Outoja lääkäreiden sutkautuksia/ diagnooseja/ jatkohoito-ohjeita

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja espoosta päivää:
vein poikani sairaanhoitajan juttusille kun pojan henki haisee pahalle, hoitsu juputti ja juputti että hampaista johtuu ja minä intin että ollaan oltu hammastarkastuksessa ja ei ole reikiä.. poika(3v) minä olin ajatellut että jos olisi kurkussa tulehdus , liian isot nielu-tai kitarisat ja päästäisiin lääkäriin asti.. mutta hoitsu tokaisi viimmetteeksi että hampaista se johtuu ja jos se haju noin sua vaivaa niin voithan antaa suuvettä.. minä siihen vaan että kolmevuotiaalle vai?? tämä on yleistä palveluntasoa täällä espoossa terveyskeskuksessa.
Mun pojan suu haisi todella järkyttävälle, lemusi metrinkin päähän. Lääkärissä poika ei suostunut avaamaan suutaan, mutta lääkäri tunnisti sairauden lemusta: angiina oli tosi pahana, sai lääkekuurin (jolla hajutkin hävis )
 
Nirppurotta laiskana
MÄ kävin muutaman vuosi takaisin lääkärillä useampaan otteeseen vaivaavan olkapään vuoksi, käsi ei toiminut kunnolla ja sattui aivan s.aatanasti. Tk-lääkäri otti röntgenin ja ultrasi, ja kun hän ei vikaa löytänyt, sanoi mulle: "Sun pitää varmaan etsiä ammatti,missä et tarvitse kuin yhtä kättä" !
 
Entisen kuopuksen synnyttyä jälkitarkastuksessa mietittiin 11 vuotta sitten ehkäisyä. Lopputulema oli se, että lääkäri totesi, että aspiriini on ainoa vaihtoehto.

Olin hiukan hölmistynyt, ja lääkäri tarkensi: Yksi yössään. Pidettäväksi polvien välissä.

Piika-äiti
 
keskenmenon sattuessa gyne sanoi mulle no onhan sulla 2 lasta :headwall:

kysyin lääkäriltä et voisko pissanäytteen ottaa tuosta meijän 3 v tytöltä, johon lääkäri tokasi ettei sitä voi ottaa potan kanssa kun se valuu pitkin kinttuja. mä vaan tokasin et jahas, enpä kehannut kysyä et tietääköhän lääkäri mikä potta on ja miten ne pitkin kinttuja valuisi :D
 
vieras
Ihan suomalainen keski-ikäinen miesgyne oli. Ensimmäisiä kertoja hänellä kävin. Vissiin oli tylsää ja ylimääräistä aikaa hänellä, kun kysäisi multa onko mua koskaan ultrattu? Hölmistyneenä vastasin ettei ole ja saa ultrata, ihan noin muuten vaan.

Tarkkaa sanmuotoa en muista, mutta jutut oli tätä luokkaa:
Joo-o. Kyllä täältä kohtu löytyy. Ja Kappas, sullahan on munat kypsymässä kuin kanaemolla, tuossa...
 
Mä menin joskus muinoin pyytämään sairaslomaa lääkäristä kun oli todella kova flunssa. Hetken siinä tuumailtuaan sano että kyllä toi sun flunssa on vaan henkistä. Mä olin ihan että :eek:

Oli tainnut siis lukea mun papreita sieltä koneelta (pitkä historia masennus jaksoja) ja oli vissiin päätellyt että tää mun flunssa johtuu masennuksesta. En mie tajua noita lääkäreitä.
 
Vasta valmistumassa ollut lääkäri (nainen) tutki vauvamme neuvolassa, ei osannut kuunnella sydänääniä ja alkoi miehelle selittää ihan paniikissa että ''Ei täältä kuulu mitään! Ei kuulu mitään!!!'' Vauva vaan potkiskeli ja imi nyrkkiään siinä hoitopöydällä sen aikaa :whistle:

Samainen nainen kokeili ettei lapsella ole lonkkaluksaatio ja meinasi vääntää lonkat oikeasti paikaltaan. Tutki samalla lääkärikirjasta, että miten se tehtiinkään oikeaoppisesti :kieh:

Onneksi se nainen ei ollut omalääkärinä kauan.

Ulkomaalaisista lääkäreistä ei ole muuta kuin hyviä kokemuksia =)
 
  • Tykkää
Reactions: Supernatural
Aikamoisia lääkäreitä!

Mulla ei tuu nyt muuta mieleen kun kävin lääkärissä kun niskat oli ihan jumissa. Rupes siinä reseptiä kirjottamaan ja puheli itekseen että "kestääköhän sun pää näitä, kestääköhän sun pää näitä...". Vähän siinä mietin että mitähän se mulle oikee määrää, mutta kai se sitten ajo takaa sitä kun ne pillerit väsytti ihan sairaasti.
 
vieras
Voi vitsi näitä juttuja...
Lisäämpä minäkin tänne omani :) Parivuotta sitten verikokeissa todettiin et on hemppari laskenut hiukan ala kanttiin, oli meinaan 60. TK lääkäri passiti mut kirurgille, et tutkis ja laittas jatkotutkimuksiin tarvittaessa. Kirurgi tutki ja sit tuumas"Kyllä se on niin että sä syöt niin yksipuolisesti et tää johtuu siitä"(ylipainoa on ja kai hän siitä sitten näin päätteli?) Minä olin et HÄH? Jos mulla on puolvuotta sitten ollut hempparit 140 niin kovin on ruokavalion pitänyt muuttua, jos hempparit tippuu noin pohja lukemiin... No lääkäri ei luopunutmielipiteestään, määräsi rautaa ja seuranta labroja. Sit parin kuukauden päästä usko et kenties jotain muuta häikkää on, ensin tähystettiin vatsalaukku ja sitten suolisto(tosin erikerroilla). Suolistoa kun se tähysti niin kuulu"KAuheeta sulla on tosi paha haavainen paksusuolentulehdus!" Empä voinnut olla kysymättä että niin ei vissiin ollut mun ruokavaliossa puutteita, että tais tästä johtua se hemppareitten tippuminen? Nolona myönteli näin olleen... Ja ihan oli muuten Suomalainen lekuri...
 
onnellinen
no mä kävin päivystyksessä kun hengittäminen sattui ja oli ollut alilämpöä viikon verran siis asteita 35.5 no sellanen virolainen täti mut "tutki" kuunteli keuhkoja sillai 2 sekunttia ja sanoi että on virusperäinen keuhkoputken tulehdus ja sitten ilmoitti ettei ole olemassa sellaista käsitettä kuin alilämpö.. ja että seuraavalla kerralla mene virasto aikana terveyskeskukseen.. siis mun olo oli huonontunut illalla ja olin yötöissä, joten tarttin saikku lapun töihin.. teki mieli kysyä että jos ei ole alilämpöä olemassakaan niin mitäs hypotermia sitten on...?? ja kun asteen nousu tulkitaan lämmöksi nin mitäs sitte on asteen tai useamman lasku.. oireet kun on samat kuin kuumeessa..
 
onnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi vitsi näitä juttuja...
Lisäämpä minäkin tänne omani :) Parivuotta sitten verikokeissa todettiin et on hemppari laskenut hiukan ala kanttiin, oli meinaan 60. TK lääkäri passiti mut kirurgille, et tutkis ja laittas jatkotutkimuksiin tarvittaessa. Kirurgi tutki ja sit tuumas"Kyllä se on niin että sä syöt niin yksipuolisesti et tää johtuu siitä"(ylipainoa on ja kai hän siitä sitten näin päätteli?) Minä olin et HÄH? Jos mulla on puolvuotta sitten ollut hempparit 140 niin kovin on ruokavalion pitänyt muuttua, jos hempparit tippuu noin pohja lukemiin... No lääkäri ei luopunutmielipiteestään, määräsi rautaa ja seuranta labroja. Sit parin kuukauden päästä usko et kenties jotain muuta häikkää on, ensin tähystettiin vatsalaukku ja sitten suolisto(tosin erikerroilla). Suolistoa kun se tähysti niin kuulu"KAuheeta sulla on tosi paha haavainen paksusuolentulehdus!" Empä voinnut olla kysymättä että niin ei vissiin ollut mun ruokavaliossa puutteita, että tais tästä johtua se hemppareitten tippuminen? Nolona myönteli näin olleen... Ja ihan oli muuten Suomalainen lekuri...
aika jännä lekuri, kun mulla synnytyksen jälkeen laski hemppa 58 niin sain sitte 3 pussia jääplasmaa ja 4 pussia punasoluja.. ja melko kiireesti... ei ois ollu puhettakaan että oisin kyennyt odottelemaan päivääkään kauemmin kun pyörryin jo vessa reissulla
 
Riina
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Entisen kuopuksen synnyttyä jälkitarkastuksessa mietittiin 11 vuotta sitten ehkäisyä. Lopputulema oli se, että lääkäri totesi, että aspiriini on ainoa vaihtoehto.

Olin hiukan hölmistynyt, ja lääkäri tarkensi: Yksi yössään. Pidettäväksi polvien välissä.

Piika-äiti
Tää oli kyl ihan kiva sutkautus :D
tais nyt löytyä mullekin sopiva ehkäsy...

 
vieras
minulta leikattiin väliliha synnytyksessä, ja siihen sitten kasvoi kauhean iso "luomi". paniikissa lääkäriin, eka lääkäri katto että on kyllä iso, oota haen toisen lääkärin, oven jätti auki ja mä makaan tutkimuspöydällä, ja toinen potilas kävelee käytävälle (kivakiva), lääkärit tuli ja toinen lääkäri ei tiennyt että olin synnyttänyt kk aikasemmin, niin kysyi olenko käynyt vieraissa, mä että en oo EES oman ukon kans ollu synnytyksen jälkeen.. no selvisi sitten että arven liikakasvua ja parani itekseen...
 
vieras
Äitipolilla viimeisessä ultrassa vauvalta ei löydetty päätä eikä napanuoraa (kandit). Päivittelivät sitä suureen ääneen. Löytyhän ne kun vakituinen synnytyslääkäri katsoi
Toisella kertaa odotettiin ultrahuoneessa lääkäriä, sanoin että käytetään aika hyödyksi ja opiskelija saa tutkia minut. Tunnusteli vauvan asentoa, ei onnistunut, kätilökään ei onnistunut siinä. Kätilö sit alko ultraan ja näki kaksoset :0 Ja minä viimeisilläni raskaana ja useasti ultrattu, tokaisin vain että edellisellä kerralla ei löytynyt kuin yksi. Oli kätilö vähän nolo. Lisäksi äitipkl-korttiin laittoi aivan väärät viikot
Kerran mun ä-pkl sanelussa oli että olen ollut tk:ssa hoidossa keskenmenon takia ja tipassa. Mulla ei ole ollut keskenmenoa, enkä ole tk:ssa ollut tipassa ikinä
Soitin viimeisilläni ollessa aluesairaalaan (joulunpyhät) koska mulla oli mieletön päänsärky ja kuumetta 39.5. Hoitaja käski otaa särkylääkettä, sanoin että ei ole yhtään semmoista mitä voin ottaa. Käski hakea tk:sta 45km päästä panadolia :0 Sain sit kinuttua ajan, ja kun pääsin perille käytös oli yhä nuivaa kunnes mittasivat kuumeen. Sen jälkeen alkoivat kyseleen tarkemmin mistä olen kipeänä.
Mulla oli peffit puolvuotta 350 luokkaa, lääkärin mielestä ihan ok.
Iskiaksen takia mulla jalasta katosi voimat, ja jalkaterä löppäsi (esim autolla ajo ei onnistunut, koska ei ollut voimia painaa kytkintä) lääkäri katsoi kaksi askelta ja sanoi että hällä jalka löppäsee pahemmin. Jalassa ei vieläkään kunnolla voimia
Yksi lääkäri oli semmoinen, että kun valitti jotain, ni hällä oli sama tauti mutta pahempana. Olisi pitänyt mennä valittaan vaikka kuppaa, hulluutta tms *mulla on ollut se ja pahempana* :D
 
Teinivuosina olin kontrollikäynnillä nivelreuman takia. Lääkäri katteli papereita ja mua vuorotellen, kysy sit yhtäkkiä "Onkos sulla anoreksia?" Vastasin että ei. Lääkäri: "Syötkö sä ruokaa?" Mä: "Joo syön" Lääkäri: "No oksennatko sä ne ruuat?" Mä: "Juu en..." Otti jo siis päähän kun lääkäri vihdoin usko, katto verikokeiden tulokset ja totes kaiken olevan ok. Kysypähän sit vielä lopuks "Tarviitko lääkkeitä? Särkeekö? Vahvoja särkyläkkeitä? Saatko nukuttua? Unilääkkeitä? Diapamia?" Tuo anoreksiaepäilykin ketutti, kun lääkärillä oli kuitenkin mun kasvu- ja painokäyrät papereissaan ihan lapsesta asti :headwall:

Toinen päätä-seinään-lääkäri ei uskonut kun hain kortisonipiikkiä tulehtuneeseen polveen. Se ei hänen mielestään ollut reumaa koska polvi ei punoittanut... Koskaan ei mulla ole kipeä nivel punottanu... Kieltäyty piikittämästä ja totes vaan kylmän rauhallisesti: "Sä olet vaan ollu liikaa kontillas." :eek:
 
potilas
Hauskoja juttuja...

Itsellä epikriisissä lukee että akillesjänteen puhdistusleikkauksessa on siitä jänteestä poistettu vatsakalvot??!! Ei mikkään ihime että laitto vuoden nilikuttamaan ja vatsa kipeenä jatkuvasti/lääkitys siihen ;) Saas kattoo miten kauan paraneminen kestää...

Ja jokunen vuosi sitten pahaan yskään lääkitystä hakiessani tk-lääkäri/venäläinen kysäisi yhtäkkiä reseptiä kirjoittaessaan että:eek:letko heikkohermoinen? Ihmessäni ja rauhallisena ihmisenä sanoin että en omasta mielestäni.Lääkäri sitten hämmästykseni huomattuaan selitti että yskänlääke laajentaa keuhkoputkia ja siten sydän joutuu pumppaamaan kovempaa ja aiheuttaa näin ollen sydämmen tykytyksiä.
 
mie kävin tk:ssa lääkärissä neuvolan tädin käskystä kun odotin nuorimmaistani viimeisilläni. Minua pyörrytti,päätä särki ja olo oli tosi huono ja väsynyt. Lekuri ei tk:ssa suostunut edes verenpainetta mittaamaan vaan totesi ettei täällä hoideta kuin mummoja. Laittoi itkuni ja pyyntöjeni jälkeen lähetteen keskussairaalaan,kun itse pelkäsin vauvan vointia. Sairaalassa todettiin lievä raskausmyrkytys ja tosi paha anemia. Hauskinta oli että keskussairaalan lääkäri sanoi että tk:n lekuri oli kirjoittanut siihen lähetteeseen jonka oli sulkenut kirjekuoreen " huononvointinen itkevä äiti,kolmatta odottava,otettava sairaalalepoon,osastolle,ei pärjää itsensä kanssa kotona"
Että tosi kivaa :headwall:
 
kun oikee särkee, niin silloin käytän...
Ollessani viimeisilläni raskaana valittelin työterveyslääkärille kivuliaista supistuksista, joita tuli usein kävellessä. Olin aika äimänä kun hän kehoitti ihan pokkana voitelemaan vatsaani mobilattia...
 

Yhteistyössä