naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
ahja
Ehkä ehkä. Mä oon vain aina pitänyt huolitellusta ulkonäöstä, varsinkin jos liikun ulkona. VOIN olla ilman meikkiä, mutta pidän siitä tunteesta että saa vähän muuttaa omaa ulkomuotoa ja tyyliä päivittäin. Ihan piristeenä. Mä en vain ymmärrä minkä takia heti äidiksi tultua pitäisi lopettaa näyttämästä hyvältä? Sitten sitä päivitellään "miten sä jaksat meikata", noo ei siinä edelleenkään mene kuin 10min. :)
Niinpä, tätä minä hain.
 
  • Tykkää
Reactions: Nenja
Tuulipukukin voi olla siisti ja puhdas ja naisellinen. Ja toimii pulkkamäessä paremmin kuin farkut ja vastaavat joista tuuli menee läpi ja jos pinta kastuu vähänkin niin kosteus menee heti läpi.
Minä olen valinnut jokaisen omistamani vaatekappaleen periaatteella, että sen pitää sopia minulle ja että "ihan kiva" ei riitä. Minulla on ulkoiluvaatteet tyylikkäät tai ainakin minun näköiseni myös, enkä todellakaan menisi talviseen leikkipuistoon farkuissa - siihen olen ihan liian mukavuudenhaluinen. En ymmärrä, miksi Suomessa parjataan ulkovaatteita niin paljon, täällä on oikeasti aika kurjat säät, ja jos haluaa liikkua ulkona ja pysyä lämpimänä ja kuivana, niin keski-Eurooppalainen tyyli ei riitä.
 
[QUOTE="mies";27983170]Koen itse, että olisimme tehokkaampi ja onnellisempi kansakuntana, jos useammat yrittäisivät kehittää itseään eri tasoilla. Mutta tämän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa kenenkään sortamista tms. Säilytettäisiin kaikille peruskunnioitus ja ihmisyys, mutta "annettaisiin lupa" korkeisiinkin sfääreihin ilman "mutasertifikaattia" eli jonkinlaista todistelua muille, etten minä nyt vaan tässä missään tapauksessa yritä olla muita parempi.

Ongelma tuntuu vaivaavan vielä enemmän nais- kuin mieskeskustelua ts. trendimäisyyden ulkopuolella on ehkä jopa vaikeampi olla itsestään huolehtiva nainen kuin mies Suomessa.[/QUOTE]

En näe millä tavalla on "itsensä kehittämistä" se, että väkisillä tälläytyisi, jos ei koe asiaa tärkeäksi eikä siitä edes pidä. Itseään voi kehittää niin monilla tavoin. Voisivatko nämä muiden ulkonäöstä marisevat ihmiset kehittää vähän tuota luonnettaan, vähempi itsekeskeisyys ja muiden asioihin puuttuminen voisi tehdä sielulle hyvää (tarkennukseksi tässä tarkoitan lähinnä psyykettä, en oikeasti usko sieluun).
 
tjaah
Peseydyn, käyn kampaajalla, vaatteeni ovat yleensä uudehkot ja asialliset.

Mutta hottikselta en halua näyttää. Perheterapeuttina ja lasten psykoterapeuttina työskennellessä on turvallisinta näyttää neutraalilta ja hävittää oma seksuaalisuus väljiin vaatteisiin. En todella halua työntää oma eroottista puoltani muutenkin hatarien parisuhteiden kanssa työskennellessäni - enkä halua provosoida asiakkaita millään tavalla.

Työpukeutuminen vaikuttaa siviilipukeutumiseenkin. Ei sille vain voi mitään.
 
Ehkä ehkä. Mä oon vain aina pitänyt huolitellusta ulkonäöstä, varsinkin jos liikun ulkona. VOIN olla ilman meikkiä, mutta pidän siitä tunteesta että saa vähän muuttaa omaa ulkomuotoa ja tyyliä päivittäin. Ihan piristeenä. Mä en vain ymmärrä minkä takia heti äidiksi tultua pitäisi lopettaa näyttämästä hyvältä? Sitten sitä päivitellään "miten sä jaksat meikata", noo ei siinä edelleenkään mene kuin 10min. :)
Minä ihan mielellään otan sen ajan itselleni, että pesen kasvot ja hampaat, laitan hiukset ja meikkaan. Menee se max. 15min ja sen aikaa lapset leikkii keskenään. Kuka ei siihen kerkeä?!
 
  • Tykkää
Reactions: Nenja
Minä ihan mielellään otan sen ajan itselleni, että pesen kasvot ja hampaat, laitan hiukset ja meikkaan. Menee se max. 15min ja sen aikaa lapset leikkii keskenään. Kuka ei siihen kerkeä?!
Miksi pitäisi keretä? Tai välittää?

Minä en pysty käsittämään miksi jonkun pitäisi tällätä itseään toisten vuoksi jos on ihan tyytyväinen sellaisenaan, tai muuten vaan ei huvita käyttää aikaa/vaivaa johonkin? Miksei joku lue kirjaa tai sanomalehteä joka päivä? Auta naapuriaan? Jumppaa vähän? Opiskele kieliä?

Itse edelleenkin kyllä huolehdin ulkonäöstäni - jonkun verran. En silti jaksa ihmetellä ja voivotella, jos joku muu heittää vaan tuulipuvun niskaan ja hiukset ponnarille, ja pyyhältää pihalle.
 
Miksi pitäisi keretä? Tai välittää?

Minä en pysty käsittämään miksi jonkun pitäisi tällätä itseään toisten vuoksi jos on ihan tyytyväinen sellaisenaan, tai muuten vaan ei huvita käyttää aikaa/vaivaa johonkin? Miksei joku lue kirjaa tai sanomalehteä joka päivä? Auta naapuriaan? Jumppaa vähän? Opiskele kieliä?

Itse edelleenkin kyllä huolehdin ulkonäöstäni - jonkun verran. En silti jaksa ihmetellä ja voivotella, jos joku muu heittää vaan tuulipuvun niskaan ja hiukset ponnarille, ja pyyhältää pihalle.
Huoh, ei sun tarvitsekaan, kunhan sanoin ettei se ainakaan aikaa paljoa vie. Enkä välitä, jos muut ei tee itselleen mitään.
 
ulkoiluun
Minä olen valinnut jokaisen omistamani vaatekappaleen periaatteella, että sen pitää sopia minulle ja että "ihan kiva" ei riitä. Minulla on ulkoiluvaatteet tyylikkäät tai ainakin minun näköiseni myös, enkä todellakaan menisi talviseen leikkipuistoon farkuissa - siihen olen ihan liian mukavuudenhaluinen. En ymmärrä, miksi Suomessa parjataan ulkovaatteita niin paljon, täällä on oikeasti aika kurjat säät, ja jos haluaa liikkua ulkona ja pysyä lämpimänä ja kuivana, niin keski-Eurooppalainen tyyli ei riitä.
Juuri tuota hain. Ei se ihonmyötäisissä pillifarkuissa ja jossain ohuessa tuulta läpäisevässä takissa ilman päähinettä hytisevä nainen näytä kovin viehättävältä eikä tilanteeseen nähden edes tyylikkäältä.
 
bbbb
Niin miksei ulkoiluvaatteet, joihin panostettu, kelpaa.
Huvittavampaa olla lasten kanssa retkellä glittertopissa, piikkikoroissa ja lantiofarkuissa, mistä persekin pilkottaa kun pitäisi kyyristyä hiekkalaatikolla...
 
Huoh, ei sun tarvitsekaan, kunhan sanoin ettei se ainakaan aikaa paljoa vie. Enkä välitä, jos muut ei tee itselleen mitään.
Kirjoitit: "Kuka ei siihen kerkeä?!"

Tuoko ei sisällä mielipidettä, että kaikkien pitäisi keretä? Jos ei ollut tarkoitus, niin anteeksi, kovasti vaan haiskahti samalle kuin nämä muutkin "kyllä jokaisen pitäisi laittautua" -jorinat.

En muuten ole koskaan törmännyt laittautuneiden ihmisten panetteluun. Missä sitä tapahtuu, kun täällä jotkut niin kovasti "puolustelevat" ehostamistaan, niinkuin se olisi heiltä kielletty.
 
Viimeksi muokattu:
Niin miksei ulkoiluvaatteet, joihin panostettu, kelpaa.
Huvittavampaa olla lasten kanssa retkellä glittertopissa, piikkikoroissa ja lantiofarkuissa, mistä persekin pilkottaa kun pitäisi kyyristyä hiekkalaatikolla...
Miksi sitä ajatellaan että joko glittertoppi, tissit esillä ja korkokengät tai tylsä meikiton tuulipuku olemus? Voiskohan siinä olla sellaista välimuotoa? Vaikka mä laittaisin ulkoilupuvun ei tarkoita automaattisesti että olen meikitön ja rähjääntynyt.
 
[QUOTE="havupuu";27982786] onko liikaa vaivaa käydä kampaajalla ja ostaa itsellekin sopivan kokoiset kivat vaatteet?![/QUOTE]

On. Ainaki tähän asti on ollu, kun ei oo lasta voinu jättää vieraalle hoitoon, ja isä tuskin voi olla töistä pois jotta äiti pääsis kampaajalle.
Vaateostot on sitte oma ongelmansa, ku ei vaan oo kohtuuhintaista vaatetta, semmosta siistiä. Eikä liikaa aikaa tai rahaa lähtä etsiin niitä erityisemmin. Sitte puetaan päälle se mikä jotenkuten sopii.

En osaa meikata kunnolla, mut laitan edes jotain jos ihmisten ilmoille lähden.

Ehkä sitten joskus...
 
Viimeksi muokattu:
"Kuka ei siihen kerkeä?!"

Tuoko ei sisällä mielipidettä, että kaikkien pitäisi keretä? Jos ei ollut tarkoitus, niin anteeksi, kovasti vaan haiskahti samalle kuin nämä muutkin "kyllä jokaisen pitäisi laittautua" -jorinat.

En muuten ole koskaan törmännyt laittautuneiden ihmisten panetteluun. Missä sitä tapahtuu, kun täällä jotkut niin kovasti "puolustelevat" ehostamistaan, niinkuin se olisi heiltä kielletty.
No jos sä et niin kamalasti laittaudu niin et varmaan kuule niitä jorinoita? Ja toi "kuka siihen ei kerkeä" on varmaankin kysymys vain niille jotka ihmettelee että miten kerkeää 10 min käyttämään päivästä itsensä huolehtimiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Niin miksei ulkoiluvaatteet, joihin panostettu, kelpaa.
Huvittavampaa olla lasten kanssa retkellä glittertopissa, piikkikoroissa ja lantiofarkuissa, mistä persekin pilkottaa kun pitäisi kyyristyä hiekkalaatikolla...
Näin naisen silmin, naisen viehättävyys ja seksikkyys on enemmän kiinni olemuksessa ja tavassa olla ja elehtiä kuin siitä, mitä on päällä. Vilkkuvat rinnat ja persvako on kaukana seksikkyydestä, jos käytös on huonoa. Mutta tykkäänkin enemmän chanel-tyylistä kuin grazy age-pissiksistä.
 
W.S
Olisihan se hyvä, jos ihminen jaksaisi välittää itsestään myös ulkoisesti. Välittämisellä tarkoitan, että on hyvä olla siinä minkä itselleen parhaimmaksi kokee. Silloin se voi olla mitä vain, eikä meillä kellään ole oikeutta ryhtyä neuvomaan toista ilman lupaa siihen.

Kun joku on oikein rähjäinen ja epäsiisti miettii aina, miten se ihminen kohtelee itseään kaikessa muussakin. Kun kaikesta huokuu huono olo.
 
No jos sä et niin kamalasti laittaudu niin et varmaan kuule niitä jorinoita? Ja toi "kuka siihen ei kerkeä" on varmaankin kysymys vain niille jotka ihmettelee että miten kerkeää 10 min käyttämään päivästä itsensä huolehtimiseen.
No eipä tuolla ulkomaailmassa ihmiset ääneen ihmettele niitä laittautumattomiakaan. Jostain syystä tällä palstalla tehdään kuitenkin päivittäin kymmenisen aloitusta jonkun lihavasta/rumasta/huolittelemattomasta ulkonäöstä ja sitten paasataan kymmenen sivua siitä, kuinka ihmiset voivat olla niin itsekkäitä, etteivät laittaudu ja sitten minun - epäitsekkään ja valaistuneen ja muista välittävän ihmisen - täytyy katsella tällaisia suohirviöitä ja ahdistua sisäisesti. Päälle muistetaan vielä syyllistää ja kertoa kuinka yksikään mies ei sellaisista naisista pidä ja puoliso kohta jättää.

Missä ovat ne lukuisat aloitukset tällätyistä ihmisistä, jotka ovat samanlaista ahdistusta aiheuttaneet?

Ja verrattuna tuulipuku-ulkoiluun, saatan useinkin olla arkikoulupäivänä suhteellisen "tällätty". On meikattu, korkkarit ja ehkä hamekin päällä. Hiuksia en jaksa hirveästi laittaa, että ne on vähän paremmin tai huonommin riippuen erinäisistä aika-avaruuden ilmiöistä. Että ihan hyvin saattaisin kuullakin näitä "kateellisten panetteluja" jos niitä olisi olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
.....
Siksi että kun kaikki on ostettu vauvalle niin yli ei jää rahaa panostaa kovin paljon itseensä ainakaan vaatteissa.
Joo ja kiinnostaa paljonkin omaulkonäkö. Jos olis rahaa tekisin vaikka mitä,kävisin kampaajalla,ostaisin muotikuteita ja laittaisin rakennekynnet.
 
..
[QUOTE="jaapajaa";27982984]Mun puolesta saa laittautua niin paljon kuin lystää. Ja olla just sellaisissa vaatteissa kuin tykkää. Ja käydä kuntosalilla, hierojalla, kosmetologilla, missä ikinä.

Se, mikä mua ottaa aivoon ja saa vastailemaan tänne, on tää ajatus, että kaikkien pitäisi olla jotenkin samanlaisia. Että täytyisi olla juuri tietynlainen, että olisi naisellinen. Ja jos sitä vastustaa, niin ihmiset näyttävät helposti ymmärtävän (kuten sinä tuossa yllä), että sitten kaikkien muidenkin pitäisi olla toppahousuissaan kun minäkin olen. No ei tosiaan tartte. Miksi ylipäätään muita kaivelee toisten pukeutuminen ja ulkonäkö?[/QUOTE]


ja se mikä mua ottaa päähän ja saa tänne kommentoimaan on kokemus siitä, että jos äiti laittaa itseään eikä viihdy toppa- tai tuulipuvuissa, se on huono äiti ja todennäköisesti yrittää myös pokata muiden miehet. Tämä kokemus sekä myös palstakirjoittelun että live-leikkipuiston kohdalla. Sain tehdä tosissani töitä, hymyillä kuin jakoavain ja puoliväkisin tunkea mammojen keskusteluihin mukaan ennenkuin minua lakattiin ingnooraamasta ulkonäköni perusteella ja huomattiin, että olen ihan mukava ja huumorintajuinen ihminen. Joku puistomammojen sekaan uskaltaunut isä oli myös ydinjoukon ulkopuolella ja kun menin sitten isäparalle juttelemaan niitä näitä, minut luokiteltiin luntuksi ja että yritän heti pokata sitä isää.

Lapseni puen myös varsin siististi ja lapsilla on ulkoiluvaatteet, joten he eivät poikkea lasten muodista. Me&I-tuotteita en sentään suostu hankkimaan mutta muuten leikkipuiston lapsilaumasta ei erottaisi vaatetuksen perusteella ketkä on minun.

Olkoon jokainen sellainen kuin haluaa ja sellainen millaisena itse nahoissaan ja vaatteissaan viihtyy, toivoisin vaan että ihmistä katsottaisiin sen kuoren alle eikä luokitella heti siksi että joku on laitetumpi kuin joku toinen.
 
bbbb
Miksi sitä ajatellaan että joko glittertoppi, tissit esillä ja korkokengät tai tylsä meikiton tuulipuku olemus? Voiskohan siinä olla sellaista välimuotoa? Vaikka mä laittaisin ulkoilupuvun ei tarkoita automaattisesti että olen meikitön ja rähjääntynyt.
En ajattele. Jos olisin heittänyt vaikka kukkamekko, olisit kysynyt miksi ajatellaan vain kukkamekko jne.
 
..
Niin miksei ulkoiluvaatteet, joihin panostettu, kelpaa.
Huvittavampaa olla lasten kanssa retkellä glittertopissa, piikkikoroissa ja lantiofarkuissa, mistä persekin pilkottaa kun pitäisi kyyristyä hiekkalaatikolla...
vaihtoehdot on tuuli- tai toppapuku tai sitten tämä mainitsemasi bileasu? Melko suppea tuntuu olevan sun vaatemallikäsityksesi. Farkut voi olla muunkinlaiset kuin pillit lantiomallit, sinne saattaa jopa alle mahtua windstopperit. Korkokenkiä on muitakin kuin piikkejä, itse viihdyn kiilakoroissa. Glittertoppi... no kukin tyylillään mutta leikkipuistossa voi olla tyylikkään softshell-takin alla vaikkapa neule.

Tosin, jos joku mainitsemassasi asussa puistossa hytisee niin ei se varmaan ole sinulta pois eikä ole sinun asiasi siitä muiden mammojen kanssa naureskella? Kyseinen ihminen on varmaan ihan hyvä äiti silti.
 
jooop
Alkuperäinen kirjoittaja äippä ai naturel;27983026:
... yhä enemmän arvostan mukavuutta ja laatua niin ulkonäössä kun muutenkin. esim. minusta on ihana nukkua ylellisissä aidoissa silkkilakanoissa ja untuvapeitoissa, ihana pukeutua aitoon villaan, silkkiin ja muihin luonnonmateraaleihin, jotka maksavat oikeasti enemmän kuin joku ammojen suosikko Lousi Vuittonin laukku. Ei minusta ole sellaiseksi äidiksi, joka tälläytyy ja varsinkaan muodin mukaisesti ja muiden takia!
anteeksi ihan ot:na, mutta kerrotko mullekin mikä villa- tai silkkivaate maksaa yli tuhat euroa? Halvimmistakin Vuittonin laukuista saa pulittaa sen vajaan tonnin, joten ei todellakaan taida tuo merkki olla "mammojen" suosiossa, lähinnä feikki-Vuittoneita näkee pissiksillä.
 

Yhteistyössä