NinaTT, tytsi, kuka vaan!!!!

  • Viestiketjun aloittaja superbo
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkoholi,huumeet ja tupakka aiheuttavat suurella todennäköisyydellä sikiölle vauroita raskausaikana. Tutkimustuloksia tästä on olemassa mutta mikäänhän ei ole koskaan 100% varmaa. Silti neuvolat seuraavat odottavan äidin päihteiden käyttöä,päihdevalistusta on saatavilla,vertaistukiryhmiä,jopa päihdeäitien pakkohoitoa on haluttu viedä eteenpäin lakialoitteeksi asti.

Jännä ettei pinnasängyssä nukuttamisesta ole mitään vastaavaa jos se kerran on yhtä haitallista kuin lapsen hakkaaminen. Luulisi että tietojaan jatkuvasti päivittävät terveydenhuollon ammattilaiset olisivat tietoisia tuollaisesta seikasta joka on väitteen mukaan yksi vakavimpia trauman aiheuttajia pikkulapsiaikana. Mutku ei. Meillä on tästä asiasta nyt espoolaisen yh:n ja lapsettoman kt-opiskelijan sana,sekä linkki maikkarin sivulle jonka mukaan pinnasänky voi vahingoittaa lapsen unenlaatua.
 
[QUOTE="hmmm";26418339]Ööö.. Laki kieltää ruumiillisen kurituksen Suomessa, joten on siitä varmaan jotain tutkimustuloksia. Tosta pinnasänkyjutusta ei löydy mitään. Ja jos ruumiillinen kuritus ja pinnasängyssä samassa huoneessa nukkuminen olisi ns. samalla viivalla, niin eiköhän toi pinnasänkykin kiellettäisi lailla.

Mä muuten ihmettelen sitä, että teidän mielestä vauvalla on ilmeisesti jokin sisäsyntyinen tieto, jonka avulla se tietää, että kalterit = häkki ja sitä pitää inhota. Mä oon nimittäin luullut, että vauva ei osaa mitään sanoja ja jos järjestelmällisesti kutsun vaikka omenaa appelsiiniksi niin lapsi alkaa luulla, että omenan nimi on appelsiini.[/QUOTE]

On ehkä joo, muttei varmasti kaikenkattavia totuuksia siitäkään. Kuka on muuten sanonut niiden olevan samalla viivalla? Toi laki on munkin mielestä yksistään huono peruste. Joissain maissa jonkilainen ruumiillinen kuritus on sallittua kun taas vauvojen yksin nukkumista saatetaan pitää näissä kulttuureissa ihan hirveänä.

Kyse on siitä, pääseekö vauva äidin lähelle, eli onko välissä esteitä. Ihan pienen vauvan kohdalla taas ylipäänsä siitä, onko äidin vieressä vai erillisessä pedissä.
 
[QUOTE="vieras";26418408]Joku jo tuossa edellä sanoikin, että eiköhän joku asia ole pahaksi lapselle/kelle vaan, jos se on lailla kielletty? :LOL: että se siitä teoriasta.

Ja mieti oikeasti tytsi, että vertaat nyt lapsen hakkaamista ja lapsen nukkumista pinnasängyssä. Voi tsiisus, oikeasti, hommaa jo se elämä, tai edes se mies :D[/QUOTE]

Eikö sua yhtään nolota nämä sun viestit? =) Luuletko olevasi jotenkin kovinkin hauska ja vakuuttava nauruhymiöinesi? Taitaa osua todella arkaan paikkaan, kun pitää oikein yrittää vetää henkilökohtaisia asioita mukaan keskusteluun. Et edes osaa lukea viestejäni. Kerro minulle kohta, jossa sanoin, että lapsen hakkaaminen ja pinnasängyssä nukkuminen on verrattavia asioita?

Mulla on elämä ja oikein onnellinen sellainen. :) Miestä en tarvitse ollakseni tyytyväinen elämääni. Huvittavaa, että nainen on jonkun mielestä nainen vasta, kun hänellä on MIES. :D
 
"vieras"
Miten vastasyntynyt vauva pääsee äidin lähelle vaikka välissä ei olisi esteitäkään? Ei meillä ainakaan kukaan ryöminyt viikon ikäisenä. Että varmaan sinänsä ihan sama onko siinä pinnasängyssä sitä laitaa vai ei.
 
[QUOTE="vieras";26418478]Tähän vielä lisäisin, että erittäin hämmentynyt olen koko kommentista. Oikeasti te näette lapsen nukuttamisen pinnasängyssä niin haitallisena, että se voitaisiin joku päivä kieltää laissa? :LOL:[/QUOTE]

En usko, että kielettäisiin. =) Lapsia voidaan kohdella huonosti monilla ihan laillisilla keinoilla ja voidaan jatkossakin kohdella. Sen enempää ottamatta pinnasänky-asiaan kantaa.
 
[QUOTE="vieras";26421082]Miten vastasyntynyt vauva pääsee äidin lähelle vaikka välissä ei olisi esteitäkään? Ei meillä ainakaan kukaan ryöminyt viikon ikäisenä. Että varmaan sinänsä ihan sama onko siinä pinnasängyssä sitä laitaa vai ei.[/QUOTE]

Viittasin sillä kommentilla isompiin vauvoihin. Sivuvaununa toimiva pinnasänkyhän lasketaan perhepediksi.
 
[QUOTE="vieras";26421116]Eli siis ihan pieni vauva ei traumatisoidu jos välissä on laita?[/QUOTE]

No mielestäni vastasyntyneen vauvan olisi hyvä nukkua perhepedissä äidin vieressä. Traumoihin en ota kantaa.
 
"vieras"
Mä haluaisin nähdä edes YHDEN elävän esimerkin jossa pinnasängyssä nukkuminen on aiheuttanut traumoja ja se vaikuttaa muuhun elämään. YKSI esimerkki jossa on eritelty että mitä se aiheuttaa ja miten tämä on todettu. Muuten kuka tahansa voisi väittää ihan mitä tahansa ja syöttää sen muille totena,ihan vaan siks kun on ite keksinyt jonkun teorian jota ei missään ole todennettu. Alkoholin haitat on siinä mielessä kiistattomat että FAS-lapset ovat tutkitusti vaurioituneet juuri alkoholin käytön seurauksena mutta vielä ei taida maailmassa olla yhtään ihmistä joka olisi todistetusti vaurioitunut pinnasängyssä nukkumisesta. Sen takia tää on mun mielestä ihan yks hölynpöly-aihe,kun vastaukset on näitä "musta tuntuu" -juttuja.
 
"vieras"
Eikö sua yhtään nolota nämä sun viestit? =) Luuletko olevasi jotenkin kovinkin hauska ja vakuuttava nauruhymiöinesi?
Miksi nolottaisi? Ja esim. vrs viljelee hymiöitä ihan alituiseen, oletko koskaan kommentoinut niistä hänelle? Anna kun arvaan: et?

Huvittavaa, että nainen on jonkun mielestä nainen vasta, kun hänellä on MIES. :D
Ja koska olen sanonut noin? Sori, pakko: :LOL:
Mutta oletko kuullut, että äiti on äiti vasta, kun hänellä on LAPSI?
 
"vieras"
No mielestäni vastasyntyneen vauvan olisi hyvä nukkua perhepedissä äidin vieressä. Traumoihin en ota kantaa.
No niin :) Ja mun mielestä vastasyntyneen vauvan saattaa olla ihan yhtä hyvä nukkua pinnasängyssäänkin kuin vanhemman vieressä.

Miten muuten menettelisit siinä tapauksessa jos miehesi ei saisi nukuttua kunnolla perhepedissä tai jos et itse pystyisi nukkumaan?
 
[QUOTE="vieras";26421183]Miksi nolottaisi? Ja esim. vrs viljelee hymiöitä ihan alituiseen, oletko koskaan kommentoinut niistä hänelle? Anna kun arvaan: et?


Ja koska olen sanonut noin? Sori, pakko: :LOL:
Mutta oletko kuullut, että äiti on äiti vasta, kun hänellä on LAPSI?[/QUOTE]

Vrs ei ole tunkenut jokaiseen viestiinsä nauravaa hymiötä. :p Se on aika heikko tapa yrittää mitätöidä toisen mielipide, kun ei keksi hyviä argumentteja.
 
"vieras"
Vrs ei ole tunkenut jokaiseen viestiinsä nauravaa hymiötä. :p Se on aika heikko tapa yrittää mitätöidä toisen mielipide, kun ei keksi hyviä argumentteja.
Sori nyt vaan, mutta olen joka kommenttiini laittanut hyvän argumentin, hymiöt kertoo vain siitä, että koko tämä jankkaus huvittaa minua suuresti :D

Ja mitä argumentteihin tulee, niin voisit katsella omiasi ja vrs:n "argumentteja". Oletko huomannut, että kun teiltä loppuu vastaväitteet, alatte kiinnittää asioita ihan epäolennaisiin seikkoihin, kuten nyt laittamiini hymiöihin (sori, pakko :LOL:) ja vrs:n tapauksessa aletaan vääntää lakiteksteistä, kun ei muuta keksitä, eli ihan aiheen vierestä, kun kukaan ei ketjussa ole nojautunut pelkästään lakiin.
 
[QUOTE="vieras";26421192]No niin :) Ja mun mielestä vastasyntyneen vauvan saattaa olla ihan yhtä hyvä nukkua pinnasängyssäänkin kuin vanhemman vieressä.

Miten muuten menettelisit siinä tapauksessa jos miehesi ei saisi nukuttua kunnolla perhepedissä tai jos et itse pystyisi nukkumaan?[/QUOTE]

Miksei mies saisi nukuttua? Vauva nukkuisi minun ja seinän välissä. Jos häntä häiritsisi vauva ylipäänsä samassa huoneessa niin se ei kyllä olisi vauva, joka toiseen huoneeseen lähtisi nukkumaan. En mieti vielä mitään "jos"-skenaarioita, kun ei ole edes lapsia. :D Sivuvaunua voisin esim. koittaa.
 
"vieras"
Miksei mies saisi nukuttua? Vauva nukkuisi minun ja seinän välissä. Jos häntä häiritsisi vauva ylipäänsä samassa huoneessa niin se ei kyllä olisi vauva, joka toiseen huoneeseen lähtisi nukkumaan. En mieti vielä mitään "jos"-skenaarioita, kun ei ole edes lapsia. :D Sivuvaunua voisin esim. koittaa.
Lähinnä tarkoitin että jos mies ei saisi nukuttua kun vauva nukkuu vieressä. Meillä ei ainakaan oikein saa sänkyä järkevästi niin että olisi seinää vasten,joten pinnasängyn on pakko olla n. puolen metrin päässä tai vauvan nukkua meidän keskellä :)

Miksi et voisi miettiä miten itse toimisit jos sulla on kuitenkin selkeät mielipiteet siitä miten muiden olisi parasta toimia?
 
.............
Pakko ihmetellä, miten sie Tytsi jaksat jankata täällä näitten kanssa? Eihän tässä(kään) ketjussa eräillä ole selvästikään edes halua(tai kykyä?) ymmärtää, mitä oot sanonut ja väittänyt ja mitä et...Miulla olis menny jo hermo :D
 
"vieras"
Pakko ihmetellä, miten sie Tytsi jaksat jankata täällä näitten kanssa? Eihän tässä(kään) ketjussa eräillä ole selvästikään edes halua(tai kykyä?) ymmärtää, mitä oot sanonut ja väittänyt ja mitä et...Miulla olis menny jo hermo :D
No sitä minäkin ihmettelen :D Illasta toiseen.. nuori immeinen,menis kavereiden kanssa vaikka rannalle jätskille vielä kun on tilaisuus. Illat ja yöt kerkee nörttäillä koneella sitten kun ihan oikeasti on niitä omia lapsia eikä niin vaan lähetäkään :) Tai ainakin mulla oli sinkkuna opiskelija paaaaaljon muuta tekemistä kuin väitellä lastenkasvatuksesta kolmekymppisten akkojen kanssa :D
 
Superbo
Ok, eli et vastannut kysymykseeni vaan vastasit asian vierestä.

Seuraava ihminen kehiin? Kuka tietäisi tutkimuksia siitä että pinnasängyssä nukuttaminen OIKEASTI aiheuttaa vaurioita lapselle?
 
"vieras"
Ok, eli et vastannut kysymykseeni vaan vastasit asian vierestä.

Seuraava ihminen kehiin? Kuka tietäisi tutkimuksia siitä että pinnasängyssä nukuttaminen OIKEASTI aiheuttaa vaurioita lapselle?
Kukaan ei tiedä, siksi kukaan ei vastaa. Totuushan on, ettei se oikeasti aiheuta mitään vaurioita lapselle, mutta nämä kv-vänkääjät ja/tai niitä tukevat ei vaan halua myöntää sitä. :)
 

Yhteistyössä