NinaTT, tytsi, kuka vaan!!!!

  • Viestiketjun aloittaja superbo
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
YKSIN nukkuminen. Se pinnasänky ei kaiketi ole se pointti.
Ja missäköhän on ne tutkimustulokset YKSINnukkumisen traumatisoivasta vaikutuksesta? Nythän tuli juuri tulokset siitä, ettei huudatusunikoulukaan aiheuta lapselle vaurioita, nytkö sitten kuitenkin yksinnukkuminen aiheuttaa? Lopeta jo näiden arvailujen ja tyhjäpäisten kommenttiesi viljely.
 
Pitääkin ottaa selvää, että johtuuko poikani ongelmat siitä, että vauvana nukkui heti alusta asti omassa huoneessaan ja kaiken lisäksi 2kk asti nukkui yöt läpeensä. Rinnalle nukahti, josta siirsin sänkyyn ja aamulla heräsi. Jos yöllä heräsi, niin heräsin heti omassa huoneessani ja ehdin vauvan luo ennenkuin toinen itki. Mutta siis olisikohan hän kestänyt koulukiusaamisen paremmin, jos olisin vauvana nukkunut hänen vierellään.
 
[QUOTE="vieras";26423483]Ja missäköhän on ne tutkimustulokset YKSINnukkumisen traumatisoivasta vaikutuksesta? Nythän tuli juuri tulokset siitä, ettei huudatusunikoulukaan aiheuta lapselle vaurioita, nytkö sitten kuitenkin yksinnukkuminen aiheuttaa? Lopeta jo näiden arvailujen ja tyhjäpäisten kommenttiesi viljely.[/QUOTE]

Sulla on vanhaa tietoa. Uusimman tutkimuksen mukaan huudattaminen aiheuttaa lapselle vaurioita.
 
heih
Meillä 6kk siirtyi omaan huoneeseen. Uskon, että omassa sängyssä nukkuminen oli hänelle henkisestikin parempi vaihtoehto, koska kääntyily sai minut heräilemään ja olin väsynyt koko ajan.
Näissä pitäisi aina ottaa huomioon tällaisetkin asiat. :) Perheen tavalla usein kaikkein paras tapa, kunhan kaikki ovat tyytyväisiä.

Kyllä minäkin uskon että perhepeti on paras tapa jos vain toimii juuri ko perheessä, sitä en kiistä. Ei vaan pidä olla niin ehdoton ja mustavalkoinen. Tällaiset kirjoitukset voivat loukata jotain herkempää ja niin on ilmiesesti loukannutkin. Kai sinä tytsi sen huomaat. Siinä ei ole mitään naurettavaa.
 
"hmmm"
YKSIN nukkuminen. Se pinnasänky ei kaiketi ole se pointti.
Ei, vaan ninaTT on verrannut pinnasänkyä häkkiin ja lasta häkissä olevaan pupuun. Itse taas on myöntänyt jättävänsä lapsen yksin nukkumaan perhepetiin ja tulevansa palstailemaan. Eli kyllä se vaan on kyse niistä pinnoista eli kaltereista eikä siitä, että lapsi on yksin huoneessa. Siitä, että se vauva ei pääse äidin luo halutessaan, kun ne kalterit on välissä (aivan kuin jokainen vastasyntynyt kävelisi äidin luo toiseen huoneeseen jos kaltereita ei olisi)..
 
Meillä 6kk siirtyi omaan huoneeseen. Uskon, että omassa sängyssä nukkuminen oli hänelle henkisestikin parempi vaihtoehto, koska kääntyily sai minut heräilemään ja olin väsynyt koko ajan.
Näissä pitäisi aina ottaa huomioon tällaisetkin asiat. :) Perheen tavalla usein kaikkein paras tapa, kunhan kaikki ovat tyytyväisiä.

Kyllä minäkin uskon että perhepeti on paras tapa jos vain toimii juuri ko perheessä, sitä en kiistä. Ei vaan pidä olla niin ehdoton ja mustavalkoinen. Tällaiset kirjoitukset voivat loukata jotain herkempää ja niin on ilmiesesti loukannutkin. Kai sinä tytsi sen huomaat. Siinä ei ole mitään naurettavaa.
Minusta ei kannata palstailla ollenkaan, mikäli loukkaantuu toisten mielipiteistä. Haukkuminen on eri asia kuin ajatusten tai faktatiedon esittäminen.
 
"vieras"
[QUOTE="hmmm";26423548]Ei, vaan ninaTT on verrannut pinnasänkyä häkkiin ja lasta häkissä olevaan pupuun. Itse taas on myöntänyt jättävänsä lapsen yksin nukkumaan perhepetiin ja tulevansa palstailemaan. Eli kyllä se vaan on kyse niistä pinnoista eli kaltereista eikä siitä, että lapsi on yksin huoneessa. Siitä, että se vauva ei pääse äidin luo halutessaan, kun ne kalterit on välissä (aivan kuin jokainen vastasyntynyt kävelisi äidin luo toiseen huoneeseen jos kaltereita ei olisi)..[/QUOTE]

Noh, minä en ole ninaTT. Minusta yksin nukkuminen on yksin nukkumista, oli se sitten missä pedissä tahansa. Harva varmaan kuitenkaan jättää vauvaa pitkiksi ajoiksi perhepetiin yksin nukkumaan.
 
En jaksanut lukea ketjua kokonaan, joten en tiedä onko joku tämän jo sanonut. Monissa maissa on yleistä, että vauvat nukkuvat alusta asti omassa huoneessaan. Mitenköhän tämä sitten näkyy niiden kansojen kansanluonteessa, jos melkein kaikki ovat lapsena traumatisoituneita?

Itse en olisi pientä vauvaa raaskinut nukuttaa omassa huoneessaan, mutta en myöskään kuvittele, että siitä kaikille vauvoille tulee mitään traumoja. Riippuu varmaan paljon siitä, nukkuuko se vauva siellä vai onko hereillä ja itkeekö.
 
Noh, minä en ole ninaTT. Minusta yksin nukkuminen on yksin nukkumista, oli se sitten missä pedissä tahansa. Harva varmaan kuitenkaan jättää vauvaa pitkiksi ajoiksi perhepetiin yksin nukkumaan.


Mikä aika on pitkä vauvalle? Vastasyntynyt kuitenkin nukkuu suurimman osan päivästä ja vanhempi vain korkeintaan 8h. Aika monta pitää tuntia se lapsi silti nukkuu yksin... ellei nuku kantoliinassa.
 
[QUOTE="vieras";26423613]Eihän tuossa tutkittu pitkäaikaisia vaikutuksia ollenkaan! Tokihan huutavan lapsen kortisolitaso nousee ihan varmasti, mutta kyse olikin siitä, vaurioittaako se lasta pidemmän päälle. Sori vaan, mutta tuollainen yhden ihmisen mielipide on kyllä yhtä tyhjän kanssa ilman luotettavaa tutkimusta siinä takana. Pitäisi sun korkeakouluopiskelijana se jo tietää.[/QUOTE]

Mitä väliä sillä on, vaurioittaako se pidemmän päälle? :O Eikö lapsen sen hetkisellä stressillä ja ololla ole mitään väliä?
 
"hmmm"
Noh, minä en ole ninaTT. Minusta yksin nukkuminen on yksin nukkumista, oli se sitten missä pedissä tahansa. Harva varmaan kuitenkaan jättää vauvaa pitkiksi ajoiksi perhepetiin yksin nukkumaan.
Miksi pinnasänkyyn jättäisi pidemmäksi aikaa? Siis normaalistihan vauva nukkuu suurimman osan ajasta ja loppuajan syö, joten millä perusteella se perhepetiläinen hengailisi siellä sängyssä yhtään sen enempää? Mulla vauvat on nukkuneet 90% perhepedissä ja 10% pinniksessä, mutta riippumatta nukkumispaikasta oon vauvan nukkuessa tehnyt joko omia juttuja muualla asunnossa tai nukkunut itse.
 
huomioit haluamasi
Meillä 6kk siirtyi omaan huoneeseen. Uskon, että omassa sängyssä nukkuminen oli hänelle henkisestikin parempi vaihtoehto, koska kääntyily sai minut heräilemään ja olin väsynyt koko ajan.
Näissä pitäisi aina ottaa huomioon tällaisetkin asiat. Perheen tavalla usein kaikkein paras tapa, kunhan kaikki ovat tyytyväisiä.

Kyllä minäkin uskon että perhepeti on paras tapa jos vain toimii juuri ko perheessä, sitä en kiistä. Ei vaan pidä olla niin ehdoton ja mustavalkoinen. Tämän ku tuollaset joskus muistaisivat. :)
 
hhhh
En yhtään ihmettele että äidit ovat uuvuksissa. Aina pitäisi jaksaa ja liikaa. Pitää olla perhepeti kun se on ainoa oikea, pitää imettää pitkään, pitää kantoliinailla ja ihailtavaa on kaikki se äitiydessä mikä ei sovi itselleen välttämättä. Eli aina epävarma tuore äiti saa tällasen myllyn.
Näihinkin voisi kohteliaasti joskus myöntää, että on myös hyvä jokin toinen ratkaisu. Täällä pyörii kuitenkin epävarmoja tuoreita äitejä tai muuten vain herkempiä henkilöitä vaikkei tytsin mielestä saisikaan herkemmät palstailla. Kun heitä kuitenkin on, voisi miettiä vähän pidemmälle.

Äidit ovat uuvuksissa, kannustetaan heitä heidän omien voimavarojen mukaan ja tuetaan heidän tapojaan. Pinnasänky tai lyhyt imetys voidaan unohtaa ja keskittyä olennaiseen. Voi heittää olan yli turhemmat jutut. :)
 
ilkeä
Olen vähän ilkeä, mutta melkeinpä toivon että muita arvosteleville besserwissereille tulisi oikein vaikeita lapsia, jotka osoittaisivat näille muiden arvostelijoille sen, miten väärässä he välillä ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä;26423971:
Olen vähän ilkeä, mutta melkeinpä toivon että muita arvosteleville besserwissereille tulisi oikein vaikeita lapsia, jotka osoittaisivat näille muiden arvostelijoille sen, miten väärässä he välillä ovat.
Täytyy olla vilkas mielikuvitus, jos on nähnyt tässä ketjussa arvostelijoita. :D
 
Meillä 6kk siirtyi omaan huoneeseen. Uskon, että omassa sängyssä nukkuminen oli hänelle henkisestikin parempi vaihtoehto, koska kääntyily sai minut heräilemään ja olin väsynyt koko ajan.
Näissä pitäisi aina ottaa huomioon tällaisetkin asiat. Perheen tavalla usein kaikkein paras tapa, kunhan kaikki ovat tyytyväisiä.

Kyllä minäkin uskon että perhepeti on paras tapa jos vain toimii juuri ko perheessä, sitä en kiistä. Ei vaan pidä olla niin ehdoton ja mustavalkoinen. Tämän ku tuollaset joskus muistaisivat. :)

Näin varmasti on. Mutta sitä jaksan edelleen ihmetellä, kuinka turvallinen häkki voi olla vaarallisempi lapselle, kuin sänky josta tipahtelee pitkin öitä. Vai eikö muiden lapset viimeistään siinä vaiheessa kun lähtevät konttailemaan, konttaile sängynlaidan yli?
 
"hmmm"
Näin varmasti on. Mutta sitä jaksan edelleen ihmetellä, kuinka turvallinen häkki voi olla vaarallisempi lapselle, kuin sänky josta tipahtelee pitkin öitä. Vai eikö muiden lapset viimeistään siinä vaiheessa kun lähtevät konttailemaan, konttaile sängynlaidan yli?
Meillä ainakin ja sen vuoksi oli pakko rakentaa vallit peitoista. Josta pääsemme taas siihen, että samalla tavalla ne rajoittaa lapsen liikkumista eli käytännössä sama asia kuin ne pinnasängyn laidat. NinaTT:lla on muistaakseni patja lattialla, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta laittaa sänkyä paikkaan x odottamaan (tai siis meillä ainakin niin pieni asunto, ettei tänne mahtuisi sänky tyhjillään ja sit se patja lattialle).
 

Yhteistyössä