Oletko sinä olevinasi parempi ÄITI kuin muut?

Alkuperäinen kirjoittaja Löpö Rectum;24763634:
Vaatt?????

Ja niinkuin täällä on toitotettu sitä että täällä on aitoja ihmisiä jne...ja kammoksuttu feikkejä jne.....

siis omg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En osaa mieltää tätä paikkaa "todelliseksi", sen verran ihmeellistä sakkia täällä kirjoittelee, että suurimman osan kohdalla toivon, että eivät oikeesti oo sellaisia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24763557:
Niin ja vastaus kysymykseen, kyllä, pidän itseäni keskivertoa loistavampana äitinä, ja ihmisenä noin yleensäkin. KUka sua muka arvostaa, jos et itse arvosta ensin itseäs?
Tässä on ideaa. :saint:

Mutta ihan vakavasti, varmasti kaikissa on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. en oleta että kaikki toimisivat tai edes ajattelisivat samoin kuin minä, en edes voi vannoa että omat tapani tai ajatukseni olisivat oikeassa. Yritän ymmärtää myös heitä jotka ovat eri kannalla, välillä on ihan mielenkiintoistakin saada vähän valaistusta siihen miksi joku kokee jonkin asian aivan eritavalla. Pyrin myös välttämään tuomitsemista niissäkin asioissa joita en kykene millään ymmärtämään enkä edes hyväksymään.

Mutta silti tämä on keskustelupalsta ja pitäisin täällä rikkautena sitä että ihmiset uskaltavat tuoda esille eriäviä näkemyksiään - niitäkin joita ei välttämättä noin irl viitsi julkituoda. Tylsäähän täällä olisi jos kaikki olisivat aina samaa mieltä ja peesailtaisiin vaan edellistä! Tietty on tapoja ja tapoja esittää näkemyksiään, pitäisi aina muistaa pitää asiat asioina ja välttää henkilökohtaisuuksiin menemistä. Vaikka se joskus onkin yllättävän vaikeaa... :ashamed:
 
Kepsis
Sosiaalinen identiteetti virtuaalimediassa on liitoksissa väkisinkin henkilöön joka sitä ylläpitää vaikka valheellisesti sen olisikin luonut. Kertoohan sekin ihmisestä jotain jos on valmis jopa vuosia pitämään yllä kulissia paikassa missä sillä ei sinänsä ole mitään väliä. Jos pitää aina paikkakuntansa, kuvansa ja oikean nimen poissa kuvioista niin ei ole mitään syytä keksiä valheita.

Miksi kaikki lähtevät siitä oletuksesta että ikäänkuin olisi niin mielettömän mielenkiintoinen persoona, josta tottakai haluaa kaikki tietää kaiken intiiminkin puhumattakaan siitä millä kadulla asuu ja missä kaupungissa.

Tiedättekö miten internetti oikeasti toimii? Tämä on kuin jatkuva humaluustila ihmisellä, estot vähenee tai poistuu typerään käytökseen, kun suoria seuraamuksia, ainakaan mitään vakavaa niistä ei rivikansalaiselle tule. Pelkkiä sanoja ruudulla, joita ei pitäisi ottaa vakavissaan kun niitä käytetään ikävään kun ei kukaan täällä oikeasti tunne toista, vaikka tietäisit hänen nimensä, siviilisäätynsä, seksuaaliset mieltymykset tai ihan mitä vaan, ei ihminen ole osiensa summa, ihminen muuttuu jatkuvasti ja näkee asiat eri tavalla kuin toinen ihminen, se että tietää mitä toiselle kävi viime joulukuussa ei tee siitä ihmisestä SINUN asiantuntijaa.

Aivot on aina mysteeri eikä kukaan tunne 100% edes sitä puolisoaan jonka kanssa on ollut 50 vuotta. Vaikka tapoja tuntisikin ja mieltymyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
tavallinen äiti
Ap nyt olet ymmärtänyt jotain väärin. Ei ne arvostelijat ajattele olevansa parempia. Päinvastoin tuntevat itsensä huonoiksi ja epävarmoiksi ja sen takia vouhkaavat asioista, etää MUUT KUVITTELEVAT heidän olevan (ja itsekkin hetken tuntevat olevansa) jotain erinomaisia täydellisiä ja mahtavia.
Reppanat :(
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti;24763927:
Ap nyt olet ymmärtänyt jotain väärin. Ei ne arvostelijat ajattele olevansa parempia. Päinvastoin tuntevat itsensä huonoiksi ja epävarmoiksi ja sen takia vouhkaavat asioista, etää MUUT KUVITTELEVAT heidän olevan (ja itsekkin hetken tuntevat olevansa) jotain erinomaisia täydellisiä ja mahtavia.
Reppanat :(
Omalla kohdallani se ei ole noin.
Olen täällä sitä mitä olen muuallakin, mutta varsinkin palstailun alussa sorruin enemmän siihen Kepsiksen mainitsemaan humalatilan kaltaiseen olotilaan, eli huutelin kommentteja pelkästään sen hetkisen tunteen perusteella olettamuksella ettei sillä ole ns. seurauksia. Sitten viisastuin vähän.

Nykyään pyrin kohtaamaan täälläkin ihmiset kuin olisivat naamani edessä, koska tuo on mun mielestä ainoa oikea tapa kohdata ihmisiä missään, ja ainoa tapa josta jää hyvä olo myös itselle.

Eri mieltä voi olla asioista, mutta itse yritän olla sortumatta hetkittäisiin vihan purkauksiin, tai niiden esille tuomiseen sellaisenaan kuin ne primitiivisimmässä muodossa aivoissani ovat.

Mun kohdalla muiden arvosteleminen (tätä on tapahtunut voimakkaassa muodossa kun olen arvostellut subjektiivista ph oikeutta) on johtunut vain siitä, että en ole osannut enkä halunnut katsoa asiaa rauhallisesti kummankin osapuolen kannalta, vaan ajatellut yksinkertaisesti, että MITEN VOIT olla muuta mieltä kuin minä.
Itsekästä ja tyhmää siis.
 
Toivottavasti en. Tällä palstalla olen kenties joskus sanonut mielipiteeni hivenen kärkkäästi, mutta perimmäisenä tarkoituksena ei ole ollut arvostella toisten äitiyttä. Ylipäänsä olen melko allerginen sellaiselle äitiyden ylistämiselle, jossa äiti kohotetaan liki jumalolennon asemaan. Vierastan sellaista maailman paras äiti pokaalien kiillottelua.
Haluaisin uskoa sellaiseen - riittävän hyvä äiti- ajatteluun. Ettei kenenkään tarvitsisikaan olla emouden +enkelyyden+ emännyyden erhtymättömiä esikuvia. Kuitenkin kaikki se, ehkei nyt juuri tämän palstan perusteella ( tai ainakaan kovin paljoa) ja yleisesti äitiydestä luodut ja luomani mielikuvat ja odotukset saavat minut välillä vakuuttelemaan itselleni sellaista, että olen parempi äiti kuin olenkaan..
On asioita, joita tekemällä huomaan välillä kiillottavani sädekehääni itse itselleni.


Ja valehtelisin jos sanoisin, etten koskaan ole verrannut itseäni muihin äiteinä. Puhun nyt etupääaässä ihan tästä reaalielämästä. On tilanteita, joissa olen sisimmässäni arvostellut toisten vanhemmuutta ja sitä kautta huomannut korottavani omaa äitiyttäni itselleni.

Uskoisin osaksi toisten kritisoinnin kumpuavan myös omasta epävarmuudesta, niin muiden kuin oamlla kohdallani. Toki siihen kritisointiin vaikuttaa monet muutkin tekijät, mutta tälläisiä ajatuksia minulla nyt heräsi,.
 
Viimeksi muokattu:
"kia"
Kyllä, kuvittelen olevani paras äiti lapsilleni. Omaa äitiyttäni en vertaa muihin, jokainen kantakoot sen ristinsä miten parhaakseen näkevät.
Mutta en myöskään vähättele itseäni, koitan tehdä kaiken mahdollisimman hyvin lapsiani ajatellen ja tietoisesti olen neutraali muiden arvosteluille ja mahdollisille vähättelyille.
 
rustailija
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24763603:
Ei mun täällä kirjoittelulla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se on jännä, mä oon virtuaalisestikin ihan samanlainen kuin reaalimaailmassa. En ole ikinä oikein tajunnut sitä esitystä ja veettuilua missään muodossa, mutta tiedän kyllä olevani aika harvinaisuus.
 
"minna"
Koen olevani paras äiti lapsilleni. Mutta en parempi äitinä kuin kukaan muukaan. Mä olen itse sitä mieltä, että lasta ei pitäisi laittaa päiväkotiin kun vauva syntyy. Enkä itse tekisi niin. Silti en todellakaan tuomitse muita siitä tai ajattele heidän olevan huonompi äiti kuin minä. Näin esimerkkinä. Jokainen tekee omat ratkaisut miten itse näkee oikeana. Ei täällä ole mitään yhtä ja ainoaa oikeaa ratkaisua lapsen kannalta. Eihän kukaan voi verrata toisten ratkaisuja omista lähtökohdistaan. Äitiys ei ole mikään kilpailu. Harva lapsi vaihtaisi vanhempiaan mihinkään.
 
"vieras"
Mikä siinä on, että toisen saappaisiin on niin vaikea edes hetkeksi astua? Että ette mitenkään voi edes yrittää ymmärtää mitään muuta kuin sen, mitä itse teette, mitä itse katsotte oikeaksi.

Haukutte virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
Haukutte työttömät laiskoiksi.
Haukutte kotiäidit laiskoiksi.

Haukutte työssäkäyvät itsekkäiksi.
Haukutte imettämistä miettivät epäkelvoiksi.

Haukutte kaiken, mitä ette vain pienillä aivoillanne suostu ymmärtämään. Joskus inhoan naisia, kylmiä, typeriä, ajattelemattomia kaksplussalaisia. Olette inhottavia ihmisiä.
Ehh, kirjoitat omassa viestissäsi kaikkea sitä, mistä muita syyt.
Et ymmärrä muita, ja sitten moitit että muut eivät näe asioita muiden kannalta.
Haukut toisia siitä, että nämä haukkuvat muita.
Kirjoitat kaikkien muiden yläpuolelta viestin siitä, että muut kuvittelevat olevansa jotenkin parempia.
Inhoat naisia. Olet itse nainen?

Hauska aloitus, sopisi johonkin oppikirjaankin. :)
 
[QUOTE="vieras";24765088]Ehh, kirjoitat omassa viestissäsi kaikkea sitä, mistä muita syyt.
Et ymmärrä muita, ja sitten moitit että muut eivät näe asioita muiden kannalta.
Haukut toisia siitä, että nämä haukkuvat muita.
Kirjoitat kaikkien muiden yläpuolelta viestin siitä, että muut kuvittelevat olevansa jotenkin parempia.
Inhoat naisia. Olet itse nainen?

Hauska aloitus, sopisi johonkin oppikirjaankin. :)[/QUOTE]

Eikö nainen voi inhota muita naisia? Naiset ovat inhottavia, todella inhottavia.

Kyllä sellainen kuvittelee olevansa muita parempi, joka lyö lyötyä, joka ei haluakaan ymmärtää, joka sanoo että ei kannattaisi tehdä lapsia, jos toinen miettii jotain ulkonäköönsä liittyvää jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24765217:
Älä ainakaan minua kuvittele todelliseksi. Näytän vain yhden puoleni täällä. Ei kai (toivottavasti) kukaan anna itsestään kaikkea tänne. Tämähän on vähän niin kuin roolipeliä.
Ei, kun onko kaikki täällä jotain tunteettomia virtuaali-ihmisiä, joita saa loukata koska "tämä on hei netti"?
 
Eriävät mielipiteet tulkitaan helposti vittuiluksi eikä anneta tilaa kaikkien ajatuksille.
Ja mitä ap:n saappaisiin tulee voisit sinäkin vaihtaa joskus tohveleita ja muistaa sen tosiasian ettei kaikilla ole puhdasta juomaa eikä ruokaa eikä muutamalla netissä keskustelupalstalla vittuilevalla ole loppupeleissä mitään merkitystä.
tämä tietysti taas tulkitaan saivarteluksi,eikä sitä saisi sanoa ääneen, mutta niin se vain.Minusta aivan liian monen maailma tuntuu kaatuvan liian pienistä asioista.Tartutaan negatiivisiin asioihin ja huudellaan niistä sitten netissä.Toki jos se ap:sta tuntuu tärkeältä niin mikä minä olen kieltämään antaa palaa vaan.Tuolla energialla vain voisi mielestäni saada jotain järkevääkin aikaan.
 
Eriävät mielipiteet tulkitaan helposti vittuiluksi eikä anneta tilaa kaikkien ajatuksille.
Ja mitä ap:n saappaisiin tulee voisit sinäkin vaihtaa joskus tohveleita ja muistaa sen tosiasian ettei kaikilla ole puhdasta juomaa eikä ruokaa eikä muutamalla netissä keskustelupalstalla vittuilevalla ole loppupeleissä mitään merkitystä.

Suomessa kuolee naisia ja lapsia väkivallan seurauksena. Koulukiusaus rehottaa ja ihmiset muutenkin on kamalia toisilleen. Harva enää välittää. Mutta siitä viis! Afrikassa ei ole vettä, joten ollaan me kotimaiset ihan hiljaa.

Saako sun lasta muuten kiusata netissä? Nimitellä, haukkua?
 
Beep
Mikä siinä on, että toisen saappaisiin on niin vaikea edes hetkeksi astua? Että ette mitenkään voi edes yrittää ymmärtää mitään muuta kuin sen, mitä itse teette, mitä itse katsotte oikeaksi.

Haukutte virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
Haukutte työttömät laiskoiksi.
Haukutte kotiäidit laiskoiksi.

Haukutte työssäkäyvät itsekkäiksi.
Haukutte imettämistä miettivät epäkelvoiksi.

Haukutte kaiken, mitä ette vain pienillä aivoillanne suostu ymmärtämään. Joskus inhoan naisia, kylmiä, typeriä, ajattelemattomia kaksplussalaisia. Olette inhottavia ihmisiä.

Mutta sä nakkasit sulle lähetetyn joulukortin roskiin koska siinä oli jonkun sun sukulaisesi tai muun tuntemasi lapsen kuva.

: /

Tääl palstalla pyörii joukko ihan fiksuja, joukko ääliöitä, joukko lampaita jne. kaikenlaista sakkia. Jos tietäisimme aina minkälainen ja minkä näköinen ihminen on näiden typerien sanojen takana, emme vähät välittäisi, näinpä luulen...
 

Yhteistyössä