~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

Mä oon jo jokapuolella hehkuttanu mutta pitää tulla tänneki vielä kuuluttaan :D että ovistestiin tuli plussa! Ihka ensimmäinen ovisplussa pienen elämäni aikana! Voi kun nyt vaan tärppäis... :heart:
Kivasti jo nippaa tuosa vasemmalla puolella.. :heart:
 
Onneksi olkoon, Bayan Fare ovisplussasta! Plussa se on sekin plussa! :)

Kuten Omppu76 kirjoitti, mulla kans tänään lääkärissä käydessäni lääkäri kyseli heti ensi alkuun vointiani ja suhtautumista tähän kaikkeen, kun taas viime kierrossa oli nega tullut. Kiva, että kysyi. Meillä siis lähti 3. hoitokierto nyt käyntiin. Samaan vanhaan tyyliin jatketaan Puregonilla. Uutena hommana tosiaan tulee mukaan inssi, jos päivät osuu sopivasti. Ultrassa kaikki oli kierron vaiheeseen (kp4) nähden kunnossa eli pieniä munarakkuloita oli kasvamassa. Seuraavan kerran ultraan sitten ensi viikolla.
 
Jense, iskä tulee kotiin torstain ja perjantain välisenä yönä, jossain vaiheesa. Mulla itsellä on perjantaina ihan sairaan aikainen aamu (siis eka lapsi tulee 6.10), että en todellakaan odottele iskää kotiin... Sit perjantaina sillä on joku v***n (ANTEEKSI!!! mutta ln ottaa päähän...) työ-porukan-hyvin-vointi-ja-kuntoilu-ja-saunomis-ja-ryyppäämis-juttu-päivä-ilta tuolla 20km päässä, että ei se ole sillonkaan kotona mua :D . Että se siitä. Jätin ovistestitkin kaappiin ihan perälle, ettei tule kiusausta ruveta testailee. Siis sehän on mun tuuria, että se just olis huomenna, ja sit väännettäis täällä itkua siitä, kun ei se ukon ketale ole kotona. Voi taivas sentään... Mutta ENSI kierrossa mä vaikka sidon sen ränniin kiinni liekalla, että se tasan on kotona tärppipäivinä.
 
LT82, koita jaksaa tämän "turhan" kierron läpi...suuntaa jo suunnitelmat ja toiveet siihen seuraavaan kiertoon, jos vaikka se onkin se tärppikierto =)

nunniu, toivottavasti se yksi rakkula jaksaisi kasvaa :hug:

Bayan Fare, onnea ovis-plussasta! :flower:

Jense, ei oikein enää jännitä, kun tulee pientä ruskeaa vuotoa jo ja päivällä oli menkkamaista kipua...taitaa täti tulla piakoin :/ Vähän jännittää nostaa sitä clomien annostusta, kun yhdestäkin oli niin kovat sivuvaikutukset: kuumia aaltoja, unettomuutta ja ärtyneisyyttä...tuplaantukohan ne kahdella clomilla? Ei siinä muuta mutta mies ja esikko saavat kärsiä kiukkuisesta mutsista :kieh:
 
Niin mä Nanna75 ajattelinkin, ajatukset jo seuraavaan kiertoon. Nyt vaan ikävissäni olen täällä. Ollaan niin iskän kans kasvettu yhteen, ja alkuaikoina oltiin paljon erillään pakon sanelemista syistä (opiskelut eri paikkakunnilla, miehen intti, työt eri paikkakunnilla), eli nyt ei enää haluais olla erillään yhtään... :ashamed: Sitä kai se rakkaus teettää... sitä ikävää siis :heart:
 
-----Tiistai 18.9.2007-----

Omppu76........5.clomit. ......................................kp 68/24-30
JEEP.................4.clomit + metut..........................kp 55/31-36..y 2,5v
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 49/28-32
Rina82.............1. clomit.......................................kp 44/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 42/30
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 41/36.......yk16
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista.............kp 33/?
jonski...............clomit...........................................kp 30/30-32
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 28/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 27/14-30
PeePee77........1.puregon+pregnyl......................kp 26/29-31
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 25/?
marianne22......1.clomit........................................kp 25/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 19/29-31
macy...............(clomit)..........................................kp 18/32
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 17/?.......y 1v
Maikki-Likka..........................................................kp 16/29-31 LT82................clomit+terot.................................kp 15/27-34..y15kk
nunniu.............2.clomit........................................kp 13/29-33
Maria-83...........3.clomit........................................kp 9/34-36
Alisa79.............2.clomit.........................................kp 8/28- 32
Jense...............5.clomit+terolut............................kp 8/34
kati231............3.puregon + pregnyl + luget.........kp 4/28-42..yk 20 Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 4/? Bee..................3.puregon+pregnyl......................kp 3/28-30..y 16kk
Dreamer-88.....1.clomit.........................................kp 3/25-?...y 10kk
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....km 8/07........................................kp ?/28-32

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007


 
Palailen tauolta..

Olen siis 5 kiertoa vetänyt noita clomeja ja on tullut selväksi, että ei ne minulla kovin hyvin tepsi
:/
Nyt tässä kierrossa en päässyt polille ollenkaa kun heillä oli kaikki ajat varattuja |O |O Lievästi sanoen vit**ti!
Olisi ollut ihan kiva tietää mitä alaosastossa tapahtuu kun syö clomeja triplat päivässä!
Päädyinkin tekemään oman "hoitosuunnitelmani".

Eilen sain tuolla digitaalisella ovistestillä plussan!! =)
JIHAA!!
Sitten pistin itseeni 10000iu Pregnyliä(oma määräykseni tämäkin) ja nyt sitten odotellaan tapahtuuko mitään!

Voiko tuo Pregnyl vaikuttaa jo n. 8 tunnin kuluttua? Minulla oli nimittäin aikamoiset kivut vasemmalla, kävelykin oli vaikeeta..Nyt ei tunnu oikeastaan miltään, paitsi oikealla jomottelee.
Ei kai vaan molemmilla puolilla ole munikset,hui :eek:
Että katsotaan miten eukon käy :p

Kaikille yhteisesti valtavat tsempitykset!
Meistä varmaan jokainen on välillä todella alamaissa ja toivonsa menettäneenä!
Mutta sisulla eteenpäin! Kyllä meistä jokainen saa sen nyyttinsä(oli se sitten eka, toka tai kolmas) jollei clomeilla/piikeillä niin sitten jollain muulla keinolla!
ETTÄ SILLÄ PERIAATTEELLA JATKETAAN! :wave: :kieh:
 
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 69/24-30
JEEP.................4.clomit + metut..........................kp 56/31-36..y 2,5v
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 43/30
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 42/36.......yk16
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista.............kp 34/?
jonski...............clomit...........................................kp 31/30-32
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 29/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 28/14-30
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 26/?
marianne22......1.clomit........................................kp 26/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 20/29-31
macy...............(clomit)..........................................kp 19/32
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 18/?.......y 1v
mm -72............5.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 17/28-32
Maikki-Likka..........................................................kp 17/29-31 LT82................clomit+terot.................................kp 16/27-34..y15kk
nunniu.............2.clomit........................................kp 14/29-33
Maria-83...........3.clomit........................................kp 10/34-36
Alisa79.............2.clomit.........................................kp 9/28- 32
Jense...............5.clomit+terolut............................kp 9/34
kati231............3.puregon + pregnyl + luget.........kp 5/28-42..yk 20
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 5/? PeePee77........2.puregon+pregnyl...................kp 4/29-31
Bee..................3.puregon+pregnyl......................kp 4/28-30..y 16kk
Dreamer-88.....1.clomit.........................................kp 4/25-?...y 10kk
Rina82.............2. clomit...........................kp 2/??

Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....km 8/07........................................kp ?/28-32

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007




 
PeePee77, iso :hug: sinulle!

mm-72, oliko sulle jäänyt edellisestä hoitokerrasta tuo Pregnyl vai kuinka? Itse käyttäessäni Puregonia mulle on sen lisäksi määrätty irrotukseksi Pregnyl 5000 iu. Mitähän sillä on merkitystä, onko Pregnyliä 10000 iu vai 5000 iu, tiedätkö? Mulle lääkärini ainakin sanoi, että Pregnylin pistämisestä ovis tapahtuu noin 36 h kuluessa (24-36 h). Inssit kuulemma tehdään yleensä noin 40 h kuluessa pistämisestä.
 
Pakko tulla tänne purkamaan, kun te ymmärrätte...tällä viikolla olen kuullut jo kaksi raskaus-uutista, yhtään en enempää kyllä tälle viikolle jaksa :'( Siinäpä se tuli, luulen että tiedätte tunteen :'( :ashamed:
"tätiä odotellessa"
 
Oikea asenne dreamer-88 B) :D

Kati231, niin tuosta pregnylistä..Mulla oli se 3 ampullan pkt, josta käytin yhden ampullan(=5000iu) yhdessä kierrossa.
Viimeksi kun sinne lekuriin pääsin,kyselin tuosta Pregnylistä...
Tässä "johtopäätökseni" ;)

10000ky käytetään (enimmäkseen)
punktiossa, kun on paljon erikokoisia muniksia ja mahdollisimman moni tietysti pitää saada irti...
Sitten tätä annosta voidaan käyttää myös pco:laisella ovulaation induktiossa, koska munarakkulan(vai peräti munasarjan??) kuori saattaa olla tavallista paksumpi!

Muutenhan tuo 5000iu on yleisempi, siis just indutiossa.

Ja minä sitten, pitkän linjan pco-laisena :p , päädyin tähän suurempaan annokseen tässä "itsehoito-ohjelmassani".

Irtoaminen tosiaan pitäisi olla keskimäärin 36 tunnin paikkeilla(24-48t) Minulla siis tänään kymppiuutisten aikaan :LOL:
Mutta arvaatkaas onko enään mitään tuntemuksia!!!
Ei taida onnata taaskaan :kieh:
 
Iskä laitto viestiä, että niillä loppuukin huomenna koulutus oletettua aikaisemmin ja se ehtii illaksi kotiin!! Arveli olevansa kotona tuossa klo 18-19 välillä. :D
Arvatkaas, tytöt, kuuluuko huomisiltana meidän makkarista että :heart: BOMCHIKAWAUWAU :heart: :D ;)
Nanna75 :hug: Nuo on aika ikäviä tilanteita aina! Voimia!
Dreamer-88 Ehkei tämä kierto olekaan tuhoon tuomittu, vaikka etukäteen sitä luulinki. Tiedä, vaikka saatais luomuna jotain aikaiseksi!
 
mm-72: On tätä asennetta odotettu.. Ennen olen kyllä ollut toiveikas kun on ollut "oireita" jne. mutta ei ole ennen kierron alussa ollut näin vahvaa fiilistä.. tiedä sitten mihin johtaa :)

LT82: Onnea!! :D Ja mukavaa huomista iltaa, yötä.. ;) ;) :LOL: *peukut pystyssä* Toivotaan, että tärppää :)
 
Voiskohan teroja popsia vaan 7 päivää? Mä olen menossa maanantaina verikokeeseen (progesteroni) ja ajattelin että jos vasta sen jälkeen alottaisin terot. Toisaalta haluaisin alottaa jo nyt, heti oviksen jälkeen. (Vaikkei mulle niitä varsinaisesti ole määrätty, vapaa tahto popsinko vai enkö..) Kiertoa en haluais venyttää liian pitkälle, sillä ajattelin tuon 7 päivää. Yhessä kierrossa sain menkat aikaan neljälläki terolla, joten miksipä ei seitsemällä.. Mutta haittaiskohan verikoetta hirveesti vaikka alottaski terot ennen sitä?
 
LT82, toivottavasti asuntonne säilyy ehjänä kun illalla alatte isännän kanssa tositoimmin... ;) :whistle:

Bayan Fare, mun mielestä tuo lääke ei estä labran ottoa..Jos joku viisaampi vielä tarkentaisi!
Itsekin käytän lugeja joskus vaan sen 7 tai 8 päivää, ja yleensä on kyllä riittänyt vuodon aikaan saamiseksi.

Voisiko joku kertoa tuntuuko ovis ja miltä kun on tuo pregnyl?
Mä en ole ollenkaan varma, että mulla olisi irronnut mitään! :eek: Ei nimittäin mitään tuntemuksia ollut eilen!
Ja lämmötkin on edelleen ihan tasaiset...
:headwall:
 
Omppu76........5.clomit. ......................................kp /24-30
JEEP.................4.clomit + metut..........................kp /31-36..y 2,5v
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 44/30
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 43/36.......yk16
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista.............kp 35/?
jonski...............clomit...........................................kp 32/30-32
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 30/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 29/14-30
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 27/?
marianne22......1.clomit........................................kp 27/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 21/29-31
macy...............(clomit)..........................................kp 20/32
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 19/?.......y 1v
mm -72............5.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 18/28-32
Maikki-Likka..........................................................kp 18/29-31 LT82................clomit+terot.................................kp 17/27-34..y15kk
nunniu.............2.clomit........................................kp 15/29-33
Maria-83...........3.clomit........................................kp 11/34-36
Alisa79.............2.clomit.........................................kp 10/28- 32
Jense...............5.clomit+terolut............................kp 10/34
kati231............3.puregon + pregnyl + luget.........kp 6/28-42..yk 20
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 6/? PeePee77........2.puregon+pregnyl.................kp 5/29-31
Bee..................3.puregon+pregnyl......................kp 5/28-30..y 16kk
Dreamer-88.....1.clomit.........................................kp 5/25-?...y 10kk
Rina82.............2. clomit...........................kp 3/??

Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....km 8/07........................................kp ?/28-32

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007






 
Kysyisin vielä lääkäriltä saako popsia Teroja ennen Prog-koetta.. Terothan on synteettistä keltarauhashormonia(progestiiniä), joten voi olla estävä..
En aivan varma ole asiasta, mutta tarkastaisin ettei tule virheellistä tulosta :)
 
nanna75: Joo tuo on kyllä niin tuttu asia...mulla sillon reilu vuosi sitten kun päätettiin että vauva saa tulla (silloin muka niin varmoja että hetihän se sieltä tärppää...) niin menin sitten sanomaan asian ääneen parhaille kavereille...noh sieltä suunnasta sitten tuli samanlaista viestiä että nyyttiä toivotaan. Kas kummaa he raskautui heti (toinen ekasta kierrosta toinen tokasta) ja mites kävi mulle...Nyt siellä hoidellaan vauvoja ja multa kysellään että mites "projekti", kyllä ne ymmärtää muakin ja oon suoraan sanonu ettei tartte joka kuukausi kysellä missä mennään, eihän se tietty niitten vika oo, mut täytyy kyllä myöntää etten ehkä niin aidosti onnellinen heidän puolestaan ollut...(kamala ihminen)!

Mutta ei muuta kun tsemppiä kaikille :hug:
 
Alisa 79 Kyllä täällä on ihan samat tuntemukset. Minä makasin ku-raskauden takia uuden vuoden sairaalassa, ja sillon viikon sisällä synty kolmelle serkulle ja yhdelle mun hyvälle ystävälle vauvat. Sit kun tuli aina viestiä, että nyt on vauva syntyny, ja voi että kuinka onnellisia me ollaan jne, niin itkun kanssahan sitä vastattiin niihin viesteihin, että ei, meillä ei ole kaikki hyvin, hyvä etten hengestäni päässy.
Ja nyt sitte vielä niin kuin piste ii:n päälle, pari viikkoa sitten yksi mulle tosi läheinen ihminen kertoi hyvin ylpeänä, että he rupeevat yrittämään vauvaa. Tuli jotenkin sarkastinen olo, että kuvitteletko, että heti tärppää... Ei tietysti sais, mutta kun ei sille voi mitään!! Mutta ei ihan täydestä sydämestään voi toisen puolestakaan iloita...
Kyllä minä olen (ja myönnän sen!) katkera siitä, että joka puolella vaan toiset sikiää, ja itse saa itku kurkussa ajatella, että jos uutena vuotena kaikki olis menny hyvin, niin tässä talossa tuhisis semmonen kuukauden ikäinen vauveli...
mm-72 :heart: :$ :D ;) :p Sanoja ei varmaan tarvita... Mahaa nippaili yöllä just sopivasti oviksen malliin... B)
 

Yhteistyössä