Neljättä odottavat

Moi Oskari Olematon!

Meillä myös kolme poikaa. 9v,7v ja 4v. Uskon vahvasti,että tämä neljäs on myös poika.
Vanhin pojistani lähtee siis syksyllä neljännelle luokalle ja keskimmäinen aloittaa ekaluokan. Nuorimmainen jatkaa kerholaisena ja kotona olemista.
Arki sujuu ihan ok.

Terkuin Trallaa 16+2
Hei Trallaa!

Hauska sattuma! Meillä keskimmäinen eli toisiksi vanhin aloittaa myös ekaluokan syksyllä ja esikko 4. luokan. Pienin siis vasta 1 v. :) Jään huomisesta alkaen nettipimentoon joksikin aikaa ja nyt yritän jotain kirjoittaa... Tosin pieni kaivaa tuossa kukkaruukkua samalla eli lyhyeksi jäänee surffailu...

Masu on iso jo, nyt siis viikot 21+4, muistaakseni. Nyt mennään semmoista vauhtia viikoissa, että alan tippua kärryillä. Vielä pystyn puuhastelemaan kaikenlaista, esim. auton imurointi onnistuu vielä... Mutta liitoskivut ovat olleet kahdessa edellisessä raskaudessa riesana ja nyt yritänkin ottaa silleen suht iisisti jotkut hommat. Esim. kiertoliikkeet yms. aiheuttavat kipuja. :(

Nyt on taas mentävä! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille, toivotaan sopivan lämmintä kesää. (Paahdetta ei kiitos nyt...)

Oskari ja pojat
 
Terve!

Nyt ollaan kerrottu vauva asiasta lapsille. Hyvin ottivat uutisen. Keskimmäinen ei vaan meinaa uskoa, että vauva on tulossa.
Nuorimmainen 4v sanoi huomanneensa mahan kasvaneen. Ei toki osannut yhdistää sitä vauvaan.
Kummipoikani 12v oli myös kysynyt vanhemmiltaan,että onko niitten mielestä täti lihonut.:)
Kummityttöni 17v, taputti mahaani ja kysyi onko vauva tulossa..
Muut ei ole mitenkään kommentoineet.

Lämmintä kesää kaikille!

Trallaa 17+2
 
Hei!!Täällä olisi uusi mamma pinoon,joka odottaa neljättä(tänään testannut ja plussaa tuli)!!Olen koht 42V ja mies 30!!Ollaan uusioperhe jossa yks yhteinen lapsi(09/10 syntynyt poika) ja edellisestä kiitostani syntyneet tytöt 01/01 ja 08/03!!Tänään tehnyt Clear Blue testin joka näytti viikkoja 2-3!!
maanataina soitan neuvolaan!!
 
Hei Oskari olematon!!Meillä on lähes samanikäiset lapset!!Mulla vanhempi tyttö menee syksyllä 4 luokalle ja nuorempi tyttö menee tokalle!!Nuorin(poika) on tämän vauvan syntymähetkellä n.1 1/2-vuotias!!
Hudjuke,kiitos!!Tuun mielelläni helmikuisten 2012 joukkoon!!Vai kuulunkohan oikeastaan maaliskuun ryhmään??Mun mies laski että mulla menee maaliskuun puolelle!! :D En sitten tiedä....

Miita1969 ja Lilliputti
 
Hei kaikki,

Miita1969: jännä juttu, että just samaa ikäluokkaa. Meillä isoilla äijillä ikäeroa tosin peräti 3 v. ja risat. He ovat ns. loppuvuoden poika ja täysin alkuvuoden poika eli kouluun lähdöt ovat sen mukaan. (Alkuvuoden tapaus lähtee "ennenaikaisesti" ja loppuvuoden häiskä meni ihan normisti syntymävuoden mukaan.)

Minua kiinnostaa vertaistuki sen suhteen, että miten arki neljän lapsen kanssa sujuu! Nyt kun olemme kolmen kanssa päästy hyvään vauhtiin ja pian on koko homma taas laitettava uusiksi. :D Uskon, että asiat kuitenkin sujuvat. Mies elikäs poikien isukki on tosi osallistuva ja ahkera eli voisin kuvitella, että joskus ehtisin imetyksen lomassa täälläkin käymään.

Nyt on kesäpuuhat menossa ja kauheasti kaikkea pitäisi ehtiä ennen pienen syntymää ja apua meillä on jo 4 kk päästä pikkuisestakin pienempi talossa. Jännää! Millaisia kokemuksia teillä on melko pienestä ikäerosta?? Meille ikäeroa tulee nyt sellaiset 1 v. 8 kk, ehkä lähes 9 kk päälle. Kirjoitelkaa kokemuksia?!

Oskari ja masuasukki rv. 22+
 
Moi!

Ihanan lämmintä. Vietin eilisen päivän poikien kanssa rannalla. Tuli uitua paljon ja hieman rusketusta pintaan. Yöllä on hieman tukalaa.
Minulla on jo ihan jättimaha ja turvotusta käsissä ja jaloissa. Paino taitaa nyt olla noussut n. 2 kg.
Sormukset ei enää kauaa mahdu.

Huomenna on ohjelmassa kukkien vaihto hautausmaalle. Orvokit pois ja muut kesäkukat tilalle.

Tervetuloa uusille!!

Nauttikaa kesästä ja lämmöstä!

Trallaa +18 ja poikaolo
 
Moikka!

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

Sitä ollaan nyt sairaslomalla seuraavat 3 viikkoa. Kävin neuvolassa ja terkka passitti suoraan omalääkärille kun valittelin supisteluista ja muista kivuista. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunsuu on kiinni mutta pehmentynyt eli LEPOA olisi nyt saatava : / Mulla on töissä ollut jo monta viikkoa tosi tukala olla kun pitää juosta rappuja ylös alas ja rehkiä muutenkin hullun lailla. Joten toivottavasti nyt olot helpottaisi! Pomo ei kylläkään sairaslomastani tykännyt yhtään (eikä raskaudestanikaan kun sai sen selville) ja sanoikin ettei töihin ole enää asiaa (mulla olisi saikun jälkeen vielä kolme viikkoa työsopimusta jäljellä). Siis aivan käsittämätöntä touhua!! Otin heti puhelun loputtua yhteyttä mun työnantajaan ja hän alkoi selvittää asiaa pomoni kanssa ja niinhän se menee että mulla on oltava sairaslomani jälkeen mahdollisuus palata työtehtäviini. Sijaisen voi hankkia saikun ajalle mutta ei omia töitäni tekemään sen jälkeen. Vaikka uskon että en enää palaa töihin vaan jatkan suosiolla lomaani. Tämä raskaus on kuitenkin tärkeämpi saada jatkumaan loppun asti ilman minkäänlaisia stressejä pomosta tai vastaavasta. Olkoon :p

Pienestä ikäerosta. Kolmella ekalla on ikäerot samanlaiset eli 1v 7kk. Kolmannelle ja tälle neljännelle tulee ikäeroa 3v 5kk. Kun vaippaikäisiä oli tuolloin talossa 3, olihan se aikamoista rallia...muuta en taida noista vauva-ajoista muistaakaan =) Nyt tytöt ovat jo tarpeeksi isoja ymmärtämään asioita ja olemaan auttavina käsinä (ovat 6, pian 5 ja 3).

Mulla on tyttöolo. En tiedä mistä tulee, kai siitä että toivon salaisesti tulokkaan olevan tyttö koska niistä on jotain kokemusta ;) En tiedä poikien ajatusmaailmasta mitään, tai miten poikia tulisi kasvattaa :LOL:

Isebel 18+5
 
Heips vaan kaikille jotka minut vielä muistaa ja jaksamista masujen kanssa! :)

Meidän nelonen on "jo" yli 2kk vanha ja tuntuu, kuin hänen syntymästään olisi aikaa jo vaikka kuinka.

Oskari Olematon kyselit kokemuksia pienestä ikäerosta ja arjesta neljän lapsen kanssa. Josko osaisin vähän kertoa molemmista. Meillä esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 1v6kk, kakkosella ja kolmosella 1v8kk ja kolmosella ja nelosella 1v3kk. Eli nämä kaikki neljä ovat syntyneet 4,5v sisään. Meillä myös kolme ensimmäistä poikia, mutta neljäs yllätti olemalla tyttö. :D
Itse en ole pientä ikäeroa pitänyt pahana. Tekemistä siinä toki riittää kun on useampi pieni, mutta itse olenkin sellainen, että mulla pitääkin olla paljon tekemistä. Omaa aikaa ei kovinkaan paljoa ole ja paikallaan ei kovin usein päivän mittaan ehdi istua, mutta mulla tietysti kaikki ovat vielä aika pieniä. Meillä on varmaankin pienen ikäeron ansiosta vältytty kokonaan mustasukkaisuudelta, kun edellinenkin on ollut sen verran pieni, ettei ole vielä niin tottunut olemaan se pienin. Itse olen parhaani mukaan yrittänyt huomioida muita lapsia ja esim. kolmonen nyt 1,5v. istuskeleekin usein sohvalla vieressäni ja katsellaan kirjaa samalla kun imetän. Ja mielestäni tämä kolmonen ei ole kokenut, että vauva olisi vienyt hänen paikkansa, vaan on oikeinkin ylpeä isoveli, joka haluaa vähän väliä silitellä pikkusiskoa. vahtimista toki on, koska eihän tuo puolitosta vuotiaan järjenjuoksu aina niin "järkevää" ole :D (eikä välttämättä 3v:n ja 4,5v:n) :D
Ja neljän lapsen kanssa on arki ruvennut sujumaan ihan mukavasti. Alku oli vähän hakemista ja sellaista "hallittua kaaosta", mutta niinhän se tuntuu olevan joka kerta, kun uusi vauva tulee. Meillä mies auttelee kotihommissa ja tekee niitä kotona ollessaan siinä missä minäkin. Ja onneksi näin, jos kaikki täytyisi tehdä yksin niin huomattavasti raskaampaa varmasti olisi. Mutta yksin olen kaikkien neljän kanssa käynyt esim. ruokakaupassa ja hoitanut muitekin asioita ja ihan hyvällä menestyksellä siitä mielestäni selvinnyt. Uskoisinkin, että aika paljon on omastakin asenteesta kiinni kuinka asiat ottaa.
Nyt rupesi itsestä tuntumaan, että saakohan tästä sepustuksesta mitään selkoa, mutta tässä siis jotain mun ajatuksiani. Pientenkin ikäerojen kanssa kyllä selviää, samoin useamman lapsen ja en kyllä voi sanoa, että olisin ihan kauhean väsynyt. Toki niitä huonojakin päiviä on, mutta positiivisella mielellä eteenpäin.
Meidän nelonen kylläkin on aikas rauhallinen tyttö, joka nukkuu yönsä hyvin. Tässä varmasti tärkein syy siihen, että jaksan oikeinkin hyvin. Varmasti olisi erilaiset fiilikset jos öisin ei paljoa nukuttaisi. Sekin tuli koettua esikoisen kanssa, mutta silloin ei onneksi ollut muita lapsia.

Adrianna ja kirpputyttö melkein 2,5kk :heart:
 
Kiva lukea Adrianna teidänkin kuulumisia. Minä olen käynyt täällä lukemassa ketjua, mutta en ole ehtinyt kirjoitella. Minulla odotus on sujunut hyvin. Rakenneultrassa käytiin melko vasta ja täytyy sanoa, että hämmästyin miten selvästi vauvan siellä näki, vaikka tiesin että "nykyajan" ultrat ovat paljon tarkempia. Seitsemän vuotta onkin aikaa edellisestä. Kaikki oli kunnossa ja kysyin sitäkin kannattaako pestä punaiset vai siniset vauvanvaatteet. Vauva liikkuu tosi paljon varsinkin iltaisin. Edellinen neuvola-aika peruuntui hoitajan sairastumisen vuoksi ja en ole muistanut varata uutta, mutta huomenaamulla kyllä yritän... En muista missä vaiheessa ne paperiasiat, äitiyspakkaus ja äitiyspäivärahajutut laitetaan vireille. Nyt on menossa 22.viikko... Olen monessa asiassa kuin ensi synnyttäjä. :p Tosin vauvan hoito sujunee vanhasta muistista, kun olen päässyt testaamaan hoitaessani lähisuvun kahta pikkuvauvaa.
 
Moi!

Tänään kävin ostamassa äitiyspaitoja. Mahalle paremmin tilaa. :)

En minäkään muista missä vaiheessa äitiysraha ym. asiat pitää hoitaa. Rakenneultra on juhannuksen jälkeen ja silloin on viikkoja 20 ja rapiat. Sitten vasta pitää varata seuraava neuvola.

Vauvan ja nuorimmaisen välille tulee ikäeroa 5v. Vanhin kerkeää täyttää 10v ja keskimmäinen 7v. Isommista on jo varmasti apua vauvan hoidossa. Jos ja kun vauva tulee yhtään isoveljiinsä, unet jää tosi vähäisiksi.

Tulevassa synnytyksessä toivon, että jostakin kivunlievityksestä olisi apua. Olen kokeillut epiduraalia, ilokaasua ja kohdunkaulan puudutetta. Epiduraali puudutti hyvin jalat, mutta ei vienyt kipua..Eikä nuo muutkaan. Toki eihän synnytyksen tarvitse täysin kivuton olla, ja en sitä haekkaan.

Rakenneultraa odotellessa..

Trallaa rv 19
 
HippuTAR
Hei!

Mulla oli eilen rakenneultra ja sen mukaan kohdussa polskii terve, viikkoja vastaava TYTTÖ. Nyt pitäis vaan pystyä hillitsemään itsensä ettei paljoa ostele tyttömäisiä juttuja jos sieltä kuitnkin tuleekin poika...

Rv 22 kun on täynnä niin neuvolasta saa todistuksen raskauden kestosta ja sit voi hakea kaikki noi kelan hommat.

Mun maha ei oo kovin suuri, ei kukaan edes huomaa että oon raskaana jos en kerro. Tosin mun maha kasvaa sen mallisesti että aiemmissakin raskauksissa raskauden on vaatteet päällä huomannut selkeesti vasta rv 30 jälkeen. Joka raskaudessa on myös omat jo olemassa olleet paidat käyneet loppuun asti, tosin käytän normaalisti löysähköjä paitoja.

HippuTAR + Baabero 20+6
 
Heippa!

Tervetuloa uusille :wave:

Äitipolilla kävin pari viikkoa sit vauvalin kokoarviossa kun niitä sokereita kotona mittailen, ettei kasva liian isoksi, painoarvio oli sillon 32+2, 2420g eli syntymäpainoarvio olis n 3.8kg jos näillä käyrillä kasvaa. Ja tyttö olis edelleen tulossa, lääkäri katsoi ihan ekaks et joo kyllä täällä näkyy kohtu, munasarjat ja häpyhuulet. Aika ihmeelliselle kyllä tuntuu kolmen pojan jälkeen. :heart:

Pikkunen potkii kovasti ja kampeaa ja työntää itseään joka suuntaan, alkaa liikkeet jo sattua, onneksi ei olis enää hirveän montaa viikkoa jäljellä. Alkaa jotenkin synnytys tulla jo ajatuksiin, myös unta olen jo usein nähnyt synnytyksestä.

Karvatonkoira ja Elli rv rv 34+0, se alkas niinku 35 viikko nyt :eek:
 
Moikka!

Uusi odottaja ilmoittautuu, jos mukaan mahtuu :wave:

Olen 28, tällä hetkellä muksujen kanssa kotona. Työkuviot hieman monimutkaiset, tarkoitus oli kuitenkin työelämään nyt palata mutta tämä neljäs (ja viimeinen) muutti hieman suunnitelmia =)

Hyvin alussa vasta mennään ja tunteet ovat alun pelokkaat, kopioin tämän tuolta toisesta pinosta;
Mulla myös kiusaa vuodot, pyyhittäessä välillä tulee ruskeeta, välillä ihan verta. Yksityiseltä varattu ultra ensi viikon lopulle, toivottavasti kaikki ok!
Mulla oli vasta hiljattain epäselvää vuotoa, epäilin olevani raskaana mutta testi näytti ensin haamua ja sitten negaa. sitten alkoi niukka vuoto joka loppui heti alkuunsa(ei normaalia mulle), luulin että stressistä johtuen niukka vuoto. muutamaa viikkoa myöhemmin alkoi kova vuoto ja ulos tuli jotain mitä epäilin alkioksi Kohtelu lääkärissä tosi tylyä ja kyseessä vielä opiskelija joka "muisteli mitähän siitä keskenmenosta sanottiinkaan kurssilla" sitten tuli tulokseen että enhän minä edes raskaana ollut kerta testi ei ollut plussaa näyttänyt. Ultralla asiaa ei tarkistettu.

Aiemmissa raskauksissa ei tämänkaltaisia ongelmia, nyt toivottavasti pieni jaksaa kyydissä

Kiva kuulla Adriannan kuulumisia arjesta 4n pienen kanssa ja teidän muiden juttuja =)

db ja pöpö 5+2 tai 5+4
 
hk
Pitkästä aikaa kirjoittelen.... Täällä valmistaudutaan jo loppusuoralle, kun kaikki alkaa nyt olemaan mahdollista. Huomenna on äippäpoli ja sitä hitusen odottelen jännityksellä tai oikeestaan mitä jatkolle tehdään. Tän viikon on supistellut jatkuvasti, joten eiköhän noita muutoksia ole tullut, supistaa varsinkin kun kävelee tai nousee seisomaan. Mut ens viikollahan tuo sais jo syntyä ja jos noudattaa tuota aiempien sarjaa, niin max 2 vko enään masussa pysyy ja sitä jännäillään.

dipitassu Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa vuotoa noin viikolle 13, ekassa enemmän kuin tuossa mun kaksosraskaudessa ja nyt sitten ei ole ollut ollenkaan, joten mulle näin päin oli kummallinen juttu. Ei siis merkitse aina keskenmenoa. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Niin ja syytä eivät löytäneet mistä johtui. Ekassa luulin jo keskenmenoksi, kun niin paljon vuoti kerralla samoin lääkäri jo sitä sanoi, mut kun sitten tarkistivat ultralla, niin vilkkaasti liikkuva yksilö löytyi ja on nyt 5 vuotias.... tosin vaikeuksien kautta selvinnyt. Hän syntyi pienipainoisena ja kahden vrk:n iässä huomattiin sydänvika, joka korjattiin leikkauksessa 3 vuotiaana. Mut nyt on tuollainen normaali lapsi kehitykselleen.

Tuosta esikoisen sairaudesta johtuen kaksoset ultrattiin sydämen osalta ennen kotiutumista ja samoin haluan tämänkin tulokkaan kohdalla tehdä, koska noita sivuääniä ei monikaan lääkäri vielä tunnista.

Mut nyt alkaa aamupalan tekeminen täällä kotona.....

hk ja pikkuinen 36+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Oma aika on mennyt remontin tiimelleyksessä ja nyt viimeinen viikko vanhan asunnon tyhjennyksessä edessä. Kuun lopussa pitäisi olla talo tyhjänä ja pihalta siirretty pensaat ja kasvit, jotka haluan mukaani. Pitänee houkutella mies puuhaan remontin lisäksi. Se on onneksi kohtalaisen helppoa. En ole paljoa jaksanut ruokaa laitella raskausaikana, joten se osaa arvostaa sitä, jos vaivaudun hellan ääreen.

Alun väsymys väistynyt vaikka nyt hempan pudottua 109 on tilanne taas flunssan kanssa aika samankaltainen. Sänky kutsuisi päiväunillekkin vaan ei sitä töitä voi.

Olo on muuten hyvä, ei kipuja eikä suppareita. Yleensä supparit näillä viikoilla vähitellen alkavat. Tai no sain mä tossa pyykkejä kantaessani jo aikaan kunnon tuskalliset supparit muutamaksi tunniksi ja vuodelevoksihan se meni. Nyt siis toimin lähinnä pomona ja lapset saavat osallistua normaalia enemmän kotihommiin. Näin kesäloman alkajaisiksi pistettiin uusi kuri pystyyn ja omat tavaransa pitää huolehtia pyykkiin/astianpesukoneeseen/kaappiin ja ILMAN MUISTUTUKSIA ja auttaa kiltisti ja iloisesti, niin saa tarran. Kun on 10 tarraa kasassa on luvassa kesän ensimmäinen huvipuistoretki. Liki kolme viikkoa on kestänyt ja eilen sai viimeinenkin tarransa kasaan ja toissapäivänä saivat 2 muuta. Joten ei se ihan helposti ole tullut vaikka huomattavasti paremmin on mennyt kuin mitä itse odotin.

Ruotsiin piti eilen lähteä, mutta esikoinen sai vatsataudin. Itse olin ihan tyytyväinen, kun oli luvattu tuulta ja aika helposti tulen merisairaaksi. Sitten joskus vauvan kanssa...

Liikkeitä tuntuu paljon ja voimakkaana. Usein jopa sattuvina. Tuntuuko kellään muulla liikkeet peräsuolessa ja emättimessä??? Kysyin asiaa naikkarilla ja lääkäri vaan totesi, että kohdun sisäinen raskaus eikä osannut muuta sanoa.

Maarit ja Niksu 23+
 
hk
Täällä mennään loppua kohti jo kovasti. Viime viikolla olin äitipolilla tarkastuksessa ja kokoarviossa. Vauva oli perätilassa ja samalla sitten yritettiin käännöstä, mut vauveli ei ollut samaa mieltä. Sain käskyn tulla maanantaina uudelleen, mut onneks itekseen oli kääntynyt viikonlopun aikana. Tästä tulee meidän isoin, koska esikoinen oli syntyessään jopa kilon kevyempi kun tämän painoarvio ja kaksosista toinen oli hieman pienempi kuin tällä toi arvio. ihana ajatella, että kohta hän on jo sylissä.... Tosin meillä on alkanut kovasti tämä mustasukkaisuus episodi ja lopusta ei tietookaan mut katellaan miten etenee.

Maanantaina ja tänään selässä tajutonta jomotusta. Jospa tää lähtis syntymään nyt niin pääsis kotiin sitten vauvelin kanssa. Pelottaa tästä sairaalan läheisyydestä lähteä pidemmälle, kun noi molemmat synnytykset on olleet nopeita jopa niin nopeita, että th muistanut niistä muistuttaa monesti. Eka oli 1,5 tuntia ja kaksoset 2,5 tuntia, joten tää menee kans nopeesti jos on mennäkseen.

Mut ruuan laittoon..

hk 37+0
 
Moikka taas!

Ihanaa kun on taas auringonpaistetta ja lämmintä (kuuma), pääsee tyttöjen kanssa rantsuun :) Vaikka toisaalta, ei helteiden tarvitsisi viikkoja kestää...

Hk sulla ei ole enää kauaa odoteltavaa, tsemppiä sinne =)

Maarit Muistan että aikaisemmissa raskauksissa varsinkin loppuvaiheessa potkut tuntuivat jytäkästi tuolla alaostastossa, hyvä ettei pissit lirahtaneet housuun :LOL: Mutta ainakaan tässä vaiheessa ei potkuissa ole niin paljon voimaa että epämukavilta tuntuisivat.

Kävimme eilen rakenneultrassa. Vauvalla painoa 340g ja istukka on etuseinässä (tätä vähän arvelinkin kun aloin tuntemaan liikkeitä vasta vähän aikaa sitten). Kaikki oli kunnossa eikä sydän- tai muuta vikaa löytynyt. Miehellä kun on tuo synnynnäinen sydänvika niin sen pelko on kummitellut koko raskausajan...kivi vierähti sydämeltä :) Ja vaikka koko ajan on ollut selvä tyttöolo, kappas vain kun poika on tulossa :heart: Kolmen tytön jälkeen tässä uutisessa on hiukan sulattelemista...ei ole mitään kokemusta poikien ajatusmaailmasta saati kasvattamisesta :D Itsellänikin on 3 siskoa ja suvussani muutenkin jostain syystä paljon tyttöjä. Noh, oppia ikä kaikki!

Isebel 20+5
 
Heipä hei,

Taas on aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi täällä kävin kurkkimassa. Käyn tuossa päivittelemässä tietoja listaan kunhan olen tämän viestin saanut kirjoitettua.

Hauskaa kun tosi monella näyttää vanha uskomus siitä että neljäs lapsi vaihtaa sukupuolta pitävän paikkansa. Täällä yksi lisää tuohon sarjaan. Oli näkevinään rakenneultrassa, että TYTTÖ olisi tulossa. Täällä siis ennestään kolme poikaa. Ovathan nuo pojat ihania, mutta täytyy tunnustaa että kyyneleet alkoivat virtaamaan kun tyttöä lupailivat. Eihän tuohon nyt vielä voi ihan 100% uskoa mutta aika uskomattomalta tuntuu ajatus että meidän perheeseen oikeasti tulisi TYTTÖVAUVA!

Rakenteessa siis kaikki oli ihan mallillaan. Oma olotila hieman vaihtelee. Hyvin jaksoin Pärnun lomareissun, mutta kun tulimme kotiin olin aivan uupunut noin 2-3 päivää. Edellispäivänä kävimme Porissa päiväretkellä Kirjurinluodolla ja eilisen päivän olin aivan sekaisin ja nukuinkin kahdet kunnon päiväunet vaikka mies oli antanut aamulla nukkua aina klo 10 asti! Eli kyllä tämä raskaus nyt vähän tahtia verottaa. Syön rautaa lähes joka päivä neuvolatädin ohjeiden mukaan. Täytyy taas kysyä tuota hemoglobiinia kun maanantaina neuvola. Minulla oli viimeksi 117 joka on kyllä ihan mukava lukema, mutta oli onnistunut laskemaan 120:sta vaikka söin rautaa jo tuolloin. Jos en olisi tuohon rautapurkkiin tarttunut niin lukemat olisivat olleet tod.näk. aika paljon karummat.

Täytynee kohta soitella miehen perään. Lähti nimittäin nuorimman kanssa lääkäriin kun pojalla oli yön aika toinen silmä lähestulkoon muurautunut umpeen. En tiedä onko kyseessä taas uusi hyttysen pistos vai mikä. Pojalla nousee hyttysenpistoista aivan käsittämätön turvotus. Tämä on todettu nyt kaksi kertaa parin viikon sisään. Ekalla kerrassa toisen silmän yläluomi turposi kun hyttynen pisti ohimoon. Eilen pää oli taas aivan epämuodostunut kun toisen puolen ohimo oli paisunut muodottomaksi. Paisumiset tapahtuvat vain pään alueella, muualla en ole vastaavaa havainnut. Outoa!

Irmeli ja Eila 23+5
 
Kukkuu!

Ajattelin nyt tähänkin pinoon pitkästä aikaa kirjoitella,niin jumiutunut olen tonne heinäkuisiin että vähän jäänyt:)

adrianna Kiva kuulla että teillä arki sujuu!.:).Teillä tyttö "jo" reilu 2kk:O
Tota pelkäänkin vauvan syntymässä,aika menee sitten niin äkkiä ja vauva kasvaa.Tämä kun on meidän viimeinen vauva niin todella haikea olo,viikot käy vähiin..

Hauska lukea kun on monessa vaiheessa odotajaa.Alussa ja ultrissa käyneitä.Elää vähän uusiksi tätä odotusta kun lukee teidän juttuja:)

Isabel Onnea poikalupauksesta:).Nyt saatte kuulla kaikkia kivoja kommentteja siitä kuinka teidän ei tarvii enää tehdä kun kohta on molempia sukupuolia ;)

Meille siis tulee neljäs tyttö,ja miehellä on vielä ed.liitosta tyttö eli kohta noita on viisi tyttöä.Ja kyllä ollaan saatu kuulla siitä:D.Mä en oikeastaan sitä poikaa jää niin kaipaamaan,eikä tuo mieskään ole mitään kriisiä siitä kehittänyt:).Muille tuntuu olevan isompi asia.

Ikäeroa meillä on ekalla ja tokalla 4vuotta ja kaikki oli silloin niin "helppoa" (esikoisella adhd joten ei vastaa ikätasoa käytös ym).
kolmosta aloin odottamaan kun kakkonen oli 3kk (ihan suunnitellusti;)) Eli pienillä ikäeroa 1v 11pv.
Kaikki lapset meillä nukkunut huonosti,huutanut ja valvonut.8kk:na alkanut kaikilla korvatulehduskierre ja ollut paljon kipeenä.Paljon ei muutamasta viime vuodesta muista.

Nyt ikäeroa tulee 2v ja 1kk suunnilleen ja tuntuu tosi isolta erolta:D.Toi kolmonen ei tosin nuku vieläkään öitänsä kunnolla ja esikoisen oireet pahentunut todella paljon joten aika kaaosta välillä arki on.Esikoisella tosin alkaa lääkitys huomenna jos vähän rauhoittusi.

Eli aika ristiriitaisissa fiiliksissä.Tämä tosiaan meidän viimeinen vauva.Ollut todella hankala odotus,ei oikeen kroppa ole kestänyt.Todella kipeä olen ollut koko odotuksen joten ei huvita lähteä pelleilemään omalla terveyellä...Ja mies ei enää halua,sille riittää 5 tytön isänä olo:D.Menkat ja meikit ;)
Ja on tosiaan mua 9 vuotta vanhempi:)

hk:lla ollut nopeat synnytykset:O.Ei tosiaan kannata lähteä pitkälle synnäristä:)

Mulla on synnytykset kestänyt eka 8tuntia toka 4tuntia ja kolmas 6tuntia.
Ja tuntuu että tässäkään ei kovin kauaa mene.Tuntuu myös että meidän pienin vauva on tulossa:)

Tälläistä tällä kertaa.:) Koittahan jaksaa helteillä,itse nautin kun on kuuma!:)

Mm ja itu 38+5
 
Moi!

Olenko ainut neljättä odottava, jolla lapsen sukupuoli pysyy samana :D
Meille siis neljäs poika tulossa.

Sitten vähän valitusta.. päähän koskee koko ajan ja supistelee. Niinpä se varmaan muitakin odottaessa oli. Ei kivaa.

Pojat haluavat rannalle, joten onhan se lähdettävä ja ehkä telttailemaankin.

Trallaa 20+6 ja pojat
 
Pitää vaan trallaa sanoa että mitä sitä nyt hyväksi todettua sukupuolta vaihtamaan ;).Eipähän tarvii kaikkea uusiksi hommata:D
ja kun siihen pystyy itse vaikuttamaan niin paljon niin en tajua aina ihmisten kommentteja.

Meille sanottiin neuvolassa kolmosen jälkeen että kyllä te kerkeätte sen pojan vielä TEKEMÄÄN.Siis TEKEMÄÄN?!,Miten,onko siihen joku salainen kaava:D.Vai tehdäänkö niin kauan että poika tulee ja sitten saadaan jo kuulla siitä että on "liikaa" lapsia:saint:
 

Yhteistyössä