Oletteko nähneet ruumista?

miero
meinasin vastata etten ole (ja varmaan olen vastannutkin jossain näin) kunnes tuli mieleen, että katsoinhan vierestä vuosi sitten sairaalassa kun ruumista tuotiin yhdestä potilashuoneesta pois ja vietiin odottamaan kuljetusta ruumishuoneelle/kappeliin (en muista kumpaan tuolla ruumiit viedään)
 
Omaa erittäin läheistä ja rakasta isomummuani pidin kädestä ja silitin hiuksista lähdön hetkellä.Tuntui kuin aika olisi pysähtynyt sillä hetkellä.Lumipyrykin lakkasi ja aurinko tuli esiin.Mummu pääsi lepoon.Minulle jäi käsittämätön ikävä ja kaipuu.Tuntuu kuin olisi tapahtunut ihan vasta vaikka tästä on jo viisi ja puoli vuotta.Sydäntä viiltää vieläkin pahasti. :'(
 
lisse
vastasin jo aiemmin tähän kyssään, tyttö soitti sen jälkeen, ja piruttas kysyin miten hänen opiskelijaystävä voi kun sekosi nähtyään ruumiin kesken ruumiinavauksen.
se oli kuulemma 1v hoidossa ja aloitti uuden opiskelun alaa en kysynyt, mutta keskeytti senkin,koska sillä nyt jatkuvasti kuolemanpelkoa ja ruumiin näkemistä.ikävää tuo trauma.
 
päätön ratsumies
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
vastasin jo aiemmin tähän kyssään, tyttö soitti sen jälkeen, ja piruttas kysyin miten hänen opiskelijaystävä voi kun sekosi nähtyään ruumiin kesken ruumiinavauksen.
se oli kuulemma 1v hoidossa ja aloitti uuden opiskelun alaa en kysynyt, mutta keskeytti senkin,koska sillä nyt jatkuvasti kuolemanpelkoa ja ruumiin näkemistä.ikävää tuo trauma.
olen nähny useemmankin avauksen , kyllä sieltä yleensä
65% yleisöstä(opiskelija ryhmiä ) poistu ennen ensimmäistä viiltoa .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
olen. Ja kuka väittää niin, että se olisi jotenkin helpottava kokemus? Musta se on ollut joka kerta yhtä ahdistavaa...
Minä väitän, että se oli helpottava kokemus. Niin pitkän taistelun, pelon, vihan, ahdistuksen, raivon, surun ja luopumisen jälkeen tuntui helpottavalta se, kun aviomieheni kuoli viereeni ja sai rauhan. Kaikki se kipu, tuska, nöyryytys...Kaikki se oli sillä sekunnilla ohi. Ja syöpä. Kyllä se oli tavallaan helpottavaa nähdä. Ja kaunistakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
olen. Ja kuka väittää niin, että se olisi jotenkin helpottava kokemus? Musta se on ollut joka kerta yhtä ahdistavaa...
Minä väitän, että se oli helpottava kokemus. Niin pitkän taistelun, pelon, vihan, ahdistuksen, raivon, surun ja luopumisen jälkeen tuntui helpottavalta se, kun aviomieheni kuoli viereeni ja sai rauhan. Kaikki se kipu, tuska, nöyryytys...Kaikki se oli sillä sekunnilla ohi. Ja syöpä. Kyllä se oli tavallaan helpottavaa nähdä. Ja kaunistakin.
Kyllä kuolema voi olla myös helpottava kokemus, sekä kuolevalle itselleen, että omaisille. tällaiseen tulokseen olen tullut kun anoppini kävi tuskallista kuolin kamppailua kuollessaan kivuliaasti syöpään. kyllä se oli helpotus kaikille, kun viimein mummo sai nukahtaa pois.

 

Yhteistyössä