Neljättä odottavat

pikinen Onnittelut ensimmäisen potkun tunnistamisesta :flower: :heart:
Taisi kuule just tiistai iltana/ alkuyöstä vähän supistellakin :D Sillai, että tuntu jo vähäsen inhottavilta.
Ja satunnaisesti aina välillä sen jälkeen, hyvin lähetit ne, kiitoksia ;)
Jos muillakin on ylimääräisiä supisteluja niin tänne vaan :wave: Noi ei ihan riitä vielä..
En mä kyllä usko että ne mitään saa aikaan, mutta kovasti toivon..

Tänään kävin sitten vähän ostoksia tekemässä. Eipä tuolla lähikaupassa niitä rintapumppuja ollut niin kun arvasin. Täytyy huomenna tai lauantaina käydä isommasta kaupasta ostamassa. Unohdin kokonaan siteitäkin ostaa. Ajattelin ostaa valmiiksi ainakin 3-4 pakettia, niitä kun menee ihan kivasti synnytyksen jälkeen.
Mun mummi on innostunut neulomaan lapsille villasukkia ja lapasia. Sillä ei kuulemma ole tarpeeksi tekemistä. Hieno juttu että jaksaa, kun ei mun mummi enään niin nuori ole. (täyttää tänä vuonna 80v) Puhuttiin mun äidin kanssa siitä, kun mä en nykyään ehdi neuloa noille mun lapsosille. Oli sitten mummilta mennyt kysymään jaksaiskos hän neuloa.
Pitää olla kyllä onnellinen, että mun lapsosilla on isomummi joka on noin hyvässä kunnossa ja jaksaa sekä haluaa neuloa heille :heart:

Hyviä öitä kaikille! :heart:
 
Tiukun äiti: : no ei tainnu ne mun supparit ihan noin vaan hypätä olisikohan mun rauhoittumisella jotain tekemistä.

Tätyy laittaa likka puun hakuun ennen koulua sais tätä torppaa lämmitettyä kun meinaa olla vilpoista kun on 29 astetta pakkasta. Tänään pitäis mennä paino tarkistukseen ja saas nähdä jos ei oo tullut painoa niin mitä teen kun ei enään jaksa syödä enempää.
 
pikinen Enhän mä nyt oikeesti.. Anteeksi :ashamed:
Mulla vaan on parina päivänä pikkaisen ruvennut supistelemaan. Tai niin ainakin kuvittelen :ashamed:
Mutta eikös se ole vaan hyvä juttu, ettei sua supistele :)
Toivottavasti saat levättyä tarpeeksi :hug:
Ja haluaisin että mulla rupeaisi pian jotain tapahtumaan :D

Käytiin tänään kahden nuorimman kanssa siellä "hammastarkistuksessa". Molemmat olivat tosi reippaita. Tuo 3v avasi suuta ihan hurjan reippaasti :heart: Mutta se "täti" olikin tosi mukava ja esitteli pojalle tuolin sun muut välineet, niin ei sitten tarvinnut niitä pelätä.
Tajusin vasta nyt, että ei mikään ihme että joitakin lapsia voi pelottaa oudot jutut just esim hammaslääkärissä.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+1 :heart:

Huomaa, että mua taitaa piiikkasen jännittää, kun tänne jatkuvaan kirjoittelen :D
 
Tiukunäiti huomasin juuri kuinka tylysti olin kirjoittanut :ashamed: Kyllä se pois tulee ei ne oo ikkään mahhaan jäänyt :) Mee lattialle istumaan ja ota jaloista kiinni ja kiiku niin se autto ainakin mulla mutta on kyllä raskasta hommaa ison mahan kanssa.

Painosta vielä sen verran oli tullut 728g per viikko lisää ja nyt sanoivat että se on liikaa :kieh: hetki sitten valittivat että kun ei tule painoa.

Mulla oli kaksosilla sykkeet aivan erinlaiset a:153 ja B:llä reilu 160 oiskohan toi merkki tytöstä ja pojasta? Toivottavasti saaan 13 päivä sukupuolen tietoon olis niiiiiiiiin ihana kaikki vaatteet on kyllä jotenkin punaseen vihatavia
 
Oltiin eilen ultrassa. Kaikki oli hyvin,painoarvio 330g. Ja jatkamme edelleen samaa linjaa..yksi kikkeli ville lisää tulossa. Saldo sitten 5 poikaa. (Enkeli esikko,3 kotona olevaa ja masu touhottaja) Eli meidän isäntä ei ole sekatyömies. :D

Vointi on hyvä. Näillä mennään.

Tiukun vauva uutisia edelleen odotellen..

ä ja 3 poikaa + masukki 20+2
 
neuvola kuulumisia:
hb oli noussu vaikken rautaa oo syönykkään.
painoa oli tullu kuukaudessa melkein kilo.neukkatädin mukaan liian vähän.
sydämmensyke +150. tosi nopea,muitten aikana ei oo menny kertaakaan 150.
18.1. olis puoliväli,hui ku aika menny lujaa.
26.1. rakenne ultra.

mun tilaamat hylly kaapistot tuli.toinen menee leluhuoneeseen videoille ja toiseen vauvan vaatteet.
oli pakko ostaa lisää kaappitilaa vaikka 2 vanhimman vaatteet siirrän toiseen huoneeseen.
surkee vaatekaappi meidän makkaris.

ens viikolla tuloo tilaamat äitiysvaatteet.ei mee enään omat farkut kiinni tai sit puristaa inhottavasti.
vielä tilaillaan tiskikone.ehkä sitten meidän tiskipöytä joskus näkyy :D

tiukun äitille jaksamisia viimmeisille viikoille :hug:

mamma84 ja nasu 18+4
 
Heippa!
olettepa olleet ahkeria kirjoittelemaan ;) lukemassa nopeesti olen käynyt mut sit pikkuneiti yleensä tullut kiehnää niin sit en ole pystynyt kirjoittelee kun painelee omia juttuja tänne.

Mikähän on Tiukun äitin tilanne ;) Jokohan on lähtenyt nyyttiä hakemaan :heart:
Onnittelut äiti ja 3poikaa hienoista ultrakuulumisista :hug: samoin sanotaan myös miehistä jotka tekevät vain samaa sukupuolta olevia lapsia et ovat "oikeita rakastajia" :D
pikinen ja mamma tuntuu et näyttää se vaaka mitä tahansa niin koskaan ei tunnu neuvolassa olevan kohdillaan :hug:
mamma noista vauvan sykkeistä, mulla pyöri pikkuneidistä silloin välillä 160 ja nyt seít on ollut aikasta alhaset et 120-140 et mene ja tiedä mikä niihin vaikuttaa, itse kun yritin googettaa et poika vaiko tyttövauvalla alhaisempi syke niin eipä noista jutuista tullut "hullua hurskaammaksi" eli kattelin et sullakin on sekä että :heart:

Täällä alkanut yöt olemaan risasii, jotenkin tuntuu ettei oikeaa nukkuma-asentoo löydä tai sit on liian kuuma, tulee heitettyy peitto sivuun niin seuraavaks on kylmä tai sit meidän pikkuneiti jäänyt jo illalla meidän väliin niin työntää ettei ole tilaa kun mä olen sit laiska nousemaan enää sängyst et siirtäisin sen pinnikseen :ashamed: Kohta pääsen opettaa sitä isojen tyttöjen huoneeseen ja sänkyyn kunhan saadaan tuo likkojen möksä valmiiks, enää sähköt ja maalausta jota esikko parhaillaan tekeekin ;)

...jotain muutakin piti kommentoida mut ei tällä hataralla päällä enää muista, dementia ja vanhuus kun häämöttää ;)
Ai niin, tässä tuolta 35+pinosta yhden laittama linkki miesten kommenteista synnärillä, meikä nauro masu kippurassa, vedet valu silmistä, hyvä ettei pisu tullut housuun

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita _mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+0 :heart:
 
Moips!

Täällähän mä, edelleen yhtenä kappaleena :wave: :D
Ei supistele, ei limatulppaa, ei yhtään mitään.. Esikoinenhan syntyi 41+0, et kaipa se ainakin siihen menee taas.
Mähän sanoin, että masuasukki ei taida haluta ulos ollenkaan. Kaipa sillä on niin kivaa mahassa. Tai sitten isoveljet pitää niin järkyttävää meteliä, ettei uskalla syntyä :ashamed:

Tänään aloitettiin maalaushommat uudessa kodissa. (mun isä siis auttaa paljon) Kyllä sitä huomaa, ettei ihan yhtä notkea yms. ole kun ennen.. Huomenna olisi tarkoitus jatkaa.
Eilen käytiin ikeassa katsomassa huonekaluja yms uuteen kotiin. Mä olin sitten se joka kanto sielä huutavaa/ rimpuilevaa uhmista, jos joku sattu sielä olemaan :wave: :ashamed:
Poika huusi "mä en halua kotiin" ja muuta vastaavaa. Kyllä mä olin nolo :ashamed: Tosin ihmeen rauhallisena pysyin. Ja suurin osa muista asiakkaista vaikuttivat fiksuilta, eivätkä ruvenneet tuijottamaan inhottavasti eikä kukaan tullut edes mitään kommentoimaan :)

Ai niin mun mummini soitti torstaina ja kysyi, milloin mulla on laskettuaika. Sanoin, tänään..
Neuloi sitten tosi nopeaa vauvalla sukat, lapaset ja pipon :heart:

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+2 :heart:
 
Tiukun äiti: älä välitä vaikka uhmis kaupassa kiljuukin mä olen ruukannut jättää täällä pikku kylässä uhmiksen makamaan lattialle ja huutamaan joa on niin kerta halunnut kyllä nille hoppu tulee viimeistään siinä vaiheessa kun käy sanoon että kassalla on äitin numero että mä lähen nyt soittavat sitte perään kun oot valmis voi olla aika rajun kuulosta mutta kauppa uhmikset on loppunut siihen ja aina ennen kauppaan menoa olen ilmoittanut saako tällä reissulla jotain vai ei niin ei tarvi siittäkään kinastella ja teen sitä vieläkin vaikka likat on jo koululaisia.

Karsee päänsärky taaas aamusta mä vähän pelkään onko mulla mätää pää täynnä kun näin särkee.

Kankeudesta sen verran että meinas olla hankalaa toi likan huoneen siivoominen kun siellä oli tas pikku nippeleitä pitkin poikin no kasasin sitten mopilla kaikki yhteeen kasaan ja istuin lattialle lajittelemaan niitä.

Mä näin viime yönä ihan kamalaa unta että noi vauvat oli ihan epämuodustuneita ja ne koitti antaa mulle jotain matoja että ne söis niistä sen epämuodustuman pois :( :(
 
Pyydän anteeksi laiskuuttani...ja muka kiirettäni...kun en ole moneen viikkoon käynyt kirjottelemassa teille...lukemassa kyllä tosin teidän kuulumisia oon pikaisesti käynyt. =)

Tiukun äiti Voi ei...sulla on niin vähän enää jälellä että saat mussukan syliin. :D Ihanaa...täällä sitten kuumeisesti vauva uutisia odotellaan.Pääsisitpä sopivasti vauvan hakuun.Ja kaikki menisi hienosti. :heart: Onnea matkaan sinulle. :heart:
Sinulla on ihana mummo. :) Minun mummo on kanssa ihan mahtava tyyppi...89 vuotias mummeli...asuu vielä yksin...vähän on jo höperö...mutta pärjää vielä yksin.Kutookin vielä jonkun verran... :) Teräs mummo. :) Ihana sellainen.

äiti vm70 Nuo miesten synnytys jutut on kyllä niiiiin hyviä..vaikka ne useemmankin kerran lukisi...miten miehet onki osannu onnistua tuollai... :LOL: :LOL:
Mä nauran ihan aina itteni kippuraan ku luen noita.Isännällekkin lukenut muutamia hyviä ja sekin naureskellut.Omani onnistui kyllä synnytyksessä ja sen jälkeisessä elämässä viimeksi niin hienosti että ei jäänyt mitää jälkeenpäin naurettavaa...ei ainakaa tuon luokan juttuja. ;)

pikinen Onnea ekoista potkuista!!Täällä on semmonen masumatkaanja että välillä mietin mistäköhän kohti tuo lähtee aikanaan tulemaan...nyt kun niin kovin meinaa puskea kyljistä läpi...niin että maha heiluu puolelta toiselle. :D Mahtavan tuntustä menoo...vaikka välillä ihan säpsähtää sitä... :D

äiti ja 3 poikaa Onnea nähdyistä kikkeleistä. :) Meillä ei oo mitään tietoo kumpi tulee...Poikaa toisaalta toivotaan nyt molemmat.Mutta kummiskin loppu viimeis se on ihan sama kumpi sieltä tullee...kuhan tullee.. :D

Sitten pikkasen omaa tilaani päivitän. :)
Täällä menee ihan oksti.Kuopuksen 1v synttäreitä tässä juhlitaan.Ne tosin on oikeesti vasta huomenna. :) Niin iso tyttö jo et oikeen harmittaa...on ollut NIIIIn ihana kulunut vuosi että...
Mä oon nauttinut ihan tosissani tästä vuodesta...ja tuosta neidistä. :)
Viime yönä näin taas unta siitä kun tää meijän "eemeli" syntyy ja ku mä oon sitten sen kanssa sairaalassa ja tuo meijän pikku neiti hoijossa ja isin kanssa välillä...Kuolen ikävään siellä sairaalassa...niin on ikävä tuota neitiä jo nyt kun aattelen sitä muutamaa päivää erossa pikku typystä.Voi ei....
Jotenki tunnen jo syyllisyyttä kun tuo neiti on niin äitin tyttö...ja mä jo pian toisen pikkusen tähän rinnalle saan...ja sitten tuo rakas pikku mussu jää paljon vähemmälle äitin huomiolle. :ashamed: Kauheeta....miten voi tuntua aikaajoin pahalle... :ashamed:
Nuo kaks vanhempaa jo kun on niin oma toimisia...ni en niien kohalla en koe niin..mutta tuo kuopus...Hmm... :ashamed:
Sokerien kanssa taistelu loppui viikko enne jouluaattoa...sen jälkeen ollu ok..paitsi tänä aamuna paasto oli 5.8 ja nyt aamupalan jälkeinen 8.8...samalla aamupalalla kun aina sillonkin kun arvot kohillaan.VOi sonta!!Sanon minä...mikäköhän nyt nostattaa noita...perhana...oispa vaan hetkellinen heitto...ja menis ohi.Plliis.Tänää ois tosissaan nuo synttärit..ja meinasin että annan itseni syödä kakkua että piikittäsin sille sitten omat yksiköt...mut...perhana!!Enkö mä saa nyt sitten...PRKL:...joulun kun vedin niin kunnialla et söin yhteensä joulun ja uudenvuoden aikaan 10 konvehtia ainoostaan..ja mä oon muuten aikamoinen suklaan ystävä...Ja muutaman karkin.Muutaman piparin...eli yleensä tosi vähän mitään herkkuaj vaikka pöytä ihan notku siskoni leipomisia...se kun on kondiktori ammatiltaan.Ja mä sitkeesti pidin itteni kurissa.Ja nyt ku ois kyllä syytä syyä pala kaks kakkua...ni taas noi heittää!!! Hitto et ottaa nyt aivoon!!! Mitä mä teen????? Syön kakkua ja sokerit o tän päivän kohollaan...vai oon sitten syömättä kakkua. HM HM...
Nivuset huutaa tuskaa aina välillä....eilen ku siivosin tuossa ja jonkimoisen kierre liikkeen tein tuon kipeemmän puolen jalan päällä ni...tähtiä näky...ku vähä sattu.Koko loppu päivän könkkäsin ku mikäki...nyt aamullaki tuntu aralta noi nivuset...varsinki tuo vasemman puoleinen...huh..mikä lie eilen revähti jotenki siellä...Vielä ei muuten nii kauheita nivuskipuja oo ollu kun nyt vasta.Tai no jalan nostaminen silleen ei kävellessä ei onnistu kauheen ripeesti ja notkeesti...tarvii nosto apuja varsinki tuo vasen koipi. :kieh:
Oonki miettiny ku tuo vasen puoli on se kipeempi puoli et johtuukohan se sitä kun mulla on vasemmalle kallistunut kohtu??!! "eemeli ku on jo pääalaspäin ja sen käsien ropellus tuntuu enempi tuolla vasemmassa nivusessa...et johtuuko se mun kallistuneesta kohdusta...tiedä häntä. :p
Nukkuminen on kyseen alasta tuon nuorimmaisen kanssa...ja nyt tän mahan kanssa ku välillä herään siihen et "eemeli" meinaa litistyä ja se hädissään pönkää äitiä hereille..että äippä sä litistätä mua.Tai jtn...Ja sitten joinai öinä tuo nuorimmainen nuppu huutelee...hampaitaan todennäkösesti..tai näkee sitten unia jotka herättää.Tiä häntä. :|
´Hankintoja en oo tehny mitään...vielä..mut nyt ois kyllä ihan lähi päivinä ajettava ismpaan kaupunkiin turvaistuin ostoksille...pitäisi tuolle pikku rinsessalle ostaa isompi istuin..ku tuo kippo käy pieneksi... :snotty: Nii on iso jo tuo neiti.

Niin että suositelkaa mulle jotain pitkä aikaista istuinta...mikä oisi hyvä ja käytännöllinen ja helppo käyttää!!??Semmosta mielellään joka kestäs sitten sinne noin 5-6 v asti jollon vois sitten siirtyä korokkeeseen.Ois mahd turvallinen,mikä on mulle ykkös asia!Hinnalla ei nii karmeesti ole väliä...kuhan nyt ei ihan hulluja maksa..semmonen tavan perheen rahoille käypänen.

Niin ja nyt ku tuosta istuimesta...ni sitten autosta.Meillä on nyt tavan iso farkku...mikä on mieluinen meille molemmille...mut isompaan ois turvallisuus syistäkin vaihettava että jokaiselle ois turvavyö paikka sitten autossa.Meillä ois haaveissa vaihtaa transportterin semmoenn pikku Bussi...mitä vois ajaa hlöautokortilla...Jostai pitäs vaa keksiä väliraha...hmm...ei kai ois vaihtoehtoja ku pankista. :snotty: Mistäs muualta ku ei säästöjä viihtis käyttää... :/ Ne kun on tarkotettu muihin juttuihin...Kai se ois vaa otettava riski ja otettava pikku laina...ja laittaa tuo vanha auto vaihossa.Meille kyl tosin jäis siltikin kaksi autoa.Se iso ja sitten meillä on semmonen kaks paikkanen äijien auto..niin ku tuo meijä eskari ikänen poika aina sanoo. =) kai tuokin tässä järjestyy ku saahan katsastettua vielä tuon vanha...

Mitäs vielä...tässä pitäs rueta salaattia synttäreille väsäämään.Ja laittamaan sankari päiväunille,että jaksaa sitten juhlia... :D
Mutta tämmösiä tänne nyt...

Hyviä vointeja kaikille...ja tiukunäitille tsemppiä!!

Palataan...

Daizz ja "eemeli" 28+6 huomenna poksahtaa taas ja viikon päästä jo viimeselle kymmenykselle HUI kauhistus!!!Niin sekin on mulla aika vähissä... :heart: :heart:

Rakkautta kaikille!!Ja kaikkea hyvää taas...
 
Synttärit juhlittuna...
Pakko oli tulla kirjottamaan,ku tippa linssissä täällä vollotan kun mun pieni tyttönen täyttää huomen aamulla ensimmäisen vuoden. :'(
Kakkua söin,enkä mitannut.Päätin et olkoon tänään vinksallaan..en halua pikku murun synttäreitä pilata mittaamalla ja sit huonois fiiliksis juhlia,jos sokerit ei kohillaan.
Silti mulla on vähän ikävän tuntuset fiilikset...pian tuo pikkunen täyttää jo toisen ja kolmannen ja neljännen vuoden ja lähtee kouluun...aika kun menee niin nopeesti!!Vauva vuosi on siis ohi eikä toista tule tuon murun kanssa...joka on vieny ihan totaallisesti mun sydämen...Nyt muhun melkeen sattuu...kun aattelen että pian tuo neiti on nii iso... :(
Mä oon ihan hulluna ollu tähän noihin kahteen ekaan...saatika sitten tähän kolmateen...Tää kolmas on ollu suurinta rakkautta... :/ Johtunee kai siitäkin kun on elämä muutenkin nyt tasapainossa...ja ei oo sama raivostuttavan pimee ukko kun noiden kahen ekan aikana...joka vei multa kaiken.Tää nykynen on niin ihana mua kohtaan ja lapsia...ja auttaa mua kotona...ei hauku ei morkkaa...ei alista...ei pahoinpitele... :ashamed:
Että oon saanu nyt tilaa itselleni ja tilaa rakastaa pientä ihmistä...kun ei ole muita huolia. :/
Sillon eksän aikaan olin jatkuvasti ihan puhki..hyvä että jaksoin hengittää..vaikka lapsia rakastin ja rakastan ja paljon...mutta ei ollu tilaa tämmöselle rakkaudelle.Ei ollu mahollisuuksia siinä he......ssä...kun vaan selviytyä.
Nyt mä oon niin onnellinen äitinä...kun saan tilaa hoivalle ja semmoselle normaalille lapsi äiti jutulle...sillon oli vaan se tuska.
Ja vielä osan todennäkösesti tekee tähän kolmoseen se että...kaksi erillistä km oli tuossa välissä ja sitten tämän kolmosen kaksonen...et tää nyt sitten on nii....nii...ihana!Kaikki nänä km nyt tämän uuden ihanan miehen kanssa...Jonka vaimo mä saan olla. :heart:
(onneks en menny eksän kanssa naimisiin!!)

Hoh hoijaa...mä en normaalisti pillittele mut nyt mä vollotan...varmaa koko loppu illan...mut nyt mä lähen syöttää puuron tuolle 1veelle ja noille kahelle isommallekkin..aamulla kun ois kouluun lähtö edessä isommilla...

Anteeks vuodatukseni...mä vaan oon NII herkässä tilassa nyt...et hoh hoijaa...
Tekeeköhän tää raskaus tän?? :LOL:

vollottava daizz.......................... :'( :heart: :heart: :heart:
 
daizz :hug: Jaksuja :hug: Hormoonit taitavat sinullakin hyrrätä :hug: :D
Ja paljon onnea 1-vuotiaalle! :flower: :heart:
Tosi hieno juttu, että olet ihanan miehen löytänyt :)
Saako kysyä olitko pitkään yksin lasten kanssa, ennen kun tapasit nykyisen miehesi?
Minä kun en millään usko, että tulisin joskun uuden löytämään :(
Pelottaa miten pärjään yksin :( Siis lähinnä jos iskee yksinäisyys yms. (en taida osata selittää ) Kun ei mulla ole oikein kavereitakaan :ashamed:

pikinen :hug: Painajaiset ovat kamalia :hug: Jaksuja :hug:

Meilläkin alkaa huomenna esikoisella taas eskari pitkän loman jälkeen. Meni onneksi tosi kiltisti nukkumaan, joten ei varmaan aamulla tule ongelmia herätyksen kanssa.

Viikonloppu menikin nopeasti, kun oltiin uudessa kodissa maalailemassa. Huomenna voisi taas vähän pakata tavaroita, jos saisi vaikka pikkuhiljaa kaappeja täytettyä ja huonekaluja vietyä, kunhan on seinät maalattu.
Tänä aamuna tuli muuten (vihdoin) pari ihan mukavan tuntuista supistusta :D

Hyviä vointeja ja jaksuja kaikille :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+3 :heart:

Tiistaina on neuvola. Ja näyttää kyllä vahvasti siltä, että sinne olen menossa "kokonaisena" :D
 
Minäkinhän olen keran eronnut,ja nuo 2 isompaa ovat edellisestä suhteestani.Olin reilu vuoden yksin kun löysin uuden miehen =) Nyt 5:s vuosi yhteiseloa takana ja hyvin on mennyt =) Silloin kun erosin ajattelin ettei minua kukaan enää koskaan huoli kun 2 lastakin valmiina,mutta niin vain kävi =) Yksi syy miksi roikuin ex-miehessä niin pitkään oli se että pelkäsin sitä yksinäisyyttä :ashamed:
Eilen poksui maaginen 12 vkoa eli nyt 12+1 :flower:
 
Juu, samalla listalla täälläkin...viikkoja 11 + jotain...siis +4...perjantaina olisi ensimmäinen ultra. Aiemmat lapset -98, -01 ja -04 (kaks ekaa poikaa ja viimenen tyttö). Yks keskenmeno ollut tossa välissä viimesen jälkeen. Eikä meidän pitäny enää lapsia tehäkään... :ashamed: Vaunut ja turvaistuin jo hukattu... :eek: No, kirppikset ja kaupat keksitty, onneksi.
 
Tiukun äiti Juu nii tuntuu hormoonit hyrräävän... ;) :whistle: ;) :LOL: Ei voi kun nauraa... :LOL: Mutta tottahan se on että nuo meijän pienet kasvaa niin hurjaa vauhtia että ei tajuakkaan. :(
Juu hmm...tuosta ajasta kun eksästä eroon kaikin keinoin vääntäydyin..muistan nii jotenki heikosti tuon ajan kulun...Mutta nyt ku oikeen tarkkaan pinnistelen ni ja lasken vuosia siitä kun tuo poika syntyi 03 ja tämän uuden miehen löysin 07,et neljä vuotta meni että sain ihteni kunnolla irti.Tosi vaikeat neljä vuotta.Tosin me ei kunnolla oltu etes enää sillon yhessä kun tuo poika syntyi...Mutta pari kk pojan syntymän jälkeen mä häädin sen ekaa kertaa meijän elämästä silleen kauemmaks.Sen jälkeen tahin sen hullun kanssa04-05 vuoden vaihteeseen asti,millon lapset ovat isäänsä viimeks nähneet tai kuulleet siitä mitään.Mä pelkäsin osittain sitä yksinäisyytää kans ku eroon tuosta sinnittelin..mutta sinnittelin silti.Mut pääasiallinen syy oli se kun en voinut käsittää miten joku ihminen voi omilleen tehdä noin...omalle perheelleen..ennenkaikkea lapsille!!En pystynyt sulattamaan kuinka isä voi viinan antaa mennä lasten eelle...ja voi olla noin väliinpitämätön lapsiaan kohtaan.Niin sanotusti kävi tapaamassa niitä...mutta oli aina joko kännissä tai vähintään kaameessa kankkusessa kun tuli..eikä oikeen kyennyt ku sohvalla tärisemään alko ongelmasa kanssa.Tuli syömään mun jääkaapin tyhjäks peseytymään ja pesemään vaatteet päältään suunnilleen.Olin ns. huolto paikka... :ashamed: Kulutti omat rahansa ja kulutti mun rahat.Ihan sillee...viimenen vuos eron jälkeen ennen tätä uutta miestä oli jo ihan helppo...tai rueps helpottaa sillainkin että nautin jo siitä yksinäisyydestä ja vapaudesta..kun sain olla suht rauhassa eksältä.Vaikka pelko oli koko ajan pääällä että millon se PIIP tulee taas ja tekee jotain.(Silloin kun vielä kahtelin sitä menoa)Mä ite heräsin yhtenä kauniina päivänä siihen...ku tunsin niin suurta vihaa ja inhoa siihen ukkoon...että oisin voinut tosissani tappaa sen mulkeron...että nyt rupee käymään vaaralliseks...liian vaaralliseks!!Pakko paeta ennen ku mä ite oon kiven sisässä taposta...tai jotain sinne päin!!Se oli mulle niin pelottava tunne että sai mut heräämään...ja pakenemaan lasten kanssa.
Olinhan mä väsynyt ja elin semmosessa usvassa.Oma äitini oli mulle melkein joka päiväsenä apuna...onneks äitini eli kotona.Eikä käynyt töissä.Kiitos äitilleni ja pikku siskolleni jotka mulle oli sillon isona apuna ja tukena.
Siitä on nyt 4 vuotta ku viimeks näin sen...mutta jotain juttuja kuullut vain sen jälkeen...en mitään niin tähdellistä.Ja niin hyvin on mennyt ilman sitä!!
Selvisin...olen hengissä.Mun elimistö reakoi siihen ressi tilaan nyt sitten kun helpotti ja varsinkin kun sain tuon kultasen ukkelin rinnalleni.Sairastelin millon mitäkin...vieläkin vaikuttaa paljon.Oon helposti väsynyt.
Mutta mä oon nyt onnellinen.Niin onnellinen kun ihminen voisikaan olla.

Että kyllä niitä miehiä löytyy,kun ei ala epätoivoseks.Ja tajuaa ensin antaa tilaa sille erolle...ja että pääsee taas kiinni elämän syrjästä.

Olihan mulla noita ukkeleita ehokkaita...ja yhen kanssa tuossa välissä olinkin yhden puoli vuotta,mutta en ollut valmis uuteen suhteeseen.Annoin sitten tämän miehen mennä...onneksi tänä päivänä pystytään tuon miehen kanssa olemaan silti kavereita.
Sitten tuli tää ihanuus vastaan ihan vahingossa...tuolta netin ihmeellisistä treffi sivuilta. ;)
Kaikenlaisiahan siellä on...että täytyy olla varovainen.Mä monen kanssa rehvasin ja näin joitain enempikin kun kerran..mutta ei tullut semmosta "turvallisen" tuntuista vastaan..kun sitten tämä aviomieheni jostain löysi profiilini vain kahtomaan...ja mä sitten selailin vierailijoita profiilissani ja ...jokin sai minut kirjottamaan tuolle...jonkun kuukauden kirjoteltiin...mesetettiin... ja sitten kun omassa elämässäni taas tapahtui...ikäviä...
Oma äitini kuoli 07 keväällä äkillisesti autokolarissa...ja kaks viikkoa siitä tämä sulho sitten ehotti niin ihanasti ja nätisti että vaikka ei ole niin kiva ja ns.oikee aika nähä...mutta nähtäisikö...Minä sitten tuumailin...ja päätin että en minä mitään siinä menetä että menen ja etes kerran tapaan tämän...
Se oli sitten siinä..kun istuin tämän ukkelin auton etupenkille.Menoa...menoa.Se oli siiinä!!Samana ltana tämä ukkeli sitten mesessä kun juteltiin kameran kera...tuumasi että...kyllä me voitaisiin ihan oikeesti jatkaa yhdessä eteenpäin ja katsoa yhdessä mitä elämä tuo tullessaan...Mä olin ihan sekasin. :whistle: Tässä sitä nyt sitten ollaan...perheenä..naimisissa...maaliman parhaita ystäviä.

Että elä luovuta.Kyllä sinullekkin varmasti tulee vastaan vielä se maaliman ihanin ja rakkain turrikka.Se tulee vaan salaa...puskista.Sitä ei voi aavistaa. :D
Meillä se oli ns.rakkautta ensisilmäyksellä..vaikka oltiin tunnettu silleen jutellen jo jonki aikaa.

Mä tarinoin taas... heh...

Annan vuoron muille...

Daizz... :heart: :heart: :heart:
 
daizz eikös olekkin ihanaa kun on paikka missä purkaa tuntojaan, kaiken mokomin tänne vaan, se aina helpottaa ;) kyllä sitä välillä itse kukin herkistyy kun alkaa miettimään kuinka nopeesti tämä aika menee ja pikkaiset kasvaa :ashamed: Meidän pikkuneiti onkin kohta 2v4kk ja jotenkin tuntuu et nuo mun isommatkin olivat hetki sitten pieniä ja nyt ovat jo noin vanhoja eli siis muutama vuosi niin lentävät pesästä :'( Esikoinen täyttää siis elokuussa 18v ja keskimmäinen loppuvuodesta 16 ja lähtee opiskelemaan ja justhan nuo menivät edes yleensäkkin kouluun :/

black-velvet onnea loppuviikon ultraan :heart:
hipsulle onnittelut maagisen viikkojen poksumisesta :flower:
Tiukun äitille tsemppiä kovasti viimoisille päiville :hug: Upeesti olet jaksanut olla ahertamassa uudessa asunnossasi :hug: Muista et saisit myös levätä, kuitenkin edessä kova uurastus muutaman päivän sisään ;) kyllä sulla viimeistäään loppuviikosta nyytti kainalossa :heart:

Täällä ei kummempia, aamulla tuli käytyä pikkuneidin kanssa uimassa. Kyllä tuo meidän vesipeto nauttii siitä et saa lotrata, hyppiä altaaseen ja polskutella, välillä uidaan ns. "kilpaa" Mä vaan alan olee aikasta koominen näky tän mahan kanssa siel uimas :ashamed: mut täytyy toivoo et pystyis viel jatkamaan muutaman viikon ;)

Jaksuja kaikille ja jatkakaahan tuota aktiivista kirjoittelua ;)
Vauvauutisia odotellessa......
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+2 :heart:
 
Tiukun äiti vieläkö sinä jaksat touhuta tommoisia olin jo ennen laskettua aikaa niin valmis että mikään ei kiinnostanut siis edelliseltä mutta olikin kyllä semmoinen intiaanikesä että yöllä ei nukuttu ja sitten kun nukku heräs kuin suihkussa käynyt. Toivotaan nyt että tulee pian olisihan se varmasti kiva saada uusi asunto valmiiksi ennen synnytystä
 
Moips!

Pikaisesti kirjoittelen, ennen kun vien esikoisen taksille.

Siis tuosta muutosta.. Enhä mä itse paljoakaan ole tehnyt :ashamed: Mun isä on varmaan yli 80% noista maalauksista yms. tehnyt, minä lähinnä autellut. Mä toivoisin, että isommat hommat, siis maalaukset/ tapetointi ja isommat/ tärkeämmät huonekkalut saisi vietyä uuteen kotiin, ennen kun vauva syntyy. Ja siis mun vanhemmat olleet suureksi avuksi. En olisi varmaan pärjännytkään ilman heitä :ashamed:

Äiti vm70 Mä en vaan ole päässyt uimaan lasten kanssa. Sä olet niin reipas. Ja ihanaa kun sun pikkuinen on tuollainen reipas vesipeto. Tuota 3 vuotiasta kun odotin, käytiin muutaman kerran uimassa esikoisen kanssa. Voi kun se oli ihanan tuntuista, kun vesi kannatteli masua :heart:

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+5 :heart:

Ja tänään siis neuvola taas..
 
Kiva kun Tiukun äiti käypi ilmoittelemassa itsestään ;) ei tartte koko päivää jännitellä et joko, joko ;) Jospa se vauvelikin aattelee noin et sit kun saat kaikki valmiiksi uuteen asuntoon niin sit hänellä on vuoro syntyä. On kyllä ihanaa että vanhempasi auttelevat ettei tarvitse pyydellä ketään muuta. Tulehhan kun ehdit kertomaan neuvolakuulumiset, uskon ainakin et tilasivat sulle ensviikolle käynnistysajan, mulla ainakin oli pikkuneidistä näin mut kyllä se vauveli viikonloppuun mennessä syntyy itsestään ilman avituksia :heart:

Kiitos hipsu tiedosta et sä olet uinut loppuun asti eli jos ei paikat aukene niin sithän mäkin pystyn =) Mulla vaan jostain joku käsitys et uiminen olisi ollut kiellyttyä ihan viimeisillä viikoilla tulehdusvaaaran takia tms. tän siis kuullut varmaan esikkoa odottaessa kohta 18v. sitten ja jäänyt tuonne johonkin aivolohkoon :kieh:

Tulipas tänään ulkoiltua, lähettiin jo 8.20 rattailemaan koiran kanssa, tarkoitus oli mennä puistoon kun muut lapset tulee sinne, nähtiin kuitenkin se perhepäivähoitaja lenkillä ja kertoi et hoitolapset mummolla ja kipeinä. No, juuri kun oltiin puiston kohdalla niin pikkuneiti heräs ja selitti et mennään puistoon ja onneksi sinne tulikin yks äiti lapsukaisen kanssa niin vierähtihän siellä tunti ja sit viel loppu kotimatka niin mun 8km lenkissä meni siis 3h :whistle:

Nyt mentävä hakemaan puita sisälle et saadaan takkaan tuli kun pikkuneidillä niin kova nälkä kun tultiin et oli pakko lämmittää ekana ruokaa ja syötiin sit eilistä lämmitettynä :)

Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+3 :heart:
 
No nyt on neuvolassa käyty :D
Kaikki hyvin painoa tullut +500g, proteiini +, paineet 128/80, hemoglobiini 109 (olen unohdellut ottaa rautavalmistetta :ashamed: ) sf-mitta 38,5, sokerit 4,7 ja vauvan syke 140.
En sitten saanut uutta aikaa enään :D Perjantaina pitäis sairaalaan soitella ja varata aikaa alkuviikoksi. Jos en saa aikaa, pitää maanantaina soitella neuvolaan. Kyllä tuo tätsy neuvolassa sanoi, että vasta 42+ jotain rupeavat käynnistelemään :ashamed:
Ehkäpä vauva syntyy sitten 25 päivä, niin kun esikoinen sanoi, eli 42+4 ;)

äiti vm70 Mullakin on ollut aina sellainen käsitys, ettei sais käydä uimassa enään n.rv36 jälkeen.. :ashamed:

hipsu79 Pikaista paranemista :hug:

daizz Haaveilen kovasti parista iltatähdestä n.8-10v kuluttua :heart:
Jospa sitä löytyisi uusi mies ennen sitä, niin hyvin menisi :D

Päästiin tänään jopa kerhossa käymään. Teki kyllä hyvää :)
Huomenna mennään käymään taas uudessa kodissa. Pakkaillakin pitäisi, mutten ole saanut aikaiseksi..

Hyviä vointeja kaikille! :) :heart:
 
Tulin vain toivottelemaan sinulle onnea synnytykseen Tiukun äiti !! :heart:
Ei sinulla enää olisi kovinkaan montaa päivää jäljellä kun saat vauvelin syliin. Toivotaan että ehtisit saada muuton hyville mallille niin vauvan olisi hyvä tulla uuteen kotiin ja itsellesikin olisi varmasti helpompaa. Saisit sit tustustua lasten kans uuteen tulokkaaseen ihan rauhassa uudessa kodissa!

Äiti vm70 Oikein hyviä vointeja myös sinulle odotukseen. Hurjan pitkällä olet sinäkin jo menossa. Kohta pääset sinäkin nyyttiä hakemaan :heart:

Säde ja Jesse 2kk1vko
 
Huomenta!

Kiitos Säde juuri eilen ajattelinkin et mitä sulle kuuluu kun tuolla ulkona taapersin rattaita työnnellen ja koiraa välillä nykien hyistä hajuista ;)

Tiukun äiti
näyttää olevan eri käytäntö eri paikkakunnilla, meillä siis ainakin pikkuneidistä neuvolasta tilasivat sen ajan käynnistykseen ja se olisi ollut 41+ mut pikkuneiti päättikin lähteä syntymään paria päivää aikaisemmin eli jospa sullakin :heart:

Ihanaa, meidän pikkuneiti alkaa todellakin hahmottaa tuota kuivaksiopettelua, äsken huuti pinniksestä et " haluu mennä pissaa pottaan " (tässä siis huomntasanan tai yleensäkkin ilmoitus et herännyt :D ) eli nyt oli toinen yö kun vaippa kuiva, päivisin ollaan jätetty vaippa laittamatta jos ollaan kotona tai mennään vaan pariks tunniks ulos et ollaan omalla pihalla, jotenkin kuitenkin tunnen itseni vielä epäonnistuneeksi kun molemmat isot likat olivat päivä/yökuivia kun olivat 2v ja pikkuneiti jo kohta 2v4kk :ashamed:

Taas viimeyö oli risanen :ashamed: näen ihme painajaisia ja kun heräsin niin masu oli tosi kipeä, aamukahvin keitossa pieni ilmoitti et herätty ollaan, kaikki kunnossa ;) :heart:
Eilen tuli ainakin ulkoiltua, ei siis ainakaan johdu vain sisällä olosta, mut kyl mä sit päivällä torkuinkin siit ulkoilusta enkä saanut enää mitään muut kuin ruoan tehtyä porukalle :ashamed:

Mut jospa mä nyt lähtisin valmistelemaan tuon pikkuneidin et päästään taas heittämään nuo teinit kouluun ;) Palaillaan :wave: ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+5 :heart:
 
aamulla piipahtamaan ultrassa kun vuosin eilen verta :ashamed: kaikki oli vauvalla hyvin,ja nyt pitäs pari viikkoa ottaa ihan rauhassa..se ei ole helppoa tuon 2-vuotiaan uhmiksen kanssa.Mitään painavaa ei sais kantaa ja varottava äkkiliikkeitä..ja kyllähän tiiätte minkälaista on raahata ulos jumittunutta uhmista sisään :| Myös petipuuhat pari viikkoa pannassa.On aika masentunut mieli :'(
 
hipsu :hug: Jaksuja ja voimia :hug: Onneksi vauvalla kaikki on hyvin :heart:
Toivottavasti saat tarpeeksi levättyä :hug:

Säde Kiitos :) Mitäs teille kuuluu? Onkos vauvakuume jo iskenyt uudestaa :D
Saako kysyä onko tuo Jesse pojan ihan oikea nimi vai vaan joku "peitenimi"?

Lopullinen muutto taitaa olla edessä vasta tuossa kuun lopussa, et toivottavasti ei masuasukki aijo niin pitkään kuitenkaan odottaa :D Vai pitäisköhän repäistä ja muuttaa heti.. :whistle:

äiti vm70 Onnittelut hienosta kuivaksiopettelu tuloksista :flower:
Tuo mun tyttö ei edes suostu istua potalla n. 2 sekunttia pidempää ilman vaippaa :ashamed:

Mun äiti muuten sanoi eilen mulle "miten sä et saa sun lapsias syntymään ajoissa".
Ei varmaan pahalla sanonut, mutta tuli kyllä paha mieli :'(
(mun lapset syntyneet siis 41+0, 40+3 ja 39+6, tosin 2 nuorinta käynnistetty) Mutta siis mun äidillä on menneet minä sekä mun sisko yli myös ;)
Mut on jopa käynnistetty yliaikaisuuden takia (eli olin itse myös mahassa viihtyvää tyyppiä ;) ) ja sisko on syntynyt edellisenä iltana, kun seuraavana aamuna olisi käynnistetty.
Taitaa olla siis sukuvika tuo :D

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+6 :heart: Huomenna poksuu taas :D
 

Yhteistyössä