Oletko sinä olevinasi parempi ÄITI kuin muut?

Lunatic
Olipas taas purkaus, noita tulee tasasin väliajoin täällä.:xmas:


Ja kysymykseen vastaan että en tunne olevani parempi, vaan päinvastoin huonompi. Mutta olen niin hyvä kuin pystyn.
 
vierasko
Uskoisin olevani keskivertoäiti. Yksittäisiä ominaisuuksia löytyy niin hyviä, kuin huonojakin. Kokonaisuutta arvioiden en ole erityisen hyvä, mutten erityisen huonokaan.

Mitä kauemmin olen ollut äiti, sitä vähemmän minun tekee mieli arvostella muita äitejä. Arvostelu ei ole vaikeaa, asioiden katsominen muiden näkökulmasta sen sijaan usein sitä on. Arvostelu ja itsensä pönkittäminen kuuluvat varmaan jossain muodossa ns. ihmisen perusominaisuuksiin, huonoja hetkiä on kaikilla. Ratkaisevaa on se, osaako ajatuksiinsa suhtautua kriittisesti ja kuinka muita kohtelee.

Koska olen vain tavallinen kuolevainen, arvostelenpa minäkin: Ihmiset, jotka käyttävät paljon aikaansa muiden arvosteluun, ovat todennäköisesti joko hyvin yksinkertaisia tai epävarmoja itsestään. Pahimmissa yhdistyvät nuo molemmat.
 
vieras vieraampi vierain
itse olen kaikkea muuta kuin normien mukainen hyvä äiti... ja sen on saanut huomata täällä=)
en todellakaan jaksa ressata muksujen joka niiskaisusta, tai kompastumisesta tai ystävyys suhteestä.
itselleni on tärkeintä että ovat reippaita omia itejään ja vaikka olen ottanutkin äitiyden rennoin rantein niin hengissähän nuo ovat pysyneet jo 4 ja 2v, eli en mä kuitenkaan ihan surkeakaan ole=)

meikäläistä parempia muorejakin löytyy todellakin ja elämän pieni iloni onkin ärsyttä heitä täällä kommenteillani, koska olen mikä olen ja YLPEÄ SIITÄ=)

ja ennen kaikkea minulla on kaksi aivan ihanaa rasavilliä muksua joita ne vaihtaisi pois vaikka ärsyttäviä osaavatkin olla juuri silloin kun vähiten sitä kaipaisi=)
 
Saletisti olen parempi äiti kuin jotkut.
Mutta en parempi kuin kaikki muut, tai paras, mikään sellainen ei edes kiinnosta mua. Ihan riittää se, että olen tarpeeksi hyvä äiti näille omille lapsilleni.

Keskustelupalstat ovat ajatusten vaihtoa varten. Jos joku kysyy vaikkapa mielipidettä äidistä joka ei halua imettää ollenkaan, niin voin sanoa rehellisen mielipiteeni joka on se, että minusta äidin tulisi edes yrittää imettää sillä imetys on lapselle tärkeää. Jos kysyjä tai joku toinen imettämätön kokee että se on heidän äitiytensä lyttäämistä tms, niin se on lähinnä heidän ongelmansa sitten, ei sitä sellaiseksi ole kuitenkaan tarkoitettu.

Näiden foorumeiden suurin ongelma on se, että oletetaan ihan liikaa, ylitulkitaan toisten sanoja, ja yritetään kovasti lukea rivien välejä jos sieltä vaikka löytyisi jotain mistä loukkaantua jos sattuu olemaan sellaisella tuulella että haluaa loukkaantua. Kuvitellaan, ymmärretään väärin, otetaan liian tosissaan, ei tajuta sarkasmia tai läppää.
 
"Vierailija"
Lukematta koko ketjua... Tasan tarkkaan olen joissain asioissa parempi äiti kuin moni muu. Ja joissain asioissa sitten huonompi.

Varmasti olen vaikka parempi roolimalli kuin ne äidit, jotka vetävät röökiä lapsenvaunuja työntäessään. Huolehdin keskivertoa paremmin mm. lasten ruokavaliosta ja kirjallisesta sivistyksestä.

Toisaalta joku voisi kauhistella vaikka sitä, kuinka hävyttömän vähän meillä vaikka ulkoillaan...
 
[QUOTE="vieras";24766435]Juuri näin. On ihme, ettei voida puhua erilaisista tavoista, niitä kuitenkin on parempia ja huonompia lapsen kannalta, vaan ajatellaan että jokainen äiti saa tehdä ihan mitä vaan ratkaisuja, ja ne on kaikki yhtä hyviä. Ei ne ole![/QUOTE]

Mutta kuka sen määrittelee mikä ratkaisu tai tapa on hyvä tai huono lapsen kannalta, ellei nyt puhuta selkeistä todistetuista haitoista kuten päihteet jne.? Thus the dilemma..
 
juuh
Enpä oikeastaan kuvittele. No yritänhän minä vastuun kantaa aikaansaannoksistani, että siinä mielessä. En yritä työntää lapsia toisten vaivoiksi ja ole onnellisena kotona rauhassa tai töissä rauhassa kun penskat häiriköi jossain.

Mutta on varmasti parempia. sellaisia kuten mummeliisa, kärsivällisyyde ja anteliaisuuden ja sydämellisyyden perikuvia.
 

Yhteistyössä