Onhan minulla oikeus laittaa kaverin lapsesta otettu kuva omalle facebook seinälle?

  • Viestiketjun aloittaja eikös olekkin
  • Ensimmäinen viesti
***
Alkuperäinen kirjoittaja eikös olekkin;28656761:
Joo ei tuollaset ämmät rupee hyppii mun silmille. Jos asiallisesti asiansa esittää niin toivottu tulos olisi tapahtunut,mut ei nyt. Ei todellakaan.
Siellähän kärvistelee tuskissaan

Ja se ei niiden perheessä vie vaan vikisee

Itse asiassa heillä ei ole yhteishuoltajuus vaan veljeni on yksinhuoltaja vaikka yhdessä asuvatkin.
En tiedä, kumpi on toivottomampi nutipää, ketjun kuvitteellinen ap vai tyyppi tämän provon takana...
 
"Mies"
Et saa ladata nettiin taikka muutoin julkaista ilman suostumusta toisen kuvia, etkä videota. Saat kuvata, kunhan teet sen julkisella paikalla ja pidät materiaalin henkilökohtaisena.

Syyllistyt rikokseen. Rikot yksityisyydensuojaa.
 
"Mies" puhuu paskaa
[QUOTE="Mies";28657460]Et saa ladata nettiin taikka muutoin julkaista ilman suostumusta toisen kuvia, etkä videota. Saat kuvata, kunhan teet sen julkisella paikalla ja pidät materiaalin henkilökohtaisena.

Syyllistyt rikokseen. Rikot yksityisyydensuojaa.[/QUOTE]

Todellakin "mies" puhut täyttä paskaa. Esim puolet lehtikuvista ja mm tv-uutiset olisi tuon skeidan mukaan laittomia. Mikäs lainkohta noin väittikään, menepä Finlexiin vähän tarkastamaan asiaa.
 
Haloo
Ei ole lupaa laittaa! Jos kuvasta voi selvästi tunnistaa henkilön on lupa kysyttävä henkilöltö/henkilöiltä itseltään tai alaikäisen kyseessä ollessa huoltajilta/vanhemmilta. Jos kyseessä suuri ihmisjoukko ja kuvaustilanne avoimesti hoidettu, saa laittaa lupaa kysymättä mutta poistettava jos joku kuvan hlö sitä pyytää. Sama juttu sanomalehdissä jnejne. Oli provo eli ei mutta vastasinpa silti..
 
"vieras"
Myöskään minä en äitinä halua kenenkään laittavan lapseni kuvia facebook-sivustoille tai nettiin, koska lapset eivät kykene itse päättämään haluavatko kuviansa julkaistavan.
 
"vieras"
[QUOTE="niinpä";28657194]En minäkään voi käsittää. Mieheni sisko kävi meillä kylässä, otti lapsestamme kuvia ja laittoi niitä omaan profiiliinsa (yhden jopa profiilikuvakseen). Vaikka kyseessä on sukulainen, olin tuosta todella ärsyyntynyt. Siellä hänen kaverinsa sitten kommentoivat meidän lapsemme kuvia, enkä tunne heistä ketään, voivat olla ihan millaisia tahansa. Enkä edes tiedä millaiset yksityisyysasetukset hänellä on profiilissaan. Minusta se oli niin väärin tehty häneltä. En jaksanut ottaa asiaa puheeksi silloin koska en tiennyt miten; minusta nykypäivänä ihmisten tulisi jo tietää ettei noin voi tehdä ilman lupaa.[/QUOTE]

Et jaksanut ottaa puheeksi? Ei sullakaan järki ihan normaalisti juokse. Kannattaisiko yrittää suojella omia lapsiaan vähän enemmän?

Minä en koskaan antaisi yhtään kenenkään laittaa profiilikuvakseen minun lapsiani. Ne kuvat eivät poistu fb:stä KOSKAAN, ja itseasiassa profiilikuvan pystyy näkemään kuka tahansa tuntematon, ellei ole erittäin tarkat asetukset, mikä harvoilla on. Eli käytännössä nyt koko maailma näkee sun lasten kuvat siinä profiilikuvassa. Ei kiva.

Mie vetäisin varmaan tuollaista miehen siskoa lättyyn....;)
 

Yhteistyössä