onko jollain muulla kokemuksia, että pystyy mielenvoimalla "komentamaan" kehoaan?

En missään tuossa määrin, mutta jos ajattelen esim. rytmihäiriöitä, sen saa kyllä tulemaan hyvin nopeasti. :D

Ja närästystä oon monena iltana ajatellut nukkumaan mennessä, että ei närästä, eikä närästä ja se on loppunut. =) Ja vähintään yhtä monena sitten ei...
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22403870:
mä en oikein usko eksyneeseen eläimeen. varmasti osaavat kotiansa jos haluavat.
Yleensä... mutta jos on elikko vasta joitain päiviä ollut uudessa kodissaan, ei ole ihan helppoa löytää takaisin, vaikka ehkä haluaisikin. Mutta ajattelin villisianporsaalle reitin valmiiksi ja sanoin äijälle, että istuu alas, possu tulee kohta tuolta suunnalta.

Ja osaan minä löytää ne kotiin tuomattakin. "Ai, kissa on veden luona, märkää hiekkaa, kaisloja, sitä pelottaa, eikä uskalla lähteä laiturin alta... mä haen sen rantsusta aamulla." Tai "Hei, epelit, sekoittakaa tätä kastiketta, mä haen kissan liiterin yläkerrasta, se on just synnyttänyt 6 pentua..."

tai sitten "uuhi saa huomenna kolme karitsaa, mustan, valkoisen ja valkokirjavan, musta on pässi, muut uuhia" ja niinhän siinä kävi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
mä en oikein usko eksyneeseen eläimeen. varmasti osaavat kotiansa jos haluavat.
Mä uskon. Mun kissa tulee syliin usein, kun ajattelen sitä. Ja sitten käy usein niin, että ajattelen kissaa kun olen makuuhuoneessa ja ovi kiinni, niin ei kestä minuuttiakaan, kun se on jo ovella naukkumassa, jotta päästäisin sen sisään. Jos on läheinen suhde eläimeen (niin kuin ystävyys tavallaan), eläin helposti lukee, mitä emäntä ajattelee. Samaan pystyvät ihmisetkin, kaikilla on vähintäänkin alkeelliset kyvyt telepatiaan, joita kehittämällä voi päästä hyviin tuloksiin. Minulla on vastaavanlainen yhteys ystävääni, usein ollaan soittamassa molemmat samaan aikaan, niin että molemmat kuulee "vararttu"-ääntä. Usein mietimme samoina päivinä samoja ajatuksia, ja kun sitten juttelemme, selviää, että ollaan ajateltu samaa samaan aikaan. Joskus näemme samoja unia, joskus meille tapahtuu samoja asioita samana päivänä (esim molemmat löydettiin samana päivänä klo 16 samanmalliset kännykät).
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22403981]En mä tiedä voitaisiinko tätä laskea, tämähän on puhtaasti shamanismia.
Vähän samantyyppistä mitä tarkoitetaan termillä "grokkaaminen", siis sitä, että ollaan elementtienkin kanssa yhteydessä ja vaikutetaan niihin.
Jos olet lukenut kirjan Kaupunkishamaani :D[/QUOTE]

Enemmänkin Setälän ja Harnerin ja ehkä Castañetan jalan jäljillä olen...

Mutta samaahan se on, kun laittaa kroppansa toimimaan omien vaatimustensa mukaan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tiedä voitaisiinko tätä laskea, tämähän on puhtaasti shamanismia.
Vähän samantyyppistä mitä tarkoitetaan termillä "grokkaaminen", siis sitä, että ollaan elementtienkin kanssa yhteydessä ja vaikutetaan niihin.
Jos olet lukenut kirjan Kaupunkishamaani :D
Mutta sehän on kaikki saman asian eri ilmentymiä. Eli sen, että avaa yhteyden jumalalliseen oman sielunsa kautta, oli se sitten se oma jumalkipinä omassa itsessään, tai mikä tahansa osa koko jumalasta =kokonaisälystä, jossa olemme yhteydessä kaikki kaikkeen, eli voit pyytää apuun esi-isiä, luonnonhenkiä, jumalaa tai ihan vain omaa itseäsi, yliminääsi. Riippuu maailmankatsomuksestasi, tarkoituksestasi, päämäärästäsi jne, mitä voimia haet ja mitä sielusi sanoo, kaikki ne kuitenkin kuten kaikki me ollaan samaa ja tullaan samasta alkulähteestä ja voimme olla siihen yhteydessä milloin haluamme, kokonaisuudessaan tai vain johonkin tietyn sen ilmentymään.
 
"äiti"
Olen jo kauan estänyt flunssan tulon silleen että jos tunnen alkavat oireet, alan välittömästi ajattelemaan "ei tule flunssaa, ei tule flunssaa", noin minuutin kahden ajan. Ja ei tule flunssaa!
Alkavat oireet häviävät. Tää on faktaa mulla.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22404133]Niin mullekin. Mä harjoitan erittäin valikoivaa ekletismiä, enkä hyväksy mitään asiaa kyseenalaistamatta sitä ja ottamatta selvää, onko siinä jotakin järkeä[/QUOTE]

Järki on yliarvostettua, sumea logiikka on se, joka pelittää.;)

Eikä asian tai rituaalin muodolla tai muulla struktuurilla ole muuta tehtävää, kuin toimia työkaluna tiettyyn päämäärään, johon siis on monta tietä, pääsemiseen. Tärkeintä on tarkoitus.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
liupiu
Oikeesti, noinko se menee...siksi mulla onkin niin paljon vaivoja kun mä taasn ajattelen aina negasti ja sit ne pamahtaa päälle. Eli miten toi mielenvoima sitten tulee asioihin. Rupeenko siis ajattelee esim. ei satu mahaan, ei satu...hokemaan sitä? mutta eikös se oo negasävýtteinen kuiteski? Eli alanko ajattelee että on hyvä olo, on hyvä olo....kuinka kauan pitää hokea??? Siihen asti kun menee ohi ja heti kun alkaa tuntumaan että sattuu taas, ni hokeminen taas???

Mä meinaan voin p'skantaa vaikka kymmenen kertaa päivässä kun mä ajattelen että kuhan ei vaan ala p'skataa ja hetihän se alkaa...eli millä mä sen käännän ettei ala. Hoenko että ei p*skata, mutta jo sen ajatteleminen saa hädän aikaan. OIKEESTI! Mitä mun potää ajatella esim. tuossa, sanokaa!
 
NO? Illallako tätä ketjua puidaan taas...
moikka

sinäkin olet näköjään huomannut mikä voima mielellä on. sitä ei vaan tule ajatelleeksi. juuri tuo mistä kerroit, että jos pelkäät, että jotain kohta tapahtuu niin se tapahtuu. kehosi "kuulee" sun ajatukset ja alkaa toimia.

sun pitäisi varmaan jotenkin kääntää ne ajatukset toisella lailla. en osaa nyt suoraan sanoa, mitä pitäisi miettiä.

mä ajattelin eilen sillen kun tuntui pääkipua niin ajattelin vain, että se lipuu pois ja se meni pois. tuli aina takaisin mutta ajattelin heti, että pääni ei ole kipeä ja "työnsin" sen kivun irti itsestäni. se toimi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22403313:
Missä tapauksessa? Ja kyllä, tuossa viestissä puhuin aurasta (en tosin tiedä, mitä auraa itse tarkoitit, itse en ainakaan tarkoittanut sitää lumenluontiautoa enkä juustoa ;)). Saattaahan sille suomenkielessä olla joku oma nimityskin, minä en vain näitä kaikkia tiedä, kun suomi ei ole äidinkieleni. Mutta esim tässä näin pikaisen googlaamisen tuloksena pari linkkiä, jotta ymmärrät paremmin mistä puhun (itse olen näistä jutuista lukenut enemmän kirjoista, ja jos netistä, niin venäjänkielisenä, näihin suomen- ja englanninkielisiin sivustoihin en ole sen kummemmin paneutunut muuten kuin vilkaisemalla, että siinä on aiheesta jotain järkevää).
Aura Experiment - Key of Wisdom
Sinua ymp
Kyllä kyllä, mutta auran väri vaihtelee mielentilan ja fiiliksenkin mukaan. Ja ylipäätänsä henkilön aurassa on useita värejä yleensä. Siksi hieman epäilen tuota että kristalli ja indigolapsilla tarkoitettaisiin heidän auransa väriä. Mielestäni kyse on muusta, kuin auran väristä.
 

Yhteistyössä