onko täällä ketään joka rakastaa miestään enemmän

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
On ne, ei tarvi kahta kertaa miettiä mitä pidän tärkeimpänä maailmassa. Olen puhunut avomiehelleni tuhat kertaa että mulle tärkeintä on tulevaisuudessa äitiys ja suurin unelma, että onnistun siinä hyvin. Hyvä äiti rakastaa lapsiaan eniten aivan ehdottomasti.
Jos ette voisi miehenne kanssa hankkia lapsia eikä hän suostuisi adoptioon/siittiöiden ottamiseen muilta, vaihtaisitko sellaiseen joka suostuisi?
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;29279570:
Siis missä välissä tällaista tapahtui? Mä mmärsin että astro muutti sinne datan luo ja vannoi ainakin alkuun olevansa hirmu tyytyväinen ratkaisuun, eikä missään nimessä ois ollut valmis erottamaan isää lapsistaan. Tosin astrohan oli alkuun valmis muuttamaan yksin ilman lapsiaan sinne datan luo, suunnitteli jättävänsä lapset äidilleen helsinkiin... :(
miksi kaikki täällä tietää astrosta ja datasta niin paljon?
 
vierasa
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;29279570:
Siis missä välissä tällaista tapahtui? Mä mmärsin että astro muutti sinne datan luo ja vannoi ainakin alkuun olevansa hirmu tyytyväinen ratkaisuun, eikä missään nimessä ois ollut valmis erottamaan isää lapsistaan. Tosin astrohan oli alkuun valmis muuttamaan yksin ilman lapsiaan sinne datan luo, suunnitteli jättävänsä lapset äidilleen helsinkiin... :(
Jonkun aikaa astro asui siellä, mutta nyt ovat molemmat pääkaupunkiseudulla. En tiedä kauanko he Pohjois-Karjalassa asuivat ja ketkä kaikki lapset asuvat nyt heidän kanssaan.

Tuo viimeinen lause kuulostaa kyllä kamalalta, jos pitää paikkaansa.
 
täh?
Jonkun aikaa astro asui siellä, mutta nyt ovat molemmat pääkaupunkiseudulla. En tiedä kauanko he Pohjois-Karjalassa asuivat ja ketkä kaikki lapset asuvat nyt heidän kanssaan.

Tuo viimeinen lause kuulostaa kyllä kamalalta, jos pitää paikkaansa.
Niinpä tietenkin. Kyllä pitää paikkansa, tosin astro muotoili sen niin että "lapset varmaan haluaa mielummin asua helsingissä" kun itse oli valmiina muuttamaan pari kuukautta aiemmin tapaamansa miehen luo toiselle puolen maata.
 
vierasa
Aivan sama mitä sanot mutta kysy keneltä tahansa hyvältä vanhemmalta, niin lapset menevät kaiken edelle. Niin se vaan on ja niin sen kuuluu mennä.
Rippuu tietysti mitä tällä tarkoitetaan. Lasten kuuluu toki olla prioriteetti numero yksi, mutta eivät he ihan kaiken edelle saa mennä. Vanhempien pitää huolehtia myös itsestään ja parisuhteestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Data ja Owl
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;29279570:
Siis missä välissä tällaista tapahtui? Mä mmärsin että astro muutti sinne datan luo ja vannoi ainakin alkuun olevansa hirmu tyytyväinen ratkaisuun, eikä missään nimessä ois ollut valmis erottamaan isää lapsistaan. Tosin astrohan oli alkuun valmis muuttamaan yksin ilman lapsiaan sinne datan luo, suunnitteli jättävänsä lapset äidilleen helsinkiin... :(
ermmm... tyttäreni ovat asuneet minun ja äitini kanssa useamman vuoden samassa asunnossa, äitini oli jopa esikoiseni synnytyksessä mukana. äitini on heille hyvin läheinen, kuin toinen vanhempi ja kyllä, olin valmis ikävöimään heitä, jotta voisivat jatkaa harrastuksiaan, kaverisuhteitaan ja koulujaan. itsekin asuin isovanhemillani vuoden ala-asteiässä, jotta koulukiusaaminen saatiin loppuun - pitäisi varmasti olla helvetin katkera äidilleni tästä.
 
Minähän en ole ajatellut ääripäinä. Sanoin aiemmin että miten toisen rakkaus olisi toiselta pois taikka miksi perheen sisällä pitäisi arvottaa ketä rakastaa eniten. Perhettä voi yhtä hyvin ajatella kokonaisuutena vaikka rakastaisi miestään enemmän, aivan kuten jos rakastaisi lapsiaan enemmän. Paras tulos on kuitenkin jos kaikki rakastavat toisiaan ainakin yhtä paljon kuin itseään.

Lasten osalta rakkaus on vain erilaista, se ei ole omistavaa. Lasten haluaa kasvavan onnellisiksi ja itsenäisiksi, puolison taas haluaa elää luonaan elämän loppuun. Kumpaa silloin rakastaa enemmän?

Lasten antaa jopa mennä asumaan muualle jotta vanhempien välinen taistelu ei rikkoisi heitä. Vaikka näkisi olevan parempi vaihtoehto lapsille, mutta kuten sanottua, kokonaisuus ratkaisee.
Tuolta kantilta rakkaus olisi ehkä suurempaa lapsia kohtaan, koska se on niin pyyteetöntä ja siihen liittyy vähemmän odotuksia ja ehtoja, jotenkin epäitsekkäämpää. Harva kykenee olemaan puolisonsa onnesta yhtä onnellinen kuin lasten. Jos vaikka kumppani löytäisi uuden ja olisi onnellinen niin aika harva kykenisi olemaan onnellinen hänen puolestaan ja vailla mustasukkaisuutta. Sen taas kykenee yleensä hyväksymään, että lapsi muuttaa vaikka toiselle puolelle maapalloa perheineen. Toisaalta onhan se vanhemman rakkauskin itsekästä, koska siihen liittyy esim. omat geenit jne. :p Ei siis ihan yksiselitteistä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Rippuu tietysti mitä tällä tarkoitetaan. Lasten kuuluu toki olla prioriteetti numero yksi, mutta eivät he ihan kaiken edelle saa mennä. Vanhempien pitää huolehtia myös itsestään ja parisuhteestaan.
Tietysti mutta ei lapsen kustannuksella, siinä on se ero. Työstä, kodista ja puolisosta toki täytyy huolehtia mutta niidenkin edelle huoltajalla kuuluu mennä oma lapsi.
 
Rippuu tietysti mitä tällä tarkoitetaan. Lasten kuuluu toki olla prioriteetti numero yksi, mutta eivät he ihan kaiken edelle saa mennä. Vanhempien pitää huolehtia myös itsestään ja parisuhteestaan.
Moni ei elä näin. Kun lapsi syntyy niin mies saa jäädä. Avioeron tullessa voidaan yrittää hankaloittaa hänen ja lasten tapaamisia monin tavoin (en viittaa exääni). Monelle rakkaus lapseen on omistavaa rakkautta. Joillekin lapsen saaminen on pääasia, ei lapsi. Lapsi hankitaan vaikka yhden yön suhteella, kosta tarvitaan lapsi elämään. Ei ole kysymys rakkaudesta, vaan siitä että äiti tarvitsee lapsen.
 
täh?
ermmm... tyttäreni ovat asuneet minun ja äitini kanssa useamman vuoden samassa asunnossa, äitini oli jopa esikoiseni synnytyksessä mukana. äitini on heille hyvin läheinen, kuin toinen vanhempi ja kyllä, olin valmis ikävöimään heitä, jotta voisivat jatkaa harrastuksiaan, kaverisuhteitaan ja koulujaan. itsekin asuin isovanhemillani vuoden ala-asteiässä, jotta koulukiusaaminen saatiin loppuun - pitäisi varmasti olla helvetin katkera äidilleni tästä.
Kouluiusaaminen on aika paljon suurempi syy kuin joku mies jonka on tuntenut vasta muutaman kuukauden...
 
Tuolta kantilta rakkaus olisi ehkä suurempaa lapsia kohtaan, koska se on niin pyyteetöntä ja siihen liittyy vähemmän odotuksia ja ehtoja, jotenkin epäitsekkäämpää. Harva kykenee olemaan puolisonsa onnesta yhtä onnellinen kuin lasten. Jos vaikka kumppani löytäisi uuden ja olisi onnellinen niin aika harva kykenisi olemaan onnellinen hänen puolestaan ja vailla mustasukkaisuutta. Sen taas kykenee yleensä hyväksymään, että lapsi muuttaa vaikka toiselle puolelle maapalloa perheineen. Toisaalta onhan se vanhemman rakkauskin itsekästä, koska siihen liittyy esim. omat geenit jne. :p Ei siis ihan yksiselitteistä. :D
no joo, lapsille toivon onnea minusta huolimatta, miehelleni en soisi onnea ilman minua. mutta ota tässä nyt selvää, kun toiselle lapsen asuminen kaukana on rakkaudettomuutta ja toiselle suurinta rakkautta?
 

Yhteistyössä