Onko kukaan "katunut" nimeä jonka on antanut lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Annettiin tyttärelle suomalainen vanha nimi. Monesti ollaan kuultu kommentteja, että se on koiran nimi ("huumorilla" ne ovat sen varmaan sanoneet). Nyt itsestäkin tytön nimi tuntuu "koiran nimeltä" ja ehkä nyt olisin valinnut toisen. Tytär on nyt 9kk. Onko kenellekään käynyt samoin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan. Muuten ei harmita.
 
xx
Mua on vähän harmittanut esikoisen toinen nimi. Nimiä ei väestörekisterikeskuksen mukaan ole kuin 4 suomessa. Yks on saanut sen meidän lapsen jälkeenkin.. Onneksi kuitenkaan en suostunut antamaan sitä etunimeksi niinkuin isä ehdotti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
 
...
mun tytöllä on aivan ihana nimi! ei kaduta ei yhtään! mutta kaverillani on koira, ja nyt toinen kaverini sai lapsen ja antoi lapselle saman nimen ku tällä koiralla.. eihän siinä, mut tulee aina se koira mieleen :(
 
...
Äitini oli sen verran fiksu nainen että kun hän mietti nimeäni, hän jätti kaikki s- tai r- kirjainta sisältävät sanat pois siltä varalta jos minulla olisi sattunut olemana ärrä tai ässä vika. Onneksi ei ole, mutta nimeeni olen silti tyytyväinen :)

Ei elämäkään välttämättä hymyilisi Sissille joka ei nimeään osaisi oikein sanoa, saattaisi saada koulussa liikaa negatiivista huomiota...
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Mua on vähän harmittanut esikoisen toinen nimi. Nimiä ei väestörekisterikeskuksen mukaan ole kuin 4 suomessa. Yks on saanut sen meidän lapsen jälkeenkin.. Onneksi kuitenkaan en suostunut antamaan sitä etunimeksi niinkuin isä ehdotti..
millane nimi se on????
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
Pöh, mäkin haluan tietää nyt ne nimet. Ai miten niin utelias? :saint: :D
 
vieras
En vaihtais itse nimeä, mutta laitoin englantilaiset versiot suomalaisista nimistä, ja toivon, että olisin laittanut suomalaiset. Mies on britti, joten siitä syystä ajattelin, et kansainväliset olis paremmat, vaikka mies halusi suomalaiset nimet. Mutta suomalaisittain mun poikaa kaikki kutsuu kuitenkin.
 
hellsbells
Ei sinänsä kaduta, mutta harmittaa kun nimi on niin yleinen. Mutta monta vuotta mietin sitä nimeä ja monta vuotta yritettiin vauvaa, niin nimi sopii kun nyrkki silmään.

Toiseksi nimeksi tuli miehen suvussa kulkeva nimi, se ei ole niin yleinen mutta kas kummaa, samalla viikolla kun kastettiin meidän poika niin lehdessä oli 2 samalla nimiyhdistelmällä kastettua :eek:
 
ap
En halua laittaa tänne ko. nimeä, koska pari ystävääni käy tällä palstalla. En halua tulla tunnistetuksi. En tiedä olisiko rohkeutta muuttaa nimeä. Pitäisiköhän sitä selitellä kaikille?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En vaihtais itse nimeä, mutta laitoin englantilaiset versiot suomalaisista nimistä, ja toivon, että olisin laittanut suomalaiset. Mies on britti, joten siitä syystä ajattelin, et kansainväliset olis paremmat, vaikka mies halusi suomalaiset nimet. Mutta suomalaisittain mun poikaa kaikki kutsuu kuitenkin.



tony
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En vaihtais itse nimeä, mutta laitoin englantilaiset versiot suomalaisista nimistä, ja toivon, että olisin laittanut suomalaiset. Mies on britti, joten siitä syystä ajattelin, et kansainväliset olis paremmat, vaikka mies halusi suomalaiset nimet. Mutta suomalaisittain mun poikaa kaikki kutsuu kuitenkin.



tony
Noup, 3 nimeä eikä oo tony. Yksi on Oscar ja ois pitäny laittaa Oskari jälkeenpäin ajateltuna.
 

Yhteistyössä