Onhan minulla oikeus laittaa kaverin lapsesta otettu kuva omalle facebook seinälle?

  • Viestiketjun aloittaja eikös olekkin
  • Ensimmäinen viesti
eikös olekkin
Veljeni sanoi,että ei tarvitse poistaa joten en poista :)
Ei tässä enää mitä ongelmaa ole. Se ämmä vaan on ihan kahjo aina väillä. Ottanu varmaa väärän pillerin tänää
 
"ville"
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656614:
Veljeni sanoi,että ei tarvitse poistaa joten en poista :)
Ei tässä enää mitä ongelmaa ole. Se ämmä vaan on ihan kahjo aina väillä. Ottanu varmaa väärän pillerin tänää
Ihan joku muu on kahjo. Minun lapsistani luvatta julkaisija poistaisi kuvat joko hyvällä tai pahalla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656578:
Olivattenpa puhuneet kotona tästä asiasta kun lapsen isä,minun veljeni laittoi äsken viestiä,et ei kuvaa tarvitse positaa.
No tuli heti perään äitiltä viesti,et pitää poistaa, veljes ei ole antamaan mitään lupaa.

Joten antaa sen skitsoilla siel jonkin aikaa,kyl se rauhoittuu. Paha päivä vaan tänään :)
Olet todella asiaton. Laillista tai ei, niin minusta sinä käyttäydyt todella epäkunnioittavasti.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656373:
Kaveri rupes narisee,et mä en saa laittaa sen lapsen kuvaa omalle acebook-seinälleni ilman hänen (siis lasen vanhempien) lupaa.

Nauroin päin naamaa ja selitin,että minulla on täydet oikeudet omalla kamerallani otettuja kuvia laittaa mihin haluan. Oli niissä kuvissa sitten kuka tahansa.

Se suuttu ja pyysi mua ottaa kuvan pois :D

Eihän tuollaista sääntöä voi olla olemassakaan

Olipa todella surkea provoyritys :(.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656674:
Eiköhän nuo osaa itsekkin päättää jo siitä mutta ei minulla ei ole mitään sitä vastaaa vaikka lasten kuvan joku laittaakin seinälleen.
Miksi pyytäisin poistamaan asiallisen kuvan?
Entäs jos kuva olisi laittajasta ihan asiallinen, mutta sinusta ei? Pyytäisitkö sitten poistamaan kuvan? Pitäisikö vanhempia yleisesti ottaen kuunnella tällaisissa asioissa? Vai oletko sinä vain poikkeus, joka saa rikkoa sääntöjä, koska tiedät paremmin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656674:
Eiköhän nuo osaa itsekkin päättää jo siitä mutta ei minulla ei ole mitään sitä vastaaa vaikka lasten kuvan joku laittaakin seinälleen.
Miksi pyytäisin poistamaan asiallisen kuvan?
Jos kuva ei ole mielestäsi asiallinen tai et muuten vaan halua sitä julkaistavan?

Mutta näissäkin asioissa ihmiset on erilaisia, jollekin on ihan sama kuka julkaisee minkäkin laisia kuvia lapsestaan missäkin, toiset on hyvinkin tarkkoja tai ainakin haluavat itse säilyttää kontrollin noissa.

Harvalle kuitenkaan kummilapsen kuvan julkaiseminen on niin tärkeää että se täytyy tehdä silläkin uhalla että menee välit lapsen äitiin, aiheuttaa riitaa lapsen vanhemmille ja näin myös hankaloittaa omaa suhdetta lapseen. Suurinosa kummeista kai toivoisi kaikkea hyvää kummilapselle ja tämän perheelle, vaikka se sitten tarkoittaisikin sitä ettei kummilapsesta voi julkaista kuvia ihan miten tahtoo.
 
"terttu"
Yhteishuoltajuudessa lasta koskevissa asioissa tarvitaan molempien vanhempien lupa.
Eihän sun tarkoitus ole mitään muuta kuin päästä kylvää riitaa kaikkien välille ja haukkuu kälyäs. Tällä ole edes mitää tekemistä kuvan kanssa, haluat vaan haastaa riitaa. Ja onpas muuten idiootti velikin sulla kun ei yhtään pidä perheen puolta.
Ainut mitä en ymmärrä on että missä vaaleanpunaisissa onnen hormoneissa äiti on ollut kun on erehtynyt pyytää sua kummiksi
 
oo-oo
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656453:
Ai mitenköhän?
Kauheasti ei pelottaisi tuollaiset uhkailut
Ja mitkäs sun motiivit sitten olis laittaa ne kuvat? Vaikutat lapselliselta. Ilmeisesti tästä lähin pitää sitten kieltää omien lasten valokuvaaminen kokonaan, jos sun kaltaisia vatipäitä on olemassa.
 
eikös olekkin
[QUOTE="terttu";28656712]Yhteishuoltajuudessa lasta koskevissa asioissa tarvitaan molempien vanhempien lupa.
Eihän sun tarkoitus ole mitään muuta kuin päästä kylvää riitaa kaikkien välille ja haukkuu kälyäs. Tällä ole edes mitää tekemistä kuvan kanssa, haluat vaan haastaa riitaa. Ja onpas muuten idiootti velikin sulla kun ei yhtään pidä perheen puolta.
Ainut mitä en ymmärrä on että missä vaaleanpunaisissa onnen hormoneissa äiti on ollut kun on erehtynyt pyytää sua kummiksi[/QUOTE]

Joo ei tuollaset ämmät rupee hyppii mun silmille. Jos asiallisesti asiansa esittää niin toivottu tulos olisi tapahtunut,mut ei nyt. Ei todellakaan.
Siellähän kärvistelee tuskissaan

Ja se ei niiden perheessä vie vaan vikisee

Itse asiassa heillä ei ole yhteishuoltajuus vaan veljeni on yksinhuoltaja vaikka yhdessä asuvatkin.
 
Nxnkd
Lain mukaan saa laittaa kuvan lapsesta, tai vaikka naapurin autosta tai vastaan tulevasta tyypistä kuvan vaikka minne. Jos se on julkisella paikalla otettu kuva, tai vastaavasti kuvan jakajan asunnossa tai autossa tai kuvan jakajan pihalla tms paikassa. Tämä on laillista touhua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656761:
Joo ei tuollaset ämmät rupee hyppii mun silmille. Jos asiallisesti asiansa esittää niin toivottu tulos olisi tapahtunut,mut ei nyt. Ei todellakaan.
Siellähän kärvistelee tuskissaan

Ja se ei niiden perheessä vie vaan vikisee

Itse asiassa heillä ei ole yhteishuoltajuus vaan veljeni on yksinhuoltaja vaikka yhdessä asuvatkin.
Jep, jep... :D

Periaatteessakin jo erikoinen kuvio että yhdessä asuvalla pariskunnalla lapsen yksinhuoltajuus olisi isällä. Varsinkin kun on noin pienestä lapsesta kysymys.
 
"vieras"
Huh. Onko sun pakko tahallas ärsyttää toista? Sun tulee poistaa se kuva, koska lapsen äiti on niin pyytänyt. Et voi lupaa kysymättä julkaista toisesta/toisen lapsista kuvia.

Mulla on lapsi ja hänen kuviaan en missään nimessä halua facebookissa julkaistavan. Olen asian tehnyt myös selväksi lapsen isälle (minulla yksinhuoltajuus) ja hän on onneksi asiassa samaa mieltä. Kerran lapsen kummitäti oli julkaissut lapsestani muutaman kuvan, missä osassa oli myös hänen pari lastaan. Hän ei minulta asiasta mitään kysynyt, ja kyllä niin kävi vihaksi. En muista sanoinko asiasta mitään. Tällä hetkellä en ole oikein kyseisen kummitädin kanssa väleissä, enkä ole hänen fb kaverinsa joten en tiedä vieläkö nämä kuvat hänellä on. Itse en kenestäkään julkaisisi kuvaa kysymättä lupaa.
 
"juu"
Yksi facebook-kaverini oli laittanut meidän lapsistamme kuvia omaan profiiliinsa ja kyllä sen huomaaminen tuntui kuin olisi ilmat lyöty pihalle! Edes mitään logiikkaa ei ollut koko hommassa. Emme ole sukua, eikä hän ole lastemme kummi tai mitenkään muutenkaan läheinen. Lapset joskus leikkineet yhdessä, mutta kaikissa kuvissa ei edes heidän lapsia näkynyt, ainoastaan meidän!! Mitään en oikein osannut asiaan sanoa ja siellä ne kuvat on edelleen ja ärsyttää nähdä niitä. Mitä siihen sitten sanoisin, jotenkin nätisti?
IKINÄ, IKINÄ ei tulisi mieleenkään laittaa ilman toisen osapuolen suostumusta kuvaa minnekään edes toisen koirasta, saati lapsesta. En voi käsittää!!!
 
"niinpä"
[QUOTE="juu";28657057]Yksi facebook-kaverini oli laittanut meidän lapsistamme kuvia omaan profiiliinsa ja kyllä sen huomaaminen tuntui kuin olisi ilmat lyöty pihalle! Edes mitään logiikkaa ei ollut koko hommassa. Emme ole sukua, eikä hän ole lastemme kummi tai mitenkään muutenkaan läheinen. Lapset joskus leikkineet yhdessä, mutta kaikissa kuvissa ei edes heidän lapsia näkynyt, ainoastaan meidän!! Mitään en oikein osannut asiaan sanoa ja siellä ne kuvat on edelleen ja ärsyttää nähdä niitä. Mitä siihen sitten sanoisin, jotenkin nätisti?
IKINÄ, IKINÄ ei tulisi mieleenkään laittaa ilman toisen osapuolen suostumusta kuvaa minnekään edes toisen koirasta, saati lapsesta. En voi käsittää!!![/QUOTE]

En minäkään voi käsittää. Mieheni sisko kävi meillä kylässä, otti lapsestamme kuvia ja laittoi niitä omaan profiiliinsa (yhden jopa profiilikuvakseen). Vaikka kyseessä on sukulainen, olin tuosta todella ärsyyntynyt. Siellä hänen kaverinsa sitten kommentoivat meidän lapsemme kuvia, enkä tunne heistä ketään, voivat olla ihan millaisia tahansa. Enkä edes tiedä millaiset yksityisyysasetukset hänellä on profiilissaan. Minusta se oli niin väärin tehty häneltä. En jaksanut ottaa asiaa puheeksi silloin koska en tiennyt miten; minusta nykypäivänä ihmisten tulisi jo tietää ettei noin voi tehdä ilman lupaa.
 

Yhteistyössä