Onko kukaan "katunut" nimeä jonka on antanut lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
...
Tella on sellanen nimi mistä tulee mieleen koira...ja kyllä nuilla omilla elukoillaki on ihmisten nimet.

Oman lapsen nimi on ihana ja onnistunu, enkä usko siitä koituvan haittaa lapselle ikinä (traumoja, ku omasta nimestä on koitunu)..
 
vieras
Kaduttaa...ja kovasti! Ristiäiset oli puoltoista kuukautta sitten. Olisi pitänyt antaa ekaksi ja siis kutsumanimeksi se kolmas nimi. Vaihtaisin jos kehtaisin. Oon miettiny, että jos vaan alkaisin kutsua lasta kolmannella nimellä. Olisko se kamalan noloa...
 
jepsu
Meillä on tyttö ja poika, molemmilla varsin vanhat nimet jotka myös oikeesti kuulostaa 80+ ikäisiltä. Tytön nimisiä on jonkun verran tullut vastaan lapsiakin, poikia ei yhtäkään :) Ei kaduta kyllä ollenkaan. Jotenkin kantavat nimensä juuri sopivasti ja mielikuva nimestä yhdistyy nyt vaan omaan lapseen eikä muuhun. Minusta on tuntunut ihan kivalta, jos joku on sanonut varsinkin pojasta suoraan että aika erikoinen valinta, mutta on tottunut ajatukseen kun on seuraillut poikaa. Mieluummin otan mielipiteet sellaisinaan vastaan kuin että nään silmien pyörittelyä vaivihkaa. Ei kumpikaan nimi nyt minusta mitenkään huippuerikoinen ole, ei vaan tällä hetkellä kovin yleisessä käytössä mutta jokainen suomalainen satavarmasti tuntee kyseiset nimet.

Vaikkakaan en näe kenenkään oikeudeksi moittia toisten nimivalintoja. Miehen kanssa päivitellään usein yhdessä kasteilmoituksia, mutta se jää sitten siihen.
 
hei
Ei kaduta, sopii tytölle. :) Mitä pidempään menee, sitä enemmän siitä tykkään.

Eikä ole yleinen, kun tiiän, että monet ei sitä täälläkään voi sietää. :D Mutta me tykätään eikä kakkaakaan välitetä siitä, tykkääkö muut. =)
 
vieras
Mua kaduttaa meidän kuopuksen nimi ihan vietävän paljon. Meillä oli jo ero vireillä, kun hän syntyi, olin tosi väsynyt ja mies painosti monta päivää, käytti henkistä väkivaltaa, enkä lopulta jaksanut taistella vastaan, kun hän oli jo ilmoittanut nimen ympäriinsä... nimi on kyllä saanut paljon kehuja, mutta mä inhoon sitä nimeä ja käytän paljon lempinimiä. Tämä on kyllä sellainen asia, mitä ex ei saa koskaan anteeksi.
 
Ei kaduta. Meillä vain oli kutsumanimi jo yritysvaiheessa, mikä on jäänyt miehelle ja minulle kutsumanimeksi edelleenkin. Mutta ei sitä haluttu oikeaksi nimeksi mutta eipä tuo tyttö taida muuta oppia =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaduttaa...ja kovasti! Ristiäiset oli puoltoista kuukautta sitten. Olisi pitänyt antaa ekaksi ja siis kutsumanimeksi se kolmas nimi. Vaihtaisin jos kehtaisin. Oon miettiny, että jos vaan alkaisin kutsua lasta kolmannella nimellä. Olisko se kamalan noloa...
Meidän tyttöjä molempia kutsutaan toisella nimellä. Siitä vaan jos siltä tuntuu! :)
 
vieras
Ei varsinaisesti kaduta, mutta jos mietiisimme nimeä uudelleen, niin en tiedä päätyisinkö samaan nimeen.. 2. ja 3 nimi tulee suvusta, nekin ovat ihan nättejä perusnimiä, mutta ehkä olisin sittenkin halunnut keksiä ne itse..
 
pilkunnussija
Vähän kaduttaa joskus, että nimet ei ihan oo "samaa sarjaa". Kumpikin kyl alkaa samalla kirjaimella ja on ns. vanhoja nimiä, mutta toinen on aika yleinen ja toinen ihan hirveen harvinainen. Muuten oon tyytyväinen kumpaankin nimeen, erikseen!
 
Maria
ei harmita yhtään, koska Katariina-tyttöjä ei montaa vastaan ole tullut :) On ihana nimi ja sellainen itsenäisen vahvan naisen nimi, joka toivottavasti tyttärestämme tulee! On myös kansainvälinen esim. juuri kreikassa sai kovasti tyttömme kehua nimestään :)
 
Eipä ole nimi kaduttanut, ei yksikään tyttären kolmesta nimestä. Vaikka ristiäisissä etunimen isäni kuuli väärin ja oli ihmetellyt kotimatkalla, että miksi sama nimi kuin veljeni tyttöystävällä. Sairaalassa taas kutsuttiin väärin ja ajanvaraukseen on saanut selittää :LOL: . Muttei kaduta.
 
Ei kaduta lasten nimet. Esikoisella yhdistelmä, joita ei Suomessa ole kuin korkeintaan yksi meidän pojan lisäksi. Tytön nimi taas pääsi vasta tänä vuonna kalenteriin, mutta väliviiva olisi sittenkin pitänyt laittaa.
 
vierailija
Nyt harmittaa kun annoimme pojalle nimeksi Kooti Koramius koska nut ovat niin suosittuja nimiä mutta sitä me emme miehen kanssa tienneet kun poika syntyi. Olisi pitänyt sittenkin antaa hönelle nimeksi Hiski Hilarius.
 

Yhteistyössä