta töihin känniääliö pyytää panemaan tai, kun perseeseen tartutaan kiinni keskellä katua jne. jne tähän päälle ne kaikki vähemmän huomiota herättävät tapaukset niin ei kiitos...
No näinpä :D Monilta miehiltä tuntuu myös puuttuvan täysin itsekritiikki. Tehdään ehdotuksia naisille, joihin ei ole mitään mahdollisuuksia. Kuvitellaan, että ollaan jotain luomakunnan kruunuja ja jokaisen naisen unelmia, vaikka todellisuudessa ollaan jo edellisellä vuosikymmenellä etikaksi mennyttä viiniä. Pahimmassa tapauksessa vielä ukkomiehiä
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
"vieras"
[QUOTE="mies";27985365]Ymmärrän luullakseni mitä tarkoitat. Koen vain itse tuollaisen ajatusrakennelman perin kuluttavana ja hankaloittavana. On myös tietyltä kannalta hienoa, että haluat olla kaunis vain miehellesi yksityisesti. Ehkä vain viet sen hieman liian pitkälle omaan makuuni. Pidän itse paljon enemmän (antiikin maailman perua olevasta) avoimesta suhtautumisesta omaan kroppaan ja yhteiskunnassa toimimiseen. Minulla ei ole särkynyt tietty perusluottamus toisiin ihmisiin.[/QUOTE]

Kykenetkö mitenkään ymmärtämään, että monet naiset saattavat nähdä tämän asian aika eri tavalla? Jos kohtaa usein ei toivottua käytöstä miehiltä, ei välttämättä jaksa olla avoin sille, että muut esineellistävät sinun vartalosi tahtomattasi. Se esineellistäminen kun ei yleensä tule ollenkaan sellaisten henkilöiden suunnalta joilta sitä voisi pitää positiivisena. Eikä se ole usein mitenkään kunnioittavaa ja ihmistä arvostavaa esineellistämistä.

Itse en ole sen tyyppinen, että saisin tuollaista käytöstä osakseni, mutta olen nähnyt sitä joidenkin kavereiden kanssa liikkuessani, eikä se todellakaan ole sellaista, joka edistäisi avointa suhtautumista itseensä ja josta voisi nauttia ja joka kasvattaisi perusluottamusta toisiin ihmisiin.

Naisten ja miesten maailma voi tosiaan olla erilainen ja sen toisen osapuolen maailmaa ei näe, jos ei halua nähdä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27985389]Kykenetkö mitenkään ymmärtämään, että monet naiset saattavat nähdä tämän asian aika eri tavalla? Jos kohtaa usein ei toivottua käytöstä miehiltä, ei välttämättä jaksa olla avoin sille, että muut esineellistävät sinun vartalosi tahtomattasi. Se esineellistäminen kun ei yleensä tule ollenkaan sellaisten henkilöiden suunnalta joilta sitä voisi pitää positiivisena. Eikä se ole usein mitenkään kunnioittavaa ja ihmistä arvostavaa esineellistämistä.

Itse en ole sen tyyppinen, että saisin tuollaista käytöstä osakseni, mutta olen nähnyt sitä joidenkin kavereiden kanssa liikkuessani, eikä se todellakaan ole sellaista, joka edistäisi avointa suhtautumista itseensä ja josta voisi nauttia ja joka kasvattaisi perusluottamusta toisiin ihmisiin.

Naisten ja miesten maailma voi tosiaan olla erilainen ja sen toisen osapuolen maailmaa ei näe, jos ei halua nähdä.[/QUOTE]
Juuri näin!!!
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27985326:
Ja en ymmärrä tuota myöhempää kommenttiasi sätkynukesta. Miten niin tekee itsestään muiden sätkynuken jos ei laittaudu? Eikö sekin osoita juurikin omaa tahtoa että pukeutuu niin kuin tykkää ja eikö se ole enemmänkin sätkynukkena olemista että pukeutuu niin niin kuin muut haluaa pukeutuvan?
Sätkynukella tarkoitin sitä, että antaa muiden reaktioiden määrätä omasta toiminnastaan, käytöksestään ja valinnoistaan. Eli sekoitat kaksi asiaa. Tämä kommentti liittyi siihen, että pelkää ja kammoaa miesten reaktioita ja on siitä syystä tietynlainen. Tätä periaatetta tietenkin tarvitaan kohtuudessa (on tervettä järkeä esim. olla olematta alasti), mutta tuossa se menee minusta liian pitkälle että pitää alkaa tästä syystä harmaahiirulaiseksi ja varjoissa kyhjöttäväksi että saa mielenrauhan. Silloin ei todellakaan pukeudu eikä ole olemassa "kuten itse tykkää". Toi "ite tykkää" -periaate on muuten vähän suppea, mutten jaksa mennä siihen enää, eiköhäm kaikki ole jo tullut sanottua siitä ketjussa.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985354]Hmm, mietipä vähän tarkemmin tuota viimeistä lausettasi, että mitenkähän on...[/QUOTE]

No se on siten, että muissa maissa naiset ovat myönteisemmällä mielellä liikkeellä - mikä ei voisi pitää paikkansa, jos mamut kuolaavat perässä monin kerroin enemmän kun heitä enemmän on. Suomalaiset ovat varautuneempaa kansaa, mamuista ei voi tehdä syntipukkia tässä asiassa.
 
"vieras"
Miksi ihmeessä pitäisi haluta huomiota ventovierailta miehiltä?

Siinä ei ole mitään imartelevaa että kolmekymppinen perheenisä mittailee katseellaan samalla kun työntä lastaan rattaissa, etenkään jos itse sattuu olemaan 15 tai 20v....
Eikä nyt kolmekymppisenäkään imartele yhtään jonkun viisikymppisen kaljamahaisen raksapenan töllötys, eikä edes jonkun nuoremman hauistaan salilla ihailevan hormoniurpon kyylääminen.

Töissä on pakko pitää hametta ja korkokenkiä ja käyttää meikkiä. Kuolaääliökiintiö kerkeää täyttymään.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985422]No se on siten, että muissa maissa naiset ovat myönteisemmällä mielellä liikkeellä - mikä ei voisi pitää paikkansa, jos mamut kuolaavat perässä monin kerroin enemmän kun heitä enemmän on. Suomalaiset ovat varautuneempaa kansaa, mamuista ei voi tehdä syntipukkia tässä asiassa.[/QUOTE]

Mietipä vielä vähän eri kulttuureja, että onko tosiaan niin, että kaikkialla muualla naiset kulkevat iloisina ja naisellisina odottaen vislauksia miehiltä.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985389]Kykenetkö mitenkään ymmärtämään, että monet naiset saattavat nähdä tämän asian aika eri tavalla? Jos kohtaa usein ei toivottua käytöstä miehiltä, ei välttämättä jaksa olla avoin sille, että muut esineellistävät sinun vartalosi tahtomattasi.[/QUOTE]

Hmm, minä en siltikään tuomitsisi kollektiivisesti koko miessukupuolta, omista negatiivisista kokemuksistani huolimatta. Maailmasta tulisi silloin paljon henkisesti rankempi paikka elää.

Toisaalta, ehkä myös itse käyttäytyisin tietyllä järkevyydellä, vaikka olisinkin avoin muita ihmisiä kohtaan. Fiksu oma käytös ja seura myös minimoi itsen hyväksikäytön, esineellistyksen, ym. Kolmantena ehkä hyväksyisin naisena sen, että nainen elää enemmän kropallaan kuin mies - enkä yrittäisi taistella tätä vastaan tai muuttaa sitä, vaatia että minuun pitää suhtautua samoin kuin mieheenkin suhtaudutaan. Eli muokkaisin myös omaa asennettani ja pohtisin omaa käytöstäni kriittisesti.
 
"nainen"
Itsekään en pidä miesten viheltelyistä tai perään tuijottelusta... Niinkuin olisin joku helvetin lihakimpale mitä ne öklöt paviaanit haluaa päästä puristelemaan. Viehättävän miehen pilke silmäkulmassa-katse taas on asia erikseen. toiset osaa flirtin, toiset ei. Kolahtaako vai ei onkin sit sattumankauppaa.

Ja saan kyllä katseita siinä tuulipuvussakin, kerta oon nätti ja nuori ja hoikka. Tuulipuvussakin voi näyttää seksikkäältä, sehän kielii ainakin urheilullisuudesta joka on seksikästä. Ja ainakin nuoret miehet tykkää enemmän luonnollisuudesta kuin pakkeli ja hiuslakka kerroksista!
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27985460]Hmm, minä en siltikään tuomitsisi kollektiivisesti koko miessukupuolta, omista negatiivisista kokemuksistani huolimatta. Maailmasta tulisi silloin paljon henkisesti rankempi paikka elää.

Toisaalta, ehkä myös itse käyttäytyisin tietyllä järkevyydellä, vaikka olisinkin avoin muita ihmisiä kohtaan. Fiksu oma käytös ja seura myös minimoi itsen hyväksikäytön, esineellistyksen, ym. Kolmantena ehkä hyväksyisin naisena sen, että nainen elää enemmän kropallaan kuin mies - enkä yrittäisi taistella tätä vastaan tai muuttaa sitä, vaatia että minuun pitää suhtautua samoin kuin mieheenkin suhtaudutaan. Eli muokkaisin myös omaa asennettani ja pohtisin omaa käytöstäni kriittisesti.[/QUOTE]

Mitä tarkoittaa "nainen elää enemmän kropallaan kuin mies"?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985456]Mietipä vielä vähän eri kulttuureja, että onko tosiaan niin, että kaikkialla muualla naiset kulkevat iloisina ja naisellisina odottaen vislauksia miehiltä.[/QUOTE]

No kyllä, jos näihin tapauksiin vertaa. Ei esim. jenkeissä tai Ruotsissa, joissa mamuja on paljon, juurikaan varoen, matalalla profiililla, vaatimattomina ja otsa kurtussa naiset liiku siksi ettei miehet vaan huomaisi heitä.
 
"Kuottarulla"
No mä nyt oon varmaan itse saatana, kun sanon, että itse kun pyörin tuolla ruokakaupoissakin lapsenin kanssa ihan laitettuna ja kauniissa vaatteissa, niin ei mua haittaa, vaikka joku perheenisä mua mulkaseekin ihailevasti. Onko se niin vakavaa?? Vaikka mulla on maailman ihanin ja komein mies, niin kyllä joku parimetrinen tumma komistus saattaa mun pään kääntymään kun kadulla tulee vastaan. Mitä sitten? Kauniita ihmisiä on mukava katella, se ei liene keltään pois.
 
"vieras"
[QUOTE="Kuottarulla";27985484]No mä nyt oon varmaan itse saatana, kun sanon, että itse kun pyörin tuolla ruokakaupoissakin lapsenin kanssa ihan laitettuna ja kauniissa vaatteissa, niin ei mua haittaa, vaikka joku perheenisä mua mulkaseekin ihailevasti. Onko se niin vakavaa?? Vaikka mulla on maailman ihanin ja komein mies, niin kyllä joku parimetrinen tumma komistus saattaa mun pään kääntymään kun kadulla tulee vastaan. Mitä sitten? Kauniita ihmisiä on mukava katella, se ei liene keltään pois.[/QUOTE]

Miksi luulet, että olet sen takia saatana? Tässä yritetään vain sanoa, että kaikki eivät katseita hingu, ja se on ihan ok.
 
"äiti kolmelle"
Musta on ihan kohteliasta että ihmisten ilmoilla liikutaan siistinä, puhtaana ja hieman ehostettuna. En koskaan lähtisi asioille tukka likaisena, hampaat pesemättä, peiliin katsomatta. Mutta en tosin meikkaa paljon enkä kulje muotivermeissäkään.

Olen kyllä kokeillut rakennekynnet, tekoripset, pigmetoinnit, hiustenpidennykset sun muut enkä kokenut niitä mun jutuiksi, eikä mulla enää 3 lapsen äitinä olisi aikaa/varaa ravata huolloissa vähän väliä. Nämä tosin näitä ääripäitä mitkä koetaan laittautumiseksi.

Yritän siis sanoa että tottakai pitää itsestään pitää huolta, olipa kyseessä iho, hiukset, kynnet, vaatteet, mikä hyvänsä mutta vähempikin riittää. Perussiistiä ja puhdasta (hajuton), ei sen enempää.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27985479]Mitä tarkoittaa "nainen elää enemmän kropallaan kuin mies"?[/QUOTE]

Sitä, että sinuun ei suhtauduta yhtä neutraalisti kuin mieheen suhtaudutaan. Naisena oloon sisältyy ulkonäkö enemmän kuin miehenä oloon. Maailma vaan toimii niin. Hedelmällisempää minusta olisi tunnustaa tämä fakta ja asennoitua rakentavammin sen suhteen.
 
en halua
En tykkää laittautua, ennen olin aina tällingissä mutta nykyään olen ajatellut kun muutenkin olen rupsahtanut niin ei tässä pakkeli enää auta :D Jos joku keksii meikin mikä peittää ruman kropan niin sitä sitten lupaan sivellä joka päivä.
 

Yhteistyössä