Onko 36-vuotias jo liian vanha äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja kolmelle äiti
  • Ensimmäinen viesti
good luck
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Do diid: no enpä tosiaan sitten kolmevitosena enää lapsia hankkisi, olisin mieluummin sitten ilman. Käytän eläkepäivät ennemmin itseeni kuin vaipanvaihtoon.
No hyvä että sulla on sitten lapsia nuorena, jospa heidän myötään kasvaisit aikuiseksi itsekin.
 
oi elämä
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Do diid: no enpä tosiaan sitten kolmevitosena enää lapsia hankkisi, olisin mieluummin sitten ilman. Käytän eläkepäivät ennemmin itseeni kuin vaipanvaihtoon.
AIKAS NUORENA TAIDAT ELÄKKEELLE JÄÄDÄ!!
Mee nyt ensin töihinkin.
36 kun saa lapsen, ne vaipat tulee hyvinkin vaihdettua jo alta nelikymppisenä, ja lapsi on täysikänen jo kun olet 54, eli nuori vielä eikä eläkeikäinen.

Sä tietysti voit olla vaikka jo haudassa viiskymppisenä, jos niin nopeasti elät.. :LOL:
 
Joku
Alkuperäinen kirjoittaja good luck:
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Do diid: no enpä tosiaan sitten kolmevitosena enää lapsia hankkisi, olisin mieluummin sitten ilman. Käytän eläkepäivät ennemmin itseeni kuin vaipanvaihtoon.
No hyvä että sulla on sitten lapsia nuorena, jospa heidän myötään kasvaisit aikuiseksi itsekin.
Tais osua omaan nilkkaan, ei moni halua 40 v vaihdella vaippoja ja juosta pentujensa perässä, sitä mieltä minäkin olen että alle 30 v ne muksut vois tehdä että jaksaakin sitten
 
minerva
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Siinä ja siinä.
Jaksaako vanhana teinin kanssa...
Niin... kuinka paljo ihminen vanhenee neljässä vuodessa? Olen nyt 32v ja kuopus alle 2v :)
Panhan pohjimmaista toivon, mutta vasta muutamien vuosien päästä.
Annoin eriävän mielipiteen, etkä tykännyt.
Mulla on mielipide että lapset viimeistään 30 vuotiaana. :whistle:
Entäs jos ei löydä miestä ennen kuin on täyttänyt 30-vee? pitää siis joustamattomiesi oppiesi mukaan jäädä lapsettomaksi..tai sitten vaan tehdä lapset ekalle kullinkastajalle...olipa tämä sitten millainen hampuusi muijanhakkaaja tahansa..aika kova on asenteesi.onneksi sitä ei tarvitse noudattaa :)
 
vieras
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän löytää itsessään henkisen kasvun paikkoja. Ja tekemättömiä töitä ja kokematonta maailmaa. Onneksi en ole lapsia siihen elämännälkään vääntänyt liian nuorena. Olisi hirveää kokea, että oma lapsi on rajoittanut jotakin oleellista elämässä. Kaikille ei näin onneksi käy.
 
Oi elämä: Vastahan mammalomalle jäin töistä. Ensi vuonna sitten taas. Olisiko aika sinunkin oppia luetun ymmärtämistä? Lue niin kuin tekstissä tarkoitetaan, ei niin kuin haluat ymmärtää. En ole takertunut tuohon 36- vuoden ikään, kuten sinä. Jankuttaminen on todellisen aikuisen merkki, nuorin ala-asteikäinen pikkuveljeni harrastaa sitä. Oletko kenties samassa koulussa?

On muuten hyvin aikuismaista piiloutua vierailijan nimimerkin taakse päätään aukomaan.
 
hei kuulepa
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Oi elämä: Vastahan mammalomalle jäin töistä. Ensi vuonna sitten taas. Olisiko aika sinunkin oppia luetun ymmärtämistä? Lue niin kuin tekstissä tarkoitetaan, ei niin kuin haluat ymmärtää. En ole takertunut tuohon 36- vuoden ikään, kuten sinä. Jankuttaminen on todellisen aikuisen merkki, nuorin ala-asteikäinen pikkuveljeni harrastaa sitä. Oletko kenties samassa koulussa?

On muuten hyvin aikuismaista piiloutua vierailijan nimimerkin taakse päätään aukomaan.
Minä kirjotin vaan yhden vastauksen sulle, enkä tiedä sun historiaasi, se ei kirjotuksestasi ilmi käyny.
Että ihan tiedoksi vaan.
Ja on tosella aikuismaismpaa piiloutua Napukka nikin taa, keropa meille oikea nimesi aivokääpiö! doing doing! :LOL:
 
Väännän sen nyt rautalangasta näille muutamille näsäviisaille vierailijoille: minä en hanki lapsia 30- vuoden jälkeen, mutta en näe sitä mitenkään huonona, jos muut niin tekevät. Se on jokaisen oma valinta. Ymmärtäkää lukemanne!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Oi elämä: Vastahan mammalomalle jäin töistä. Ensi vuonna sitten taas. Olisiko aika sinunkin oppia luetun ymmärtämistä? Lue niin kuin tekstissä tarkoitetaan, ei niin kuin haluat ymmärtää. En ole takertunut tuohon 36- vuoden ikään, kuten sinä. Jankuttaminen on todellisen aikuisen merkki, nuorin ala-asteikäinen pikkuveljeni harrastaa sitä. Oletko kenties samassa koulussa?

On muuten hyvin aikuismaista piiloutua vierailijan nimimerkin taakse päätään aukomaan.
Siis täh?? Onko sulla veljesi ikäisiä lapsia? Olen itse lapseton kolmekymppinen. Teen töitä alaikäisiin liittyen ja jatkuvasti törmään alaikäisiin, joiden vanhemmat ovat omien vanhempieni ikäisiä. Äitini sai esikoisensa (ja samalla kuopuksensa eli minut kaksvitosena) siitä kun ynnäilee, niin monien asiakkaideni äidit ovat olleet synnyttäessään 37-vuotiaita:).
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja oi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Do diid: no enpä tosiaan sitten kolmevitosena enää lapsia hankkisi, olisin mieluummin sitten ilman. Käytän eläkepäivät ennemmin itseeni kuin vaipanvaihtoon.
AIKAS NUORENA TAIDAT ELÄKKEELLE JÄÄDÄ!!
Mee nyt ensin töihinkin.
36 kun saa lapsen, ne vaipat tulee hyvinkin vaihdettua jo alta nelikymppisenä, ja lapsi on täysikänen jo kun olet 54, eli nuori vielä eikä eläkeikäinen.

Sä tietysti voit olla vaikka jo haudassa viiskymppisenä, jos niin nopeasti elät.. :LOL:

Napsukan kirjoitukset ovat itse asiassa LOISTAVA perustelu sille, miksi perustaa perhettä vasta 30+ vuotiaana!
 
daaa
Riippuu varmaan ihmisestä. Itse olen nyt 31 v ja mulla on 2 lasta, en missään nimessä jaksa enää enempää! Tunsin jo kolmikymppisenä olevani liian vanha tekemään lapsen.
 
Ja taas.. luetun ymmärtämisvaikeuksia tuntuu olevan teillä. Mulla ei ole lapsia, kyse oli pikkuveljestä. Ensimmäinen on vasta masussa.

Vieraan ja hihin kirjoitukset ovat loistavia esimerkkejä siitä, että nyt kannattaa jättää tämä ketju, kun on tainnut lukijoilla jäädä äidinkielen opiskelu pahasti hakoteille. Ei jaksa korjata jokaista lausetta :kieh:
 
Sain elokuussa toisen lapsen ja lasten ikäero tasan 18v. Itsellä ikää 39v. Tämä on todella hyvä ikä saada vielä pieni...ihan toisella tapaa pystyy antamaan vauvalle aikaa, läsnäoloa ja syliä kuin silloin parikymppisenä. Ainakin itse olin melko omaan napaan tuijottelija (kuitenkin loppujen lopuksi, vaikka vauva ihan yhtä rakas olikin ) Kun nyt vertaan niitä tunteia parikymppisenä äitinä olosta ja nyt lähes nelikymppisenä, niin vauvan kanssa olo on antavampaa kun on itse vähän kypsempi. Ainoa mikä tietysti enempi huolettaa on terveys, eli ikää kun tulee niin voi sairauksia helpommin tulla. Voisin kuvitella vielä tekeväni yhden, mutta tiedä häntä...myös sijaisperheeksi jollekin toisen lapselle on alkanut kiinnostaa, kun ei ole niin hirveä ura- ja elämänrakennushinku enää päällä. Tämä siis minun kokemukseni...ja niitähän on monenlaisia.
 
Ei ole liian vanha.
Vielä 25-vuotiaana olin hyvinkin varma siitä että "teen" lapseni vain yhden miehen kanssa ja ehdottomasti alle kolmekymppisenä.
Vaan eipä sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan..
Erottuani tapasin nykyisen mieheni ja meille oli molemmille tärkeää saada myös yhteisiä lapsia. =)
Nyt noita pieniä on kaksi ja mulla ikää 34v, enkä ole vieläkään täysin 100% varma onko nämä lapset nyt kaikki tässä. Mies kun kovin ainakin haluaisi "edes" yhden vielä :)
 
mimma
ON! Ehdottomasti! Ei ole kiva lapselle kun äiti on vanha, kun lapsi murkku. Itse olen 32v ja ihan liian vanha saamaan enää lapsia, ei itsekään jaksais enää, mukava kun saa jo keskittyä, työhön ja itseenkin vähän..
 

Yhteistyössä