Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

Alkuperäinen kirjoittaja raitsu:
Mosku Ja tervetulloo sinullekkin ihan omasta puolesta.
Kuinkas on elo sujunut pikkusen kanssa? :)
Kiitos kysymästä, suhteellisen hyvin. Onhan se rankkaa ja välillä tuntuu, että väsyy totaalisesti kahden koiranpennun kanssa ja pienen vauvan, mutta täysillä eteen päin :)
 
MOIKKA! :wave:

Täällä taas...onpas ollut pitkä aika kun en ole kerinnyt tänne palstalle juttelee...kun on taas ollut niin kiirettä...koulua on aina 8-16...sit käy kaupas ja tekee läksyjä ei sit muuta jaksakkaan...
vointi on tällä hetkeelllä hyvä...pikkuinen on pysynyt sisällä vaikka aikaisemmin uhkasikin tulla jo ´tähän maailmaan,mut onneksi ei sit kuiteskaa...
MITÄS TEILLE KUULUU? KUINKA OLETTE VOINEET?
meilläkin on kaksi koiraa...toinen on harmaa kääpiövillakoira(1v.) ja toinen toyvillakoira sellainen musta apriikoosin sekoitus aika mielenkiintoisen värinen..ja se on nyt (6kk)..ihania molemmat...ovat aina välillä hoidossa vanhempieni luona....
No kait tästä pitäisi tunnille lähteä...mutta kirjoitellaanpas sitä ahkerasti ja sitten kun keritään....:) :hug: :hug:
 
Täällä oli neuvolalääkäri tänään. Kaikki näyttäis olevan ihan kohdillaan ja oltiin saatu se hemppakin nousemaan. Kohdunsuu on kiinni ja vauvan pää laskeutunut hyvin, eli jännäämiseks menee =)
Millä rv äippä90 sun esikoises syntyi?
Koittakaapa jaksella!
 
Pitkä aika ku itekki viimeeks kirjotellu tänne :/ Tänne kuuluu hyvää ja vointi ihan ok :p Pahoinvointi on loppunu, mut tilalle on tullu mahakivut :( Että ei sen kummempia.. :)
Taidan mennä tästä odottelemaan salattujen elämien alkamista :D

Hyviä vointeja! :hug:

Tyttö-nen + vaavi rv16
 
Heippa vaan kaikille :wave: !!!

Tänne kuuluu aikas hiljaista..mihin te palstalaiset olette oikein kadonneet??+
taitaa olla kiireitä..ainakin minulla on ollut...ei ole koneelle edes kerinnyt istuutua...
Meille kuuluu hyvää..pitkästä aikaa...maha vain kasvaa...ja neuvolassa ja ultrassa on juostu ihan urakalla...heh no kait tästä pitää mennä jatkamaan hommia...terveisiä kaikille ja vointeja!!!
Tulkaahan kirjoittelee..kn kerkiätte tai jaksatte... =) =) =)
 
Heips taas pitkästä aikaa!!

Enpä oo täälläkään ehtinyt piipahtaa taas pitkään pitkään aikaan =)pari kuukautta ehtinyt pyörähtää reippaasti viime käynnistä, pikkuneiti kun vie suurimman osan ajasta..

äippä90: kun kyselit tuosta tytön nimestä silloin joskus jo kauan sitte niin valinta oli melko vaikea muutaman molempien mielestä kauniin nimen välillä..lopulta sitten kuitenkin tehtiin valinta Fannin ja Emman välillä ja päädyttiin Fanniin...toinen nimi Aada tulee tytön isän suvusta ja kolmas nimi Maria mun puolen suvusta, joten ne ei tuottanut ongelmia..ainoa jota piti ihan miettimälllä miettiä oli tosiaan tuo etunimi. Kauniita vaihtoehtoja kun oli niin hirmusen monta :D

Meille tänne kuuluu hyvää! Fanni syö yöllä kaks kertaa ja muuten nukkuu tosi hyvin.. täytti 3kk muutama päivä sitten ja kovin on ilonen tyttönen. Virtaa riittää aamusta iltaan...muutamien päikkäreiden avulla =)

Nyt lähetään jatkamaan päivän touhuja, mutta yritän kovasti ehtiä käydä täällä hieman useammin kirjoittelemassa kuulumisia!:)
Voimia ja jaksamisia kaikille!!
 
heippa taas kaikille :p

Helmiella: Kiva kun kerkisit tulla täälläkin piipahtamaa,vaikka aika varmasti on pienen tytön äidillä kortilla.:)muistan hyvin,kuinka aika sujuu kuin siivillä...ja joskus tuntuu ettei päivällä kerkiä oikein mitään tekee...kun onkin jo ilta..sitä se vauvojen kanssa on...mutta sitten kun ne lapset ovat kouluiässä...aikaa on vaikka mihin...mutta nyt minunkin täytyy taas rientää...pyykit odottaa koneessa ja kouluhommiakin olisi tehtävä...'
Mutta ei muuta kuin hyviö jatkoja teille ja voikaa hyvin!! tule sitten taas kun kerkiät,tänne piipahtaa...
Meille kuuluu kanssa nyt ihan hyvää,vaikka odotusaika on ollut monimutkainen,saa kokoajan juosta milloin neuvolas ja milloin lääkäri,ultrassa...mut ei tätä onneksi enää kauaa ketä...koitetaan jaksaa marraskuulle...:) Mut nyt pitää mennä...
heissan :hug: :hug:
 
Onko tehty episiotomia? Moni, joilta olen kysynyt ja heille on se tehty, sanoivat ettei sitä sen leikkaamista edes siinä kaiken muun tohinan keskellä edes huomaa, mutta minua tuo haavan leikkaaminen jännittää koko synnytyksessä kaikista eniten. :ashamed: Tietääkseni aluetta ei puuduteta mitenkään. Hassua jännittää pientä haavaa vaikka avautuminen koskee varmasti moninkertaisesti. mutta haavan paraneminenkin on jo oma prosessinsa, kun se joutuu puristuksiin istuessa yms... :/
 
Minäkin tänne tuun jutustelemaan, jos vaan sopii. Elikkä mä olen 18, ja tyttö on puoli vuotta. Kahdestaan mennään. =)

Ei mullekkaan episiotomiaa tehty, paikat kyllä parin tikin verran repes. ninaTT sanoki jo, et luonnolliset repeämät paranee paljon nopeammin. Hanneriina: Ei se oo mitään verrattuna niihin supistuksiin! Toki synnytykset on erilaisia, mut mulla näin. Onneks sain epiduraalin mikä vei kaikki kivut pois ;) Se lääkäri pisti mua kolme kertaa, ennen kun sai laitettua, kyllä suututti! Mistäpäin te muut olette? Mä en tiedä ollaanko täällä jo puhuttu, en lukenut edellisiä viestejä..
 
Morjens taas! :wave:

Heippa...Mitäs teille kuuluu? Huomasin et olette palstalle kerinneet...hyvä niin...ja uusiakin joukkoon liittynyt tervetuloa vaan mukaan,kyllä tänne mahtuu..kivaa saada lisää äitejä!

Hanneriina:Sinä kyselit siitä episiotomiasta...Kyllä minulle esikoisen synnytyksessä jouduttiin se tekemään..eikä se tuntunut juuri miltään,kyllähän se sattui.mutta on synnytyksessä paljon muuta suurempaa kipua,et ei sitä juurikaan huomannut..ainakaan minä,vaikka olen tosi herkkä kivuista...voit jutella kyseisestä asiasta neuvolassa,lääkärin kanssa tai lukea netistä kyseisellä hakusanalla.se auttaa..mutta sanon oman vinkin vaan et sitä ei kannata pelätä,ja jännittää..juttelu helpottaa...ainakin minua auttoi...paranee nopeasti...auttaa suunnattomasti synnytyksessä...jos siinä oisi sinulle positiivista ajateltavaa,mutta on kuitenkin huomioitava jokainen äiti on yksilö... :hug: Tsemppiä!Onko itselläs synnytys edessä vai muutenko vain halusit tietää?

Mursku:Kiva kun tulit keskusteluuni...sydämellisesti tervetuloa! Kerroit että asut tyttösi kans kahdestaan...missäs päin? Olitko minkä ikäinen kun sait prinsessasi? kuinka odotusaika sujui? ja miten arki on synnytyksen jälkeen sujunut?
Itse sain 16-vuotiaana esikoisen(tytön kanssa) mutta menetin hänet ja mieheni auto-onnettomuudessa,paria viikkoa ennen kuin prinsessan yksivuotisjuhlia oli tarkoitus viettää..raskasta oli jatkaa elämää yksin,aivan yksin..:(.kunnes löysin uuden miehen jonka kanssa saamme toisen lapsen marraskuussa...kun jaksoin siitä montusta nousta,aloitin elämäni alusta,ja se kannatti..vaikka välillä meinasin jo kääntyä takaisin..onneksi päätin jatkaa...:) toivon teille kaikkea hyvää ja paljon jaksamista pikkuisen kanssa..tiedän mitä se on...Ps.käy vain lukemassa edellisiä sivuja, sieltä voi löytyä vaikka mitä muuta...

No pitää taas rientää kaikille voimia ja illanjatkoja.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanneriina:
Ai se menee niin päin. Tuntuu kyl varmasti hurjalta ku repee :( Kyl se eppari varmaan sattuu vähemmän. -kö? Hyvä omistaa alhainen kipukynnys :/
Ei sitä repeämistä edes huomannut! Olin ihan 100% varma etten revenny yhtään x) Mutta kolme tikkiä sinne sitten laitettiin loppuen lopuksi. Oikeasti suosittelen, että episiotomioita ei tehtäisi helpolla. Kaikilta jolla asiasta on kokemusta, on haavojen paranemiseen mennyt kauemmin eppareilla kun repeämillä. Lääkäritkin ovat nykyään vähän varovaisia toimenpiteiden kanssa; luonto on jo aika hyvin saanut synnytykset toimimaan itsestään! Ja kyllä lääkäri sitten leikkaa jos on tarvis.

Minäkin pelkäsin repeämistä todella paljon, ja ponnistusvaiheessa kävi mielessä ajatus, että en haluakaan synnyttää, lapsi on liian iso! Mutta uloshan se sieltä tuli kuitenki, enkä siis edes huomannut mitään repeämiä.

Onnea odotukseen ja synnytykseen, menee varmaan hienosti!
 
me asutaan järvenpäässä, ja olin 17 tytön saadessani, siitä pari kuukautta niin täytin 18. sillon kun odotin, niin kaikki tuntui sujuvan tosi hyvin, mutta nyt huomaan etten saanut sillon tarpeeksi tukea, kun joka asian yhteyteen puhun jotain raskaudesta. että en sillon tainnut saada puhua tarpeeksi.. nyt kuitenkin lapsen isän kanssa koitetaan josko yhteinen elämä voisi sujua, ja on ukko tainnut ymmärtää mistä jäi paitsi :)

äippä90, oot kyllä kovia joutunut kokemaan, mutta onneksi et oo luovuttanu vaan sitkeesti jatkanut eteen päin :hug: tiedättekö kumpi sieltä on tulossa? vaikka eihän sillä niin merkitystä ole, kunhan terve on.. miten sulla on raskaus sujunut? sulla on nyt ihana vauva masu, mä aina kaupungilla ihailen niitä pyöreitä vatsoja =)

miten teillä miar on mennyt lapen kanssa, oletteko kaksin vai kolmisin? ja tervetuloa joukkoon vaan! :)
 
Moikka! Tänne taas koulun koneella tulin poikkeen..ihanaa kun koulu loppui jo puol 12, niin jää aikaa vähän muuhunkin...meillä pidettiin tänää jumalanpalvelus ja hiljaisuus hetki tuon kamalan traakisen kauhajoen tapahtumien takia...kyllä taas oli kauheaa.. :'( ei tämä suomikaan enää ole turvallinen paikka asua...



mursku Hyvin on odotus mennyt..paitsi mitä tossa pari viikkoa maattiin sairaalassa,kun ei tuntunut vauvan liikkeitä ja sen semmoista,mut kotia päästiin lääkäri lykkäsi tosin viel viikon sairaslomaa ja ei mitään raskasta saanut tehdä...ja viime viikonkin olin kipeänä...siinä enterorokossa..mutta nyt vointi on taas kohdallaan...ja kyl me tiedetään kumpiko sieltä on tulos mut ei haluta sitä vielä mainostaa,kerrotaan sitten kun on sen aika.. :D onhan tuo masu jo kohtuullisen iso,et jaksaa viel tosin liikkua...voisi se isompikin olla...vointeja teille!
:hug:

Mut nyt pitää taas rientää,kauppaan...:) heissan...
 
Missäs kaikki ovat,johonkin kadonneet tämän palstan kirjoittajat...? :whistle:

No itse tänne nyt kuitenkin tulin kirjoittelee,kiirettä on kyl itselläkin taas pitänyt, et ei paaljon tänne kerkiä...
Mites teillä on arki sujunut? Itsellä vauva vielä masussa,ainakin toistaiseksi...kyl oli viime yönä taas sellaiset supistukset et piti miettiä lähteäkö vai eikö,mut sit ne taas hiljeni eikä vielä ainakaan olla mihinkään lähdetty...la on kyl viel aikaa,marraskuussa...mut kovasti tuo yrittää ennen tulla,saa nähdä kuinka paljon aikaisemmin...
Itselle vaan inhottava rasitus,kun on niin helkatin väsynyt valvomaan joka ikinen yö,kun ei voi nukkua...no koitetaan jaksaa!eikai tämä enää kauaa kestä...toivottavasti...

No täytyy tästä vähän siivoskella,kun illalla tulee vieraita,niin tulkaa nyt ihmeessä joukkoon älkää lopettako/lakkauteta tätä palstaa!!! :D

Heippa!
 
Moikka veerali, onnea pikkuisesta sulle! Miten sulla on menny, onko ollu pahoinvointia tai muuta? Kiva saada enemmän porukkaa tänne :) Vaikka mäkään en kovin ahkerasti oo täällä käynyt..

äippä90, kiva et kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja vauva vielä on masussa. Et sä välttämättä öitä paremmin nuku vauvan syntymän jälkeen, mutta sitten voi tietenkin päivällä nukkua. Niin mä ainakin tein..

Joo ei tosiaan kyllä anneta tämän keskustelun lopahtaa, nyt mäkin alan useammin käydä täällä. Mulla on aina muka "kiire", mutta mihinkäs äippälomalaisella hoppua olis :D Harmittaa vaan kun päivisin ei oikeen oo seuraa. Kaikki on nykyään koulussa tai töissä. Ois kiva jos sais muita äiti kavereita :) Mistäpäin täältä muut muuten on? Me ollaan Järvenpäästä :wave:

Mutta kirjotellaan taas, Moi!
 
Heijssan.

Tervetuloa uusille :)

Oon vissiin vähän laiskan puoleinen, kun ei jaksa kirjotella täällä, mut oon kyl käyny lukemassa :D

Mursku: Kymenlaakson alueelta ollaan :)

Tänään oli rakenneultra, kerrankin sain vauvasta monta kivaa ja ihanaa kuvaa mukaan :D :heart: Sukupuoli ei vielä selvinny, mut haluun kyl heti tietää kun vaan mahollista kumpi sieltä tulee :) Mitää painoarvioitakaan ei sanonnu, mittaili vaa vaavii. Pitkä on vauvasta kuulema tulossa (niikuin isänsäkin :LOL: ) ja kovaa vauhtii se tuol liikuskeli, hetkeekä ollu paikallaa. taitaa olla tulos vilkas lapsi meille :D

Profiilissa on nytten uusin ultrakuva :)

tyttö-nen & vaavi 20+6
 

Yhteistyössä