naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten niin tuulipuku tai urheilullinen toppapuku ei ole naisellinen. Naisten ja miesten ulkoiluvaatteissa on selvä ero. Reipas tuulipukuun pukeutunut nainen voi olla todellinen hottis:)
 
ahja
[QUOTE="vieras";27983193]Miten niin tuulipuku tai urheilullinen toppapuku ei ole naisellinen. Naisten ja miesten ulkoiluvaatteissa on selvä ero. Reipas tuulipukuun pukeutunut nainen voi olla todellinen hottis:)[/QUOTE]

Mietis miltä se hottis näyttää tiukemmissa vaatteissa ;) hieman hotimmalta.
 
Tälläytyä en jaksa ellen sitten ole menossa juhliin tai ystävän kanssa viihteelle yms. Muuten olen sitten milloin minkäkin näköinen. Koen kuitenkin olevani ihan nätti ilman meikkiäkin,joten miksi vaivautua ihan normaaleina päivinä?!
 
"vieras"
Minulla ei ole mitään ongelmaa mennä kauppaan tai lenkille ilman meikkiä. Korkoja ja meikkiä käytin jo ennen lasta, miksen nyt voisi. Julmimpia ovat juuri muut äidit; "ai sä oot oikein tukkas kihartanu" tai "miten sä viittit tollasilla koroilla sipsuttaa". Toki taitavat minun tuttuni olla tavallista ilkeämpiä mutta täällä voi huomata että tuntemattomat arvostelevat sitten silloin kun lähden meikittä kauppaan. Ei kannata tehdä mitään muuta kuin se mikä itelle parhaalta tuntuu. Jotakuta onnistut ärsyttämään joka tapauksessa!
 
Lilith Le Nuit
Aika monet saattaa käydä kaupassa ulkoilun aikana... Pitääkö silloinkin olla tälläytyneenä vain siksi, että hakee ne maidot ja leivät samalla reissulla?

Jos "ulkoilee" ostoskeskuksissa, niin siinä tapauksessa toppis on turha ja se hotimpi asu voi olla paikallaan.
Toiset ulkoilevat ihan farkuissa ja muissa ns. normivaatteissa. Tuulipuvut yms. sopivat liikunnan harrastamiseen.
 
ahja
[QUOTE="vieras";27983244]Minulla ei ole mitään ongelmaa mennä kauppaan tai lenkille ilman meikkiä. Korkoja ja meikkiä käytin jo ennen lasta, miksen nyt voisi. Julmimpia ovat juuri muut äidit; "ai sä oot oikein tukkas kihartanu" tai "miten sä viittit tollasilla koroilla sipsuttaa". Toki taitavat minun tuttuni olla tavallista ilkeämpiä mutta täällä voi huomata että tuntemattomat arvostelevat sitten silloin kun lähden meikittä kauppaan. Ei kannata tehdä mitään muuta kuin se mikä itelle parhaalta tuntuu. Jotakuta onnistut ärsyttämään joka tapauksessa![/QUOTE]


Nämä haukkujat on juuri noita ketkä eivät itse jaksa panostaa 5-15min laittautumiseen ennen kauppaan menoa.. SItten kun joku näyttää hyvältä niin onhan se heti idiootti bimbo kun pakkastakin on 2 astetta, ei siellä farkuilla pärjää. yy yyy yy
 
"Vieras"
Ehkä pelkäävät että toiset äidit arvostelevat ja katselevat halveksuen jos on vähänkään hienommat vaatteet päällä tai meikkiä, että tuollainen ei kuulu äidille. Kuten edellisessä viestissä.
Mutta jokainen saa pukeutua miten tahtoo, ainoastaan peseytyminen on mielestäni asia joka kuuluu muillekin, ei ole kiva olla haisevan ihmisen lähellä.
 
Mää kyllä laitan esim. talvella ulos toppahousut ja takin, mun mielestä on paljon kivempi laskee lasten kanssa pulkkamäessä, tehdä lumilinnoja ja lumiukkoja ym. lumileikkejä kun on toppahousut jalassa eikä esim. farkut, ne kastuiskin heti. Keväällä laitan puistoon miltei aina ulkoilupuvun, on paljon kivempi touhuta lasten kans kun ei tarvi miettiä ettei hienot farkut tuu kurasiks. Meikkaan kyllä joka aamu oli sitten meno puistoon tai kaupunkiin. Kaupunkiin mietin sen verran, että meikki ja hiukset kunnossa ja on jotkut muut kengät kun puistossa käytetyt sekä normi farkut vaikka, mutta sen enempää en panosta, jos se jotain haittaa niin en voi sille mitään. Tällänen oon aina ollu.

Ennemmin katon vähän kieroon näitä vanhempia, jotka on vaikkapa pulkkamäessä farkut jalassa (tää viittaus siis siihen kun muutamat äitit täällä sanoneet ettei omista esim. toppahousuja ollenkaan, eikö ne sitten ulkoile lasten kanssa? tai ainakaan ei touhua lasten mukana??)
 
joooop
[QUOTE="jaapajaa";27982951]Hehee, mikä ajatus. Itse saatan hyvin olla löysissä housuissa, lenkkareissa ja hupparissa (no joo, tunnustettakoon, että on mulla myös valikoima mekkoja ;) ) Mutta ei noilla vermeillä musta mitenkään miesmäistä silti saa! Oon pieni ja siro, mulla sievät kasvot ja kauniit rinnat. Takamus on kuulema myös herkullinen, useampi mies on sitä kehunut. Ihan oon selvä nainen noissa sun mielestä "miesmäisissä" kamppeissakin. Ei oo mieskään valittanut, että olis homo olo. Ja seksiäkin piisaa, vaikka vuosia ollaan oltu yhdessä. Joten ei sun ehkä tartte sääliä...[/QUOTE]

Ne sun rinnat ja herkullinen takamus ei varmaankaan näy kamalasti niiden löysien vaatteiden alta. Tokihan suurin osa varmaan harrastaa seksiä alasti, mutta mieti nyt miltä miehistä voi tuntua kävellä kadulla tyttöystävän kanssa jota kaikki luulee pojaksi ennen kuin näkevät kasvot. Kyllä mun mies on ainakin joskus maininnut että kiva hengailla itsensä kanssa kun oon jostain syystä pukenut sen vaatteet päälle... Ja kyse ei siis ole mistään "Mun mielestä miesmäisistä" vaatteista, vaan siitä miksi nainen pukeutuu miehensä vaatteisiin/miehensä kanssa samanlaisiin vaatteisiin. Tiesitkö että on olemassa myös tyttömäisiä rentoja vaatteita, ei tarvitse näyttää androgyyniltä jotta vaatteet ei kiristäis.
 
ahja
Ei sulta löytyis myös perustelua tälle?

Joo, pukeudun ulkoillessani toppapukuun talvella. Mun ulkoilu on oikeasti ulkona olemista, säällä kuin säällä ja siellä on turhaa yrittää kivoissa pikkuvermeissä keikistellä. Juhlat, teatteri ym on sitten sitä tälläytymistä varten.
Haukuit juuri idiootti bimboksi kaikki kellä ei ole toppapukua päällä tällä kelilllä.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27983244]Minulla ei ole mitään ongelmaa mennä kauppaan tai lenkille ilman meikkiä. Korkoja ja meikkiä käytin jo ennen lasta, miksen nyt voisi. Julmimpia ovat juuri muut äidit; "ai sä oot oikein tukkas kihartanu" tai "miten sä viittit tollasilla koroilla sipsuttaa". Toki taitavat minun tuttuni olla tavallista ilkeämpiä mutta täällä voi huomata että tuntemattomat arvostelevat sitten silloin kun lähden meikittä kauppaan. Ei kannata tehdä mitään muuta kuin se mikä itelle parhaalta tuntuu. Jotakuta onnistut ärsyttämään joka tapauksessa![/QUOTE]

Toki. Äiti, ja ehkäpä joskus myös nainen, joka laittaa, on monesti halpa, epäaito tai ei-vakavastiotettava toisista naisista Suomessa. Ajatus siellä pohjalla on ihan hieno eli naisen ei saa olla huora tai kevytkenkäinen tms. Mutta toteutus on turhan rajoittava kun naisen pitää tavallaan kovasti todistella muille, että on kunnollinen ja samanlainen kuin muutkin jättämällä itsensä arvostamisen (inhimillisesti hemmetin tärkeää) vähemmälle huomiolle.

En silti ihannoi laittamatonta naista kun itse käytännössä aina laittaudun miehenä (paitsi liikkumaan ja jos harvoin käyn kaupassa sen jälkeen). Ihanteeni olisi jossain tässä välimaastossa. Olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että naisskenemme tarvitaisi enemmän naisia, jotka eivät ole trendikatalogista, mutta eivät myöskään "meikittömiä taviksia" vaan tältä väliltä, tavallaan hienostuneempia ja naisellisuudestaan vahvoja ja iloisia naisia.
 
Keittiönoita
Mietis miltä se hottis näyttää tiukemmissa vaatteissa ;) hieman hotimmalta.
Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät halua näyttää hottiksilta? Varsinkaan silloin, kun ovat lastensa kanssa liikenteessä? Lasten ollessa pieniä olin hoikka, mutta isorintainen. Mulla oli kapea vyötärö ja pitkät, naiselliset hiukset. Silloinkin, kun olin meikittä, tuulipuvussa ja vetäissyt hiukseni ponnarille, sain usein ohikulkevista autoista tööttäilyjä ja miehiltä pitkiä katseita ja viheltelyjä perään. Minusta se oli erittäin vastenmielistä, ikäänkuin tuntemattomat äijät olisivat käyneet lääppimään. Ja selitä siinä tyttärelle, mistä on kysymys.

Hottiksena oleminen on ihan jees, mutta mun kohdallani sille oli aikansa ja paikkansa. Ja se aika ja paikka ei tosiaankaan ollut lasten kanssa ulkoillessa :)
 
joooop
No mun pointti olikin lähinnä että olen "laittanut itseäni" ennen lapsia ja odotusaikana niin en näe mitään syytä olla tekemättä sitä nyt äitinä. Ehkä kosmetologikäynnit ja kampaaja on jotenkin tuomittavaa tällä palstalla mutta hitot siitä, käytän niitä palveluja edelleen. Käyn myös hierojalla ja kuntosalilla, vaikka se varmaan tekee musta ihan paskan äidin?

Ai niin, käyn lähikaupassa korkokengissä ja saatan työnnellä rattaita mekko päällä. Sehän on suorastaan huorahtavaa?
Joo, meidän yliutelias naapuri oli koittanut toiselta naapurilta udella minne mä oikein aina meen niin hienoissa vaatteissa, eikä ollut millään uskonut että mä käyn ihan ruokakaupassakin korkkareissa ja kesällä mekko päällä. Töihin laittaudun myös, sillä olen ammatiltani parturi-kampaaja. Olisi kaiketi epäluottamusta herättävää jos oisin töissä ihan minkäsattuu näköisenä, enkä mä tosiaan jaksa kotiin tullessa pestä niitä meikkejä poiskaan ja vaihtaa johonkin rönttövaatteisiin. Viikonloppuna en aina meikkaa, mutta kyllä mä silti pidän aina tukan kuosissa, ja siistit vaatteet päällä. Lököttelyvaatteina mulla on mm. Juicy couturen verkkapukuja, leggareita, neuleita jne. eli naisellisia mutta mukavia pääällä.
 
Pitäiskö kaikkien naisten meikata? Eiköhän se ole jokaisen oma asia meikkaako vai ei. Kaikilla ei välttämättä ole uusia / muodikkaita vaatteita. Voi olla rahallisestikkin tiukkaa, ettei rasitte ostella itselleen uusia vaatteita kuin silloin, kun on aivan pakko.
 
Mä voin rehellisesti sanoa, että sitä en ymmärrä että annetaan itsensä rupsahtaa/ei enää välitetä itsestä kun perustetaan perhe kun "eihän äidin nyt kuulu meikata/laittautua". Toki jos ei oo aiemminkaan meikannut jne niin mikäs siinä. Voin suoraan sanoa, että en kauhean iloinen olisi jos mieheni päättäisi yhtäkkiä ruveta sohvaperunaksi ja samalla rupeisi kulkemaan kulahtaneissa/epäsopivissa vaatteissa joka paikassa.

Itse oon aina ollut "laittautuvaa tyyppiä" enkä siitä mihinkään ole muuttunut vaikka lapsen sainkin. Korkkarit jalkaan, hame päälle ja pojan kanssa shoppailemaan :) Joka aamu laitan vähintään bb-voiteen ja ripsarin (oon tosin pian ottamassa taas ripsienpidennykset joten sitten pääsee helpommalla) ja hiukset laitan myös, vaikken olisi päivän aikana menossa muualle kuin lenkille. Täytyy myöntää että ekalla sivulla ollut kuva ei kyllä ollut kaukana musta :D
 
3 lasta
Toiset ulkoilevat ihan farkuissa ja muissa ns. normivaatteissa. Tuulipuvut yms. sopivat liikunnan harrastamiseen.
Niin no, mikä on sitten kellekin sitä ulkoilua. Joku ulkoilee lenkkeilemällä (eikö se ole liikuntaa?), toinen lasten kanssa pulkkamäessä (osallistuen myös muuhunkin kuin sivusta seuraamiseen), joku vaan kököttelee pihalla lapsia vahtien ja yksi "ulkoilee" siirtymällä autosta sisätiloihin.

Mulle on ihan yks ja sama mitä kelläkin on päällänsä tai onko pakkelia naamassa vai ei. Oli mullakin aika kun en omistanut toppahousuja... niiden hankkimisen jälkeen vaan huomasin kuinka huiput ne ulkona on :) Farkkujen aika (ulkohousuina) on keväämmällä.
 
ahja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27983277:
Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät halua näyttää hottiksilta? Varsinkaan silloin, kun ovat lastensa kanssa liikenteessä? Lasten ollessa pieniä olin hoikka, mutta isorintainen. Mulla oli kapea vyötärö ja pitkät, naiselliset hiukset. Silloinkin, kun olin meikittä, tuulipuvussa ja vetäissyt hiukseni ponnarille, sain usein ohikulkevista autoista tööttäilyjä ja miehiltä pitkiä katseita ja viheltelyjä perään. Minusta se oli erittäin vastenmielistä, ikäänkuin tuntemattomat äijät olisivat käyneet lääppimään. Ja selitä siinä tyttärelle, mistä on kysymys.

Hottiksena oleminen on ihan jees, mutta mun kohdallani sille oli aikansa ja paikkansa. Ja se aika ja paikka ei tosiaankaan ollut lasten kanssa ulkoillessa :)
Oletko tullut ajatelleeksi että hyvin harvalla +30 naisella jolla on lapsia on tätä ongelmaa ;) ihan sama mihin pukeutuisivat..
 

Yhteistyössä