onko se sit lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä...

  • Viestiketjun aloittaja mitä enää saa tehdä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
jaska

Kyllä me varmaan osata lukea ilman että laitat tuon usein!!
SE EI MUUTA AINAKAAN MINUN NÄKEMYSTÄ, eikä anna muutenkaan minulle mitään!
No niinpä! Ja miksi Jaska puhuu koko ajan 2-3-kuukautisista vauvoista? En ole missään vaiheessa syyttänyt seksuaalisesta hyväksikäytöstä vanhempia, jotka sekstaavat kun pikkuvauva nukkuu. Tässä ketjussa mainittiin mm. 9v lapsi :eek: Ei ole tervettä sekstata samassa huoneessa lasten kanssa, vaikka lapsi nukkuisikin: aina voi herätä tai esittää nukkuvaa. Uskon, että lakikin kieltää tämän.

Näinpä, mäkään en meinaa vauvoja, vaan sen ikäisiä, jotka todella ymmärtää ympäristön tapahtumat (siis selkeämmin kuin nukkuva vauva) ja minusta ei ole normaalia eikä tervettä panna lapsen nähden. Ja todella, osa esittää nukkuvaa..

Sitä paitsi en tajua miten ketään kiihottaa/kiinnostaa seksi JOS OMA LAPSI KATSOO. Mun mielestä aika sairasta...
Nyt karkailee provoilijalta mopo käsistä.

Sinun pitää ymmärtää pari perusasiaa provosoinnista.
Se että provosoi ei tarkoita sitä että voi valehdella esimerkiksi, eikä se tarkoita myöskään sitä että voi tehdä törkeitä argumentaatiovirheitä kuten sinä teet.

Kukaan ei ole sanonut että haluaa panna kun lapsi katsoo vieressä, joskus niin käy..joskus se voi olla vaan olosuhteiden pakosta tapahtunut asia.
 
siri
Alkuperäinen kirjoittaja miten:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
jaska

Kyllä me varmaan osata lukea ilman että laitat tuon usein!!
SE EI MUUTA AINAKAAN MINUN NÄKEMYSTÄ, eikä anna muutenkaan minulle mitään!
No niinpä! Ja miksi Jaska puhuu koko ajan 2-3-kuukautisista vauvoista? En ole missään vaiheessa syyttänyt seksuaalisesta hyväksikäytöstä vanhempia, jotka sekstaavat kun pikkuvauva nukkuu. Tässä ketjussa mainittiin mm. 9v lapsi :eek: Ei ole tervettä sekstata samassa huoneessa lasten kanssa, vaikka lapsi nukkuisikin: aina voi herätä tai esittää nukkuvaa. Uskon, että lakikin kieltää tämän.
se vauva on sitten eri asia? Se ei osaa vielä edes kertoa jollekin jos jotain pahaa tapahtuu, eikö se ole huonompi? Isompi muksu osais ehkä jo kertoa jos hälle tehään jotain...

Kuule lueppa lapsen kehityksestä niin ymmärrät miksi vauva on eri asia kuin 9-vuotias lapsi noin niinkun siinäkin mielessä mitä näkee ja kuulee.

Lapset eivät todellakaan aina kerro, jos jotain pahaa tapahtuu. Osa unohtaakin ja tämä asia aiheuttaa erilaista oireilua aikuisiällä.

Osa lapsuusajan hyväksikäytöistä tulee ilmi ihmisen ollessa jo aikuinen.

Lapsi voi sellaista häpeää, ettei todellakaan puhu mistään vaikka muistaisi ja ajattelisikin asiaa. Tiedän useita, joita ahdistaa se, että vanhemmat ovat seksiä harrastaneet heidän lähellään kun olivat lapsia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
jaska

Kyllä me varmaan osata lukea ilman että laitat tuon usein!!
SE EI MUUTA AINAKAAN MINUN NÄKEMYSTÄ, eikä anna muutenkaan minulle mitään!
No niinpä! Ja miksi Jaska puhuu koko ajan 2-3-kuukautisista vauvoista? En ole missään vaiheessa syyttänyt seksuaalisesta hyväksikäytöstä vanhempia, jotka sekstaavat kun pikkuvauva nukkuu. Tässä ketjussa mainittiin mm. 9v lapsi :eek: Ei ole tervettä sekstata samassa huoneessa lasten kanssa, vaikka lapsi nukkuisikin: aina voi herätä tai esittää nukkuvaa. Uskon, että lakikin kieltää tämän.
Tämä on minun kantani! Sanoi laki mitä tahansa, lapsen kehitykseen vaikuttaa haitallisesti se, että hän joutuu todistamaan vanhempiensa sekstailua, lapsi voi esittää nukkuvaa tai herätä vaikka joka yö ilman, että vanhemmat huomaavat. Seksiä EI kuulu harrastaa samassa huoneessa lasten kanssa! Olen kirjoittanut tässä ketjussa nimimerkeillä vieras, sama ja sama vieras...olen vastannut mm. ruusalle ja jaskalle ym. Tässä on lopullinen kantani, piste. Sanoitte mitä tahansa. Vaikkei laki kieltäisi tätä niin terve järki kieltää.

Lopetan aiheen käsittelyn.

 
Voihan ihme taas.

Kokemuksesta voin kertoa, että kun nukkuu yhdessä huoneessa kolmen lapsen kanssa, oppii huomaamaan milloin ovat hereillä ja milloin eivät ole.

Kannattaa kokeilla, ahtaus ei välttämättä ole vain pahasta.


Niinjuu, ja jos joku oikeasti kuvittelee toisen kokevan tilanteen kiihottavaksi, niin hitsi että sillä on outo mieli minusta. :/

 
Olkiukoksi (strawman ) kutsutaan harhauttavan johtopäätöksen virhettä, joka perustuu vastustajan kannan yksinkertaistamiseen tai vääristelyyn ja tämä muunnellun kannan kumoamiseen. Yksinkertaistamalla ja tahallisella väärinymmärtämisellä voidaan helposti muokata vastustajan näkökanta muotoon, jonka "jokainen täysjärkinen ihminen hylkäisi".

http://www.helsinki.fi/~pylikosk/opetus/luku.html

Tuossa lukemista toisesta asiasta näille jotka syyttävät verrattaen isoa ryhmää vanhemmista lapsen seksuaaliseksi hyväksikäyttäjiksi.
Ei varsinaisesti liity suoraan tähän asiaan, mutta helpottaa keskustelua huomattavasti kun on perusteet hallussa.
 
Mites tämä
Jos en sammuta televisiota kun siellä alkaa ihmiset köyriä lakanoiden välissä ja lapseni katsoo. Olenko siis lain mukaan syyllistynyt lapseni seksuaaliseen hyväksikäyttöön?
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
jaska

Kyllä me varmaan osata lukea ilman että laitat tuon usein!!
SE EI MUUTA AINAKAAN MINUN NÄKEMYSTÄ, eikä anna muutenkaan minulle mitään!
No niinpä! Ja miksi Jaska puhuu koko ajan 2-3-kuukautisista vauvoista? En ole missään vaiheessa syyttänyt seksuaalisesta hyväksikäytöstä vanhempia, jotka sekstaavat kun pikkuvauva nukkuu. Tässä ketjussa mainittiin mm. 9v lapsi :eek: Ei ole tervettä sekstata samassa huoneessa lasten kanssa, vaikka lapsi nukkuisikin: aina voi herätä tai esittää nukkuvaa. Uskon, että lakikin kieltää tämän.

Näinpä, mäkään en meinaa vauvoja, vaan sen ikäisiä, jotka todella ymmärtää ympäristön tapahtumat (siis selkeämmin kuin nukkuva vauva) ja minusta ei ole normaalia eikä tervettä panna lapsen nähden. Ja todella, osa esittää nukkuvaa..

Sitä paitsi en tajua miten ketään kiihottaa/kiinnostaa seksi JOS OMA LAPSI KATSOO. Mun mielestä aika sairasta...
Nyt karkailee provoilijalta mopo käsistä.

Sinun pitää ymmärtää pari perusasiaa provosoinnista.
Se että provosoi ei tarkoita sitä että voi valehdella esimerkiksi, eikä se tarkoita myöskään sitä että voi tehdä törkeitä argumentaatiovirheitä kuten sinä teet.

Kukaan ei ole sanonut että haluaa panna kun lapsi katsoo vieressä, joskus niin käy..joskus se voi olla vaan olosuhteiden pakosta tapahtunut asia.

Nimittele sinä vaan itseäsi PROVOILIJAKSI. Jätä mut rauhaan ja lopeta se vänkyttäminen! Ja kyllä; jos olosuhteet on jatkuvasti sellaiset että lapsi voi nähdä seksin ja tätä seksiä silti harrastetaan vaikka tiedetään että lapsi katselee niin minusta se on sairasta.

Eri asia jos tapahtuu kerran vahinko, että lapsi yllättää jostain mutta jos jatkuvasti sekstataan tahallisesti lapsen nähden niin....
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
jaska

Kyllä me varmaan osata lukea ilman että laitat tuon usein!!
SE EI MUUTA AINAKAAN MINUN NÄKEMYSTÄ, eikä anna muutenkaan minulle mitään!
No niinpä! Ja miksi Jaska puhuu koko ajan 2-3-kuukautisista vauvoista? En ole missään vaiheessa syyttänyt seksuaalisesta hyväksikäytöstä vanhempia, jotka sekstaavat kun pikkuvauva nukkuu. Tässä ketjussa mainittiin mm. 9v lapsi :eek: Ei ole tervettä sekstata samassa huoneessa lasten kanssa, vaikka lapsi nukkuisikin: aina voi herätä tai esittää nukkuvaa. Uskon, että lakikin kieltää tämän.
No jos ihmiset sekstaa silloin niin sen on katsottava olevan normaalia.
Ei se että pari fundamentalistista tiukkapipoa yrittää lakia tulkita literalistisesti muuta asiaa miksikään.

On normaalia että joissain olosuhteissa seksiä harrastetaan niin että lapset ovat siitä tietoisia. Luonnollinen asiahan tässä on kysymyksessä kuitenkin.

Ei mikään synti Jumalan edessä siis.

Ette te voi hyvällä omallatunnolla _syyttää_ ketään vanhempaa lapsen seksuaalisesti _hyväksikäytöstä_ muutenkaan, paitsi niissä tapauksissa missä _oikeasti_ on tarkoitus ollut käyttää lasta hyväksi.

Pidetään nyt terve järki päässä ja puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä jos puhumista on, turha mitään lakiteknillistä jargonia on käyttää ja mustamaalata ihmisiä lasten hyväksikäyttäjiksi tarpeettomasti.

En ole törmännyt tämän palstan ulkopuolella yhteenkään ihmiseen, joka sekstailisi samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu, saati niin, että lapsi näkee! :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Ja tuolla "tarkoituksella" en tarkoita sitä, jos lapsi vahingossa yllättää vanhempansa vaikkapa aamuyöstä sängyssä hommissa. Mutta törkeätä on paneksia leikkikentän vierellä, olkoonkin kuinka oma puska, jos on mahdollista tai jopa todennäköistä, että mukelot sen pääsee näkemään.
Näinpä! Eikä vain törkeää vaan myös laitonta, lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä!
Mä käsittäisin tän, jos ne lapset pakotettaisiin katsomaan...

 
Hehhee
Alkuperäinen kirjoittaja Mites tämä:
Jos en sammuta televisiota kun siellä alkaa ihmiset köyriä lakanoiden välissä ja lapseni katsoo. Olenko siis lain mukaan syyllistynyt lapseni seksuaaliseen hyväksikäyttöön?
Vastaa nyt tähänkin kun sulla on lakipykälät ja momentit hallusssa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
[


En ole törmännyt tämän palstan ulkopuolella yhteenkään ihmiseen, joka sekstailisi samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu, saati niin, että lapsi näkee! :eek:
Kerrotko sä itse palstan ulkopuolella sekstailutavoistasi?
Luulepa, että oot törmänny aika moneen äitiin, joka palstailee ja on sekstannu samassa huoneessa. misä lapsi on nukkunut, mutta sä et vaan tiedä sitä.
Mä en irl ainakaan edes kerro kenellekään, että käyn kaksplussalla kertomassa seksikokemuksistani tai mistään muustakaan.

 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja Hehhee:
Alkuperäinen kirjoittaja Mites tämä:
Jos en sammuta televisiota kun siellä alkaa ihmiset köyriä lakanoiden välissä ja lapseni katsoo. Olenko siis lain mukaan syyllistynyt lapseni seksuaaliseen hyväksikäyttöön?
Vastaa nyt tähänkin kun sulla on lakipykälät ja momentit hallusssa.
Kenenhän haluat nyt tähän vastaavan????
Tässä ketjussa on AIKA MONTA ihmistä edelleen...
 
Ainoa laki mitä äkkiseltään löysin koskien lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä ja törkeää lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä on seuraavat:

6 §
Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Joka

1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,

2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai

3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa.

Yritys on rangaistava.

7 §
Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Jos lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä

1) kohteena on lapsi, jolle rikos lapsen iän tai kehitystason vuoksi on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa,

2) rikos tehdään erityisen nöyryyttävällä tavalla tai

3) rikos on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa lapselle hänen tekijää kohtaan tuntemansa erityisen luottamuksen tai muuten tekijästä erityisen riippuvaisen asemansa vuoksi

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.



http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980563
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kiitos, kookosta, tuon minäkin ennen olen nähnyt ja muu siis oli vain luuloa.

(johan sen järkikin nyt sanoi) (siis jos sitä on) :whistle:
Seksuaalinen teko on myös lapsen saattaminen katsomaan seksiaktia. Ei tuossa lukenut kaikkea, mitä laki pitää sisällään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kiitos, kookosta, tuon minäkin ennen olen nähnyt ja muu siis oli vain luuloa.

(johan sen järkikin nyt sanoi) (siis jos sitä on) :whistle:
Seksuaalinen teko on myös lapsen saattaminen katsomaan seksiaktia. Ei tuossa lukenut kaikkea, mitä laki pitää sisällään.
Totta. Eli ; katsohan nyt tässä näin ja ole kiltisti hiljaa paikallasi.

Ei niin että lapsi on unessa!

(korjaus vielä; herrantähden, että toisilla on luetunymmärtämisessä parannettavaa!)

 
Tässä vielä määritelmät mitä termeillä ko laissa tarkoitetaan:

10 §
Määritelmät

Sukupuoliyhteydellä tarkoitetaan tässä luvussa sukupuolielimellä tapahtuvaa tai sukupuolielimeen kohdistuvaa seksuaalista tunkeutumista toisen kehoon.

Seksuaalisella teolla tarkoitetaan tässä luvussa sellaista tekoa, jolla tavoitellaan seksuaalista kiihotusta tai tyydytystä ja joka tekijä ja kohteena oleva henkilö sekä teko-olosuhteet huomioon ottaen on seksuaalisesti olennainen.



Löytyy samalta sivulta kun edellinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kiitos, kookosta, tuon minäkin ennen olen nähnyt ja muu siis oli vain luuloa.

(johan sen järkikin nyt sanoi) (siis jos sitä on) :whistle:
Seksuaalinen teko on myös lapsen saattaminen katsomaan seksiaktia. Ei tuossa lukenut kaikkea, mitä laki pitää sisällään.
Totta. Eli ; katsohan nyt tässä näin ja ole kiltisti hiljaa paikallasi.

Ei niin että lapsi on unessa!

(korjaus vielä; herrantähden, että toisilla on luetunymmärämisessä parannettavaa!)
Edelleenkään ei voi 100% varmasti tietää, ettei lapsi esitä nukkuvaa. Lapsi voi myös herätä niin, että vanhemmat eivät huomaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kiitos, kookosta, tuon minäkin ennen olen nähnyt ja muu siis oli vain luuloa.

(johan sen järkikin nyt sanoi) (siis jos sitä on) :whistle:
Seksuaalinen teko on myös lapsen saattaminen katsomaan seksiaktia. Ei tuossa lukenut kaikkea, mitä laki pitää sisällään.
Totta. Eli ; katsohan nyt tässä näin ja ole kiltisti hiljaa paikallasi.

Ei niin että lapsi on unessa!

(korjaus vielä; herrantähden, että toisilla on luetunymmärämisessä parannettavaa!)
Edelleenkään ei voi 100% varmasti tietää, ettei lapsi esitä nukkuvaa. Lapsi voi myös herätä niin, että vanhemmat eivät huomaa.
Ei merkitystä enää.

Keskustelussa on saavutettu konsensus ja oikeat lakipykälät ja niiden tulkinta on tuotu esille.

´VIERAS´/ ´SAMA´ nimimerkki oli väärässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mutta heiheihei! Saattaminen katsomaan on tarkoituksellista!

Se jos lapsi onkin vahingossa hereillä, ei.
Törkeää ja lapselle vahingollista joka tapauksessa. Lapsen EI kuulu joutua todistamaan vanhempien seksiä. Se on lapsen kehitykselle vahingollista. Joku ottikin jo esille sen, että jotkut aikuiset ovat saaneet traumoja lapsena nähdystä vanhempien sekstailusta. Siis ei kai kukaan halua altistaa lastansa näkemään seksiä? Sanoi laki mitä tahansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mutta heiheihei! Saattaminen katsomaan on tarkoituksellista!

Se jos lapsi onkin vahingossa hereillä, ei.
Törkeää ja lapselle vahingollista joka tapauksessa. Lapsen EI kuulu joutua todistamaan vanhempien seksiä. Se on lapsen kehitykselle vahingollista. Joku ottikin jo esille sen, että jotkut aikuiset ovat saaneet traumoja lapsena nähdystä vanhempien sekstailusta. Siis ei kai kukaan halua altistaa lastansa näkemään seksiä? Sanoi laki mitä tahansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mutta heiheihei! Saattaminen katsomaan on tarkoituksellista!

Se jos lapsi onkin vahingossa hereillä, ei.
Törkeää ja lapselle vahingollista joka tapauksessa. Lapsen EI kuulu joutua todistamaan vanhempien seksiä. Se on lapsen kehitykselle vahingollista. Joku ottikin jo esille sen, että jotkut aikuiset ovat saaneet traumoja lapsena nähdystä vanhempien sekstailusta. Siis ei kai kukaan halua altistaa lastansa näkemään seksiä? Sanoi laki mitä tahansa.
Eipä tietenkään.

Maailmassa on hirmu monta juttua mitkä ovat lapsen kehitykselle vahingollisia ja silti joutuvat niitä kestämään.

Mutta mä sentäs osaan naida niin peiton alla, ettei edes aikuinen sitä hämärässä huomaisi, vaikka monta muuta juttua teenkin väärin...



 
Minun mielestä julkisella paikalla sekstailu on ällöttävää. Ja tarkoitan tällä sellaista, että ei tosissaan edes yritetä tehdä sitä salaa. Me ollaan miehen kans tehty hommat valtatien varren pusikossa, kun reissunpäällä olimme ym. paikoissa. No joo kaikkiallahan on mahdollisuus tulla yllätetyksi, mutta mielestäni tuo leikkupuiston vieressä touhuaminen veisi ylipäätään jo halut itseltä.

Sitten toi toinen, että harrastetaan peiton alla lapsen nähden. Se on niin oksettavaa. Kyllähän se helvetti 9 vuotias jo älyää mitä vanhemmat tekee.

Minä en ole harrastanut seksiä samassa huoneessa missä lapset nukkuu, sillä meiltä löytyy vessa, sauna, pesuhuone, keittiö ja olohuone.
 

Yhteistyössä