onko jollain muulla kokemuksia, että pystyy mielenvoimalla "komentamaan" kehoaan?

olen kaksi kertaa kokeillut ja on toiminut.

ekalla kerralla mulla oli täydellinen etisistukka ja sektiopäiväksi kerrottiin rv 36+0. mulla on leikkauskammo ja olin aivan kauhuissani asiasta. tiesin, että lapsi ei voi istukan läpi syntyä, joten leikkaus on ainoa vaihtoehto. sen jälkeen aloin joka ilta ajatella keskittyneesti, kuinka istukka siirtyy pois kohdunsuun päältä kohdun takaseinään. mulle oli sanottu, että niin ei enää siinä vaiheessa voi tapahtua ja istukka oli siis kuin vaippa, alkoi alaetumahan kohdalta asti.

kappas, kävin kontrolleissa ja istukka nökötti paikoillaan. komensin sitä joka ilta :D ja seuraavassa kontrollista istukka oli siirtynyt 40 cm matkan takaseinään. lääkäri ei uskonut tätä ja haki myös edelliset ultrakuvat ja toisen lääkärin. totta se kuitenkin oli.

synnytin siis lopulta normaalisti, sattumalta lapsi syntyi rv 36+0.

toinen, ei yhtään niin tärkeä, mutta juuri nyt tapahtunut: olen lähdössä matkalle ja jo varausvaiheessa harmittelin että osuu menkat juuri matkan ajankohtaan. mulla on säännöllinen kierto päivän tarkkuudella. komentelin taas kehoani ja kappas, nyt ne menkat alkoi ja matkalle lähdetään alle viikon kuluttua. täydellistä.

pitäis alkaa varmaan komentelemaan ja keskustelemaan enemmän kroppansa kanssa :D

pitäkää vaan hulluna, mutta yllätyin tänään itsekin, kierto on ollut vuosikymmenet säännöllinen, nyt aikaistui viikolla.

löytyyköhän muita?
 
Löytyy
Ja hörhöiksihän meitä kutsutaan :) Mutta kyllä ihminen pystyy tahdonvoimalla monenlaiseen. Luin juuri jonkun kirjankin aiheeseen liittyen, oli joku Paranna mieli, keho.. en juuri nyt muista.

Olen hoitanut omaa sairauttani ja sen tuomia sivuoireita mielen voimalla.
 
hörhötin
Kyllä tää toimii. Minä olen useinkin alentanut kuumetta näin ja saanut estettyä kokonaan flunssan tai mahataudin, joka on ollut aivan alkuvaiheessaan. Keskittymällä tiukasti kehon toimintoihin ja "käskemällä" sitä niin, että keho ei ota vastaan näitä sairauksia.
Päänsärkyynkin toi toimii. Ei uskoisi, mutta se toimii aika hyvin myös siinä, jos saa haavan ja keskittyy vähentämään verenkiertoa siinä kohdalla. Useinkaan haavasta ei tule verta kuin pari pisaraa, jos ehtii tehdä ton ajoissa.
 
vautsi! vasta nyt teidän kokemuksien myötä aloin miettiä, miksi en ole kokeillut muissakin asioissa?? kärsin esim migreenistä, johon ei meinaa lääke auttaa ja lisäksi on pari muutakin juttua joihin todellakin aion nyt keskittyä.

mulla on myös yksi perussairaus, jonka olen huomannut oirehtivan täysin mun "mielenliikkeiden" mukaan, mutta silti en ole ottanut tosissani, että saisin sen pidettyä kurissa, jos keskittyisin siihen enemmän.

en ole siis jotenkin siltikään uskonut itsekään, että mieli voi olla niin vahva. mutta nyt tää tänpäiväinen juttu jotenkin avasi mun silmät, että pystynhän mä!
 
hyyyyyyyyyy
Alkuperäinen kirjoittaja hörhötin;22401082:
Kyllä tää toimii. Minä olen useinkin alentanut kuumetta näin ja saanut estettyä kokonaan flunssan tai mahataudin, joka on ollut aivan alkuvaiheessaan. Keskittymällä tiukasti kehon toimintoihin ja "käskemällä" sitä niin, että keho ei ota vastaan näitä sairauksia.
Päänsärkyynkin toi toimii. Ei uskoisi, mutta se toimii aika hyvin myös siinä, jos saa haavan ja keskittyy vähentämään verenkiertoa siinä kohdalla. Useinkaan haavasta ei tule verta kuin pari pisaraa, jos ehtii tehdä ton ajoissa.
Tuuppa tänne ni testataan.. vetäsen kurkkus auki veitellä, pie sinä veret sisälläs "mielen voimalla". Uskomaton paskaa taas uskovat jotkut (uskovatko?)
 
...
Kerran olen onnistunut lopettamaan jo alkaneen flunssan kuin seinään tärkeän kokouspäivän tieltä. Seuraavana päivänä tauti palasi, mutta sen yhden päivän olin täysin terve.
 
hörhötin
Tuuppa tänne ni testataan.. vetäsen kurkkus auki veitellä, pie sinä veret sisälläs "mielen voimalla". Uskomaton paskaa taas uskovat jotkut (uskovatko?)
Tuskin se tossa toimisi juu. Eikä isoissa ruhjeissa, kirjoitinkin että se toimii aika hyvin jos ehtii keskittyä. Pikkuhaavoissakaan se ei nimittäin toimi mikäli hermostuu tai kroppa ei jostakin muusta syystä ota vastaan sitä informaatiota.
Kerron vaan omia kokemuksiani, sellaisiahan ap pyysi. Jos et usko niin sitten et usko.
 
Säryt ja muut ikävät tuntemukset saan helposti "kytkettyä pois". Samoin flunssat oon pitkään kuitannut parin päivän sairastumisilla (kun ennen sitä flunssat saattoivat viedä sänkyyn pariksikin viikoksi) sillä, että uskottelen itselleni olevani täysin terve, kun alkaa ilmaantua ensimmäisiä vilustumisen merkkejä. Vanhempi tyttäreni (nyt ekaluokkalainen) opettelee hänkin aktiivisesti näitä taitoja ja on mm saanut päänsärkyjä "kytkettyä pois päältä", kun vähän harjoitteli. Lapset muuten oppivat paljon paremmin näitä juttuja, he kun tietävät kaiken jo ennestään (niin mekin tiedettiin, mutta pääsimme unohtamaan). Joten aikainen kehitys myöskin tällä saralla (kaikki ns. "yliluonnolliset asiat") takaa myös sen, että nämä taidot ovat keskivertoa kehittyneempiä sitten aikuisena. Liian moni aikuinen kun tutustuu näihin asioihin vasta aikuisiässä, jos silloin enää viitsii tai jaksaa.
 
Tuuppa tänne ni testataan.. vetäsen kurkkus auki veitellä, pie sinä veret sisälläs "mielen voimalla". Uskomaton paskaa taas uskovat jotkut (uskovatko?)
vaikka sinä et uskokaan niin anna muiden uskoa. ei se ole sinulta pois. oletko miettinyt, että ihmisillä on erilaisia kokemuksia tästä elämästä, sinulla vain omasi. minä ainakin tiedän, että asioita joita minulle ei ole tapahtunut on silti tapahtunut joillekin muille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22401173:
Säryt ja muut ikävät tuntemukset saan helposti "kytkettyä pois". Samoin flunssat oon pitkään kuitannut parin päivän sairastumisilla (kun ennen sitä flunssat saattoivat viedä sänkyyn pariksikin viikoksi) sillä, että uskottelen itselleni olevani täysin terve, kun alkaa ilmaantua ensimmäisiä vilustumisen merkkejä. Vanhempi tyttäreni (nyt ekaluokkalainen) opettelee hänkin aktiivisesti näitä taitoja ja on mm saanut päänsärkyjä "kytkettyä pois päältä", kun vähän harjoitteli. Lapset muuten oppivat paljon paremmin näitä juttuja, he kun tietävät kaiken jo ennestään (niin mekin tiedettiin, mutta pääsimme unohtamaan). Joten aikainen kehitys myöskin tällä saralla (kaikki ns. "yliluonnolliset asiat") takaa myös sen, että nämä taidot ovat keskivertoa kehittyneempiä sitten aikuisena. Liian moni aikuinen kun tutustuu näihin asioihin vasta aikuisiässä, jos silloin enää viitsii tai jaksaa.
aivan. mun 5-vuotias on aina osannut kaikkea tällaista, on juuri tuo rv 36+0 syntynyt, ehkä hän itse siirsikin istukan tieltään :)
 
"vieras"
Mulla aikaisemmin oli usein tykyttävää päänsärkyä. Tuntuu tuossa oikealla ohimolla ja säteilee oikeaan kulmahampaaseen. Usein olen pystynyt siirtämään kivun pois. Eli kovin keskittymällä ja rauhallisesti olen käskenyt kipua siirtymään seuraavaan hampaaseen taaksepäin. Siitä sitten taas seuraavaan hitaalla vauhdilla. Viimeisen hampaan kohdalla "käsken" kivun hyppäämään pois. Tuosta on aika pari vuotta, kun viimeksi olen käskenyt kivun pois.
 
Tavallaan aiheen vierestä tää juttu, mutta mm se, että lapsillamme on yhä useammin kykyjä, joita yleisesti ollaan totuttu näkemään "yliluonnollisina" on selvä konkreettinen esimerkki niistä uuden aikakauden ihmisistä, niin sanotuista "indigo"- tai "kristallilapsista". Tai pikemminkin niiistä piilevistä kyvyistä, joita on jokaisessa ihmisessä ja jotka ovat voimakkaasti esillä erityisesti tämän uuden sukupolven lapsissa, eli meidän lapsissamme. Tässä vielä yksi ihana esimerkki tällaisesta tytöstä, tyttö, joka ymmärtää eläimiä. Nostin tämän ketjun ylös, kun en halunnut perustaa uutta ketjua, sorry, jos meni OT:ksi

YouTube - ???????, ??????? ????? ???? ????????.
 
tottakai onnistuu. turhapuron tyyliin. makaa sohvalla ja käskee "liikahta varpas" ja varpas liikahtaa.
mutta millä tämän oksentamisen saa loppumaan. ei ole edes itseaiheutettua ..
 
mannna
Menkkoja olen pystynyt siirtämään yläasteelta lähtien. Flunssia olen väistellyt. Jos on ollut joku ilta nuhainen olo, kurkku arka jne. niin yön aikana hoen ettei mulla ole aikaa sairastaa sun muuta niin aamulla ei ole enään mitään. Tosin, kun tätä tekee tarvittavan pitkään niin joku päivä se tauti iskee ja kunnolla, nimittäin kolme vuotta väistelin nuhaa ja nyt lokakuussa sairastuin ja olin ihan tautisen kipeä kolme viikkoa.
Mutta niinhän se menee, jos vaikka sen nuhan aikana luovuttaa "joo, olen kipeä" niin eihän elimistö silloin laita vastaan? Mutta kun mieli laittaa hantiin niin elimistökin taistelee, uskomatonta mutta totta. :)
 
Mietin vaan että oonhan tuota saattanut edesauttaa omaa raskautumistani. Toistelin iltaisin peilin ääressä että "tulen ihan pian raskaaksi", "olen pian raskaana" tms, ja ovulaation jälkeen "olen raskaana". No, en voi mitenkään tietää oliko siitä apua, mitenpä tuota todistaisin. Pitkä yritys takana että sikäli kyllä mielenkiintoinen sattuma. Useamman viikon sain kyllä toistella, joskus unohtuiki. Muistelisin että myös ennen ekaa raskautta (km) käytin tätä joitakin viikkoja mutta en sit ihan just raskaaksi tullessa enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22401589:
Tavallaan aiheen vierestä tää juttu, mutta mm se, että lapsillamme on yhä useammin kykyjä, joita yleisesti ollaan totuttu näkemään "yliluonnollisina" on selvä konkreettinen esimerkki niistä uuden aikakauden ihmisistä, niin sanotuista "indigo"- tai "kristallilapsista". Tai pikemminkin niiistä piilevistä kyvyistä, joita on jokaisessa ihmisessä ja jotka ovat voimakkaasti esillä erityisesti tämän uuden sukupolven lapsissa, eli meidän lapsissamme. Tässä vielä yksi ihana esimerkki tällaisesta tytöstä, tyttö, joka ymmärtää eläimiä. Nostin tämän ketjun ylös, kun en halunnut perustaa uutta ketjua, sorry, jos meni OT:ksi

YouTube - ???????, ??????? ????? ???? ????????.
mä ajattelen samoin, tästä omasta 5-vuotiaastani johtuen. tosin en tykkää noista nimityksistä kuten kristallilapsi yhtään.

5-vuotiaalle nousi juuri kuume, on muutenkin ollut ihmeellisesti kipeä tässä.. torstaina oli niin kovat kivut kyljessä ja mahassa, että jouduttiin sairaalaan, mitään syytä ei löytynyt. nyt kuume. tääkään ei nyt kuulu asiaan, mutta juttelen sille jos yhdessä parannettaisiin hänet nyt.
 
Löytyy
Mikään hengellinen usko tähän ei liity, kyseessä on ihan ihmisen oma mieli ja keho, jotka ovat yhtä, vaikka sitä ei täällä länsimaissa niin tunneta/tunnustetakaan ainakaan nykypäivänä.

Siitäkin on ihan tutkittuja tilastoja, että vakavasti sairaat ihmisetkin toipuvat paremmin, mikäli oma mieliala on positiivisempi vaikkapa masentuneisuuden sijaan. Vaikka kyllähän se tiukoissa paikoissa vaatii melkoista henkistä vahvuutta ja jaksamista, että jaksaa uskoa ja pistää itsensä uskomaan toipumiseensa.

Ja ei kenenkään toki ole pakko sitä itseensä kokeilla, ainahan voi keskittyä synkistelemään, väheksymään muitten kokemuksia ja kärsimään vaivoistaan valittamalla ja lääkärissä ravaamalla.
 

Yhteistyössä