onko täällä ketään joka rakastaa miestään enemmän

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
"äiti88"
"Ylipäätään perheiden ehjänä pysymisen kannalta kaikkein tärkeintä olisi, että vanhemmat on samalla puolella ja tekee kaikkensa parisuhteen ja perheen eteen. "

Näinhän voi tehdä, vaikka molemmilla lapset tulisi rakkauslistassa ekana.

"Mielestäni tämä "lapset on mulle tärkeemmät kuin mies ikinä" -tyyppiset ajattelumallit rikkoo näemmä tosi paljon avioliittoja. Ei ihme että ero tulee, kun tällainen ajattelumalli syövyttää parisuhteen hajalle."

Miksi ajatuksen pitäisi "syövyttää" parisuhde pilalle? Me ollaan todettu asia ihan ääneen, eikä meistä kumpikaan ala mustasukkaiseksi lapselle. Käytännössä asia ei vaikuta meidän elämään mitenkään, mutta siis, ajatusleikkejä on aina kiva leikkiä ja pohtia syntyjä syviä.
 
vierasa
Alkuperäinen kirjoittaja mun näkemys;29279472:
Tästä jaksetaan vääntää täällä säännöllisesti.

Ylipäätään perheiden ehjänä pysymisen kannalta kaikkein tärkeintä olisi, että vanhemmat on samalla puolella ja tekee kaikkensa parisuhteen ja perheen eteen.

Mielestäni tämä "lapset on mulle tärkeemmät kuin mies ikinä" -tyyppiset ajattelumallit rikkoo näemmä tosi paljon avioliittoja. Ei ihme että ero tulee, kun tällainen ajattelumalli syövyttää parisuhteen hajalle.
Vielä kamalampaa on mielestäni se "mies on tärkeämpi" ajattelumalli, jonka takia lapsia annetaan huostaan.
 
Jos se ei vaikuttaisi mihinkään niin ei siitä varmasti harmia ole. Mutta se on mahdotonta etteikö se vaikuttaisi. Se näkyy niin käytännössä kuin tunteissa. Näkyyhän se teidänkin elämässä ainakin muuttonne kautta.
Monessa perheessä näkyy kun lapset laitetaan kaiken edelle eikä ajatella perhettä kokonaisuutena. Jos aikuiset uhraisivat kaikessa itsensä, niin eroja ei tapahtuisi.
 
Tämä on asia mitä mä en yksinkertaisesti pysty käsittämään.
Siis rakastan lapsiani erittäin paljon. Mutta mies on mun toinen puolisko, elettyä elämää jo paljon takana.
Toki jos olisi uppoava vene myrskyävällä merellä jossa olisi mun perhe niin toivoisin lasten pelastuvan sieltä, jos ei pelastusrenkaita riittäisi (huono esimerkki, niin kuvitteellinen tilanne) kaikille.

Kyse on siis siitä ketä surisin eniten. En tiedä että olenko poikkeava sen suhteen kun aina sanotaan että lapsen menettäminen on kamalinta maailmassa, mutta mulle mies olisi kamalin menetettävä...kyllä mä varmasti olisin täysin hajalla lapsen kuoltua mutta voisin surra stä mieheni kanssa.
 
vierasa
Monessa perheessä näkyy kun lapset laitetaan kaiken edelle eikä ajatella perhettä kokonaisuutena. Jos aikuiset uhraisivat kaikessa itsensä, niin eroja ei tapahtuisi.
Miksi te koko ajan ajattelette, että ei ole olemassa kuin kaksi ääripäätä? Toki sekin vahingoittaa, jos ei osata nähdä perhettä kokonaisuutena. Mutta kun niin voi tehdä vaikka rakastaisikin niitä lapsiaan enemmän tai yhtä paljon kuin puolisoaan.
 
"..."
"Minun mielestä se onkin vielä normaalia, että rakastat heitä kaikkia yhtä paljon. Mutta se ei, jos rakastat miestäsi enemmän kuin lapsiasi."

Normaalia? Kukahan määrittelisi mitä se tässä yhteydessä tarkoittaa? ...onko olemassa jokin rakkausmittari mikä mittaa rakkauden määrän lapsiin ja miehiin? Poltettaisiinko minut roviolla jos tulos olisikin mies ;) ?
 
:(
Eräässä ketjussa jossa kysyttiin palstalaisten suurimpia toiveita astro kertoi toiveekseen että olisi tavannut miehensä teininä ja olisi siten säästynyt paljolta. Tuli hieman paha mieli astron edellisten liittojen lapsien puolesta.
 
vierasa
[QUOTE="vierailija";29279523]kerro lisää, kuka on muuttanut ja mistä minne ja miksi?[/QUOTE]

Data muutti Pohjois-Karjalasta pääkaupunkiseudulle, koska astrolabe halusi asua pääkaupunkiseudulla. Datan lapset (tai ainakin osa heistä) jäi Pohjois-Karjalaan.
 
Ja sekin olisi olennaista että miten se mies/lapsi kuolisi. Jos rikollisliiga sieppaisi mun miehen niin se olisi kamalaa mutta hän on sentään aikuinen mies joten jotenkin pärjäisi, mutta jos mun lapsi siepattaisiin niin päätyisin suljetulle osastolle...
Sairausjutut tai autokolari on sit monimutkaisempi juttu sen suhteen kumpaa surisin enemmän.
 
Lapsia ei vielä ole, mutta ehdottomasti sitten kun niitä tehdään jos luoja lapsia suo, niin lapset menevät kaiken edelle. Ja mies saa luvan olla niin hyvä aviomies ja rakastava isä, että pistää lapset minunkin edelle vaikka unissaan. Omat lapset on rakkainta<3
 
"hmm"
Lapsia ei vielä ole, mutta ehdottomasti sitten kun niitä tehdään jos luoja lapsia suo, niin lapset menevät kaiken edelle. Ja mies saa luvan olla niin hyvä aviomies ja rakastava isä, että pistää lapset minunkin edelle vaikka unissaan. Omat lapset on rakkainta<3
no ethän sä voi tietää et on rakkainta ku ei sul lapsia viel oo.. mietis vähä mitä höpötät...
 
Eräässä ketjussa jossa kysyttiin palstalaisten suurimpia toiveita astro kertoi toiveekseen että olisi tavannut miehensä teininä ja olisi siten säästynyt paljolta. Tuli hieman paha mieli astron edellisten liittojen lapsien puolesta.
Ymmärtänet kai, että rinnakkaistodellisuudessa sinun siellä saamasi lapset itkevät nyt, koska et saanutkaan heitä tässä todellisuudessa?
 
gfsdfg
Eräässä ketjussa jossa kysyttiin palstalaisten suurimpia toiveita astro kertoi toiveekseen että olisi tavannut miehensä teininä ja olisi siten säästynyt paljolta. Tuli hieman paha mieli astron edellisten liittojen lapsien puolesta.
Astro on juurikin esimerkki siitä,kuinka mies menee lasten edelle,Aina. Odottaa samaa mieheltään ja niinhän siiinä kävi että sai mitä halusi ja miehen lapset sai jäädä taakse,kunhan hän sai mitä halusi.Tärkeinä on omat halut.
 
Miksi te koko ajan ajattelette, että ei ole olemassa kuin kaksi ääripäätä? Toki sekin vahingoittaa, jos ei osata nähdä perhettä kokonaisuutena. Mutta kun niin voi tehdä vaikka rakastaisikin niitä lapsiaan enemmän tai yhtä paljon kuin puolisoaan.
Minähän en ole ajatellut ääripäinä. Sanoin aiemmin että miten toisen rakkaus olisi toiselta pois taikka miksi perheen sisällä pitäisi arvottaa ketä rakastaa eniten. Perhettä voi yhtä hyvin ajatella kokonaisuutena vaikka rakastaisi miestään enemmän, aivan kuten jos rakastaisi lapsiaan enemmän. Paras tulos on kuitenkin jos kaikki rakastavat toisiaan ainakin yhtä paljon kuin itseään.

Lasten osalta rakkaus on vain erilaista, se ei ole omistavaa. Lasten haluaa kasvavan onnellisiksi ja itsenäisiksi, puolison taas haluaa elää luonaan elämän loppuun. Kumpaa silloin rakastaa enemmän?

Lasten antaa jopa mennä asumaan muualle jotta vanhempien välinen taistelu ei rikkoisi heitä. Vaikka näkisi olevan parempi vaihtoehto lapsille, mutta kuten sanottua, kokonaisuus ratkaisee.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="hmm";29279549]no ethän sä voi tietää et on rakkainta ku ei sul lapsia viel oo.. mietis vähä mitä höpötät...[/QUOTE]

On ne, ei tarvi kahta kertaa miettiä mitä pidän tärkeimpänä maailmassa. Olen puhunut avomiehelleni tuhat kertaa että mulle tärkeintä on tulevaisuudessa äitiys ja suurin unelma, että onnistun siinä hyvin. Hyvä äiti rakastaa lapsiaan eniten aivan ehdottomasti.
 
täh?
Data muutti Pohjois-Karjalasta pääkaupunkiseudulle, koska astrolabe halusi asua pääkaupunkiseudulla. Datan lapset (tai ainakin osa heistä) jäi Pohjois-Karjalaan.
Siis missä välissä tällaista tapahtui? Mä mmärsin että astro muutti sinne datan luo ja vannoi ainakin alkuun olevansa hirmu tyytyväinen ratkaisuun, eikä missään nimessä ois ollut valmis erottamaan isää lapsistaan. Tosin astrohan oli alkuun valmis muuttamaan yksin ilman lapsiaan sinne datan luo, suunnitteli jättävänsä lapset äidilleen helsinkiin... :(
 

Yhteistyössä