Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

Onnea pikkuisesta, ja tervetuloa mielikuva! Varmasti joo jänskättää kun noin myöhään antoi sen ajan..
Miten kaikilla meni uus vuos, teittekö uudenvuoden lupauksia? Mä päätin jättää väliin, kun ei ne koskaan oo pitäny. :D
 
Kappas, nyt vasta huomasin sutkin tytsky, onnea :flower:
Mä en muista että mulla ois pollu mitään kipuja, verta kylläkin tuli vähän. Säikähdin jo että onko kaikki hyvin..
Tyttö oli viime yön mummilassa hoidossa, Neiti päätti sitten vähän valvottaa sielä muita ja heräsi kokonaan aamulla viiden aikaan. Varmaan tosi kiva oli saadda yövieras :D Nyt vetää sikeitä, varmaan on kovin väsynyt.
Niin ja nyt sanotaan jo ihan selvä äiti :heart: Muutenkin tuntuu että se jo osais puhua, "etsä enään jaksa katella kun vaari laittaa tulta(takkaan)" Tyttö siihen "e" ja lähti konttaamaan

=)
 
Heipsis, en ole tänne jutellutkaan herran aikoihin. Anteeksi siis siitä. :ashamed:
Mutta, meille kuuluu hyvää. Vajaa pari viikkoa sitten mun Jare täytti 6kk. Nopeasti mennyt puol vuotta, ja sain kuulla lauantai iltana että hyvä ystäväni odottaa myös vauvaa, järkytyin aluksi en oikein tiedä miksi. Olen kyllä onnellinen heidän puolestaan. Odotan innolla Jaren 7kk neuvolaa joka on 26 pvä, ja nähdä kuinka paljon jare on kasvanut 2kk, sillä 6kk neuvola jäi väliin.

Mutta, mitäs teille muille?
 
Moro kaikki!

Eikös oo ihan kiva eet pääsee vauvailemaan kaverin kanssa. Mä ainakin kaipasin enemmän äiti kavereita.. Miks teillä jäi se 6kk neuvola väliin? Meilläkin se 8kk neuvolassa antoi seuraavan ajan tähän 10kk paikkeille, meillä on sit 14 päivä se. Isi tulee ensimmäistä kertaa mukaan :)
Enään pari kuukautta niin mun ihanuus täyttää jo vuoden! Voi ihme ku aika menee ihan siivillä, mulla ei enään oo vauvaa vaan se on jo iso tyttö. Tosi haikeeta :heart:
 
Nyt on ensimmäinen neuvola varattu. 26.1. Jännittää..
Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin, ku on kovin innoissaan niin välillä tulee pelko että se ei kestäkkään, kun on kumminkin niin alussa vasta.
Mutta turhaan niillä mieltä vaivata. :)
Yöunetkin tuppaa jännitykseltä ja unelmilta jäädä välillä hieman vajavaisiksi! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsky-:
Nyt on ensimmäinen neuvola varattu. 26.1. Jännittää..
Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin, ku on kovin innoissaan niin välillä tulee pelko että se ei kestäkkään, kun on kumminkin niin alussa vasta.
Mutta turhaan niillä mieltä vaivata. :)
Yöunetkin tuppaa jännitykseltä ja unelmilta jäädä välillä hieman vajavaisiksi! :)
Sama juttu täällä.. ei meinaa nahoissaan pysyä =) Millä viikolla olet nyt? Mulla on eka neuvola 14päivä ja nyt on 5+5 meneillään.
 
Meillä jäi vaan se 6kk neuvola väliin. Neuvolatätikkä antoi seuraavan ajan vasta 7kk neuvolaks. Voi olla että joulunpyhät vaikutti asiaan kun olis pitäny 6kk neukku olla just joulun aikaan. Ainakin näin luulen.

Voi noita alkuraskauden tunnelmia, niistäkin on jo reilusti vuos. On niitä aikoja ikävä, en kyllä silti heti viitsi toista lasta tehdä. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten. :heart:
 
[/b]HEi Mielikuva!

Mulla on menossa vasta 4+5. :) Mitään pahoinvointeja ei onneksi ole vielä ilmaantunut, mutta rinnat on ihan mahottoman arat! :| Ja alavatsa nipistelyjä, ne on hieman "pelottavia", pelkää että mitäs jos asiat ei olekkaan hyvin, mutta neuvolatäti sano et kuuluu asiaan eikä semmosiin puututa ennenkun tulee vuotoo! Ja sitä ei ole tullut =) Eli kaikki todennäköisesti hyvin!! =)
 
Mulla on alkanut olemaan jo tosi pahoja pahoinvointeja. Mutta on niistä kumminkin selvitty, olen noin kahdeksannella raskausviikolla, ens viikolla olisi ensimmäinen kunnon neuvola aika. Jännittää täälläkin aika mahottomasti... :p
 
taidanpa ilmoittautua nyt mukaan! ihanaa kun on saman ikäisiä "kohtalotovereita". vaikea näistä on puhua omille kavereille enkä siis puhukaan. menossa rv 14+3 ja laskettu aika 9.7. pahoinvoinnit oli ihan hirveet rv 5 alkaen ja kesti tonne rv 12 saakka ja nyt on ollut koko ajan parempi olo. oon tiuhaan katellu netist kaikkii ihanii vauvanvaattei ja pinnasänkyi. oon antanu itelleni luvan ostaa jotaki vauvalle sit vasta ku on rakenneultra käyty, jos vauva suostuis siel näyttää sukupuolensa =) saan siellä kunnallisen 4D-ultraäänitutkimuksen, mahtavaa! olisin mennyt 4D UÄ joka tapauksessa ;) onko täällä yhtään yksinhuoltajia?
 
HEi Kaikille! :flower:

voi että jedvenna, itsekin olen tutkiskellut kaikke mahdollista vauvalle :] Haluaisi jo hamstrata valmiiksi kaikennäköistä,
mutta vasta sitten kun ollaan jo reippaasti pidemmällä! :)
Ja minä olen, tai minust tulee yksinhuoltaja. :| :)
 
joo minust kans tulee mitä todennäkösimmin yh-äiti kesällä. en usko tämän suhteen jaksavan vauvan syntymän. olen jo nyt henkisesti melkein loppuunpalanut kun murehdin jo nyt sitä "yksinäisyyttä" joka odottaa mua. vauva tietysti pitää mut kiireisenä ja tekemistä kyllä riittää, mutta ei se oo sama ku et mies olis siin vieres. eniten pelottaa synnytyksen jälkeinen masennus. pelkään myös ettei kukaan mies huoli minua, koska mulla on jo lapsi toisen miehen kanssa. tämän takia must ois mukava tietää onko täällä muitakin, joilla tulee olemaan sama tilanne, koska silloin puhuminen olisi hurjasti helpompaa. kavereille en näistä halua edes puhua...
niist hankinnoist viel et mun äiti on niin innostunut mun vauvasta et se on järkänny jo mulle valmiiks vaunut ja kaikki. se ostaa ne vaa sit myöhemmi mut se on ns. varannu mulle jo kaikennäköst :D ajattelin rakenneultran jälkeen ostaa jonkun suloisen kietasupaidan tai jonku nutun. siitä se ostaminen kaiketi sitten lähtee :)
 
Mä olin raskaus ajan yksin ja pari kuukautta vauvan syntymän jälkeen. Toki en voi väittää etten yhtenäkään iltana olis itkenyt yksinäisyyttäni. Mut pärjäsin kyllä hyvin. Mulla vaan kavereitakin "katos" kun oli kuitenkin ihan eri elämäntilanteet ja viikonloppu suunnitelmat.. Nyt kuitenkin isä mukana ja seurustellaan, saa nähdä mitä tulevaisuus näyttää, että kestääkö suhde. Oli mulla tytön olessa pieni, jotain säpinää yhden miehen kanssa. Ja se loppui mun tahdosta. Että ei sitä yksin jää. Voimia kaikille. :hug:

Vitsi et raskaus aika kuitenki oli niin ihanaa, kasvava vatsa ja vauvan potkut :heart:
 
Muista levätä kans! :) Mä olin alku raskaudesta ihan mielettömän väsynyt, töiden jälkeen nukuin aina pari tuntia, ja aikasin yöunille. :D Tänään neuvolassa tyttö seisoi ensimmäistä kertaa tuetta, piti päästä tädille näyttämään. Nyt se jo nukkuu, ihana hiljasuus. :p
 
täällä masu kasvaa kovaa vauhtia ja farkut ei tunnu mukavilt enää! viikonloppuna menen mammafarkkuja ettimään :) nuo mun farkut ois kyl muuten todella sopivat mut alavatsan kohalt puristaa niin kovi ettei voi istua kunnolla :p äkkii ne mammahousut ni ei tartte verkkareis mennä ain kouluu! oon alkanu jo tunnustelee rakkaani liikkeitä. tänää säpsähdin koulus ku tuli semmone tosi outo tunne tonne masuu, en osaa oikei selittää. ihaku joku ois työntäny tai jotai :D hassuu mut semmone jänskä fiilis tuli ja on koko päivän jatkunu semmost hyvin pienimuotost tuuppimist tai semmoselt se tuntuu :D hauskaa jos se on rakas joka siel jumppaa :) liikkeiden tuntemista oonki todella innolla jo odottanutkin! pahoinvointi on helpottanu tosi paljo, täytyy vaa muistaa syyä usein ni ei ehi oksettaa olleskaa. väsymys on edelleen lyömätön!
ostin tänää 9 kuukautta-lehden ja siel oli paljon eri viikoilta 4D-kuvia, upean näkösiä! jännityksel odotan omaa rakenneultraa joka tehää 4D:llä helmikuun puoles välis. kuinka muut ovat voineet tällä viikolla?
 
Sulla alkoi aikasin liikkeet tuntumaan, tai mä en kyllä muista millon ite tuntin ensimmäiset "potkut". Tuntui ihan ku kupla ois poksatanut, tai perhosen siivet. Ihan sellanen pieni hipaisu, tosi jännää :) Meillä oli parina yönä Ennan isän toinen lapsi kylässä. Ihanaa kun ne alkaa jo vähän leikkimään yhessä, noin kuukaus on heillä ikäeroa :D
Kauheeta ku mulla on nyt ollu joku hirvee hormoni mylläkkä, välillä vituttaa tosi lujaa, tai sitten itken vaan. Menkat taitaa olla tulossa, ei oo kovin kivaa ku tyttö ihmettelee miks äiti itkee, jos se nyt ymmärtää :/ Kirjotelkaahan :wave:
 
Heipä hei.

Onpas tänne tullu tekstii, mut hyvä vaa :)
Tervetuloa uusille :flower:

Outoa lukee, et suurin osa on noin alussa, ja itte ihan loppu metreillä.. :p
Mut tosi äkkii se aika menee ja koht työki ootte jo viimisil viikoil :D
Nyt on pari päivää ala selkää koskennu ihan jumalattomasti, ei yhtää kärsi olla montaa minuuttii makuuasennossa. :| Oli pakko nousta nyt sit ylös, ettei ukkoo herätä..
Oiskohan sitä kuumetta tulossa vai mitä, kun on pikkaisen semmoinen kuumeinen olo ja palelee.. :/

Hyviä vointeja ja jaksamisia.

Tyttö-nen & Vaavi 35+2
 
Moikka ja tervetuloa plottis! :wave: Ootko sä minkä ikänen, ja missä päin maailmaa asut? :)

Vitsi oltiin eilen molemmat vatsataudissa. Ihan kamalaa. Itellä huono olo niin sit pitää vaihella lakanoita ja toista käyttää suihkussa. Mutta selvittiin siitäkin, huh. :)
 
Tervetuloa uudet =) Sanokaapas jotain hyviä keinoja mitä kannattaa syödä aamulla ennen kuin nousee sängystä jos on pahoinvointia?? Itellä on ja vaikka oon syönyt niin silti olen joutunut kaks kertaa oksentamaan.. :'(
 
Heippa vaan :wave:

Onpas tullut pitkä aika, kun en ole tännekkään kirjoitellut, anteeksi...
Mutta onhan tämä palsta kuitenkin pysynyt hengissä,hyvä kaikki!!!
Ihana oli tänne kuitenkin palata,kun huomasi ettei tämä mihinkään ollut kadonnut...
Ja uusiakin odottajia on tullut mukaan!!! Tervetuloa..

MEille kuuluu jo parempaa... MInä jatkoin kesken jäänyttä koulutusta,täältä risukasasta,johon se aurinko kuitenkin rupesi pikkuhiljaa paistelemaan...KIITOS MIEHENI JA YSTÄVIEN!!!! alku tuntui raskaalta, mutta elämää on jatketteva,niin sanotaan...Mutta en kyllä olisi jaksanut yksin, siitä siis suuret kiitokset läheisilleni!!

Mitäs teille muille kuuluu? Itse en ole oikein hyvin voinut, jatkuvasti jotakin sairautta, ärsyttäävää...

Mutta MALINENNE: huono on vinkkejä antaa,kun kummankaan odotukseen ei liittynyt minkäänlaista pahoinvointia...

JA tyttöselle vointeja loppumetreille!!! :hug:

JA myös kaikille muille päivänjatkoja, ja kirjoitellaan taas kun keritään....

heippaa.... :hug: :hug: :flower: B) :(
 
Mä luin jostain että keksiä ja teetä ois hyvä nauttia ennen sängystä nousua, ei kyllä omakohtasta kokemusta. Mulla ei juuri ollut pahoinvointia..

Ihanaa ku niin moni on ihan alussa, mistäpäin muuten kaikki on? En muista ollaanko täällä jo puhuttu enkä jaksa nyt selata vanhoja :p Mut me ollaan Järvenpäästä :wave:

Hienoa äippä90 et jaksat noin hyvin, onhan se hyvä alottaa taas koulu et saa rytmit paikoilleen ja muuta sisältöä elämään..

 

Yhteistyössä