Oletko sinä olevinasi parempi ÄITI kuin muut?

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;24765872:
Ja muistaakseni sulla olikin "arvosteltavaa" lapsettomuushoidoissa käyviä kohtaan... Btw, oletko itse parempi äiti, kuin hoidoilla alkunsa saaneiden äidit? ;)
Niin onkin sanottavaa, minä olen lapsettoman äidin lapsi. Ja lapsettomien ihmisten lähisukulainen.
 
en ole todellakaan maailman paras äiti, enkä palstan mielestä varmaan äiti ollenkaan. koska mulla ei ole ollut vauvoille imettää maitoa kuin muutama viikko. olen joutunut menemään yöllä navettaan ja en ole vetänyt lapsia sängystä mukaani, vaan ne on jääneet nukkumaan omiin sänkyihinsä valvonta kameran kanssa. en ole ostellut merkkivaatteita, meidän lapsilla ei ole ollut koskaa reimateciä yms. kallein haalari on varmaan ollut lassie, ja sehän on palstalaisten mielestä ihan paska. en ole laatinut sekuntiaikataulua, jonka mukaan päivä on sitten eletty, vaan viettänyt stressitöntä elämää ilma aikatauluja. en ole nipottanut joka asiasta, on saatettu käväistä kaupassa tahrainen paita päällä tai lapsi on saanut ennen kassaa sen pillimehun. yms. mukavaa
 
  • Tykkää
Reactions: iipunen
hellsbells
No en jaksanu lukea kun otsikon verran, laiska kun olen, mutta sen verran voin todeta ; Kyllä, olen parempi äiti kuin jotkut. Ei, en ole parempi äiti kuin muut. Ininöiden varalta ; Voin täydellä varmuudella ja käsi sydämellä sanoa, että tasan olen parempi äiti kuin Esimerkiksi huumeäidit. En jaksa tähän nyt enempää kirjoittaa "kategorioita" , mutta esim. juuri huumeita pidän absoluuttisena mittarina paskaan vanhemmuuteen.
 
minä vain...
Niin onkin sanottavaa, minä olen lapsettoman äidin lapsi. Ja lapsettomien ihmisten lähisukulainen.
Onko sun elämä jotenkin huonompaa ku "lapsellisen" äidin lapsen? Ja oletko itse nyt lapsellisena äitinä parempi, ku "lapseton" äiti? Toivonpa, ( ja jopa TIEDÄN! )että oman lapsettoman äidin (eli mun lapsi ) lapsen elämä on todellakin helpompi elämä, kuin minulla lapsellisen äidin lapsena... ja onneksi lapseni isä on lapsellisten vanhempien lapsellinen isä, ni on sitten jotain turvaa lapselle, jos minä olen huono äiti :D :D Vai? Onkohan tällä asialla yhtään mitään merkitystä? Ikävää, että sulle on vaan käynyt huono tuuri, jos tästä syystä koet elämäsi olleen huonompaa, että äitisi on "lapseton"...
 
Beep
Faktahan on että aina on parempi kun joku toinen ja huonompi kun joku toinen. Sama pätee kaikissa asioissa.

Jokainenhan vertaa itseään, muuten ei tietäisi millainen itse on. Näkee jatkuvasti paskempaa käytöstä, parempaa ja jaksavampaa.

Huono omatunto. Eikö se kuulu äitiyteen ihan vakiona? Hyvä äiti on se, joka kyseenalaistaa jatkuvasti tekemisiään, joku moraalinen ääni päässä kertoo että tee paremmin, tee paremmin, välillä antaen kiitosta ja "siunausta" sille että teet ihan oikein, lasten nauru ja onnellisuus näkyy, kuuluu ja tarttuukin.

Näitä itsestäänselvyyksiä, sori. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;24765951:
Onko sun elämä jotenkin huonompaa ku "lapsellisen" äidin lapsen? Ja oletko itse nyt lapsellisena äitinä parempi, ku "lapseton" äiti? Toivonpa, ( ja jopa TIEDÄN! )että oman lapsettoman äidin (eli mun lapsi ) lapsen elämä on todellakin helpompi elämä, kuin minulla lapsellisen äidin lapsena... ja onneksi lapseni isä on lapsellisten vanhempien lapsellinen isä, ni on sitten jotain turvaa lapselle, jos minä olen huono äiti :D :D Vai? Onkohan tällä asialla yhtään mitään merkitystä? Ikävää, että sulle on vaan käynyt huono tuuri, jos tästä syystä koet elämäsi olleen huonompaa, että äitisi on "lapseton"...
Taas mennään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;24766001:
No, etkö nyt sitten osannutkaan itse vastata, että mielestäsi olet parempi äiti, kuin minä? Btw, ei kyllä ole tullut mieleenkään, että mun lapsen tarttis edes tietää olevansa koeputkessa "tehty" :O Ehkä sulla on sitten hyviä syitä olla niin jyrkkä lapsettomia/ hoitoja kohtaan, joita et kerro...
Olenko minä parempi äiti kuin sinä, missä niin lukee?
 
Minusta taas tuntuu,että nimenomaisesti tällä palstalla on määritelty äitiyden kriteeristöt melko tarkastikin- olkoonkin, että ne eivät kaikkien käyttäjien mielestä ole yhteneväiset. Mutta missään muualla ( suppeassa nettimaailmassani ja toivon mukaan vähän laveamassa oikeassa elämässäni) en ole törmännyt niin laaja-alaiseen luokitukseen siitä, mikä voisi tehdä äidistä hyvän tai huonon.
 
Beep
Minusta taas tuntuu,että nimenomaisesti tällä palstalla on määritelty äitiyden kriteeristöt melko tarkastikin- olkoonkin, että ne eivät kaikkien käyttäjien mielestä ole yhteneväiset. Mutta missään muualla ( suppeassa nettimaailmassani ja toivon mukaan vähän laveamassa oikeassa elämässäni) en ole törmännyt niin laaja-alaiseen luokitukseen siitä, mikä voisi tehdä äidistä hyvän tai huonon.

Niin mutta kuka on vastuussa tästä ahtaasta raamista, johon niin moni viittaa? Joku pieni osa näistä palstan käyttäjistä on aukonut sanaista arkkuaan ja yhtäkkiä se on se raami ja määritelmä? Miksi?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin mutta kuka on vastuussa tästä ahtaasta raamista, johon niin moni viittaa? Joku pieni osa näistä palstan käyttäjistä on aukonut sanaista arkkuaan ja yhtäkkiä se on se raami ja määritelmä? Miksi?
minulle tämä palsta ei sinällään edusta mitään sellaista, josta ammentaisin äitiyteni raamit, enkä kovin usein peilaakaan omaa äitiyttäni tätä palstaa vasten. Paitsi niissä ketjuissa, joissa oikeutetusti kyseenalaistetaan lapsille huutaminen. ( johon syyllistyn) mutta oma vastaukseni, jota lainasit, oli lähinnä heitto.. siihen ajatukseen, että onko olemassa äitiyden mittaria ..sellainen puolivitsiheitto.

Mutta jonkinlainen mittari kai silti on, minulla ainakin. Sellainen sisäinen mittari, jolla arvioin itse itseäni. Tai en tiedä ulottuuko se mittari vaan äitiyteen, vaan mittaanko itseäni muutenkin ihmisenä sen mukaisesti. Äitiys on vaan sellainen "asia", joka on saanut minut näkemään raadollisuuteni ja rajallisuuteni kaikkein selvimmin ja kipeimmin.
 
Beep
minulle tämä palsta ei sinällään edusta mitään sellaista, josta ammentaisin äitiyteni raamit, enkä kovin usein peilaakaan omaa äitiyttäni tätä palstaa vasten. Paitsi niissä ketjuissa, joissa oikeutetusti kyseenalaistetaan lapsille huutaminen. ( johon syyllistyn) mutta oma vastaukseni, jota lainasit, oli lähinnä heitto.. siihen ajatukseen, että onko olemassa äitiyden mittaria ..sellainen puolivitsiheitto.

Mutta jonkinlainen mittari kai silti on, minulla ainakin. Sellainen sisäinen mittari, jolla arvioin itse itseäni. Tai en tiedä ulottuuko se mittari vaan äitiyteen, vaan mittaanko itseäni muutenkin ihmisenä sen mukaisesti. Äitiys on vaan sellainen "asia", joka on saanut minut näkemään raadollisuuteni ja rajallisuuteni kaikkein selvimmin ja kipeimmin.
Joo, kyl mä tajusin et se oli sellanen heitto. Ei kai kukaan voi ihan tosissaan näitä palstalla olevia mustavalkoisia ja/tai syyllistämisiä ottaa, eihän? ;)
 

Yhteistyössä