onko muita - 83 odottajia?

Emmy83, ollaan sit kunnolla raskaana :LOL: . *suuntaa pian kaupungille ostamaan suklaata* Nojuu, lähteehän ne kilot ehkä sitten poiskin. Itsestään se on kiinni. En viitti hirveetä stressiä silti ottaa vaikka harmittaahan se

Hansku ja Sintti 20+1
 
Tasku Venus
Tämäkin on vm -83! Vantaalla asustelen ja ihan esikoinen kyseessä. Mulla on vähän tylsästi niin että olen ensimmäinen kaveripiirissäni joka on alkanut jälkikasvua vääntämään joten vertaistukea ei siinä mielessä saa. Nyt ollaan rv 30+6.
 
Helmikoru: Kolmatta tässä odotellaan :heart: . Ensimmäinen raskaus, joka meni ihan loppuun asti.. Ja katsotaan kuinka kauan vielä saan tätä hautoa :LOL:
Aikaisemmis raskauksissa o ollut raskausmyrkytys. Esikoinen syntyi rv 36+4 & kuopus rv 38+2. Mutta kuopuksen kohalla synnärillä sanoivat lääkäriporukka, että tuskin oli kerennyt myrkytys puhjeta, koska arvot olivat siellä normaalit, ja arvot mitä täällä oli mitattu, minimaalisesti koholla.

 
red dragon Jos se vauva katsos ajattelee mahassa että tulee hyvä isänpäivä lahja kun syntyy isänpäivän. Juu tuo odottaminen käy varmaan hermoille.

Mulla on kans liitoskipuja sen verran, että sängyssä kääntyminen on vaikeaa, ja välillä kun kävelee on ihan pakko pysähtyä kun tekee niin kipeää. ja muutenkin mitä lähemmäs synnytys tulee sitä kärsimättömämpi olen, nyt jo mietin että jos syntyis viikolla 38, niin selviäis hyvin, ei ehkä tarvis jäädä sairaalaan, mutta sit tosin joulu tosi lähell, mut en enää jaksa miettiä mitä alussa mietti, että ei jouluna, toki on varmaan kurjaa kun synttärit l
hellä joulua, mutta tämä loppu odotus käy voimille, nytkin kakun leipomisen jälkeen jo ihan väsynyt.

odottelen miestä ja hänen poikaa uimahallista, sitten loppupäivä meneekin varmaan telkkarin ja pikku autojen parissa, täällä kun sataa vettä.

emmy83 ja vaaveli 31+6
 
Täällä myös yksi -83 Pohjois-Savosta. Pikku kakkosta odotellaan viikoilla 30+5 eli saman pinkan tyttöjä Emmyn kanssa :D . Mulla kans liitoskivut painaa, varsinkin pitkän työpäivän jälkeen. On tuo tarjoilu raskaana kivaa hommaa.

Mullakin vain parilla kaverilla, jotka vielä nuorempia kuin minä, on lapsia. Lähimmät ystävät sitkeitä sinkkuja

=)
 
red dragon luin tuolta rv-pinosta, että ei ole vieläkään teidän pienokainen lähtenyt syntymään. Toivottavasti nyt jotain tapahtuisi.

Mites muilla muuten on isänpäivä alkanut.?

Meillä mies sai masu asukilta tyynyliinan, jossa lukee världens bästa pappa. Ja maha asukki sai pusun kiitokseksi ja minä pitkän halauksen. Taisi olla yllätys miehelle, että mitään sai. jotenkin tuo oli vain pakko miehelle ostaa...

Tänään tuli paukkuu taas uusi rv, eli 32. lähenee se laskettu aika mukavasti. Onneksi nyt sitä ei järin paljon mieti, vielä...

Yö meni ihan pipariksi, naapurissa bileet ja heräsin 03.42, kun kotiutuivat baarista ja kai nuokuin välillä, ja nukuin tunnin 7-8, mutta voi tulla aika väsynyt päivä, parin tunnin kuluttua pitäis lähteä isänpäivä brunssille mun vanhemmille ja samalla juhlitaan mun kummitytön 5v synttäreitä, että jää päikkäritkin väliin...


emmy83ja vaaveli 32
 
emmy: Tuntuu vain siltä, että vauva ei halua ollenkaan tulla ulos..

Isäinpäivä on lähtenyt helkutin hyvin käyntiin.. Pennut vain itkee.. Eivät osaa päättää mitä tekeevät.. Sain kääretortun tehtyä, jonka kuorrutin mansikkakermavaahdolla :p. Oli tarkoitus vielä paketoida neitien isäinpäivälahjat, mutta eipä oo halukkaita niitä sitten tekee, vaan pitää ulista koko ajan.. Joten annetaan lahjat sitten joku toinen päivä.

Olisin kyllä niin valmis lähtee sairaalaan.. Jos siellä saisi levätä yhden päivän.

Aminohappo: Mistäpäin pohjois-savoa oot?

Red Dragon & Nuppu 41+0 :heart:
 
Tyttö syntyi 10.11.2008 klo 11.55. Painoa: 3 990g ja pituutta 51 cm. Pipo 38.

Pientä synnytystarinaa pikaisesti..

Eli tosiaan klo 02.30 jotain olin täällä kys:issä. Pitää se viel tarkistaa, en niin katellut kelloa :D.

Kohdunsuu oli auki tullessa vaivaiset 3cm. Heti onneksi sain epiduraalin, joka myös auttoi kipuihin. Klo 4 jälkeen sain unen päästä kiinni.. Nukuin joten kuten. Klo 7.30 vaihtuu kätilövuoro ja kohdunsuu oli auki vain 3,5cm!!

Klo 8.30 kohdunsuu oli auki jopa 6 cm.
klo 9.30 ei muutosta.. Ja tuntui siltä, että kaikki tyssäsi sitten siihen..

Sitten sain jonkin puudutteen.. En muista minkä.. Epiduraali nimittäin lopetti toimintansa ja kivut oli ihanat.. Mutta uusi puudute ei auttanut oikeastaan mitään.. Lääkäri tuli sitten vähän ajan päästä laittaa kohdunsuulle ihanalla piikillä puudutteen, joka helpotti tilannetta vähäsen..

Kohdunsuun tilanne ei vaan muutu miksikään.. Klo oli jo 11 ja 11.30, kun tilanne on: auki 7 cm. Sitten lääkäri tulee uudelleen laittamaan saman puudutteen kohdunsuulle, mutta supistusten kivut oli hirveät.. Ja minuutissa hävisi kohdunkaulan reunat, mitä oli vähän jäljellä, kohdunsuu aukesi täysin.. Ja sain ruveta ponnistamaan.

Ei tarvinnut hirveän kauaa ponnistaa, mutta kyllä tuntui! Oli tunne, että ei se sieltä pihalle mahdu tulemaan. Pienen nirhaisun teki välilihaan. Ihan olemattoman, pari tikkiä joutui laittamaan.

Mutta neiti tuli pihalle kuitenkin ja ihan kivan kokoinen oli :D. Enhän mie näin isokokoisiin oo tottunut :D.
Kätilö, joka otti vastaan, arvioi kooksi: 3200g, kun taas kätilöt, jotka tuli paikalle auttamaan ponnistusvaiheessa, ni arvioi, että on paljon isompi, lähemmäs neljää kiloa :D.

Neiti on rauhallinen, hymyilee unissaan ja on todella kiltti. :D


Red Dragon & Tessa :heart:
 
Red Dragon: Paljon onnea! Oikea söpöläinen tuo teidän pikku prinsessa.

Kopioin toisesta pinosta: Ultrakuulumisia. Vaikka olikin joku opiskelija ultraamassa ei jäänyt huonoja kokemuksia niin kuin Iinekselle. Tosiaan tunnin verran sain katsella masuasukin puuhastelua kun ensin ultras opiskelija ja sitten viel kätilö. Kaikki oli kunnossa, ainakin tärkeimmät osaset löyty sieltä mistä pitääkin. Painoarvio 325g. Ei suostuntu esittelemään sukukalleuksiaan, joten yllätykseksi jää tuleeko pikku prinssi vai rinsessa.
 
red dragon voi kun hän on suloinen. Onnittelut viel kerran.

Neuvola kuulumisia myös tänne

Eli rv 32+4
painoa 500g per viikko
RR 128/75
hemppa 122
sf- mitta 34
Mitta on aika iso ja katsotaan tuo mitta uudestaan kahden viikon kuluttua ja jos se vain kovasti nousee, niin kk ennen koko arvio, jos kovin iso niin sitten varmaan käynnistys edessä ja olen aikas varma, että se kolahtaa juuri jouluksi, no tulee joulu vauva.

nyt vain iskee paniikki, pitäisi kaikki laittaa valmiiksi.

jorviin varasin tutustumiskäynnin, se on jo 25.11. Ja vika lääkäri on kans jo almanakassa.

Olen ollut tosi väsy viime aikoina, mutta nyt jo helpottaa, huomenna pääsen juoruamaan isonsiskon kanssa, ehkä se piristää mua. Ja perjantai jo huomenna on.

emmy83 ja vaaveli 32+4
 
Heip, täällä myös -83 odottaja Vantaalta. Meillä tänään rv 36+0 ja toinen lapsi tulossa =) Esikoinen täyttää tammikuussa 3 vuotta.. Oon kyllä jo aikas valmis saamaan tän villikon ulos masusta! Mut ootellaan ootellaan..
 
Onnittelut Red Dragonille :flower:
Mulla oli ultra toissa päivänä. Poikavaavihan se siellä sätkytteli ja nyrkkeili istukkaa. Nyt pitää koittaa ruveta pähkäilemään jonkinlaisia nimiehdotuksia tulokkaalle. Tuntuu et tytölle keksis helpommin. Vaatettakin on tullut ostettua pojan väreissä :)

Hansku ja Sintti 20+6
 
me ollaan kans nimiä mietitty, eidän vauva ei suostunut viime ultrassa näyttää kumpi tulee, nyt ens pe viel yks ultra joten jos siellä näkyis. Mut kuitenkin tytölle löytyis nimi, mut poikaa mietitään edelleen, kovin vaikea keksiä. meillä on onneks jorviin 5 min automatka synnyttämään,

emmy83 ja vaaveli 32+4
 

Yhteistyössä