Neljättä odottavat

Voihan läski mä sanon..uskaltauduin puhtarille ja oon kerännyt jo 3kg painoa..katoin vanhoja neuvolakortteja ja muissa raskauksissa ei ole paino noussut tässä vaiheessa juuri yhtään :headwall:
Vanukkaat,leivonnaiset ja kebabit maistusi,pakko laittaa itteni kuriin :'( Kuopuksesta tuli 16kg painoa enkä meinannut saada niitä millään pois..ja en viihdy pulskana.
Vauvan liikkeet on myös vähissä ja niistä huolehdin,viikon päästä on neuvola,sinne asti sinnittelen koska eihän nyt mitään voisi tehdäkkään vaikka vauva ois mahaan menehtynyt :'( Toivon ja uskon että kun kohtu on noussut nyt ylöspäin liikkeet on siksi vaimentunut..
hipsu ja möykkis 16+4
 
aina välillä käyny kurkkimas kuulumisia.
kaikki on menny ihan hyvin.
onhan kipuja mut kelläpä uudelleen synnyttäjällä ei olisi.
nukkuminen on työlästä ku kunnon asentoo ei heti löydy ja aina kääntyes herää ja ala mahaa vihloo.
ny on tullu riesaksi paineen tunne mikä on ikävä tunne,
eikä kyllä tarttisi tulla. neuvolassa puhuttiin jo ennenaikaisesta synnytyksestä.
onko muilla ollu paineen tunnetta mut raskaus edenny ihan täysille viikoille?
harj. supistuksia ei oo (vielä ) tullu.
hb on alhainen,pitääkin ostaa uus pullo nestemäistä rautaa (ainut mikä sopii)
kuukauden päästä lääkärineuvola,pelkäänpä et paikat on alkanu pehmentymään.
kuinkas muilla on menny??
 
Heippa!

Hipsu :hug: :hug: Älä vielä huolestu, muistan itsekkin kuinka tunsin ensin liikkeet tosi hyvin jo noilla viikoilla ja sit jotenkin tuntu et iltasella oikein mietti et onko tänään tuntunut mitään ja just kun luki samoilla viikoilla olevia niin osalla vaan tuntu voimistuvan ja mulla hiljentyvän eli kaikki on varmasti kuitenkin hyvin kuten minulla oli.
Painonnousustasi, niinhän se minullakin nousi tuohon reiluun puoleenväliin useamman kilon enemmän mitä edellisestä samoissa viikoissa mut nyt tasaantunut ja välillä jopa tippunutkin elkeen kilon viikossa. Kyllä se paino siitä tasaantuu ;)

mamma :hug: ihana kuulla sinustakin piiiitkästä aikaa! Tuosta paineen tunteesta, jossain vaiheessa tuntu ettei pystynyt edes liikkumaan et ihan kuin vauva olisi painanut tuonne alas, en osaa selittää tuota tunnetta mut voipi olla samanlaista kuin sulla eli jotain 20-25vkojen paikkeilla mut sit taas meni ohi eli toivottavasti pian helpottaa ;)

Nyt on mennyt pari aamua taas paremmin pikkuneidin kanssa, ei ihan niin pahaa yhteenottoa pukemisen kanssa mitä muutamana päivänä vaik tänäaamuna yrittikin riisua housuja kun puin haalareita mut onneks sil oli kova kiire päästä sinne neuvolaan leikkimään, sielä olevat vauvanuket niin kivoja ;) Kotonakin on mut ei siis sama asia :)

Täällä ollaan kröhässä, välillä tuntuu et meinaa keuhkotkin tulla itsellä pihalle ja sen myötä sit masu pinkeenä hyvä et henkeä saa, likatkin edellisiltana sano siitä et kylläpäs sun masus pinkottaa, ei ole koskaan nähneet sitä tuollaisena mut nyt toivonmukaan parempaan suuntaan, koputtaa siis maalamatonta puuta :headwall:

Mulla oli tänään vika lekuri eli teki normi sisätutkimuksen ja otti sen streptokokkinäytteen, tämä siis käytännössä automaattisesti ainakin jotka käyvät synnyttämässä joko Hyvinkäällä tai kuten minä niin Hämeenlinnassa ja aloittaneet sen viime lokakuussa eli kun sitä aikaisemmin täällä ihmettelin niin ei siis vielä kaikkialla käytössä ;)
Paikat oli ennallaan, ehkä pientä pehmentymistä ja vauveli poikittain :/ mitä itsekkin jo viikonloppuna epäilin eli lekuri laittoi sit kiireellisyysluokalla 1-7pv. äippäpolille lähetteen eli ehkä sit ensviikolla aika sit sinne.
Pissa oli puhdas, hemppa 121 mut terkka epäili kun mulla niin kylmät sormet et joutu puristelee et oisi kuitenkin parempi mut sano et katsoo sen ensviikolla uudestaan. Verenpaine 131/ 81 eli suht samois mennään kuten aikaisemminkin ja paino oli tippunut -900g :) Eli kaikki tuntuu olevan viel hyvillä mallilla kunhan tämä vielä ymmärtäisi kääntyä oikein päin ;)

Eilen nappasin sit pikkuneidin vaatteet pahvilaatikoihin vaatekaapista ja siirtelin sit vauvelin vaatteet sinne, osa jäi vielä pussukoihin, en kyllä pessyt kun pesunjäljiltä ovat :ashamed: vaikkaikin sen reilu pari vuotta seisseet. Samalla pesin sit autokopan ja sen pehmusteet vaikka ne kyllä oli pesunjäljiltä myös mut sen vert pölyyntyneet kun eivät olleet missään pussukassa eli pikkuhiljaa sitä saa tavaroita paikalleen ja varmasti ajoissa sit kuitenkin vaikka välillä sitä näistä stressaakin ;) Vaunut ajattelin pestä vasta kun vauveli syntynyt tai juuri viimeisellä viikolla et ovat sit puhtaat kun eihän tuon kanssa heti pääse vaunuttelemaan, tietty riippuu ilmoista et jos onkin jo suht lämmintä niin en mä sit rupee 2vkoa sisällä sen kanssa nyhjäämään :/

Eipä siis kummempia, palaillaan!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+5 :heart:
 
Huomenta!

Ajattelin tulla toivottamaan kaikille hyvää Ystävänpäivää :heart:


Eilen sanoin kotijoukoille et vielä 4vkoa ja just kun sanoin sen ääneen niin alko iskee pikku paniikki et apua, voihanse jo syntyä vaikka kahdenkin viikon päästä :eek: Eihän se niin takuu varmaa ole et menee aina yliaikaiseksi kuten edelliset ja huomioiden et mitä ikä tuonut tullessaan ja varsinkin kun perjantaina oikein ahkeroin ja punnasin esikon kanssa niiden runkopatja sängyt mökkiin sinne yläkertaan kun mies ei ollut kotona koska se ei olisi ilman rutisematta tehnyt koska siinä oli huomattavasti kovempi homma mitä kuviteltiin kun jouduttiinkin ruuvaa useampi kaide irti et saatiin ne sinne ylös :ashamed: Eilen mä olenkin sit ollut aikasta veto poissa ja kipuilin sit enemmän mitä aikasemmin mut jospa tänään sit saisin nuo loput vauvelin vaatteet kaappiin niin oisi ne ainakin laitettu sekä vauvan kotiutumissairaalakassi :heart:

Iltapäivällä oisi tarkoitus lähteä pikkuneidin kanssa pulkkamäkeen, jospa esikkokin tulisi mukaan kun en itse oikeen taida mennä laskemaan ;) Täällä kun on järjestetty useampikin lasten tapahtuma laskiaisen kunniaksi niin ajattelin valita tämän seurakunnan kun siinä oli viimevuonnakin paras mäki ja eikä mitään ruuhkaa :)

Palaillaan, ävm70 ja "pikkukakkonen! 36+1 :heart:
 
Moips!

Sain koneen lainaksi muutamaksi päiväksi, joten voin vähän kirjotella :)

Mekin leivottiin eilen lasten kanssa pullia ja käytiin laskemassa mäkeä. Kivaa oli :)
Torstaina iski vatsatauti, onneksi meni nopeasti ohi. Isommalla tytöllä tosin vielä ihan löysä vatsa :( Toivottavasti menee nopeasti ohi.
Lasten nukahtavat iltaisin jo onneksi paljon paremmin kun aluksi. Vieläkään en ole saanut kaikkia tavaroita vanhasta asunnosta, enkä saanut laitettua kaikkia tavaroita paikoilleen jne.. :ashamed:

äiti vm70 Kohta sullakin on jo pikkuinen sylissä :heart: Ei enään paljon jäljellä :)
Mun on kyllä pakko saada kone hankittua, että pääsen lukemaan kun teidän pikkuinen syntyy :D
En nyt muista mitä kirjoitit, mutta jotain vauvan huonosti nukkumisesta ja stressaamisesta..
(tai sitten muistan väärin, jos niin hirmuisesti anteeksi)
Mulle tuli kyllä vähän paha mieli, vaikket tietysti pahaa tarkoittanut :ashamed:
Siis vauva huutaa näköjään nykyään joka ilta n. 2 tuntia. Eli se onkin vaan mun vika :ashamed: :(
Kyllä tuo 3v huusi ihan samalla lailla kun oli vauva :ashamed:

Nyt väsyttää liikaa etten saa kirjoitettua. Pitää painua nukkumaan, kun vauvakin vihdoin rauhoittui :)


Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti n.1kk :heart:
(kyllä menee aika nopeasti :) )

P.s mulla on jo hirmuisen ikävä vauvamahaa :ashamed:
Pitää joku tekomaha hommata :D
 
Huomenta!

Tiukun äiti toivottavasti vatsatauti pian helpottaa :hug:
Piti ihan kaivaa kirjoitukseni et mitä olin laittanut eli näin olin kirjoittanut
Tiukun äiti toivottavasti pikkuinen alkaisi nukkumaan yöt et saisit itsekkin levättyä. Tosi hyvä että olet nyt päässyt asettumaan lapsukaisten kanssa uuteen kotiin Tietty ottaa oman aikansa kun kaiken saa rullaamaan jne. niin voipi vaikuttaa myös pikkuprinsessankin nukkumisiin jos kovasti stressaat ym. Ihanaa kuitenkin että välillä pääset kirjoittelemaan kuulumisesi! Kovasti jaksuja sulle
Eli olin tarkoittanut / ymmärtänyt et vauvelisi herää öisin useasti et kun mullekkin aina hoettiin neuvolassa pikkuneidin aikaan että ei saisi stressata itseään, kun vauva vaistoaa jos äiti kovinkin hermostunut kaikesta ja todellakin tarkoitin että sulla oli juuri muutto, mietit miten kaikki menee ja miten pojat ja Tiuku asettuu ym. HYVÄÄ MÄ TARKOITIN! ANTEEKSI JOS YMMÄRSIT VÄÄRIN!!!!!!!! En siis tarkoittanut et sinä aiheutat sen iltahuudon!
Tuo iltahuuto voi olla niin monesta kiinni, toivottavasti pian helpottaa :hug:
Miten olet itse viihtynyt uudessa kodissasi?
Kerhon puolella Päivi kaipasi kuulumisiasi ;)

Nyt aamusta olis taas neuvola ja edelleen odotan sitä äippäpoliaikaa et tietäis miten päin tämä oikein täällä masussa köllättää ;)
Eilen pakkasin ihan varmuuden vuoks jo vauvan kotiintulo sairaalakassin kun perjantaista alkaen olen ollut enempi/ vähempi supisteleva ja alapäässä välillä niin raastavaa kipua etten muista kyllä pikkuneidin aikana moista :ashamed:

Mut nyt mentävä valmistautumaan et saan likat kouluun ja päästään pikkuneidin kanssa neuvolaan ;) Palalillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+3 :heart:
 
äiti vm70 Kyllä ymmärsin mitä tarkoitit. Itse "syyllistin" itseäni :ashamed:
Taisin olla liian väsy, anteeksi :) Siis ymmärsin, ettet pahalla kirjoittanut, mutta itse rupesin miettimään jospa onkin minun vikani :ashamed:
Onhan se totta, että minä olen ainakin iltaisin väsynyt ja se tuskin ainakaan helpottaa tilannetta :ashamed: Ja että vauva vaistoaa sen. Kun musta tuntuu että tuo 3v vaistoaa myös tai jotain.. Sen takia mä halusin tän koneen lainksi, että voin samalla kirjoitella tänne kun "rauhoittelen" vauvaa-> stressaan vähemmän ;)
Muuten olen jaksanut omasta melestäni jopa paremmin kun ennen. Siis siivota, olla lasten kanssa jne..
Ei stressaakaan enään niin paljoa, eikä ahdista. Voikohan johtua siitä, ettei tartte enään ukkoa katella, eikä sen sotkuja siivota :whistle:
Olen saanut kyllä tosi paljon apua omilta vanhemmiltani.

Hyvää yötä kaikille! :flower: :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 1kk :heart:
 
nuo isommatkin lapset vaistoo jos vanhemmat ei jaksa tai joku stressaa :ashamed:
Meillä kuopus herää 7 aikaan aamulla,ja ei nuku päikkäreitä.Täyttä menoa aina ilta 20 asti kun nukahtaa,ja mä olen silloin kyllä ihan poikki...henkisesti ja fyysisesti :ashamed:
Liitos ja venymiskivut valvottaa,ja lisäksi raskaus on pahentanut mun allergia ja yöt niiskutan ja silmät kutiaa..huoneilmakin tosi kuiva pakkasen takia :ashamed:
Huomenna on neuvola ja jospa sieltä jotain apua sasi edes tähän niiskutukseen =)
Viime yönäkin nukuin vaan pari tuntia ja tänään piti olla jo 8.30 liikkeessä,niin on kyllä uupunut olo.Rautakuuri alkaa myös nyt,huomenna vielä tarkistetaan hemoglobiini,mulla aina tippunu rauta-arvot tosi alas ja se heikentää oloa.
Olipas valitusta,raskaana olo on rankkaa,mutta on ihana saada se nyytti kesällä kotiin.Päivä kerrallaan sinnitellään :heart:
hipsu ja möykky 17+3
 
Heippa!

Täällä tänään yksi tosi onnellinen vauvamasuilja =) =)
Mulla oli tänään äippäpoli ja kätilö tunnusteli ennen käyrille laittoa ja totes et kovalta tuntuu et kyllä se siellä väärinpäin tuntuis vauveli olevan :ashamed: Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sano et onpas se vielä ylhäällä ja kyllä se väärinpäin on et miks sut lähetetään näin myöhään et näissä tapauksissa kun edes epäillään neuvolassa perätilaa niin pitää lähettää jo 34vkolla ja nyt mennään jo 36+4 mut sit ultras ja siellä se vauveli köllötti ihan oikeinpäin :heart: Sanoi että on sen verran pikkupeppunen et kaikki kuvittelee sitä pääksi ;) Pieni hän kyllä on et 2,5kg nyt just ja just et lekuri sanoi et jos LA.na syntyy niin olis 3kg :heart:
Mua alko sit mietityttää et voiko pojat olla noin pieniä et jos sittenkin oisi 4 tytön typykkä tulossa :heart: Toivossa siis hyvä elää =)
Mulla siis esikko ollut pienin eli 3,2kg mut kakkonen 3,7 ja kolmonen 3,6kg :heart: et saapi siis nähdä tämän lopullinen syntymäpaino ;)

Anteeks kamalasti omanapaisuus mut kyllä niin helpotti kun kovasti pelkäsin et joutuvat kääntämään ja mulla ei sellaisesta kokemusta, verenpainekkin oli ennen käyriä jo 162/81 kun kätilö sanoikin et sua taitaa pikkasen jännittää ;)
Onnellinen ja huojentunut ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+4
 
Äiti vm70 Kyllä mulla ainakin on täällä yks poika joka painoi vaan 2840 g syntyessään (rv. 39+1) :whistle: :D Että mahdollista on :D

Mä kävin tosi pikaisessa lääkärineuvolassa tänään. No kaikki perusjutut oli kunnossa. Ja äänetkin kuultiin. :heart:

Ihanaa kun toisilla jo niin lähellä tuo synnytys. :heart: Itsellä vielä monta pitkää viikkoa edessä. :snotty: No pitää nauttia, kun sitä masua tosiaan tulee sit kuitenkin ikävä. :ashamed:

Tsemppiä kaikille kovasti ja voimia niiden pikkuisten kanssa :hug:

Katjuska ja sintti 14+4
 
Täällä taas valvotaan.. :( Vaikka kuinka yritän olla stressaamatta.
(en pysty näköjään kirjoittamaankaan, vaikka piti. ei vaan pää toimi :ashamed: )

äiti vm70 Hieno juttu :)
Mukava kuulla että vauveli onkin "oikeassa asennossa".

Katjuska-78 Onnittelut hyvistä neuvolalääkäri kuulumisista :)

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug: :heart:
 
Tiuku:ei kannata vaatia itseltään liikoja,teet minkä jaksat..siivota saa aina jos sille linjalle lähtee ja meillä se ei missään näy =) Meillä kuopus oli koliikki/allergia vauva ja 2,5kk oli yhtä huutoa..vaikka oltiin miehen kanssa kaksin poikaa kantamassa illat ja päivät niin meinasi jaksaminen ja usko loppua..meillä ei ole täällä ketään sukulaista joka olisi apuna vauvan kanssa.Tuo kuopus on kohta 3-vuotta,ja nyt miehen vanhemmat ovat sen kanssa mielellään,kun on isompi,mutta vauvaa he eivät oikein osaa/halua hoitaa.
Neuvolassa kävin ja rautaa alan nyt syömään,hemoglobiini oli laskussa niin kuin joka raskaudessa.Painoa on tullut liikaa :ashamed: mutta meillä on neuvolassa ultra ja ihana oli nähdä pikkuinen kädet korvilla :heart: Sukupuolta ei susotunut näyttämään vaan käänsi selkäpuolen äidille =) Mulla on varma tunne että poika sieltä taas tulee,onhan mulla tuo esikoistyttö eli kumpaakin sukupuolta löytyy.
hipsu ja möykky 17+4
 
täältä löytyy myös poika 3020g, syntyi yli lasketunajan.
meillä olis ens viikon loppuna äiteeni 50v yllätys synttärit.
ihan äitee ja lapset ja lapsenlapset.
lahjaa vielä odotellaan,pelottaa ettei kerkee tulla postiin,odotettu jo 3viikkoo.
eilen ostin tarjottaviin ainekset.pitääs pestä toinen jääkaappi puhtaaks joulun jäljistä.
saa sinne laittaa suolaisetpalat ja herkut ettei mukulat syö niitä,
(tai me aikuiset)

paineen tunne jatkuu aina silloin tällöin.ja ny oon huomannu et supisteleekin.
ei tuu kipeinä mut alamahas tuntuu sillai jännästi ku supistaa ja maha on kovana.

tokan aikana jouduin käymään lantion mittaukses koska likka tykkäs olla väärinpäin.
läääkäri tutki ja puhui ulkoisesta käännös yrityksestä.
mutta tutkimalla näki et istukka oli "vääräs" paikas eikä yrittäny kääntää,
mutta en mä olisi siihen suostunukkaan.
kuulemma tuloo kipeetä,synnytys voi alkaa ja eikä oo varmaa kääntyykö,pysyykö oikein päin.
ku sain omassa päässä asian selvitettyä et yritän synnyttää alateitse jos on väärinpäin niin tyttö kääntyi ku tilauksesta ja pysyi loppuun asti.

lapsilla ollu vapaa viikko.esikoisella ollu sunnuntaista asti ääni mennyttä ja sellainen ärsytys/limayskä.kuumettaki oli pari päivää.oli koulusta pois 3 päivää ja tänään halus mennä.
likkakin sairastellu ja ollu hoidosta pois.eilen olis menny hoitoon mut hoitotäti alkoi sairastellaan.ehkä huomenna.mulla ja miehellä flunssa kunnolla päällä.eiköhän se tästä.
ens viikko vielä ja sit yllärisynttärit ja alkaa hiihtoloma.

tiukun äidille jaksamisia arjen hälinässä.niinku hipsu kirjoittikin,jätä ylimääräinen pois.
eihän kukaan voi odottaa et sä 4 lapsen ja yks niin pieni,pitäisit kodinkin priima kunnossa.
nauti vaan lapsista,kyllä kaikki loksahtaa raiteille. :hug:

mut ny liimailemaan lasten serkkujen kuvia albumiin jotta yhen asian saa pois tehtävälistalta,
huomenna voi tulla uusia kuvia ja vauvakirjoihin lasten vauvakuvia.se puuha saa odottaa maaliskuun puolella ku on ne synttärit.vauvakirjat pitääs saada kyllä valmiiks ennen nasun syntymää.mut kaikki aikanaan..

moi moi :wave:
 
Anteeks :ashamed: mulla vaan juurtunut käsitys et pojat on aina automaattisesti isompia syntyessään ja joka kerran sairaalassakin on vauvalassa erottanut aina selkeesti ne pojat pienten tyttövauvojen rinnalta ;)
Eihän tällä ole merkitystä kumpi on, pääasiahan et kaikki menee hyvin loppuun asti ja vauveli syntyy terveenä jne.

Tiukun äiti kovasti jaksuja :hug: Teet mitkä pakollisia ja loput sit kun jaksat ;) Ei ne tekemiset tekemällä lopu =)

mamma kaikille pikaista paranemista :hug: Varmasti tulee olemaan ikimuistoiset syntymäpäivät äitillesi ;) Ihanaa kun jaksatte järjestää.

Meillä alkaa hiihtoloma ensviikolla, sunnuntaina lähdetään likkojen kanssa jo reissuun kun maanantaina laiva lähtee niin aikaisin et pitäis sit yöllä ajaa Turkuun niin yövymme sit sen su-ma välisen yön hotellissa. Tuo on siis ihan 23h risteily ja isot likat odottaa sitä valtavasti ja pikkuneiti ei tiedä vielä mitä edes odottaa kun ei ole kertaakaan ollut. Mies siis töissä et ihan meidän tyttöjen oma juttu ;)

Täällä ei siis kummosempaa, nyt yritettävä mennä tekemään jotain järkevää ;)
Palaillaan ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 36+5 :heart:
 
Kiitos kaikille haleista :) Ja paljo :hug: takaisin myös teille :)
Ja anteeksi kun olen valittanut.
Ihan hyvin olen kuitenkin jaksanut ja jopa paremmin kun ennen muuttoa. Siis esim. siivoilla.
Mä olen vaan niin aamuihminen, etten jaksais mitään klo:20.00 jälkeen :ashamed:
Vauva nukkuu onneksi päivällä hyvin. Ja voishan tuo huutaa enemmänkin. Siis tarkoitan että pitää olla onnellinen kun huutaa vaan illalla, toiset kun huutavat paljon enemmän.

äiti vm70 Mulla ainakin pojat sekä tytöt olleet suunnilleen saman painoisia. Pikkuneiti oli jopa saman pituinen kun veljensä. Pojat olivat siis 3930g ja 4120g, pituutta molemmilla 53cm ja tytöt 3970g ja 4024g, pituudet 51cm ja 53cm :)
Hauskaa matkaa :heart:

Voi että ole nauttinut lasten kanssa olemisesta :heart: (Ehkä vaikuttaa kun ei ole tarvinnut kuunnella haukkuja eikä loukkaavia kommentteja. Eikä katella kun ukko makaa/ pelaa) Olen niin onnellinen, kun olen saanut 4 ihanaa lasta :heart:
Lapsoset ovat kyllä mulle kaikkein rakkaimmat ja tärkeimmät mun elämässä :heart:
Pelottaa vaan välillä osaanko olla tarpeeksi hyvä äiti :ashamed:

Hyvää yötä kaikille! :)
Tiukun äiti ja pikkuneiti n.1kk :heart:

Huomenna onkin pikkuneidin ensimmäinen neuvola uudessa paikassa :)
 
Tulin taas vaihteeks poksauttamaan uuden viikon eli 37 :heart: voi kun tuntuu et aika käy vähiin :ashamed: en mä ihan näin pitkällä vielä haluis olla, en tiedä mistä moinen fiilis.....

Ihanaa lukea kuinka Tiukun äiti viihtyy ja jakselee kun saa olla ihan vain lapsukaisten kanssa :hug: Eläkä murehdi tuota osaamistas, olet juuri niin hyvä äiti lapsukaisillesi kuin olet :heart:

Täällä taas pakkaset -20 ja kamala viima niin ei tee paree pahemmin mieli mennä tuonne pihalle :/ Tänään muutenkin pakattava kun huomena lähetään reissuun niin eipä sit haittane. Täällä ei siis kummempia, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
 
Se on jännä juttu, kun te täällä kirjoitatte, ettei siivoamisesta kannata stressata yms. Niin mun äiti sitten heti valittaa, kun en ole saanut purettua tavaroita :ashamed:
(melkein sanoin, että lapset saavat traumoja mun takia :( )
Siistinä olen saanut muuten pidettyä, mutta tosiaan en ole saanut vielä tavaroita paikoilleen :ashamed: Tänään pitää sitten vissiin repäistä ja yrittää makuuhuone saada siistiksi. Ei sitten ulkoilla tänään ollenkaan. Ei tosin eilenkään. Muuten ollaankin ulkoiltu joka päivä :)

Perjantaina oli pikkuneidin 1kk (oikeastaan 5vko) neuvola. Kestikin vähän pidempää. Johtui varmaan siitä, kun oli eka kerta uudessa paikassa. Neidin mitat nyt pituus 56,7cm ja paino 5460g (syntyessään 53cm ja 4024g) Paino oli noussut 0 käyrältä +11 (?) käyrälle ja pituus tippunut sitten. No niin noilla muillakin on mennyt. Siis ovat olleet suht pitkiä syntyessään, mutta sitten pituus ensin "tippunut" ja tasoittonut omalle käyrälle.
Sain varattua myös isommalle tytölle 2v neuvola ajan.
Ei olla vieläkään muuten nimeä keksitty. Miten se voikaan olla niin vaikeaa..

äiti vm70 Hurjan hauskaa matkaa teille! :flower: :heart:

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:

Mä en vaan pysty lopettamaan tänne kirjoittelua, vaikka vauva on jo syntynyt, anteeksi :ashamed:
Jotenkin on haikea olo. Täällä kun sai kirjoitella teidän kanssa ja purkaa pahaa mieltäkin jne.
 
äitillä on aina mielipiteitä kodin siiteydestä ja järjestyksestä,mutta onneksi on tuo 300km välimatkaa =)
Me on sinnikkäästi ulkoiltu ees vähän joka päivä,mies ja kakkonen ollut jossain lievässä mahataudissa kun mahat ollu kipeet,onneksi ei ole vielä kukaan oksentanut :x
Meillä ei ole ollut pahaa vatsatautia 2-vuoteen ja kuopuksella ei koskaan,oon kyllä odottanut milloin tauti iskee..välilä on ollut tälläistä lievää oiretta.
Tänään 18+0..täältä sitä tullaan hitaasti mutta varmasti kohti puoliväliä =)
Meilläkään ei ole oikein nimiä saatu päätökseen..onnex aikaa vielä miettiä.
 
Heippa!
Kiitos Tiukun äiti jä kyllä sä ne tavarat saat paikalleen pikkuhiljaa, sulla on neljä lasta jotka vaativat huomiota ja eritoten vauva et ei millään voi keretä kaikkea tehdä hujauksessa eli älä välitä äitisi kommenteista vaikka välillä pahalta tuntuukin :hug: Hienosti on pikkuprinsessa kasvanut :heart:

Täällä kotiuduttu risteilyltä, ihanaa oli =) Huomenna ihan kauhistuttaa mennä neuvolaan vaa'alle kun tullut sit taas syötyä koko rahan edestä seisovasta pöydästä :ashamed: ja kerran kun vielä valmiiseen pääsee niin mikä siinä on lautaselle ja napaan ladatessa ;)
Kyllä teki hyvää päästä täältä kotoa edes hetkeks pois niin nyt jaksaa taas keskittyy näihin viimeisimpiin tekemisiin ennen vauvan syntymää :) Suurimman elämyksen tässä koko reissusta koki pikkuneiti joka meni 100 lasissa kaiken aikaa mut tuntu tuo väsyttävän isompiakin kun kotiin ajoin reilun 2h niin koko tyttöjoukko nukkui, isommasta pienimpään :)

Jospa mä nyt palaisin tähän arkeen ja menisin puuhastelemaan näitä kotiaskareita uusin tuulin ;) jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 37+3 :heart:
 
Täällä varoivaisesti Minnäi kurkkaa odotuspuolelle, tänään plussa testissä.
Ei oireita, ei mitään, viikonloppuna (ennakkoon) testailin ja nega selkeästi oli. Olin ihan vannoutunut tädin nimeen, ja en etes tiä miksi ylipäätään testasin tänään.. Huhhuh..
 
Tervetuloa Minniäi !

Katoin,että oon viimeks kirjoittanut rv 22..eli taas vierähtänyt aikaa..no,eipä mulla oo ollu mitään erikoista asiaakaan :).
Perjantaina oltiin koko perhe mahataudissa..keskimmäisellä pojalla on viäkin maha sekasin.

Viime tiistaina meille syntyi eka kummityttö..kummipoikia meillä on jo 5. :) Oli se neiti suloinen.

Oma vointi ihan ok..huomenna vaihtuu rv 27.

Pientä tukalaa oloo välillä ja närästystä..huoh!

Odottelen jo,että alkais se kevät vaihtuun ja lumet sulaan..




 
juhlat vietettiin onnistuneesti.onnistuttiin pitää äitee pimennos loppuun asti ja yllätys onnistui.
lahja joka tilattiin 4viikkoo sitten niin kestää vielä 2 viikkoo ennen ku tuloo.ei haittaa koska synttärisankarilla ei oo siitä mitän hajuakaan et sellainen on tilattu.
ostettiin ny sellaiseks pikkulahjaksi 50v mitallin,50v taulun ja kultaisen ruusun johonka saa kaivertaa..
herkkuja jäi ylitse mut saapas herkutella sit pitkän aikaa.

vauvakirjat olis ny työn alla.olis mukava saada 3 keskeneräistä kirjaa valmiiks ennen ku neljäs kirja ostetaan.pari palapeliä olis kaapis ja synttäreitä jokaiselle kuulle olis.
huhtikuulla 1v kaksosten ja 6v kaksosten synttärit kerralla.ja toukokuulla meidän jätkä täyttää 8v.siinä olis yhen vkl hulabaloo tiedos..

mut ny syömään ;)

onko teillä muilla täs raskaudes tai muissa ilmennyt sellaista ongelmaa et verenpaineen ja hb alhaisuuden takia oksennos lentää 2-3h 5min välein ja pyörryttää ihan kamalasti?
mulla on tullu ny pari kertaa täs 2kk sisällä tälläinen olotila.
ihan kamalaa.oksentamisesta selviäisin mut ku pyörryttää niinku olisin kunnon humalassa.
hb oli 100 ku pari päivää sitten oli sama olotila mut verenpainetta en havaannu mitata.
en kereenny kotia asti oksentamaan ku kaupan pihaan lensi ökä.onneks kerkesin ees nurkalle eikä sisälle tullu.otin sit itteeni niskasta kiinni ja ostin uuden pullos nestemäistä rautalääkettä ja mies kantaa kotia suolakurkkuja ja verilättyjä.

ens viikko oliskin sitten loma koko porukalla.saa nähä kenenkä hermot pettää ku kotosalla ollaan.ollaan kyllä luvattu et luistelemaan voitais mennä joku päivä koulun mäelle.
vois myös ajella seinäjoelle pitseria piikkiin syömään ja elokuvissaki olis kiva käydä lasten kans.

täällä satelee vettä.vois sulattaa tuota lunta vähän pois. :)
 
Huomenta!

Tervetuloa Minnäi :wave: onnittelut plussasta :flower: :heart: Tule vain rohkeasti kirjoittelemaan ;)

Ihanaa mamma että teidän juhlat onnistuivat =) Hienosti olette saaneet ne salassa järkättyä kun toinen ei arvannut mitään ja silloinhan ne ovat varmasti ikimuistoiset. Nuokin lahjat jo kuulosti ihanilta, mitäköhän te oikeen olette tilanneetkaan kun nuin kauan kestää tulla ;)
Tsemppiä tuon oksentelun kanssa, mä olen onneks aina selvinnyt ettei ole koskaan tarvinnut. Toivottavasti pia helppaa :hug:

Meillä on pikkuneiti ollut nuha-kuumeessa ja eikös nyt aamulla meidän isotkin olleet kuumeessa kun nousivat kouluun :ashamed: Ei muuta kuin passitus takas petiin ja kouluun viestiä. Itse makasin eilisen päivän päänsäryssä ja veto oli totaalisen poissa :/ Nyt alkaa taas eilisen nukkumisen ja makoilun jälkeen olevan energiaa tehdäkkin jotain vaikka aikasta iisisti aattelinkin tän päivän vielä ottaa ;)

Mies on nyt ihan varpaillaan kun eilenaamulla sanoin sille et luulin jo et oisi joutunut katsomaan tuon sunnuntaiaamun lätkämatsin sairaalassa kun illalla supisteli sen verran kovaa päivän siivouksista mut rauhoittu sit yön aikana ja mies kun kokoajan hokenut et isäänsä tulevat nämä meidän lapset et ainakin 2vkoa yliaikaa et vetkuttelevat syntymistään ;) illalla olin havaitsevani ihan pienen tipan verta niin jo moneen kertaan muisti sanoo et sanot sit ajoissa ja aamulla töihin lähtiessä hoki mulle vielä et kun sillä kestää sen 40min vähintään töistä ajomatkana riippuen missä on jne. pystyyköhän reppana edes keskittymään töihin, varmaan joka kerta kun puhelin soi niin on jo hyppäämässä auton rattiin :LOL:

Tänne ei siis muuta, hartaasti vain toivon että oltaisiin kaikki jo tästä taudista kunnossa kun vauveli päätttää syntyä :heart: Silloin kun pikkuneidin sain olin kamalassa nuhassa, luontoäiti auttoi sen verran et synnytyspäivänä olin ihan terve mut sit illalla ja seuraavana päivänä mun yskäni sit jatkui, voitte vaan kuvitella mitä se sit oli kun yritti yskiä ja sattui ja sitä en todellakaan enää toivo :ashamed:

Jaksuja kaikille, odottelen kuulumisianne :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 38+2 :heart:
 

Yhteistyössä