Odottavia äitejä vm.-89?? :)

KyyneltenHymy, tervetuloo! :flower:

Minäkään en tuon pinkin ystäviä ole mutta kyl jokin hento vaaleanpunainen vois olla sievä. Sen sijaan mitään ärsyttäviä kuvia en vauvan vaatteisiin halua, esim. Hello Kittyä tai Disney hahmoja.Tietty lapsi sit isompanaa saa pitää sellasii jos kovasti tykkää. :p

2 vk vielä seuraavaan neuvolaan. Sillo vasta kuulee taas sydänääniä..

Me ei olla vieläkään kerrottu vanhemmillemme. Mun porukat tulee huomenna meille, mut en varmaa saa vieläkään sanottuu. :snotty:

Feles 14+5 =)
 
Meillä kuunneltiin ekalla kertaa ja tällöin oli viikkoja 9+2 O___o No jospas ne kuuntellee sitte seuraavalla kerralla!!

Mullaki oli pinkkikielto,mutta ei sitä kauheesti voi pittää,ku saahaan iso laatikollinen uuvenverosia vauvanvaatteita tädiltä ja se rakastaa pinkkiä ja sitä perkeleen hello kittyä :D Nooo aion pistää pinkin sekkaan mustaa tuomaan särmää,ettei ihan lillulällypinkkipallero oo x)

Onnea KyyneltenHymylle pienestä!
 
Meille sanottiin ultrassa, että ei ennen vkoa 12 kannata yrittää ees kuunnella sydänääniä neuvolassa, ettei turhaan säikähdetä.

Itse toivoisin kovin tyttöä, jotta sais pukea kaikkeen hello kitty tavaraan :D Mutta myös pääkallo tavarat houkuttavat (joita on tullu jo kerättyä, esim. tuttipullo, tutti yms ) :heart: vähän vastapainoa pinkille :D

Tervetuloa KyyneltenHymy :flower:

Meillä ois seuraava neuvola ens tiistaina, mutta yritän tänään soittaa ja kysyä pitäskö sitä aikaa siirtää, jahka saadaan käytyä siinä rv 12 ultrassa.

Miikulainen ja rääpäle 9+3
 
Niin ei mullakaan kuunneltu ekal kertaa sydänäänii, vasta neuvolalääkärissä kuunneltii ekan kerran. Eli jos tuo lääkäri lasketaa neuvolakäynniks niin edessä on oikeestaan kolmas neuvola. :p

Tänää kävin naistentautienpolilla lapsiveden tihkumisepäilyn takii, mut ei ollu lapsivettä vaan tosi vetistä valkovuotoo ja kaikki oli pienellä iha hyvin ja pääsin uudestaa kurkistaan häntä ultrassa. :)

Feles 14+6 :heart:
 
Mun pitäs vielä pariviikkoa jännätä lääkärikäynnille, jossa kuunnellaan sydänääniä. 3 viikon päästä on sitten eka ultra. Kauheen nopeesti on jo kuukausi mennyt.. jospa se loppuaikakin menee nopeasti.. Malttamattomana jo odotan, että maha alkais kasvamaan. :D

Onkos teillä ollu minkäläisia raskauden merkkejä vielä?
Mulla tahtoo välillä mennä ja tulla pahoinvointia.. pitäis muistaa parin tunnin välein haukata jotain.

lähihoitaja89 ja masuasukki 9+3
 
Lähihoitaja89: Täällä kans tuntunu et eka kuukaus menny ihan hetkessä :)

Nyt ruvennu enemmän ällöttämään ruuat ja hajut. Ja kans parin tunnin välein pitää jotain haukata, tai rupee heikottaa/ällöttää. Söin tossa sunnuntaina vaaleeta sämpylää ja yhtäkkiä rupes todella yököttää, joten oli pakko jättää väliin ettei ala oksettaa... Ja yhä useampi ruoka ei enään maitakkaan, saattaa tehä mieli vaikka kanaa ja sit pari purasuu ja sit ällöttääkin. Itse pidän monista ruuista, ja oikein ottaa päähän kun ei pysty syömään itseään oikeasti kylläiseksi, nälän tunne palaa parin tunnin päästä.. Ei yhtäään kiva :D

Tänään olis sitten aamulla neuvola :)

Miikulainen ja rääpäle 10 :heart: *POKS*
 
heips..

Tännekkin moikkailen pikasesti..

Tääl on kärsitty supistuksista, mutta eilen ultrassa käyti ja sanoi että johtuu selkäkivuista. Kai se sitä sitten on. Mutta pikkusella kaikki hyvin :heart:

Mist päin maailmaa te ootte? Meikäläinen vaikuttaa Joensuussa :)

Mutta nyt salatut ja sit pääsen kuulemma karkkikauppaan :p

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 12+4
 
KyyneltenHymy: Itse olen Espoosta :)

Neuvola oli, ja lääkäri päätti kuitenkin yrittää kuunnella, ja etsinnän jälkeen löysikin ne, aww :heart:
Saatiin diagnoosikin sieltä, kun meillä ollut hetken aikaa ihmeellistä ihottumaa joka nyt paljastui syyhypunkiksi.. Todella kiusallinen, nyt on voiteet lääpitty ja pyykkiä pesty hulluna.. vielä ois 15 koneellista... :( olis ees kuivausrumpu niin sais lakanat sinne, ja mahtus vaatteita enemmän narulle. Mutta ei..
Jaahas, ja pyykit narulle ja pian työvuoroon...

Miikulainen ja rääpäle 10+2 :heart:
 
Mä oon Tampereelta. :)

Mulla särkee nykyää usein päätä. |O Ja uupumustakin on yhä. ei jaksa keskittyy kouluun oikein. :/ Omena-päärynäviiliä tulee syötyä usein. On se vaan niin hyvää! :D Samoin omenoita ja satsumia. :p Salmiakki myös maistuu vaikkei sitä sais paljoo syödäkään.. :ashamed:

Viikot ne vaan juoksee.. Vastahan mä olin iha alussa, nyt jo keskikolmanneksella. :whistle: Liikkeitäkin tunnen välillä! =)

Feles 15+5 :heart:
 
Mulla varmaan vaikutti tohon sydänäänien kuuntelluun se,ettei ollu harmainta aaviststa,milloin se raskaus on saanu alkunsa xD Ku oli semmonen vahva lääkitys,mikä vei kk.t moniksi kuukausiksi ja oli ollu viimeksi joskus 5kk ennen ekkaa neuvolakäyntiä:p

Kajaanista minä :D Ootteko vielä miettiny hankintoja?Mua nuitten rattaitten hankkiminen kauhistuttaa :D Noo jospa ne jotkut ihan kivat jostain löytäis/sais^^

Jännää,miten jalat tuntuu tuossa mahan yläpäässä(ompi ylösalaisin mahassa).Pienen pieni jalka...käellä tuntuu,kun liikuttellee jalkoja.Selkä/vartalo tuntuu ja se kun liikuttaa vartaloa...Välillä käet vispaa alamahassa niin kuin oisi joku marsu siellä,joka yrittäsi kaivautua ulos xD

Celestia ja Katkis(Pittäisköhä jo kuhtua ihan nimellä ja unohtaa tuo katkarapu xD Ehken ihan vielä^^<3) 29+4
 
Ollaan käyty kauppoja kiertelee ja kaartelee. Pinnasänky tiedetään jo, että millanen halutaan :)

Yhet vaunut vissiin saadaan (en oo ite nähny niit viel) käytettynä. Jos niillä ekan kesän selviäis ainakin, ja talveks saisin ostettua käytetyt vaunut kans kaverilta.

Vaatteita tulee satelemaan niin uusia kuin käytettyjä tuttavilta (joten niitä ei aleta hommaa ite) :) Äitiyspakkaus kelasta ja sit jos jotain perustarviketta (vaippoja yms.)
Yritetään päästä pienellä budjetilla :)

Ennakkoon oon ostanu pääkallosetin; tuttipullo, ruokalappu, tutti :) Oon ihan hulluna tohon pääkalloteemaan :D

Muistitteko kääntää kelloja tunnin taaksepäin ;)

Miikulainen ja Rääpäle 10+5
 
Päiviä..

Miikulainen tääl aamulla katoin makkarin seinäkellosta et jaa kello on 9, no nousempas aikasemmin tänää ylös. Olkkariin pääsin ja koneelle totesin et hitto, kello on vasta 8, eikun takasin sänkyyn :LOL:

vauvan tavaroitaollaan kierrelty jo muutamasti kahtomas, mutta veljeltäni saadaan kaikki paitsi punkka ja rattaat (parvekkeelle saadaan vaunut sieltä). Joten yhistelmät ostetaan, kuulin huhuja et vuoden lopussa tulee uudet mallit niin vanhat tulee alennukseen joten sillon ostetaan jo jos vaan hyvät ja hianot löytyy =) Vaatteita mul on jo iso pahvilaatikollinen, haalinu sukulaisilta ja uskon etten ite osta yhtään kun sukulaiset ostaa :D Paitsi ollaan ostettu pari yökkäriä ja paitaa ennenku tiettiin tulokkaasta ja häkkisänkyyn pussilakanatkin ostin jo kesällä, halavalla kun sai :D Löysin netistä sivun jossa on tuttipulloja ym. niin sielt sit tilaillaa tutit ym siihen liittyvät. Nii ja hinku on saada kuviollisia harsoja, ei tavan valkosia :D Vaativa mamma tulossa meikäläisestä :LOL:

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 13+1
 
Tervetuloa Victoria89 ! :) Sulla onkin todella pian laskettu aika :) :heart:

Eilen tuli viikko 11 kasaan.. :heart:

Tuli sunnuntaina halattua ensimmäisen kerran pönttöä, ja vieläpä töissä! Täyty sieltä sit lähteä kesken illan, kun ei musta ollu jatkamaan.. potuttaa kyllä, työtoverit olivat nyt sitä mieltä että mun pitäs nyt tyyliin istuu himassa siihen asti ettei tuu enään pahoinvointi kohtauksia kesken työpäivän..? Mistäs mä tiedän etukäteen, että juu tänään mä en oksenna ja huomenna sitten taas..? Enkai mä nyt sen takia työntekoa lopeta...

Aikalailla tunteen purkauksia ruvennu tulemaan muutenkin, itkettää jo jotain tv sarjaa katsoessa.. Nii riittää että joku sanoo yhdenkin hieman negatiivisen kommentin, niin johan itkettää. Ennen kun on saanut mennä toisesta korvasta sisään ja sit toisesta ulos turhan päiväset kommentit..
Onneks isäntä ei oo vielä hermostunu muhun :ashamed: :heart:

Ootan nyt sitä seuraavaa ultraa, jos siinä kaikki kunnossa, niin uskaltaa lopuillekin kysyville tuttaville kertoa raskaudesta =) :heart:

Miikulainen ja Rääpäle 11+1 :heart:
 
Moi...

Tänne ei ihmeempiä, väsymystä, mielialan isoa aaltoilua, haluttomuutta.. :ashamed: Elämä yhtä nukkumista ja syömistä.

Eilen käytiin neuvolassa, siel se sydän sykki :heart: Painoa ei ollu meikäläiselle onneks tullu, veri oli hitusen laskenu mut silti hyvä :)

KyyneltenHymy & PikkuPomo 14+0 :heart:
 
Victorialle tervetuoa joukkoon! :flower: Sulla onkin sitte iha pian tosi kyseessä. ;) Tiedättekö kumpi teille on tulossa? :)

Me sitte kerrottii eile mun porukoille vauvasta. Hirveesti jännitti, että miten en sen ottaa, mutta ottikin iha hyvin. :) Äiti on innoissaa tulevasta lapsenlapsesta. :D Vielä pitää kertoo miehen vanhemmille.

Maanantaina neuvola. Pääsee kuuntelee sydänääniä! :heart: Hirveetä jos niitä ei kuulukaan! :( Oon kumminki melko luottavainen, vaikka kaikkii surullisii tarinoita kohtukuolemista ja myöhäisistä keskenmenoista on tullu luettuu ehkä vähä liikaakin.
Maanantaina taidan ottaa myös sen possuflunssarokotteen. Oletteko te ottanu tai meinaatteko ottaa sen?

Äitiyshousut pitäis kyllä jo hommata. Meneehän nuo tavalliset vielä, mutta vähä on epämukavaa ku kiristää. Mahalteen ei myöskään oo pystyny enää vähään aikaan nukkuun.

Pitää varmaa tästä kohta mennä hakee päärynä-omenaviiliä. :p

On jotenki niin ihanaa olla raskaana! :heart: Huolimatta väsymyksestä ja ajoittaisesta pahoinvoinnista. ;)

Feles 17+0 :heart:
 
Mulla olis jo yhet mammahousut, sain työtoverilta.

Joo ens viikolla olis tarkotus mennä ottaa se possunuharokote. Olin ensin aika kielteinen, mutta nyt olen siihen pitkän harkinnan ja pohdinnan jälkeen päättänyt ottaa.

Feles: Peukkuja et :heart: äänet kuuluu :flower:

Miikulainen ja rääpäle 11+4 :heart:
 
huomenta..

mammahousuista kommentoin ennenkun töihin juoksen :D Itellä on mammalökärit, ei oikeestaan muita. Mut sit ostin 2m kuminauhaa niin sil oon jatkanu, joten farkut pysyy jalas mut ei oo kii, tämä homma vaatii pitkää paitaa :LOL:

Nyt töihin..

KyyneltenHymy & PikkuPomo 14+1
 
Minäki oon jo vähän silmäilly mammahousuja, mutta vielä ei tarvi ostaa :D

Tänään kävin neuvolalääkärillä ja kuunneltiin sydänääniä. Sieltähän se jumputus kuului <3

En muistanu ottaa sikainfluenssaa ollenkaa puheeksi ku jännäsin vaan sydänääniä, että kuuluukohan ne. Eikä terveydenhoitaja ja lääkärikään mitään puhunu. Täytyy soitella sinne jos näyttää, että se leviää tänne Oulun seudulle. Tasan viikon päästä sitten ultra ja pääsee näkemään pikkusen <3

Lähihoitaja 11+3
 
Huomenta päiviä! :)

Tänään poksu rv 12 :heart: Ja eilen oli ultra, ja kaikki oli niinkuin pitikin! :) Aivan valtava ero 3vkoa sitten verrattavaan ultraan, nythän se jo näytti vauvalta! :heart: Siellä se sydän sykki. Rääpäle oli aamu uninen ja kätilö joutu herättelee sitä pienillä tönäisyillä. Ekaks se käänsi vaan pokkana kylkee siel, mut pienen herättelyn jälkeen se sit innostu venyttelee ja potkii ja lyömään :D Hassua kun näki toisen siel liikkumas, mut ei viel tunne niit liikkeitä. Kätilö kehu liikkeistä kovin. Käänty oikein poseeraamaankin sitten lopulta, ja mielestäni 2 kuvaa jopa onnistu hyvin. Kokoa oli reilu 5cm! :D Ja turvotusta 0,8mm, eli hyvin kaikki.

Kävin sit viel labrassa, ottivat verta sikiöseulantaa. Parin viikon päästä tulee sit tulokset, niitä odotellessa..

aattelin ke aamuna mennä jonottaa sitä rokotetta, iltavuoro kyl sillon, mut jos oon oikein aikasin siellä aamulla, niin ehkä ei tartte montaa tuntia venailla ja ehtii kotiin nukkuu päikkärit..

Mutta nyt syömään ja valmistautuu iltavuoroon...

Miikulainen ja rääpäle 12 :heart:
 
Dodi, tänä aamuna on possunuharokote otettu! :) Ja eipä tarvinnu puolta tuntia enempää jonotella :)

Itse uskon rokotteen turvallisuuteen, eihän se sitä lupaa että possunuhaa ei tulis, mutta lieventää ainakin oireita. Pitkän pohdinnan jälkeen päätin kuitenkin sen ottaa, ja nyt on otettu. Ja hengissä ollaan ;)

Miikulainen ja rääpäle 12+1
 
Neuvolassa käyty ja sydänäänet kuulu, joskin syke oli hitaampi ku viimeks, mistä lie johtuu. Normaali se kumminki oli. :)
Hemppa oli laskenu vähä mut silti hyvä, ei tarvi ruveta sitä nostattaan.
Painoa oli tullu lisää 1,7kg!! |O Tuntuu ett mun keho kerää rasvavarastoja niinku pahanpäivän varalle. :kieh: Vaik en mä mitenkää enempää syö ku ennen.. Tosin oon hoikka niin jos keho kuvittelee, ett vauva ei pärjää mun syömisillä! :D Tyhmä keho, iha kunnolla syön kumminki! :p

Mäkin epäröin hirveesti ton rokotteen kans enkä mä henkeni puolesta pelänny vaik riski kuolla tautiin on suurempi raskaanaolevalle, mut ku mietin, ett jos sairastuukin sit kumminki tosi vakavasti, niin muhunhan pumpataa hirveesti kaikkee lääkettä joka tietty menis vauvaan sit kans, joten uskon, ett rokote on pienempi paha. Toivottavasti Victoria pysyt terveenä! :) Ja sullahan syntyy se pikkuinen jo pian. Itekään en viimeisimmilläni rokotetta ottais. :)

Tehdäänks muuten tuo synnytystapa-arviointi kaikille vai miten se toimii? :wave:

Tässä muuten kuvaa mun masusta.. Se näkyy kyl jo aika hyvin, ainaki itelle. :whistle:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5201649.jpg

Feles 17+4 :heart:
 
Ihana masu Feles!

No mä sain ainakin kirjeen äippäpolilta et ois aika sinne helmikuus (3kk ennen laskettua aikaa), mut siin ei oo mainintaa et miks? Luulisin et se on se synnytystapa arviointi. Ku siin sanottiin et siel voi mennä tunti tai kaks.
En muuten muista kutsutaanko kaikki, ku en kyl muista et sisko olis käyny.. (tai sit mun muisti temppuilee .. :O )

Rokotteesta tuli pistetty käsi kipeäksi (koko olkavarrenlihas), sitten illalla töitten jälkeen nousi hieman kuume, jonka sai laskemaan parasetamolilla. Ja päänsärkyä oli hieman illalla. Nyt tänä aamuna käsi hieman vielä arka, mutta muuten jees olo. Mutta nää oireethan sanottiin että voi tulla. :)

Ihanaa, täällä pk-seudulla alkanut eilen satamaan lunta! :) Ja nytkin vielä sataa. Alkaa pian heräämään pienoinen joulunodotus fiilis ^^ Kinkkua olis pala vielä kaapissa, voi olla et tänään tulee mutusteltua se :D

Seuraava neuvola ois 18.11. Uskon et paino on noussu ainakin, masukuvaa en vielä laita kun ei näy kunnolla.. Katotaan parin viikon päästä uudestaan ^^
Hemppareista yms en tiedä viel, kai ne ens kerralla neuvolas kertoo et mitä verikokeiden vastaukset olivat. Itse en usko että ne vois olla kauheen alhaset, ei ainakaan oo sellanen olo :D
Mut joka tapauksessa mä en rupee rautavalmisteita ottamaan, saa luvan riittää noi monivital-valmisteet. Tiedän miten kipeeks vatsa tulee rautalääkkeest, niin joo ei kiitos!

Taas on iltasin ruvennu tuntuu pieniä nippauksia alavatsassa. Luulen et on niitä kohdunkasvukipuja yms.?

Kyl mä oisin sen rokotteen ottanu vaik oisin ollu viisimilläni, saapahan lapsikin siitä suojan. Vaikka sanotaan että ei oo pikkulasten tauti, niin koskaan sitä ei tiedä. Olihan se perusterve 8-vuotiaskin kuollut... :/ Eilisessä 45min ohjelmassa, totesivat että pandemian leviäminen maksimilleen voi olla jo viikoista kiinni. Kun ennen puhuttiin että voi mennä viel kuukaus, kuukausia..
Uskon mieluummin ajankohtaisohjelmia, uutisia televisiosta ja thl:n sivuja internetistä. Sillä kuka vain voi tehdä mieluisensa kotisivun ja jauhaa siellä oman mielipiteensä muka jonain professorina yms yms.. Lietsoakseen sitä mitä esim. iltapäivälehdetkin tekevät, saadakseen keskustelua, paniikkia, huomiota yms yms.. Jossa ovat muuten onnistuneet ;)
Mutta tämä on vain minun kantani B)

Oih, voisin lähteä käymään kävelyllä tuossa ihanassa kelissä, ja piipahtamaan kenties ystävän luona kahvilla :)

Päivänjatkoja! :)

Miikulainen ja Rääpäle 12+2 :heart:
 
Mulla on rakenneultra joulukuun 29.päivä.
Tossa pohdiskelin, niin saattaa olla et toi on joku käynti sen takia kun mulla on veren hyytymistekijä puutoksia. Jos haluavat jotain asioita käydä mun kanssa läpi..? En mä kyl muuta sit enään keksi et mikä toi olis..

Talvirenkaat vaihdoin jo viime viikolla. Kesärenkailla ois kyllä ollu siistiä luistella tuolla :p

Synnytyssairaalaks valittiin Naistenklinikka, meiltä niin hyvä reitti täältä sinne ja siinä sit Meilahti vieressä jos tulee komplikaatioita mun hyytymistekijäpuutosten takia.

Ostin tossa kaupasta jo piparitaikinan :p Ja muutenkin välineitä kun huomenna pitäs leipoa, siskontytön 2vuotis juhlat lauantaina. Tarkotus ois leipoo kasvis-savuporo-pekoni piiras ruispohjalla ja sit kauramuro pohjalla vaniljatuorejuusto piiras :p

Victoria89: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :) :flower:

Nyt ruuanlaittoon ! :)

Miikulainen ja rääpäle 12+2
 
victoria On mulla jotai tuntemuksia ollu jo pari viikkoo ja epäilen vahvasti ett ne on liikkeitä. :) Mulla on tosin istukka tuossa etusinässä ett voi vaimentaa, niin etten oo iha varma tuntuko nyt jotai, mut välillä muljahtaa iha kunnolla sillee hassusti tai tuntuu just sellasta elohiiren tapaista "kuplintaa". :D

Jotenki iha outoo ku vartalo rupee muuttuun! :whistle: Yhtäaikaa ihanaa ja kamalaa. :D

Täälläkin sataa lunta. Yöllä oli maa muuttunu valkeaks ja nyt äsken satoi lisää.. Heh. Kyllä jouluna pitä olla valkoista! B) Niin odotan joulua. Meidän äiti pistää aina niin hyvät jouluruoat, ett pitää varoo ettei ahmi iha palloks itteensä. :kieh: Käydää miehen kaa siis mun porukoill aattona syömäs. :)

Synnytyssairaalana mulla toimii TAYS, eli Tampereelta ollaa. :)

Mä en jaksais hoitaa kotia yhtää.. Oon niin uupunu kokoajan. :/ Koulussakin pitää varmaa jättää työpäivät pois ja keskittyy vaan teoriaan. On ruvennu iskia vaivaan tosi pahasti. Odotinkin ett selkä pahenee loppuraskautta kohti mut että jo nyt rupee reistaileen! |O

Meillä on lähimmistä kaupoista kermaperunalaatikko loppu! :headwall: Taidan siis syödä keittoo jos kauppaan asti tänään jaksan raahautua ( matkaa ehkä 300m :kieh: ). kaikki vaan on jotenki hirveen ponnistuksen takana..

Mut näillä mennään.. :)

Feles 17+5 :heart:
 

Yhteistyössä