Nuoret vauvakuumeilijat

Jep jozzuuh niin olis! Aina silti se ajatus tuola takaraivossa on "mitä jos kuitenkin ois tärpänny".

En ymmärrä miksi ne ihmiset ketkä sitä lasta toivovat niin kovin joutuvat odottelemaan ja sitten osa vaan tulla tupsahtaa raskaaksi vaikka ei halua edes :(
 
jozzuuh: ihanaa et joku jännittää mun puolest. toivon silti kans ettei huomenna alkais.

Nettte: tota samaa oon miettiny niin usein. avomiehen kummityttö oli kans tavallaan "vahinkolapsi", tottakai vanhemmat ovat innoissaan hänestä, mutta ei siis ollut mitenkään suunniteltu, ni kerran hänellekin ihmettelin että miksei meillä vaan onnaa ku niilläkin. oon kyllä onnellinen heidän puolestaan ei siinä mitään, mutta silti mietityttää .
 
Jep tottakai onnellinen on heidän puolestaan kenellä vahinko niin sanottu iloinen yllätys! Mutta välillä kyllä pakko myöntää ottaa koville kuunnella sellasta juttua kun itse haluais myös sen kaiken!

Hauskaa kun mennään jennimarjaana samoilla päivillä. Mäkin jännäilen, että alkaako ne menkat vaiko eikö. Jos huomenna tai ihan viimestää keskiviikkona ei tuu niin sit ne alkaa kyllä olemaan myöhässä siitä miten normaalisti. Jännää on mut kyl se pettymys kummittelee :(
 
Mustakin se on niin ristiriitasta, että jotkut saa vahinkoja. Vaikka ne varmasti rakastaa lapsiaan mielettömästi, mutta miks ne ei saa ketkä niin kovasti toivoo? Nettte ja jennimarjaana nyt plussaa kehiin :) Alkaa menkat olee ohi pikkuhiljaa ja jonku ajan päästä pääsee tikuttaa ovista, hauskaa!
 
Ebaylla on ainakin hyvä ajoitus jos ei muuta! Tänään pitäis menkkojen alkaa (eipä näy vaikka yleensä vuoden heti yöllä/aamulla) ja postilaatikosta löyty mun tilaamat rtestit. No koska hätäsenä juoksin heti aamulla vessaan ennen postin tarkistusta ni nyt sitten odotellaan hetki enneko meen testiä tekeen :D
 
Heips! Minä voisin änkeä itseni mukaan nuoriin vauvakuumeilijoihin! :saint: parisen viikon päästä täytän 20 ja mies 23. Yksi kierto ollaan vasta yritetty ja ekaa kertaa yritin tikutella ovistakin mutta kumma kyllä, en mielestäni kyllä ovista edes bongannut? :attn: En kyllä tikutellut ihan kiertoa loppuun että en sitten tiedä olisiko se voinut tulla silloin. Tai sitten vieläkin vaikuttaa pillerit,(?) lopetin ne joskus loppusyksystä, ihan tarkkaan en muista milloin.
 
Jennimarjaanalle ja netttelle isot halaukset ja tsempit! Kyllä me plussat saadaan vielä :) Ja teillä molemmillahan se voi vaikka vielä tullakkin. Ja jos se todellakin on nega niin menkat tulkaas nyt äkkiä!

Cecca tervetuloa mukaan! Hmm nuo ovistikut on kyllä aivan hullun outoja. Tuntuu, ettei kukaan saa niistä selvää :D Toivottavasti minä hölmö edes osaan lukee niitä.. Mikäs ehkäsy teillä oli pillereiden jälkeen? Periaatteessa hyvä et on noin pitkä aika pillereistä niin ei pitäis ainakaan hirveesti enää vaikuttaa. Missäs kohtaa kiertoa meet?

Zeero tervetuloa sinullekkin! Toivottavasti saisitte pian alkaa yrittämään. Tosin siihen pitää olla molempien halu ja suostumus niin ehkä enemmän täytyy toivoa miehelle vauvakuumetta :) Kyllä se pikkunen teillekin joskus tulee! Mikäs ehkäsy teillä?
 
Tervetuloa uusille! :)

Ja pahoittelut nega testeistä!

Mä en oikeen osaa päättää että hommaisinko lisää ovistestejä. Tietäis kyllä sit aika tarkalleen millon menkat alkaa, mutta kun saan sen oviksen bongattua ilmankin. Ehkäpä pidän pari kuukautta kokonaan taukoa kaikista testeistä..
 
Mä oon laiskotellu pari viime päivää täältä netin ihmeellisestä maailmasta ja käyttäny aikaani ulkoiluun, mut teiltä on tullu tosi paljo juttuu! Mä jo olin iha intopinkeenä ku luin teidän juttuja, et olisko sitä plussaa tullu Netttelle ja jennimarjaanalle! Pettymykset tuntuu aina niin.. turhauttavilta... :( Mulla pitäs olla ovu 28pv tätä kuuta, et nyt sit alan itekki tikuttaa. Pitäisikö jollain muulla olla samoihin aikoihin?

Mitä raskautestejä teillä on muuten ollut käytössä?
 
Rosmariina mulla seuraava vasta n. 5.5. Tai enhän mä sitä etukäteen voi vielä tietää kun kierrossa ollut se 10 päivää välillä heittoa, mutta yleensä ovis+ ollut n. Kp 17. Mä oon käyttäny rfsu:n liuska testejä ja clearblue digejä.

Muok. ^^ noi siis ovistestejä ja raskaustesteinä ollut rfsun Liuskat, pregcheck liuskat ja apteekin oma
 
Viimeksi muokattu:
Kumien kanssa ollaa menty kolme vuotta, en jotenkin oo halunnut sotkea kehoani pillereillä tai muilla. Mut se on jännä, että tuo ei oo koskaan patistanu miuta hakemaan jälkiehkäsyä jos sille on ollu tarvetta.. En oikein tajua, kun ainoat syyt mitkä kuulemma estää vauvan saamisen on raha ja koirat. Kuulemma menis elämä liian hankalaksi. Ehkä se tästä. Joskus.
Kuin moni muu muuten ajattelee noita raha-asioita? Pyöriikö päässä se, miten pärjää rahallisesti sen tulevan muksun kanssa?
 
Mimmi se voi olla ihan hyvä pitää taukoa testeitä. Tai itestä välillä tuntuu, että ajatuskin testeistä pistää stressaamaan ja ehkä haittaa raskautumista. Tiedä sit et pitääks noi jutut edes paikkaansa.

Rosmariina mulla vasta kp4 eli en tikuta viel aikoihin.. Mä oon käyttäny clear bluee, apteq, raskauskeijun 10 ja 25 mIu ja viel joku. Mä oon ihan hullu testaamaan :D Ei vaan malta olla testaamatta!
 
Mä pistin sillon kun alettiin yrittää esikoista aina puolet palkasta säästöön tulevaa vauvaa varten. Noh lapsi oli tosta yrityksen alottamis päivästä aika tarkalleen 3v päästä vasta sylissä, joten rahaa ehti kertyä ihan hyvin. Meillä siis on aina ollut tän 6 vuoden aikana vaan jompi kumpi töissä. Opiskeltu ollaan vuorotellen. Nyt olis rahallisesti mahdollista olla molempien vuos kotona yhessä, (saatiin just edellinen asunto myytyä) joten hoitovapaalle jäämistä oon mielessä pyöritelly syksylle, niin mahdollisiin lapsettomuus hoitoihin pystyis keskittymään täysillä eikä tarttis töistä ottaa koko ajan omaa lomaa..
 
kka
Hupsan, mä kotiuduin tänään Ruotsista. Voin kertoa että kyllä oli paatti täynnä lapsiperheitä ja mun vauvakuume nous ihan uusiin sfääreihin! Oli kyllä kiva huomata miehenkin hymyilevän ja ilveilevän ihanille vauvoille. Heittipä myös lasten leikkipaikan ohi kävellessämme että toivottavasti meilläkin on pian syy päästä pallomeren laidalle. ;)

Mulla on kaapissa Sofi liuskoja, tilasin Kotitesti.fistä. Ovistestitkin on samaa merkkiä, joskaan niitä en pääse vielä hetkeen käyttämään.

zeero, mä pyrin olemaan ajattelematta raha-asioita, mä kun tuppaan stressaamaan niin herkästi. Me käydään kumpikin töissä, mulla on määräaikainen työsopimus vuoden loppuun. Mies tekee kahta työtä ja lisäksi pyörittää omaa yritystä. Tuo Mimmin säästömetodi kuulostaa fiksulta, täytyykin alkaa itsekin pistää rahaa vauvasäästöön! :)
 
mimmi92, millaisia nuo digi testit on? on vissiin luotettavampia, kuin normit? Onko muuten ollu mukavampia käyttää?

Meillä oli alkuunsa puhetta raha-asioista, kun aloin "suostuttelemaan" miestä vauvan hankintaan. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että molemmilla on niin hyvät säästöt, ettei pulassa olla, vaikka itse olen tällä hetkellä työtön ja mies opiskelee. Itsellä on edelleen työnhaku päällä, jos edes jotain saisi mistä voisi saada säästöjä. Mut katsotaan miten tässä tilanne jatkuu, koetetaan nyt kuitenkin kuukausi kerralla edetä. :) Ja tällä hetkellä ollut masennuksen kanssa taas ongelmia, niin työkkäristä juuri perjantaina neuvottiin, että kannattaa lopettaa stressaaminen siitä että ei niitä töitä nyt ole tarjolla. Eihän se tilanne siitä stressaamallakaan parane.

Eikä siitä ressistä nyt muutenkaan taida olla kauheesti hyötyä, kun haaveena olisi raskautua... Meinaa vaan välillä käydä päivät turhan pitkiksi. Mites te muut, onko kuinka moni vielä opiskelemassa tai mahdollisesti työttömänä? Entäs puolisot?
 
Digeistä: Joo on tosi helppokäyttöisiä eikä tarvii arpoa tuloksen kanssa. Mutta samalla periaatteella toimii liuskatkin. Siellä digin sisällä on ihan samalla tavalla 2 viivaa, jotka ainakin itellä ovisplussan tullessa on tasavahvat. Yhessä vaiheessa aloinkin vaan liuskojen lisäksi varmistamaan digillä, jos en ollut ihan varma tuloksesta :) sen verran iso hintaero että ite käytän liuskoja jatkossa jos vielä tikutan..

Raha-asioista ei kannatta paljoa stressata. Ne kyllä yleensä järjestyy (tietysti elämäntyylistä riippuen). Meillä on aina eletty säästeliäästi, eikä olla ostettu autoja/tavaroita pätkällä, vaan säästetty niitä varten niin ei oo luottokorttilaskujen kanssa tulevaisuudessa pulassa yllättävissä tilanteissa. Meillä tosiaan mies irtisanoutui mun palatessa töihin, eli jos jään kotiin niin mä olen silloin hoitovapaalla ja mies työttömänä.
 
Huomenta :)! sapuska: Kortsua käytettiin, mä en vaan enää oikein jaksanut mitään hormonaalista ehkäsyä, kun tuntuu että saa nuo pillerit pään niin sekaisin. :D Kerran ollut mulla myös ehkäisykapseli käytössä ja siitä nyt ei ainakaan yhtään mitäään tullut kun mulla saatto yks vuoto kestää pari kuukautta. :O Menkat on justihisa menossa, tänään tai huomenna loppuu. Taitaa vaan mennä tän kierron ovis ohi ilman yrityksiä, kun kunhan menkat loppuu niin täytyy aloittaa flagyl puikko kuuri 10 päivää... Jonkinsortin tulehus joten ei nyt varmaan hirveemmin peitto heilu. :'(
 

Yhteistyössä