Onko kukaan "katunut" nimeä jonka on antanut lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
fd
Kun ihmiset antavat eläimille ihmisten nimiä alkaa tämä ilmiö..elikkä itse en ainakaan vaihtaisi jos joku vertaa koiran nimeen. Sitä voi sanoa, että koiralle on annettu ihmisen nimi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan. Muuten ei harmita.
Muakin kiinnostaisi :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Tavallaan kadun, mutta oikeasti en. :D AlQaidasta olisin halunnut eri nimisen, mutta nimi, josta pidän, on niin saman kuuloinen, kuin isänsä nimi, että minusta se olisi ollut jotenkin hassua, tyyliin Lari ja Ilari. Ja hankalaakin, kaksi kovakorvaista otusta, eivät kuulisi, kummalle huutelen.

Mutta ap:lle. Ihmiset vain ovat hölmöjä ja ajattelemattomia, minusta nimen arvostelijoille voi sanoa, että tuollainen puhe huumorimielelläkin loukkaa.
 
vieras
Jälkeenpäin ajateltuna, toinen nimi olis ollut kivempi kutsumanimenä, mutta olkoot näin.
itselläni on toinen nimi kutsumanimenä ja olen kokenut sen vaan rasitteeksi, joten en halua samaa lapselleni.
 
v
En kadu lasten nimiä.

Tiedän koiria nimeltänsä esim. Vili ja Nelli. JA tunnen myös samannimiset lapset ja ei mulla tule heistä koira mieleen. Meidän koirillakin aina ollut ihmisen nimi :)
 
ideaköyhä harmaana
En ole katunut en. Esikoisen nimi on ollut suosituin koiran nimi jonain vuonna. :D Mutta mitäpä siitä. :) Kuopuksesta olisin halunnut saada tahtoni läpi ja hänestä olisi tullut Fanni mutta mies piti päänsä eikä suostunut, kompromissiin päädyttiin.
 
ideaköyhä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja oiskin koiran:
mun kamu antoi lapselleen lehmän nimen...
Mikä sellainen on? Mansikki?
Mun mielestä Heta on lehmän nimi :x
No eipä nyt ekana tule taaskaan lehmä mieleen. Lähinnä joku 50-luku, vanha naisen nimi.
Mä taas tykkään Heta nimestä. :)
 
elvi
Välillä kyllä ärsyttää,kun tyttömme nimi on Alisa,kun joku paukapää tuttuni vääntää sen Aliisa,ja kun anoppini nimi on Liisa ja mä INHOAN sitä eukkoa,niin savu nousee korvista...Tekevät sen tahallaan kun tietävät mielipiteeni :/ Tykkäsin tuosta Aliisa nimestä,mutta pudotin yhden ii:n pois,et ois kauempana liisasta...ja oli valitettavasti ainut nimi joka iski silmään...mut hyvän nimen tyttö sai kunhan tutut pitää turpansa kiinni ;)
 
Milla
Ei kaduta. Pojan nimi on melko yleinen ainakin ruotsinkielisillä alueilla vaikka itse olemmekin ihan suomalaisia, ei haittaa. Miehen ja pojan nimet on melko lähellä toisiaan ja ristiäisten jälkeen tästä tuli vähän sanomista mikä oli mielestäni ihan typerää, miksi pitää sanoa jotain negatiivista? Nimestä tulee mieleen eräs kirjan hahmokin eikä sekään haittaa. Kerran olen ehkä pysähtynyt hymyssä suin miettimään että miten me tällaiseen nimeen oikein päädyttiinkään, mutta ei se katumusta ole ollut =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
Kerro mulle ja |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
Kerro mulle ja |O |O |O

Minäkin haluan tietää *en utelias, en*
 
Alkuperäinen kirjoittaja elvi:
Välillä kyllä ärsyttää,kun tyttömme nimi on Alisa,kun joku paukapää tuttuni vääntää sen Aliisa,ja kun anoppini nimi on Liisa ja mä INHOAN sitä eukkoa,niin savu nousee korvista...Tekevät sen tahallaan kun tietävät mielipiteeni :/ Tykkäsin tuosta Aliisa nimestä,mutta pudotin yhden ii:n pois,et ois kauempana liisasta...ja oli valitettavasti ainut nimi joka iski silmään...mut hyvän nimen tyttö sai kunhan tutut pitää turpansa kiinni ;)
Meillä on kanssa Alisa ja yksi ihminen aina vääntää nimeksi Alisee :LOL:

Osa kirjoittaa kans Aliisa :kieh:
(Mutta joo, mun oma nimikin on tollainen mistä saa aina sanoa että "yhdellä illä" niin nimeä päättäessä jo arvasin tämän tulevan ongelman, vaikkakin Alisa lausutaankin yhdellä iillä.)
 
Ei taida olla maailmassa IHMISEN nimeä jota ei olisi annettu ELÄIMELLE. En kadu ainakaan lasteni nimiä vaikka meiltä löytyykin parjattu Tessa. Mitenköhän lapsen nimi löytyy kalenteristakin nykyisin jos se on eläimen nimi? Tädilläni oli koirana Riku, eikä taatusti ole koiran nimi vaikka tällä koiralla sattuukin se olemaan. Meillä hamsterina Roope ja ihan on miehen nimi sekin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Meidän esikoinen on Jenna Ada Emilia, vielä automatkalla kirkkoon pähkäiltiin miehen kanssa tuota Emiliaa, vaihtoehtoina oli Emili, Emilie ja Emily, viimeinen kirjain oli monta kertaa kumitettu ja kirjoitettu uudestaan. Ei vieläkään oikein iske tuo Emilia, mutta en oikestaan kadukkaan. Itse olen syntynyt vuonna -90 ja etunimeni Nella. Musta tuo pienen neidin nimi on oman ikäisteni nimi. Ehkä Emilian muutettu loppu, olisi vähän tuonnut nimeä lähemmäs tätä aikaa :)
emilie olisi sopinut hyvin ja on nimenäkin kivempi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oiskin koiran:
mun kamu antoi lapselleen lehmän nimen...
kaupunkilaistyttö kysyy että mikä on lehmän nimi? ite en tiedä muita lehmiä kuin helunan aku ankoista :D kaikki nyt ehkä ei näe sitäkään nimeä niin kuin sinä. ehkä se nkin niin ett silleä lehmällä on ihmisen nimi. kai se useimmin menee niin päin.
ton lehmän nimen mä haluan kuulla. ties vaikka omalla tytölläki olis :D
 

Yhteistyössä