Outoja lääkäreiden sutkautuksia/ diagnooseja/ jatkohoito-ohjeita

Alkuperäinen kirjoittaja kun oikee särkee:
Ollessani viimeisilläni raskaana valittelin työterveyslääkärille kivuliaista supistuksista, joita tuli usein kävellessä. Olin aika äimänä kun hän kehoitti ihan pokkana voitelemaan vatsaani mobilattia...
tosta mobilatista tuli mieleen että koulussa terkkari määräs vaivaan ku vaivaan mobilattia,jos päätä särki ni mobilat auttaa tai jos on vatsavaivoja ni siihenki auttaa mobilat :whistle:
 
päätön ratsumies
mulle iski joskus noidan nuoli selkään , lääkäri anto särkylääkettä ja sanoi "ettei siihen oikeen mikään auta , jos voisin niin määräisin hoidoksi patamustan nuoren naisen hoitamaan sinua kotiin " :eek: :attn:
 
merkityksetön
Mä 10min selitin lääkärille kaikki sydänoireeni hengästyneenä jo pelkästä puhumisesta(en voi oikein mitään tehdä ilman sydän- ja keuhko-oireita).

Lääkäri totes vastahakoisena että laittaa nyt sitten sen lähetteen sisätautipolille että katsovat siellä sitten pitääkö asialle tehdä mitään vai onko se vaan pelkkä tunne jolla ei ole mitään merkitystä.
Ei edes katsonut päälle.

Menin ihan sanattomaksi, tuli niin paha mieli.

Kun mä olin paasannut miten raskasta normaali elämä on kun ei jaksa edes suihkussa seisoa nin olis voinut jättää tuon vipan jutun sanomatta vaikka olis ajatellut mitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
mulle iski joskus noidan nuoli selkään , lääkäri anto särkylääkettä ja sanoi "ettei siihen oikeen mikään auta , jos voisin niin määräisin hoidoksi patamustan nuoren naisen hoitamaan sinua kotiin " :eek: :attn:
ai per.... pyrskähti panadol hotit näppikselle

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
oltiin neidin kanssa lääkärissä epäilin että on korva- ja virtsatietulehdus no siinä odotellessa tytölle tuli tietysti pisssa hätä ja minä kiikutin hänet ilmottautumiseen ja selittin että on piisa hätä ja haluan näytteen kun epäilen tettä on pissatulehdus ja onnistuihan se sitten ja takas odottamaan ja odotetiin tosi kaun ja kysyin sitten että koska päästään niin lääkäri totesi että odotelaan ne tulokset ja niitä odoteltiin.Lopulta tuli sanomaan että ihan on terve tyttö voitte lähteä ja minä siinä että :eek: pitäskö tutkia kun on kuumetta ja korvvakin valittaa no tutki lopulta ja oli korvatulehdus ja keuhkoputken tulehdus mutta pissa oli puhdas vakuutti lekuri ja anto lääkeet.
Viikonpäästä tämä samainen lekuri soitti kotiin ja kertoi että viljelystä löytyi sitten tulhdus ja nämä lääkeet mitä on syönyt ei auta saatte uuden kuurin.
 
fda
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kun oikee särkee:
Ollessani viimeisilläni raskaana valittelin työterveyslääkärille kivuliaista supistuksista, joita tuli usein kävellessä. Olin aika äimänä kun hän kehoitti ihan pokkana voitelemaan vatsaani mobilattia...
tosta mobilatista tuli mieleen että koulussa terkkari määräs vaivaan ku vaivaan mobilattia,jos päätä särki ni mobilat auttaa tai jos on vatsavaivoja ni siihenki auttaa mobilat :whistle:
meillä oli kans yläasteella tuollainen terkka joka määräs mobilatia ihan joka vaivaan! :D
 
[quote="Piipi Pöppiäinen

tosta mobilatista tuli mieleen että koulussa terkkari määräs vaivaan ku vaivaan mobilattia,jos päätä särki ni mobilat auttaa tai jos on vatsavaivoja ni siihenki auttaa mobilat :whistle: [/quote]

meil on varmaan ollu sama terkka.. mobilat mobilat ja vielä kerran mobilat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
[quote="Piipi Pöppiäinen

tosta mobilatista tuli mieleen että koulussa terkkari määräs vaivaan ku vaivaan mobilattia,jos päätä särki ni mobilat auttaa tai jos on vatsavaivoja ni siihenki auttaa mobilat :whistle:
meil on varmaan ollu sama terkka.. mobilat mobilat ja vielä kerran mobilat[/quote]

kyllä siihen mopilaatin päälle piti viel kääre laittaa :headwall:
 
olin raskausoireiden takia lääkärissä .. testit oli tehty niin kusesta kuin verestäkin ja negaa oli, mutta oireet oli ku kirjasta.
lääkäri sitte kysy että olisiko raskaus toivottu ja mä sanoin että en mä sitä poiskaan laittais että ite oon soppani keittäny jos raskaana olen.
" niih, ku jos oikeen paljon toivoo jotakin niin tulee luulotauti, sähän käyt psykiatrilla eikö?"

vähän aikaa pällistelin lääkäriä ja sanoin kiitos ja hei ja lähin.
ja ei ollu luulotauti, mut en mä raskaanakaan ollu...
 
Ei ollu lääkäri, mutta....

Odotin esikoista, kun iski tosi äkäinen virtsatietulehdus.

Soitin sitten terveyskeskukseen, että jos sais lääkärille ajan ja mahd. pian.
Terkkari siellä puhelimessa kyseli oireet ja kun päästiin henkilötietoihini ja syntymävuoteen, täti heitti salamana puhelindiagnoosin:

"Voihan sulla kyllä olla Klamydiakin!!"

Sanoin ihan suoraan, että ei kyllä voi kun olen tässä 2 vuotta nainu saman kaverin kanssa ja klamydia testattiin äitiysneuvolan puolella jo 3 kuukautta sitten.

Sain sitten sen ajan lopulta.
 
Mä menin 16-vuotiaana tk-lääkärille virtsatietulehdusepäilyjeni takia.. lääkäri kysyi heti ekaksi, että onko mulla klamydia.. mä sanoin että ei ole oikeen mahdollista kun olen vaan yhden kanssa ollut.. lääkäri alkoi inttämään, että kyllä ne nykynuoret panee joka puskassa.. :eek: määräsi mut papa-testiin ja sit siihen virtsatestiin mihin välttämättä halusin.. papan tulokset kuulin samalla viikolla ja niistä ei löytynyt mitään.. saman puhelun aikana lääkäri sanoi että ei ollut virtsatulehdusta.. reilu vuosi myöhemmin, kun olin äitiysneuvolassa lääkärissä, kävi ilmi, että mulla oli ollut silloin se hiton virtsatulehdus.. :headwall: onneks parantui itellään eikä mitään jälkitauteja tullut..

Esikoisen kanssa menin samaiselle tk-lääkärille korvatulehdusepäilyn takia.. lääkäri sanoi jo oven suussa, että ei lapsella mitään tulehdusta ole kun ei se itke.. että lapset ei ole sekuntiakaan hiljaa jos niillä on korvatulehdus.. suostui se kuitenkin katsomaan eikä sieltä onneksi tulehdusta löytynyt.. mutta kyllä teki muutaman kerran mieli mennä näyttämään tota meiän kuopusta sille lääkärille.. neidillä oli melkein vuoden likipitäen jatkuva korvatulehdus eikä kertaakaan huutanut sen takia..
 
minulle määräsi lääkäri verenkiertohäiriöön lepoa ja rentoutumista!
netistä kun kävin tietoo kattoo ja apteekisa niin yleensä lääkityksenä on asetyylisalisyylihappo pienissä määrin joka pv.

-ja on muute pirun helppoa toi rentoutuminen 3v uhmiksen kanssa:)
 
Minä kyselin työpaikka lääkäriltämme, että olisko mahdollista saada tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettu Zyban-resepti. Hän kyseli kuinka paljon poltan, ja ehdotti muita vieroitus hoitoja, purkkaa ym. Minä, että eikö sitä nyt kuitenkion voisi saada sitä reseptiä. Tämä siihen sitten, että mitenkäs olisi, jos hän kirjoittaisi minulle mieliala lääkkeitä, kun niilläkin pääse eroon tupakasta(Zypan on ollut alunperin mieliala lääke). Minä olin ihan :eek: . Miksi ei voi suoraan antaa sitä Zypan lääkereseptiä?

No, tää lääkäri on muutenkin vähän oman laatuisensa, ja siitä aina työpaikalla vitsaillaan. Vaivaan, kuin vaivaan buranaa ja kaksi päivää saikkua.

Kerran tämä lääkäri kirjoitti minulle Obsidan reseptin, kun oli anemiaa. Minä sen reseptinkanssa apteekkiin. Farmaseutilla nyki huulia, kun se ihmetteli, että miksi on resepti kirjoitettu, kun on ihan reseptivapaa lääke, eikä siitä tule kelan korvauksia. Kysyi vielä, että tarviinko sen reseptin takaisin, minä vaan, että mitäpäs sillä teen?

Kerran menin valittamaan nyrjähtänyttä nilkkaa tälle työpaikka lääkärillemme. Nilkka oli ollut jo kuukauden kipeä, oli kevät. Lääkäri väänteli, ja käänteli. Lopulta kysyi minulta, että: olethan sinäkin sitä mieltä, että tätä ei tarvitse kuvata? Minä olin taas, että :eek: . Sitten se sanoi, että:tule uudestaan, jos se on vielä syksyllä kipeä, niin kuvataan sitten. Minä olin vielä enemmän :eek: . Mikäpä se siinä...
 
vieras
Vein pojan 6v. terveyskeskukseen kun oli kaatunut ja ranne tuli kipeäksi.No röntgenin jälkeen nuori lääkäri tutki kuvia ja kysyi multa että mitä mieltä olen,näkyykö murtumaa...???Kysyin vastaavasti että kumpiko meistä on lääkäri?Pisti sitten keskussairaalaan kun ei tiennyt...Ja pojalle kipsi ranteeseen siellä sitten.
 
Muutama vuosi sitten kesällä esikoistyttärellämme oli paha mahatauti, oksenteli melkein koko ajan, eikä meinannut mennä millään ohi. Menin sitten tytön kanssa silloisen omalääkärimme luo ja lääkäri määräsi antibioottikuurin, kun kuulemma johtuu korvista?!? No, tottakai tyttö alkoi entistä enemmän oksentelemaan ja lopulta jouduin viemään tytön sairaalaan tiputukseen :( , kiitin todella lämpimästi tätä lääkäriä :kieh: (onneksi ei ole enää omalääkärinä).
Tottakai tytön pikkuveli sai myös vatsataudin samalla kertaa, mutta ripulina, eikä meinannut sekään mennä ohi. Poika tuolloin aika pieni vielä. Soitin useampaan otteeseen lääkärille ja joka kerta sain vastaukseksi, että "se on ihan normaalia, että ripuli kestää noin pienellä kaksi viikkoa" :eek: tai sitten tiuskaisi "mitäs tänne soittelet?!" :eek:
Toisella kertaa, kun tytöllä oli kuumetauti ja se pitkittyi, olin saanut ohjeet, että jos pitkittyy, ota yhteys terveyskeskuksen lääkäriin. Ajanvarauksessa hoitaja vastasi ja selitin asian, hoitaja tokaisi: "Ja mitäs sinä nyt sitten haluat? Tuoda sen lapsen tänne vai?" :eek: |O
 
Huh, mitä juttuja :)

Tämä nyt ei ole mikään diagnoosi mutta tuli mieleeni kun olin gynen vastaanotolla ja makasin siinä pöydällä jalat koukuissa....Lääkäri, keski-ikäinen mies, kurotti ottamaan jotain siitä vieressä olevalta pöydältä ja samalla sen lahje tarttui sängyn vipuun...jestas se sängyn jalkopää nousi pystyyn, sätkin paniikissa reunoista puristaen etten putoaisi kokonaan ja kyllähän siinä säikähdyksessä taisi pari kiljaisuakin päästä. Lekuri kampesi sängyn takaisin normaaliasentoon pää punaisena ja sanoi että tää ei ollut ensimmäinen kerta, anteeksi. Jatkoi sitten tutkimusta ja minnuu nauratti tässä vaiheessa jo niin kovasti että en muista mitään muuta koko käynnistä kuin tuon kippaamisen. Kun viimein pääsin sieltä ulos ja astuin odotushuoneeseen, kaveri joka oli odottamassa minua siellä kysyi että mitä ihmettä te siellä teitte :LOL:

Ikinä ei unohdu tuo käynti.
 
Kuopuksen vamma havaittiin synnytystapa-arviossa. Lääkäri oli mukava, mutta kun ei heti saanut yhteyttä Naistenklinikalle, kätilö ohjasi minut käytävään odottamaan ja jätti YKSIN!! Sitä ennen kandi oli hymyillyt minulle kuin Naantalin aurinko, olihan tämä harvinaislaatuinen oppimiskokemus. Minä vain sain juuri kuulla lapseni olevan aikamoisen hoidon tarpeessa heti synnyttyään... :whistle:

No, lapsen synnyttyä lääkäri oli sanellut leikkauksen jälkeen hoito-ohjeeksi: "kaksi viikkoa vatsallaan peppu ylöspäin". Totesin vain, että voiko vatsallaan olla muutenkin kuin peppu ylöspäin??? Siitähän riemu vanhemmilla olisi revennyt jos olisivat laittaneet pepun alaspän ja muuten vatsalleen... :whistle:

Lääkäriä tulee nähtyä niin usein, että kaikkia juttuja ei edes muista. Kuopuksella kun oli nivustyrä, niin sairaalapäivystyksen kirurgi sanoi, että "se on vain kives kun seilaa edes takas.." Kertokaapa mulle millaisella 6-viikkoisella on golfpallon kokoinen kives!!! Meinasin sanoa kirurgille, että saanko mä kopeloida sun munat, kun sun käsitys vauvan kiveksestä on noinkin suuri. Kun mun eteen on sattunut vain sellaisia aikuisia miehiä, joilla kivekset on. n kananmunan kokoiset...
 
Vähän surullinen: oli alkuraskaus ja mänin hädissäni terveysasemalle, kun rupesin vuotamaan. Tuumasin vastaanotossa, että miulla taitaa männä kesken. Hapan setä vastaanotossa tuumasi, että "Niin, mitä sitten?" :/

Vähän pöljä: menin lääkärille valittelemmaan polveani, kun oli niin kippee etten päässynnä kyykystä ylös. Lääkäri katteli polvea ja sanoi "Siitähän tämä johtuu, kun siulla on jo toinen jalaka haudassa" :eek:
 
Äitin työkaveri (vanhempi naisihminen) meni lääkäriin peräpukamien takia. Lääkäriksi sitten sattui hyvin nuori mies (ujo?), joka pyysi sitten näyttämään vaivaa. Rouva pyllisteli sitten siinä pöydällä ja lääkäri huoneen toiselta puolelta (melkein parin metrin päästä) hyvin varovasti kurkisti vähän sinnepäin ja "totesi pahannäköiset on".
 

Yhteistyössä