Oysissa hoidoissa olevat!

Hienoa Puuteri! Mahtavia uutisia :)

Katjuska-79: Mulla oli sama homma ekassa IVF:ssä. Tulosta ei oikein tuntunut tulevan, ja saalis oli muistaakseni 2 munasolua, joista toinen hedelmöittyi ja siirrosta lähti myös raskaus käyntiin. Se tuli sitten kesken viikolla 5, mutta pointtina se, että ei se tartte kun yhden hyvän alkion. Tokaan IVF:ään sitten otettiin heti alusta kunnon hevoskuuri pistoksia ja sitten se saldo olikin jo huomattavasti parempi, muistaakseni 15. Ja maha ku pallo! Kuulemma sen ekan kanssa ollaan aina varovaisia, ettei vaan tuu hyperstimulaatiota. Ja meillä myös mies pistää AINA, minä en kerta kaikkiaan kykene.
Tsemppiä sulle, kyllä sieltä jotain saadaan!

Ja täällä vaan piinaillaan...
 
Onnea Puuteri :heart:

) . ( En muista milloin on päivät ja viikot viimeks näin hitaasti kulunu, vielä siis viikko piinailua... Pahin pelko on että joudutaan miehen kanssa taas pettymään. Se on tästä toisesta inssistä niin innoissaan, toivottavasti ei putoo kovin korkealta ens viikolla..
Mut nyt saakin uutta mietittävää kun vaihetaan mun auto vähän isompaan autoon, kuhan mies pääsee töistä niin suuntaame kohti kuopiota, vois samalla käydä shoppaileen tai ainakin katsoon akvaarioon kaloja, jos siellä olis vaikka erivärisiä kiekkoja noitten nykyisten seuraan..
 
onnea puuteri!
minkälaiset solut teillä siirrettiin? Saako udella mikä teidän "ongelmana on? Me ollaan miehen kanssa käyty jo 3. icsi hoitoa nollatuloksella, ei siis vauvaa. Ekassa hoidossa 1 siirrettävä top solu, mutta oli hidas. toinen hoito totaalinen floppi ei mitään siirtoon. kolmas hoito 2 siirrettävää non-top alkiota, hidasta, ei mitään. meillä ongelmana mun pco, kilpparin vaajatoiminta, ylipaino ja miehen huonot ja vähäiset pikkukaverit. lapsettomuutta kolme vuotta.
 
Puuterille usko nyt vaan,että raskaana olet ja oikein paljon nyt tarrasukkia. Seuraavaksi jännitetään, että ovatko kummatkin pysyneet matkassa ja alkaneet kasvamaan =)

).( Tänään lähdetään sitten ajeleen Ouluun ja huomenna kolmas ultra sitten siellä. Toivottavasti mollukat ois ottaneet kovan loppukirin.
 
Äidiksikkö, oletteko olleet muualla hoidossa kuin OYS:ssa ? Mietin vain noita hoitojen määrää, meillä lapsettomuutta 1 vuosi ja 10 kuukautta ja edelleen jonotetaan josko päästäisiin ICSI jonoon.

Puuterille onnea :heart:
 
äidiksikkö, ei ole tehty eikä voida tehdä kun miehellä spermanäytteissä on 0 siittiötä, kormosomipoikkeamaa ei ole. Alkututkimukset ollaan teetetty väestöliitossa, jossa kokeiltiin miehelle myös hormonihoitoja ja todettiin turhiksi. Helmikuusta asti ollaan jonotettu jotta päästäisiin icsi jonoon OYS:an, mutta kesällä OYS:ssa lääkäri halusi miehen kokeilevan uudestaan samaa hormonihoitoa, joka on jo todettu turhaksi. En tiedä pääseekö mies nyt sitten jonottamaan kivesbiopsiaan, sen kuulee ens viikolla kun lääkäri soittaa. Jos saavat siittiöitä kivesbiopsialla, niin sen jälkeen vasta päästään icsi jonoon, eli meillä ei mitään tapahdu ainakaan vuoteen.

Jotenkin kuvittelin kun tammikuussa saimme tietää että tuo icsi on ainoa hoitomuoto, että jopa loppuvuodesta pääsisimme hoitoon. VL:ssa sanottiin että meidän tapaus on niin vaikea (kun hormonihoito ei tehonnut) ettei kannata yksityisellä hoidattaa, tulee ihan niin kalliiksi. OYS:ssa lääkäri sanoi ettei meillä ole kiire, koska olen niin nuori (?). Mun mielestä kohta 33-vuotias ei nyt niin nuori ole ja mies on kohta 40v. Lisäksi me ollaan jo ainoita kaveripiirissä jolla ei ole lasta, koko ajan syntyy niitä pikkusisaruksia kavreiden lapsille ja me ollaan tässä ***** jonossa jonottamassa icsi jonoon. Näitä asioita miettii tahtomattaankin lähes joka päivä ja sitä on jatkunut kohta 2 vuotta, eikä ole mitään konkreettista ajatustakaan koska edes voidaan yrittää lasta. Pääsisi edes siihen jonoon :'(
 
Nyt vaan omaanapaa: Kolmas ultra takana ja Kävi niinkuin osasin jo pelätäkkin: :'( VAIN yksi 16mm folli ja seuraava olikin vaan 6mm,joten tämä yritys jäi sitten tähän. Ei edes yritetä loppuun,joten jää viellä ne 3 hoitokertaa julkiselle. Jopa insseissä clomeilla saatiin paremmat munikset,kuin nyt menopurilla!!! :confused:Lääkärikin oli aivan pyörällä päästään, eikä löytäny selitystä tälle jutulle. Itku tuli ja meinaa tulla vielläkin :':)'( Luomuna toki viellä yritellään, mutta seuraava hoito menee ensvuoden puolelle :( Reseptit lääkäri jo kirjoitti puregonille yms valmiiksi, että saadaan hakea ne tämän vuoden puolella ja näin ollen säästetään hieman.
 
Kiitos haluksista :) Kyllähän mieli on ollut maassa, mutta katse tulevaisuuteen!! Ei auta jäädä märehtimään nyt tätä!! Kaikki kolme hoitoa on viellä edessä!! =)
Juu.....onhan se ihme kyllä,kun normaalissakin kierrossa tulee paremmat munikset,kuin nyt lääkkeillä........ IVF voidaan toki myös tehdä clomeilla ja siitäkin lääkäri puhui. Itseasiassa vaihtoehtoja kuulosti olevan enemmänki, kun lääkärit keskenään siinä juttelivat. Nyt kokeillaan puregonilla (on vissiin paljon kalliimpi lääke??) seuraava kerta.
Jonottaa meidän ei enää tarvi ja lääkäri oli sitä mieltä, että heti kuin vaan mulla on seuraava kierto alkanu niin katotaan saadaanko johonki väliin, mutta todennäköisintä on vasta tammikuussa (...Kun niillä on joulutauko ja olisi hyvä, jos pari vuotoa tulis välissä....plaa plaa plaa |O)

Entäs te muut, mitenkäs teillä??
 
Lääkkeiden sopivuus on näköjään todella yksilöllistä. Minulla Puregon kyllä kasvatti soluja, mutta ei niitä hirveästi tullut. Minulla alkaa sumuttelut ensi viikolla. Ensimmäinen kerta oli sellainen pettymys, etten oikein odota toisestakaan mitään. Kuulostaa kivalta Katjuska, että pääset noin pian uudestaan kokeilemaan. :)
 
Luin tuolta jostain muusta ketjusta,että jollekkin muullekkin Menopurilla oli nyt käyny samalla tavalla. Minusta tuo sumuttelu oli kaikista hankalinta...kokoajan kytätä kelloa ja sovitella menot sen mukaan ja kun töissä oli niin viellä hankalampaa. Pistelyt meni hyvin ku mies pisti =) Koktailit tein itte, mutta pistää en edes yrittäny/harkinnu ;)
Aluksi tuntu kauhean pitkältä ajalta tuo "vasta" tammikuussa, mutta pianhan meillä on jo Joulukin =)
 
Katjuska-79 Puregon on aika kallis, 300IU makso mulle kelan korvauksen jälkeen 102e+risat. Mulle ne joutu ainakin kolme kertaa pienentään puregon annosta kun olis koko ajan liikaa folleja inssiä varten.
) . ( pp11
 
Heips!

Täällä tuntuu olevan vilkaista keskustelu joten liitynpä mukaan:)

Hieman taustaa... Ikää 30v. ärhäkkä endometrioosi (laparoskopia 09/2010), vasen munatorvi täysin tukossa, luomuyritystä takana 7kk. Miehen sperma normaali.
Nyt olen aloittamassa endo jarruna 3kk. (max.6kk.) jaksolle Procren piikkiä, tämän jälkeen suoraan IVF-hoito. Tämä oli lääkärin mielestä ainoa vaihtoehto ja mikäli alustavat suunnitelmat pitää IVF olisi alkuvuodesta 2011.
Nyt lähinnä jännittää se miten kroppa kestää nuo Procren hoidot sivuvaikutuksineen:confused:
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentoin varmasti muiden kirjotuksia kun pääsen vähän "kärryille":)
 
Anma80, terve ! Ei ole kokemusta noista Procren-pistoksista. Sumuttelusta tuli lähinnä kuiva iho ja hermot olivat kireällä..
Joo, sumuttelut ovat tosiaan rankinta. Laitoin itse kännykän hälyttämään sumuttelu-aikoihin. Töissä sai vähän ihmettelyä osakseen niiden sumujen laitosta... :)
 
Onlyer: Mulle laitettiin muistaakseni viellä 900iu ja siitä jää maksaa melkein 300€, kun katselin tuolta yliopiston apteekin sivulta. Minä alotan heti suurella annoksella, että varmasti jotain pitäisi alkaa tapahtuun!! Pienentäähän aina sitten voi, mutta nyt yritetään varmistaa, että edes jotain kasvaisi.

Tervetuloa Anma80 =)
Sumuttelut aiheutti minulle unettomuutta ja kuumia aaltoja.
 
Tervetuloa Anma80

Katjuska-79 joo niinhän se on helpompaa pienentää.. Lääkäri meinas mun kohalla jo luovuttaa inssin suhteen ja siirtää ivf jonoon kun aina oli liian iso annos ja folleja oli aivan liikaa..
Toivotaan että Puregonilla saat tarpeeks monta ja isoja folleja :)
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista:)

Eka piikki on nyt laitettu...
Mitä nuo sumut käytännössä tarkoittaa, viisaampina osaatte varmaan kertoa? Mulle on puhuttu vaan piikeistä nyt ja sitten follikkeleidenkin kasvatuksen kohdalla mennään toisilla piikeillä/kynällä.
Jos nyt ymmärsin sen hoitajan puheista:xmas:
Niin ja hei mikä on Purecon eli mihin vaikuttaa ja missä muodossa sitä otetaan sekä missä vaiheessa?
Kai nää hommat alkaa pikkuhiljaa selkenemään, vielä vähän pihalla. Se virallinen suunnitteluaika meillä on vasta joulukuun alussa sitten se onkin vauhdikasta toimintaa sen jälkeen....
Eli hoitaja alustavasti kaavaili jo punktiota viikolle 2. samoin siirto tai sitten siirto viikon 3. alussa.

Oon niin onnellinen että asiat lähtee rullaan:):heart:
Haaveilu syysvauvasta jo vähän alkaa, varovasti... ettei tipu järkyttävän korkeelta jos eka siirto ei tuota toivottua tulosta. Tai tippuuhan sitä joka tapauksessa siinä vaiheessa:( Mutta ei murehdita turhia tulevasta, eihän sitä vielä tiedä kuinka HYVIN kaikki menee=)
 
Heipsis! En ole aiemmin tänne palstoille kirjotellukaan! Pari vuotta sitte aktiivisesti seurailin sivuja, mut en rohjennu mukaan.
Meillä hoidot alkamassa OYS:ssa heti ens kuun alussa (kuhan saan ruukattua menkat alkamaan lomaviikolla 43 :whistle: ). Yritystä takana kohta 3-vuotta, ongelmana endo+miehen huonosti liikkuvat siittiöt. Reseptinä käynniltä käteen jäi Clomifen-ja Fostimon-reseptit, eli eka hoitona kokeillaan luonnollisesti inssiä.
Oon miettiny, et kuin noitten lääkkeitten kans pärjää koulussa/työssäkäyvä ihminen?
Entä kuinka paljon suunnilleen yhtä kiertoa kohen tulee lääkärikäyntejä?
Ollaan aivan innoissaan, ku LOPULTA jotaki tapahtuu!! Ite ei millään malttas oottaa..
 
Milis tervetuloa mukaan:)
Hienoo että tekin pääsette asiassa eteenpäin (3v. on pitkä aika!)
Aika jännä että teille tehdään inssi vaikka tausta on suunnilleen sama mitä meillä. Mulla todella ärhäkkä endo (vasen tuuba tukossa), mutta miehen simpat normaalit. Meillä mennään siis suoraan IVF-hoitoon, lääkärin mielestä paras näin. Minkä ikäisiä olette?
Mä käsitin että käyntimäärä on aika tapauskohtaista... Mulla nyt endon "jarrupiikkien" aikaan ei käyntiä ole kun pistän itse (vaikutti helpolta) sitten joulukuun lopussa ultra missä katotaan että endon kuivatus on tepsinyt->sen jälkeen taas piikitän itse (jotain millä saadaan follikkelit kasvaan:) ja sitten pari ultraa ennen punktiota, sekä punktio ja siirto eli käyntejä ei ainakaan tunnu mitenkään valtavasti tulevan. Onneks ei ole pitkä matka paikanpäälle.
Uskon että noiden piikkien ja lääkkeiden kanssa pärjää ja jos ei pärjää reilusti vaan saikkua hakeen!
 
Voi ihana, kiitos ku vastasit anma80!!
Oon 28-vuotias ja tosiaan ensimmäistä lasta yritetään(jäi kokonaan mainihtematta).
Lääkäri meinas, et tsekataan yhellä inssillä tilanne simppojen/ovuloinnin yms. suhteen. Hyvin se kyl asian perusteli ja ihan mielellään koklataan tätä ennen "kovempia" hoitoja. Mulla ei kovin paha endo ole..heinäkuussa tehtiin viimesin ja toinen laparoskopia+tuubalavaatio-> poistettiin jonkin verran pesäkkeitä, kiinnikkeitä oli vähä+oikea tuuba tukossa (surullista:'().
Tosiaan, aika sama on tilanne..paitsi miekkosen suhteen. Jännä lukea sun kuulumisia tästä ees! :)
Kuin teillä, kauan teillon vauvapuuhailut kestäny? Vai hetikö teitte päätöksen hoidosta endodiagnoosin jälkeen?
 
Milis kiitti samoin, kiva kun vastasit:)
Niin no ehkä meillä tämä mun endo vaikuttaa sen verta ja PCO-munasarjat että tuo IVF on aikalailla ainut mahdollisuus. Laparskopia mulle tehtiin viime kuussa, samalla se endo paljastu, järkyttävää että oli päässy niin pahasti jylläämään:(
Esikoista mekin yritetään, luomuyritystä 7kk. takana. Ovis bongattu tuona aikana "varmasti" vain 2x.
Oltiin jo hieman selvityksiä tehty yksityisellä ennen tuota mun laparoskopiaa, sen jälkeen sitten siirryttiin julkiselle koska tuntui että lääkäri otti heti asiakseen:) Toki yksityisen puolen hintatasokin vaikutti päätökseen.
Toivottavasti pääsette inssiin jo ensi kuun alussa (mikäli saat ne menkat alkaan vko.lla 43) Pidetään peukkuja;)
 

Yhteistyössä